Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ciekawa pozycja o praktykach homoseksualnych w Japonii. Jako, że interesuję się Japonia, książka ta zwróciła moja uwagę. Napisana w rzetelny i wiarygodny sposób przedstawia jaka wyglądały tego rodzaju praktyki. Jak wpływały na politykę, dodatkowo ponieważ zrozumienie tła kulturowego i religijnego jest w tym przypadku istotne, czytelnik dostaje sporo informacji na ten temat. Porównana zostaje sytuacja w Japonii z sytuacją w starożytnej Grecji i w...
To już nie pozostawia żadnych wątpliwości. Chociaż dalej mi takie zestawienie zgrzyta, no, ale to już tylko moja subiektywna ocena, nie mająca związku z poprawną polszczyzną. ;) Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. :)
I drugie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01b8f9c971f3e232.html
No to masz jeszcze raz http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/63758a6330e0c1ca.html
- Jak można wiedzieć, dokąd się chce iść - powiedziałem do Bo - jeśli nie wiemy nawet, skąd przybyliśmy.
Gdy zrobiłam podsumowanie roku 2010, to wyszło mi, że czytam prawie tyle samo książek mężczyzn i kobiet. "Z przeczytanych książek sześć było napisane przez grupy autorów lub autorów nieznanych. Z pozostałych 130 książek 69 napisali mężczyźni, a 61 kobiety." Ciekawa jestem, jak to będzie w tym roku :)
Czy odnajdujecie różnice między tym jak piszą kobiety, a jak mężczyźni. Kogo chętniej/więcej czytacie? Dlaczego? Ja zrobiłam sobie małe zestawienie i wyszło, że chętniej czytam książki napisane przez mężczyzn. Przeczytałam dzieła 71 mężczyzn i 42 kobiet. A jak to wygląda u Was?
Jacek Dehnel należy do nielicznego grona młodych polskich pisarzy, którzy w swoim krótkim życiu artystycznym osiągnęli wiele: zdobyli liczne nagrody, a ich dzieła mają poważanie w środowisku krytyków i wśród czytelników. Twórca ten jest szczególny także z innego powodu: skupia się na kilku nurtach w sztuce, cały czas poszukując swojej drogi, począwszy od pisania, przez malowanie, a skończywszy na zbieraniu zdjęć i tłumaczeniu poezji. Inspiracji d...
Mnie też "Bliźniaczki" bardzo się podobały. :)
Niedawno takich dwóch było, co właśnie tak poczyniło;]! Choć - nie powiem - daleko mieli to takie właśnie kroki powzięli i wybrali się do Poznania celem... poznania Poznania i krokami Borejków jego zwiedzania;]
Jeśli się nie mylę to w Norwegian Wood było dużo The Beatles :) Trudno się dziwić, że są przesycone muzykę skoro sam Murakami prowadził (prowadzi) klub jazzowy. Jazzu też pojawia się sporo w niektórych tomach.
Przyłączam się również!! Jestem wielka fanką Jeżycjady, Borejków i ich przyjaciół i pani Musierowicz. Książki są pełne ciepła, chciałoby się wpaść do Borejków na herbatkę:-) Ciągle wracam do lektury tych książek choć już dawno wyrosłam z wieku młodzieńczego, w bibliotece tłumaczę się ze to dla córki(siostrzenicy...):-D Marzę żeby skompletować swoją włąsną Jeżycjadę, nie musiałabym się tłumaczyć bibliotekarce bo raz w roku muszę te książki przecz...
Kwiecień 2011: - Król z żelaza (5,5 - właściwie to powinno być w marcu 2011, bo dzisiaj przeczytałam tylko 30 ostatnich stron, ale trudno ;) Świetnie napisana i bardzo wciągająca historia procesu templariuszy oraz jego następstw dla Filipa Pięknego i jego otoczenia. Jestem zachwycona jak umiejętnie autor stworzył bohaterów i jak - w tak krótkiej książce - umieścił bogactwo wydarzeń. Zdecydowanie chcę przeczytać kolejne tomy!). Wrażenia z lektury...
Wszystkiego najlepszego i w ramach prezentu zmieniłam Ci urle na klikalne. ;) Ale niestety nie działają. Na pewno podałeś dobre adresy?
Coś ostatnio bardzo dobrze czyta mi się to, co przytaszczę z biblioteki. Czytam świetne Bliźniaczki a w kolejce już czeka: Życie seksualne królów Polski i inne smakowitości
u mnie jest fatalnie, w księgarni tylko niewielka część "Ani"chyba to były pierwsze trzy, podobnie w bibliotece,która preferuje ze względu na koszta książek; poza "Aniami" są "Emilki"(fantastyczne!!!),"Błękitny zamek"(piękne!!!)i tylko druga część Historynki(a czemu nie ma pierwszej!!!, za to "Jana" tylko pierwsza:-/:-(jestem smutna i do tego zła!!!
1) Czarna szabla (4) przeczytałam dla odmiany, właściwie się nie zawiodłam, 2 opowiadania były naprawdę dobre, ale jak dla mnie za dużo nagich biustów obnażających się samoczynnie ;) 2)Dotyk zła (4) 3)Lektor (5) książka kładzie akcent na inne kwestie niż jej adaptacja filmowa, ale obie pozycje godne polecenia. Powieść niewielka objętościowo, a jednak przekazuje bardzo wiele treści. 4)Z tego świata (4,5) powtórka. 5)Zaćmienie (4) myślę i myślę...
Czas ma chyba chody w jakimiś biurze podróży, bo pędzi na złamanie karku. Nawet nie zauważyłem, że jestem tutaj sześć lat... No to może tak z tej okazji coś na słodko coś prawie bez kalorii
Anna z Działyńskich Potocka była kobietą wspaniałą. Kiedy miała okazję z dużym zyskiem sprzedać dobra rymanowskie i żyć w dostatku, wybrała skromny żywot, by nie pozbawiać swoich dzieci ojcowizny. Nie majątku, bo tego można było kupić jeszcze więcej, może nawet w lepszym miejscu w Galicji, ale zapamiętanych z dzieciństwa krajobrazów: Rymanowa z dominującą nad miasteczkiem kościelną wieżą, źródełka wody, wokół którego wyrastał Zdrój, skalistych br...
Nie ma problemów z ptakiem, ani niebieskim, ani innym. ;) Ma problem z wyszukiwaniem słów rozdzielonych spacją. Niebieski ptak, Paweł Wolniewicz czy wół próżniaczy są nie do wyszukania.
Lwów miasto jak każde inne, jakieś dziwne jest jak dla mnie to pytanie - czy to możliwe że są tam antykwariaty. Oczywiście że są, co za problem wklepać w Google?
Antykwariaty we Lwowie. Czy ktoś zna ? czy znane są adresy ? Czy są może strony internetowe. Tak sobie pomyślałem że we Lwowie powinno jeszcze być sporo książek antykwarycznych. Co o tym myślicie ? czy to możliwe ?
Jeszcze ode mnie taki mały śmieszny cytacik: "Zaloty są jak tango: czysty absurd i same esy-floresy. Ale to pan jest mężczyzną i na pana spada obowiązek podjęcia inicjatywy (...) -Podjęcia inicjatywy? Ja? -A co pan chciał? Nabycie prawa szczania na stojąco musi swoje kosztować." "Cień Wiatru" str.203
Dobra, niech wam będzie;]! Myślałem, że do końca tego miesiąca choć jedna książka mi przybędzie, ale nie zmieni się nic w tym względzie. Tak więc "sztuka robi 'bęc'!", "rozwój nauki robi 'brzdęk'" wydając... bezgłośny dźwięk;] *Legenda o rogalach świętomarcińskich (6,0; przeczytane 29!.kwi, kwi, kwietnia 2011, g. 9:35) * "Niedźwiadki z Przemyśla", Jarosław Siek (6,0; przeczytane 29!.kwi, kwi, kwietnia 2011, g. 9:23) (brak AUTORA i T...
Niby tak. Ja wolałabym opcję "nie skończyłam czytać" ze względów czysto praktycznych. Wybierając to w moich "ocenach" wiedziałabym bez problemu jakich książek w ciągu X lat nie byłam w stanie przeczytać. A tak zgubią mi się między tymi, których w ogóle nigdy nie miałam zamiaru przeczytać. Ale nie będę o to walczyć, jak o życie ;)
"Gdzie dawniej śpiewał ptak" to jedna z moich ukochanych książek. Niby prosta, a taka mądra, wszystko w niej jest.
Hehehe, SKĄD JA ZNAM ten potworny "ból"? Mam ten sam problem:P A pomysłu na to... ŻADNEGO;]
To chyba pierwsza wyszukiwarka która ma problemy z tego tytułu. Dawid Ty mnie nie strasz to jakas paranoja. Napisałam do admina ale jak znam życie nie odpowie. No cóż poczekamy, zobaczymy.
A to mój kwiecień: Trzech panów w łódce, nie licząc psa 5,5 - przeczytane dzięki konkursowi Pawła, przy okazji wpasowała się ta książka w Akcję Klasyka. Cudności:) Obrońcy Królestwa 5,5 Australia: Gdzie kwiaty rodzą się z ognia 5,5 Kraków od A do Z 5,5 Kwiatki błogosławionego Jana Pawła II 5,0 Bajki czeskie 5,0 Naszyjnik i inne opowiadania [Książka i Wiedza] 5,0 - Akcja Klasyka Gry wojenne: Patton, Monty i Rommel 5,0 - tu jest recenzja ...
Jak chcesz to przy najbliższej okazji pożyczę ci PEŁNĄ wersję "Nędzników", w całych czterech tomach. Będziesz mogła napawać się pięknem stylu i języka:) (Nie, żebym już przeczytał to:P). Całość mam drogą... poselekcyjną:) Dożywocie też mam (taką samą losu koleją), ale też czeka na... lepsze czasy;] Zaciekawiłaś mnie tymi... co tu dużo mówić - listami:) Jowialskiego też gdzieś miałem, ale chyba oddałem.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)