Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie ma sprawy! A tak w ogóle, to miłego bytowania w Biblionetce - jak tu już raz zawitałaś, na pewno zostaniesz na dłużej!
Amerykański antropolog oddaje głos meksykańskiej rodzinie ze slumsów. Poprzez literacki monataż monologów pięciu jej członków osiąga niesamowity efekt realizmu. Czytając, dowiemy się z piewszej ręki jak to jest mieszkać "na kupę" w jednoizbowym mieszkaniu w barakach przeznaczonych dla biedoty, w sercu wielkiego miasta Ameryki Łacińskiej, a zaznaczyć trzeba, ze nie jest to najniższy poziom ubóstwa. Oczywiście rodzina Jesusa Sancheza to tylko przyk...
Mnie też rozczarowała. I te bluzgi. Paskudne.
Ja też wolę mężczyzn takich jak Lewin. Na drugim miejscu stawiam Wrońskiego :-)
To lekturowe postanowienie nie mogę nazwać "akcją". Akcja brzmi, jakoś tak strasznie poważnie, a ja nie mam sprecyzowanej listy książek, ani zaplanowanej ilości. Jestem ciekawa jak będę je teraz odbierać. Zauważyłam, że łatwiej mi sięgać po książki dawniej nielubiane, niż robić powtórki z tych ukochanych.
Bardzo ciekawa tematyka. Taki atak z użyciem broni wywołującej impuls elektromagnetyczny może wywołać niewyobrażalne, a raczej bardzo wyobrażalane skutki, jeśli tylko sobie uświadomimy jak bardzo nasz świat uzależnił się od elektryczności i elektroniki. Co zrobilibyśmy od chwili, w której przestajemy mieć prąd w gniazdkach naszych domów? Bez samochodów, pociągów, samolotów, telefonów, komórek, komputerów, radia, telewizji? Aż dostałam wypieków z ...
Z listy na wymianę znika kolejne 5 książek: 4. "50 teorii fizyki" 5. J. Pilch, Bezpowrotnie utracona leworęczność 6. V. Woolf, Chwile wolności. Dziennik 10. Sz. Hołownia, Ludzie na walizkach. Nowe historie 14. "W. Bartoszewski. Wywiad rzeka" Podsumowując, zostały jeszcze pozycje: 1, 3, 7, 9, 12, 13, 16. Bardzo polecam. :)
Mnie nie wydaje się, żeby Kitty była fałszywa. Zauważ, że była młodziutką, naiwną dziewczyną, a Wroński był jej pierwszą miłością, a przecież chyba każda z nas pamięta, jak to było: wielka miłość pełna gwałtownych namiętności i nagłych porywów serca, i niezachwiana pewność, że to ten jedyny na zawsze, na śmierć i życie. Dopiero po takim pierwszym zawodzie miłosnym do kolejnych związków podchodzimy z większą rozwagą, co innego jest dla nas ważne, ...
Witam serdecznie! Jestem dziennikarką portalu internetowego www.wloclawskie24.pl Na tym portalu zainicjowałam ostatnio akcję czytelniczą "Czytam więc jestem". Celem akcji jest zaprezentowanie wartościowych książek czytelnikom i autorom naszego serwisu, wskazanie dobrej literatury, takiej która bawi, wzrusza, zmusza do głębszej refleksji. Poprzez tę akcję chcę także pokazać, że wiele osób czyta książki i lubi to robić. Więcej informacji o akcj...
To prawda, że Dolly bardzo się poświęcała, co pewnie też wymagało od niej ogromnej siły ducha, ale nie można zapominać, że ona mimo wszystko kochała swojego męża i on na swój sposób również ją kochał. Tego z kolei nigdy nie zaznała Anna i pewnie również stąd wynikała jej rozpaczliwa potrzeba miłości, potrzeba kochania i bycia kochaną przez mężczyznę.
Czyli nie tylko ja śledzę Jonathana Carrolla na Twitterze? :D Czy może inaczej się o tym dowiedziałeś/aś? ;>
Ja przez ostatnie dwa lata troszkę nadrobiłam lekturowe zaległości, ale zdecydowanie powoli, bez przymusu, bo by mi się liceum przypomniało i całą akcję diabli by wzięli. ;) W tym roku nadal zamierzam co jakiś czas czytać coś z lektur, ale też delikatnie, jak mnie najdzie na coś ochota. Tak więc pewnie cała akcja nadrabiania lektur będzie się u mnie ciągnęła latami. Będę Ci kibicować i może sama się bardziej zmotywuję. :)
Gdybym miała wybrać między Kitty a Anną, wybrałabym Annę. Choć Anna też narobiła w życiu głupstw co nie miara, ale jednak wydaje mi się postacią bardziej szczerą niż Kitty. Kitty jakoś się w moich oczach nie zrehabilitowała po tym, jak z początku potraktowała Lewina. Zresztą, wątek ich miłości jest dla mnie nie do końca zrozumiały (tak samo jak wątek Nataszy i Pierre'a w powieści "Wojna i pokój") - dziewczyna bardzo zakochana w innym koniec końcó...
Ja myślę, że Anna, ze swoim temperamentem, postąpiła w jedyny możliwy dla niej sposób. Niestety, jej emocjonalna i namiętna natura w końcu doprowadziła do jej upadku, ale przynajmniej zaznała wcześniej odrobiny szczęścia, czego nigdy nie dał jej Karenin. Fakt, że nie umiała tego docenić i przez to zadręczała i siebie, i Wrońskiego, który w końcu też dla tego związku z wielu rzeczy zrezygnował i dużo poświęcił, choć oczywiście nie tak dużo, jak An...
Pod takim tytułem wyszły opowiadania wiedźmińskie przed ekranizacją, generalnie są to opowiadania. Sprawdź aukcje, wymiany i biblioteki, ale nie przywiązuj się do tego tytułu, bo dużo większe nakłady miały "Miecz przeznaczenia", "Ostatnie życzenie" i "Coś się kończy, coś się zaczyna" (tam są dwa opowiadania dołączone później do tych "Opowieści..."). Na stronach biblionetkowych tych książek masz spisy opowiadań - zawartość tomów. Sapkowski jest...
W roku 2012 planuję zrobić powtórkę z lektur szkolnych, tych zapomnianych i nielubianych oraz nadrobić lekturowe zaległości. Ciekawe co z tego wyjdzie? 20. 02. 2012 Moje oswajanie szkolnych "koszmarów" trwa już drugi miesiąc. I jak to zwykle się okazuje, nie taki diabeł straszny. "Krzyżacy" okazali się wciągającą historią przygodową, "Nad Niemnem" piękną opowieścią o miłości, a słynne opisy przyrody nie są tak straszne, jak krążą o nich legen...
Jasne rozumiem i przepraszam. Bez względu na regulamin; poniosło mnie.
Zaintrygował mnie ten pożeracz umysłów. Nitka łącząca dwie połowy rozumu nieodparcie przywodzi na myśl spoidło wielkie mózgu, które łączy jego półkule i tym samym umożliwia ich współpracę. Może Sztyrmera zainspirowały badania nad mózgiem ludzkim? Nie wiem, w jakim stadium były w XIX wieku, ale o istnieniu półkul i spoidła ówcześni uczeni wiedzieli na pewno, a i zaburzenia związane z brakiem łączności między półkulami mogły być już opisane przez p...
Słyszałam, słyszałam. Trochę z żalem patrzę na cudzy przekład, któregom i ja próbowała lat lemu trzy (rzecz jasna na kilku stronach i bez powodzenia), bo to zawsze jednak żal pozostaje, że się nie zdążyło, nim człowiek w kierunku translacji porządnie się wykształcił:) A pan Bartnicki, mówiąc szczerze, jest mi zupełnie nieznany, ale i tłumaczeniem prozy niespecjalnie się interesowałam, a on chyba poezji nie tłumaczy? Na pewno, jak tylko będę m...
Nie wiecie czy oba tomy "Opowieści o Wiedźminie" są jeszcze w sprzedaży?? Z wielką chęcią bym je przeczytał ale nigdzie ich nie mogę znaleźć. Szukałem na wielu stronach w internecie na żadnej jednak nie znalazłem. Mało tego na jednej wyczytałem że te tomy opowiadań nie są już sprzedawane. Jeżeli wie ktoś coś w tej sprawie to byłbym wdzięczny za odpowiedź bo bardzo chciałbym te opowiadania przeczytać ale nigdzie nie mogę ich znaleźć. Z góry dz...
... Znalazłem wywiad (albo "o wywiadzie") o Sergiuszu Piaseckim, którego "Siedmiu pigułek Lucyfera" słuchałem ostatnio:) http://wyborcza.pl/alehistoria/1,121733,11041706,Zywot_czlowieka_uzbrojonego.html
Obecnie czyta mi się świetnie Zabić drozda.
Zgadzam się z tym fastfoodem - Empik ( ale inne księgarnie idą również tym samym tropem ) często robi na mnie wrażenie składu z badziewiem. Trzeba się czasami spocić, żeby dotrzeć do czegoś wartościowego. Na ich korzyść muszę dodać, że zawsze można zamówić, jeśli dokładnie wiesz czego chcesz. Z drugiej strony, Empik całkiem stracił urok księgarni, w której możesz spędzić czas szperając niczym w bibliotece. Nie rozumiem też dlaczego klasyka nie ...
Przepiękna recenzja, że też dopiero teraz na nią trafiłem! A pierwsze zdania - no po prostu majstersztyk. Myślę po prostu, że są książki, które się po prostu czyta, a są takie, które się po prostu przeżywa. Pamiętam swój zachwyt, kiedy sięgnąłem po "Annę Kareninę". Choć w sumie wątek Lewina obniżył moją ocenę tej powieści.
Całkowicie się zgadzam, że odbiór książki zależy od momentu, w którym ją czytamy. Mam mnóstwo przykładów na to: kiedyś podobał mi się "Alchemik" a za pierwszym razem w ogóle nie doceniłam "Mistrza i Małgorzaty" - książki, którą zabrałabym na bezludną wyspę.
Ja polecam książkę "Pokręcony świat" Jana Frey. Opowieść o chłopcu który wychowuje się w niepełnej rodzinie z matką alkoholiczką. Chłopcu który zarazem jest i nie jest zły.
Czytam to w oryginale i nie mogę zmęczyć:P Udowadnia mi, że wciąż słabo z moim angielskim:)
NIEAKTUALNE Z WYMIANY: 2. M. Krajewski, Liczby Charona 8. J. Diaz, Krótki i niezwykły żywot Oscara Wao 11. "Pamiętniki Hadriana" 15. A. Fadiman, W ogóle i w szczególe NIEAKTUALNE Z LISTY "MUST HAVE" J. Szamałek, Kiedy Atena odwraca wzrok C. McCarthy, Droga K. Chiger, Dziewczynka w zielonym sweterku R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi Zapraszam, zachęcam zainteresowanych :)
A dlaczego dałeś "tylko" 5 tak doskonałej książce? Jak sam zauważyłeś, bardzo skomplikowane zagadnienie wyjaśnione jest w sposób przystępny i dowcipny. Na dodatek książka ujmuje wszystkie nowe odkrycia w dziedzinie immunologii, nie jest więc nieaktualnym starociem, ale właśnie bardzo aktualnym uzupełnieniem nabytej wcześniej wiedzy dla kogoś, kto stale chce być na bieżąco. Czego brakuje tej publikacji, że według Ciebie nie zasługuje na 6?
Też bym chciała, aby pojawiło się coś nowego. A książkę przeczytałam dzięki Biblionetce. Sama nigdy w życiu bym nie pomyślała, że wciągnie mnie opowieść, której głównym bohaterem będzie ksiądz. To zupełnie nie moja bajka, ani czytelnicza ani... No po prostu nie. A tu takie zaskoczenie. To tylko udowadnia, że z książkami jak z życiem - warto czasami pozbyć się uprzedzeń. ;) Mam nadzieję, że do klubu "zagródkowanych" dołączy jak najwięcej os...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)