Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ilustracje piękne, ale najważniejszy dla mnie był przekaz - sytuację bardzo trudną udało się przedstawić w sposób zrozumiały dla dziecka i bez wywoływania w nim negatywnych emocji. To duża wartość! Też dałam 5.
Krysiu, jak dobrze, że trzymasz rękę na pulsie i wszystko ogarniasz. :-) Ja w końcu zacznę oddawać pożyczone książki. :D
Dziękuję pięknie. ;)
Książka niewątpliwie świetnie napisana, ale czego się spodziewać po zawodowcu z takim stażem? Zatem nie o rzemiośle zamierzam tu pisać, a o moich odczuciach. Otóż mieszkałem na Dalekim Wschodzie w roku akademickim 1997/98 i między innymi wybrałem się w samotną podróż po Syberii - zatem wydawało mi się, że obserwacje powinienem mieć podobne. Nie wiem, może przez te lata tak bardzo się w Rosji zmieniło, ale opisy dań sybirackich każą myśleć, że rac...
100 lat. :)
Dziękuję za polecenie filmu - nie słyszałam nawet o nim. Wersji z Keirą nie oglądałam - nie wspominając, że nie mogę na nią patrzeć. :) Serial BBC zrealizowany po mistrzowsku, wierny, okrutnie wierny książce - czasmai całymi dialogami z niej czerpał. Lidia i Pani Bennet prześmieszne, chociaż nie wiem, czy bardziej śmieszne czy smutne. Naiwność i głupota potrafią wiele złego wyrządzić. A przecież pan Bennet - który się wydaje postacią pozytywną, ...
Mam wrażenie, że książka "Włosy mamy" cieszyła się dziś w Wiśle ogromną popularnością:) Sam wystawiłem tej książce zasłużoną piątkę - te ilustracje naprawdę robią wrażenie!
Wyszło mniej niż zwykle - a w tym w dodatku mieszczą się trzy cieniutkie tomiki poezji i jedna bajka dla dzieci, w której samego tekstu jako takiego jest może na dwie strony. Ale satysfakcja stosunkowo duża. Ogrody Księżyca (4,5) Bramy Domu Umarłych (4,5) [jest czytatka z obu w/w] Opowieść niewiernej (4,5) [Całkiem porządna powieść obyczajowa z pytaniem starym jak świat: co skłania kobietę do szukania szczęścia w ramionach mężczyzny inneg...
Normalnie szaleństwo. Pierwszy raz odkąd pracuję na etacie osiągnęłam taki wynik liczbowy. Sama się dziwię, bo ani chora nie byłam, ani na urlopie, wręcz odwrotnie, miałam co robić. Cuda... 1. Okruchy dnia (5,5 - powtórka po latach, ocena bez zmian. Cóż to za przejmująco smutna opowieść! O życiu, dokonywaniu wyborów, poświęceniu, lojalności, godności, samotności, niemożności porozumienia się, ukazania uczuć. Świetna!) 2. Przypadki pani Eustas...
Urodzinowe uściski przesyłam:)
Dziękuję za odpowiedź,obeznam się co do fabuły tych książek. A czy miałabyś jakieś propozycje z klasyki europejskiej,najlepiej okresu wiktoriańskiego w Anglii?
No to ekstra, że będziecie :) Jeśli wszyscy, którzy się zapowiedzieli, przyjdą, będzie to nasze największe spotkanie! 1. Sherlock 2. Viv87 3. Jurczak 4. Jelonka 5. ktrya 6. Firmin 7. tynulec 8. Natii 9. Alouette 10. Szaraczek 11. Anek7 12. Lenia 13. Izania 14. misiak297 15. lutek
Marjory! Wszystkiego najksiążkowszego okołotorcikowo! :-)
" W trzydziestym piątym roku życia czas wycofać się z obiegu. Jeśli jest obieg." :) i co prawda, nie jest to pierwsze zdanie, ale nie mogłam się powstrzymać: " Z głębokim bólem zawiadamiamy o zgonie CAŁEJ LUDZKOŚCI. Nabożeństwo żałobne odbędzie się o godz. 11." ;)
Marjory i Mafio - stu lat z nami i z książkami!
Z.Smith "Jak zmieniałam zdanie" (4) M.Pilot "W stronę Toskanii" (3) K.Januszewska "Niebo ma kolor zielony" (4) K.K.Hemmings "Spadkobiercy" (4,5) K.Grzybowska "Zuzia" (5) J.Korczakowska "Wakacje w Borkach" (3) N.Solomons "Powieść w altówce" (5) J.Levy "Nic takiego" (3) Ch.Cleave "Między nami" (4,5) C.Collier "Amerykańskie lato" (3,5) L.Riley "Dom orchidei" (3) A.Seghi "Słodkie pieczone kasztany" (3) V.Cosford "Amore i amaretti" (1) A....
I jeszcze Lala - powtórka z czytania po paru latach, oceniłam na 6.
Zacytuję to, co już wcześniej pisałam: "dawno żadna książka tak mnie nie wymęczyła. Poszarpana chronologicznie narracja, mnogość bohaterów, których powiązania rodzinne ujawniały się dopiero w trakcie opowieści i ciągle się gubiłam kto jest kim i dla kogo. Bohaterowie okropnie mroczni, antypatyczni, ani jednej pozytywnej postaci. Samobójstwa jak plaga, brrrr...". Może wstrząsająca, ale w taki sposób, że odrzuciłam ją z ulgą.
Co do pana Darcy'ego zgadzam się w zupełności. Tak samo, nie ma dla mnie lepszej Elizabeth od Jennifer Ehle (za tę rolę została wszakże nagrodzona). Razem stworzyli dzieło tak urokliwe, że opiewana wersja filmowa z 2005 roku (ta z Keirą Knightley) moim zdaniem nie dorasta im do pięt. Ale muszę przyznać, że cała obsada była genialna - każda z osób doskonale stworzyła swoją postać. Co do książki i tych "małych i dużych śmieszności", o których wspom...
Dziękuję. ;)
Oj, Misiabelo, a dlaczego tak niska ocena dla "Niecierpliwych"? Według mnie ta książka była wstrząsająca.
intro - Janusz Rudnicki: O bombach i lejach (ilustracja - Sławomir „Zbiok” Czajkowski) - Anna Brzezińska: Dzień, kiedy byłam Pippi (ilustracje - Iwona Chmielewska) - Łukasz Orbitowski: Strzał (ilustracja - Krzysztof Gawronkiewicz) - Zyta Rudzka: Kapitanka Pączucha (ilustracja - Jagoda Kidawa) - Jakub Żulczyk: Góra Szarika (ilustracja - Patryk Mogilnicki) - Adam Wiedemann: Niewinność (ilustracja - Ignacy Czwartos) - Justyna Bargielska: Zd...
Dziękuję. Życzę Ci samych smakowitych nabytków książkowych!
:)
Słuchajcie, jednak i my będziemy (jeśli coś w ostatniej chwili nie wypadnie). Możecie nas wpisać na listę obecności:)
- Do biesiadników - Aby robić poezję - Śmiejemy się - Benvenuto Cellini – złotnik - Do wodza - Sprawiedliwi obłudni - Nie do przetłumaczenia - Drobiazgi - Ha, gdyby nie zdziwaczał - Półżartem - Piosenka z Hiszpańskiego Placu - Cuda - Śmierć króla - Na starym obrazie - Viola d'amore - Rokokowa piosenka - Chorał Jana Piotra Norblina - Dziwne uroki - Modlitwa szalona - Zakochany i ślusarz - Kankan - Spacer staroświecki - Madryg...
Oczywiście będziemy:)
No popatrz:) Najlepszego od Misiakolutków:)
Na konkurs już się nie przyda, ale tytuł wiersza to właśnie "Szanuj zieleń" :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)