Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Auroro, na pewno możesz ją znaleźć w BUWie. Pozdrawiam ciepło.
A wiesz, że to mnie najbardziej uderzyło, szczególnie w dzisiejszych roszczeniowych czasach; ona przecież bardzo wiele razy była podczas tych rozmów prowokowana, albo pytana wprost: I nie ma pani pretensji? Otóż nie ma. Po co to drążyć, spytajcie mnie o coś innego. ;) Za polecankę dziękuję. :)
Czy nie posiada ktoś na zbyciu książki: "Panna Nikt" ?
Mój styczeń: Pamiętniki (5) Wesołe kumoszki z Windsoru (4) Kot, który czytał wspak (4,5) Hrabina Cosel: Powieść historyczna (5) Kot z jadeitu (2,5) Marzenia i koszmary (4) Zamek z piasku, który runął (6) Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku (6) Wieczór Trzech Króli (4) Nieznane arcydzieło (5) Lapidarium (6) Stowarzyszenie umarłych poetów (2) (Nie)boszczyk mąż (4) Lubonie: Powieść z X wieku (6) Nieszczęśni (6) Romans Teresy Henn...
Coś w tym jest. ;)
Nom można można. Fakt faktem,że ludzie zimą są bardziej leniwi :D
Być nadwrażliwym i przetrwać (Ted Zeff) 3,5 Dobry pies (Katz Jon) 3 Etiopia: Ale czat! (Wojciechowska Martyna) 5 Garfield pakuje (Davis Jim) 6 I była miłość w getcie (Edelman Marek) 4,5 Koliberek (Spencer LaVyrle) 6 Krótka historia świata (Gombrich Ernst Hans (Gombrich Ernest)) 6 Małe trolle i duża powódź (Jansson Tove) 5 Małe trzęsienia ziemi (Weiner Jennifer) 3,5 Małomówny i rodzina (Musierowicz Małgorzata) 5,5 (powtórka) Szó...
Myślę, że jak jest ciepło, to można usiąść w fajnym miejscu na świeżym powietrzu. ;) Ale zimą w ciepłym miejscu, też jst fajnie. :)
Podpisuję się obiema rękami pod opinią dotyczącą Skarżanki. Miałam te same odczucia. Polecam tejże "Po wyzwoleniu", wspomnienia z łagrów rosyjskich - bez użalania, bez pretensji.
"Smutek (Lewis Clive Staples) - 6 - Piękna próba dogadania się ze sobą i z Bogiem po śmierci ukochanej. Z zastrzeżeniem, że to ocena osoby wierzącej, ateiści podejrzewam mogą od niej odjąć ze dwa punkty. " Niektórzy zrazili się na tyle po Narni i listach diabłów, że temu autorowi w ogóle dziękują. ;)
Spotkałam się ostatnio z Wiki2 w bielsku na kawie, to było nasze pierwsze potkanie trochę w interesach trochę dla przyjemności. Myślę,że pomału się przekonuję,że ludzie z Biblionetki potrafią być sympatyczni i nie gryzą :P A co do pogody to co może być przyjemniejszego niż ciepła kawa w ciepłej kawiarni z ciepłymi ludziami gdy na polu zima :) Myślę,że to ma urok... bo co za przyjemność siedzieć na tyłeczku w kawiarni jak wokół budzi się do życ...
Męczę tę książkę od miesiąca i wymęczyć nie mogę... Fabuła jest liniowa, język pełen błędów, a przemyślenia płytkie. Wszelkie peany na cześć "Atlantydy" wydają mi się w takiej sytuacji nie tylko mocno podejrzane, ale wręcz śmieszne.
1. Dziady III - Adam Mickiewicz 2. Quo vadis - Henryk Sienkiewicz 3. Robert Pattinson - Josie Rusher 4. Mumia. Tajemnice starożytnej cywilizacji i sekrety faraonów - Red. Hanna Kowalska 5. Aleja Henri Martin 101 - Regine Deforges 6. Konrad Wallenrod - Adam Mickiewicz 7. Afrykanin - Jean-Marie Gustave Le Clezio 8. Genitrix - Francois Mauriac 9. Rabin rozmawia z Jezusem - Jacob Neusner 10. Kadysz za nienarodzone dziecko - Imre Kertesz 11....
Nasza wewnętrzna menażeria: Podróż w głąb 3,5 miliarda lat naszych dziejów (5) „Rozmaite stworzenia zamieszkujące Ziemię, to po prostu różne wariacje na ten sam temat". Ciekawa i przystępnie napisana. "Innego końca świata nie będzie": Z Barbarą Skargą rozmawiają Katarzyna Janowska i Piotr Mucharski (5) Wspaniała postać. Bez pretensji do życia o niegdysiejsze krzywdy. Bez zajadłości. Osoba z taką klasą, jakiej dziś ze świecą szukać. O książkach,...
No właśnie zauważyłam silną reprezentację Śląska. Trochę smutno samemu podróżować tak daleko. Chyba, że po drodze by się z kimś spotkać, żeby raźniej było.
No co Ty, Kinga, nie możesz nie być! Pół Katowic się wybiera, wiesz? ;)
Musimy porozmawiać o Kevinie - 5 - książka dająca wiele do myślenia, warto przeczytać. Kaj znów się śmieje - 5 - pełna ciepła książka o upośledzonym chłopcu. Przeczucie - 4 - w zabawny sposób przedstawione perypetie starszych pań. Jedna z nich zmaga się z problemem homoseksualizmu syna, na siłę stara się go "przekabacić". Czułość i obojętność - 3 - Ligocka pokazała siebie od innej strony i straciłam do niej sympatię. Śniła się sowa - ...
Dzieje Herodota już czekają, kupiłam nowe wydanie Czytelnika. Mam w planach mały cykl uklasyczniający. Zawstydził mnie Stempowski, jak ja nic nie wiem, o kulturze klasycznej. Chcę zacząc od Kubiaka - przypomnieć sobię mitologię, przeczytać Literaturę Greków i Rzymian. A następnie właśnie Dzieje i Odyseję w tłumaczeniu Wittilina. Już przeczytałam wstęp Wittlina do tejże - i jestem zauroczona. Więcej takich wstępów, więcej takich wypowiedzi krytycz...
1. Złoty notes, Doris Lessing, 4 Tak ogólnie to jednak nie przepadam za Lessing. To miała być największa i kultowa książka. Przegadana, zdecydowanie przegadana. Fragmenty nawet niezłe, ale niestety Lessing poszła chyba w ilość. 2. Przygody Euzebiusza, Beata Krupska, 5 Uwielbiam takie książki dla dzieci - lekko absurdalne, bez przesłodzeń i dydaktyki nachalnej. 3. Obłomow, Iwan Gonczarow, 5,5 Czytałam kilka miesięcy, bo jakoś w środku mni...
Uratuj mnie (Musso Guillaume) - 4,5 (autor na tyle mnie zainteresował, że to nie będzie ostatnie z nim spotkanie:)) Nie mogę się doczekać... kiedy wreszcie pójdę do Nieba (Flagg Fannie (właśc. Neal Patricia)) - 4,5 (j. w.) Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów (Moers Walter) - 5 (ta niemiecka fantastyka...) Ostatnie życzenie (Sapkowski Andrzej) - powtórka, i ocena wzrosła do 5,5 Najstarszy z...
Wojna domowa w Mozambiku. Pewnej nocy José Antonio Maria Vaz słyszy strzały. Chwilę później na scenie teatru sąsiadującego z piekarnią, której jest pracownikiem, znajduje rannego dziesięciolatka - uznawanego za proroka i uzdrowiciela przywódcę bandy ulicznej. W ciągu dziewięciu nocy spędzonych na dachu piekarni José pozna jego historię: pożar wioski, w której urodził się Nelio, brutalne zabójstwo kilkumiesięcznej siostrzyczki dokonane na jego ocz...
U mnie lepiej niż przewidywałam:) - Uratuj mnie - 4,5 (autor na tyle mnie zainteresował, że to nie będzie ostatnie z nim spotkanie:)) - Nie mogę się doczekać... kiedy wreszcie pójdę do nieba - 4,5 (j. w.) - Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów - 5 (ta niemiecka fantastyka...) - Ostatnie życzenie - powtórka, i ocena wzrosła do 5,5 - Najstarszy zawód świata: Historia prostytucji - 5 (ci...
Ja nie wiem, czy będe. Chyba ode mnie z dalekiego wręcz południa nikt się nie wybiera.
Znów jak znów. Zauważyłam, Popatrz na profil, chyba wszystkie posty użytkowniczki dotyczą tego autora.
Kolejna znakomita książka z Wallanderem w roli głównej. Powtarzam – znakomita, żeby nie było żadnych wątpliwości w związku z tym, co napiszę dalej. Dwie nastolatki napadają na taksówkarza, który na skutek odniesionych obrażeń wkrótce umiera. Dziewczynom po prostu potrzebne były pieniądze. Przynajmniej tak twierdzą. Podczas wieczornego spaceru i korzystania przy tym z bankomatu Falk, specjalista komputerowy, nagle umiera. Lekarz stwierdza za...
Czytałam półtora roku temu pierwszą opublikowaną powieść pani Fryczkowskiej, pt. "Straszne historie o otyłości i pożądaniu" (Replika 2008). Była to książeczka niewielkich rozmiarów, lecz jakże zapadająca w pamięć. Do dziś często wracam do niej myślami. Sądzę, że podobnie będzie z tą powieścią, czyli z "Trafioną-zatopioną". Jej akcja rozgrywa się w ciągu dwóch dni i porusza problem znany każdemu - samotność. Tak, znowu o samotności, ale tym razem ...
Od tylu lat bawi nas Janusz Christa. Pamiętam odcinki jego komiksów zamieszczane w "Świecie Młodych" - to było coś! Wczoraj widziałem w księgarni, pięknie wznowione w przystępnej cenie. Christa dbał o szczegóły w rysowanych historiach i o realia czasów dzielnych wojów słowiańskich. Mój ulubiony zeszyt przygód Kajka i Kokosza to chyba "Dzień Śmiechały". A Wasze?
1. "W cieniu zakwitających dziewcząt" - jeszcze lepsze niż za pierwszym razem. Ile różnych zapowiedzi dalszego rozwoju akcji. Idealna metoda czytania Prousta to najpierw trochę Prousta, potem coś o Prouście, potem znowu Proust, coś o Prouście i tak na zmianę. 2. "Puszcza" Gołubiew - przepiękna stylizacja językowa, aż chce się rzucać tymi smerdami; postacie, obrazy, wszystko bardzo dobre. 3. "Dzieje" Herodot - do końca jeszcze nie wiem o co ...
- Tom-Tit-Tot - Pan Fox - Ryba i pierścień - Gad z Lambtonu - Przygoda Wisienki Honey - Wśród leśnych duchów - Młynarz na egzaminie w Cambridge - Trzy rzeczy od rzeczy [Księgarnia św. Wojciecha, Poznań [1926]]
Za szybko ten miesiąc minął :/ Smutek - 6 - Piękna próba dogadania się ze sobą i z Bogiem po śmierci ukochanej. Z zastrzeżeniem, że to ocena osoby wierzącej, ateiści podejrzewam mogą od niej odjąć ze dwa punkty. Świat finansjery - 6 - Terry - co będę więcej tłumaczyć Sonata jednorożców - 3 - Nie było tam niczego, czego nie spotkałabym wcześniej w setce innych książek. A poza tym język autora mnie troszkę drażnił. A tak w ogóle to...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)