Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No proszę ! I kto by pomyślał , że tu mnie wyśledzisz! ;-) Oczywiście,że tak!
Kilka słów na temat "Podróży do wnętrza Ziemi" , proszę . I dlaczego tak nisko? ;-)
Hey :) ja mam Co gryzie gilberta grape'a na wymianę :) może mialabyś do zaproponowania jakąś ciekawą pozycję? :)
1. Nieznane przygody Mikołajka (5) 2. Krysia Bezimienna (4+) 3. Brida (3+) 4. Podróż do wnętrza Ziemi (5) 5. Emancypantki (5+) 6. Córka Robrojka (5) 7. Lew, czarownica i stara szafa (powt.)(nadal 6!) 8. Książę Kaspian (powt.)(nadal 6!) 9. Koń i jego chłopiec (powt.)(nadal 6!) 10. Barbara Brylska w najtrudniejszej roli (5) A teraz czytam: Romeo i Julia
To ja pewnie zaraz za Tobą, bo też przed chwilką napisałam. :-)))
Paren, rzuć okiem parę postów niżej. Ja już napisałam do Lirael, więc może będę pierwsza ;-)
1. Ciężar wody 2. Drugi wątek 3. Interesy 4. Mariana 5. Kiedy płaczą świerszcze 6. Obiecaj mi raj 7. Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 8. Rozważna i czarująca 9. Sekretny pamiętnik Mirandy Cheever 10. Tysiąc dni w Wenecji 11. Wyznanie 12. Zakład o miłość 13. Rozważna i romantyczna - powtórka W sumie bardzo dużo romansów, ale czasem warto dla poprawy nastroju.
Jakościowo miesiąc niezbyt ciekawy, ale chociaż cztery nowe bardzo dobre się trafiły. Jerzy Edigey, Szpiedzy króla Assarhaddona (3,5) Jerzy Edigey, Strzała z Elamu (4) Eoin Colfer, Artemis Fowl (3) Joanne Harris, Świat w ziarnku piasku (4) Joanne Harris, Dżentelmeni i gracze (5) Waris Dirie, Kwiat pustyni (4) Graham Greene, Broń na sprzedaż (5) - to jedyna powieść Greene'a, której mi brakuje. Może ktoś ma na zbyciu? Lion Feuchtwanger, Ż...
Mam pytanie - czy obowiązkowa odmiana odnosi się również do nazwisk dwuczłonowych? Załóżmy, że nazywam się Jan Kozak-Kowalski. Czy odmiana w miejscowniku będzie zatem brzmiała: Janie Kozaku-Kowalskim?
A ja właśnie wróciłam z "miasta", gdzie usiłowałam "Pociąg..." kupić, chciałam jakimś ładnym zakupem zamknąć ten bardzo ciekawy pod względem książek rok...obeszłam wszystkie księgarnie w centrum, niestety, ostatnie egzemplarze opuściły półki księgarń już w lecie... Nic to, zaraz poszukam w jakiejś księgarni sieciowej. :-) Przyniosłam za to Zwierz w łóżku. Tak więc to książka pani Sumińskiej jest moim ostatnim nabytkiem Anno Domini 2009. :-)))...
SPOILER Akurat jeżeli o to chodzi nie mam tego za złe. Raczej chodzi o tę oczywistość, można to było rozegrać inaczej, ale i tak nie jest źle. Bardziej zastanawiałbym się nad sposobem w jaki Vuko i Filar się spotkali. Mamy dużą lukę w wątku tego drugiego i to dziwnie zagospodarowaną. Odniosłem wrażenie, że jego nagłe pojawienie się w Lodowym Ogrodzie jest spowodowane brakiem pomysłów, jakby Grzędowicz zaplanował, że pod koniec tomu trzeciego b...
"Trzy córki pani Liang" - Pearl Buck To podobno jakaś nowość, ale opowiada o czasach Mao. Przyznam się, że nie czytałam, ale opis wydaje się zgadzać z przedmiotem Twoich poszukiwań.
Najgłupszy anioł (4) Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (5) Wiza do przedwczoraj (5,5) Biała gorączka (6!) Wieże z kamienia (5
Białe jabłka Lalka Hermańce
Na ratunek 4.5 Fortepian 4.5 Sekretny dziennik Adriana Mole'a lat 13 i ¾ 3.5
Cóż... Mi się jednak wydaje, że to właśnie główny bohater zdobył serca czytelniczek. Autorka przypisała mu wszystkie cechy "prawdziwego mężczyzny"- siła, determinacja, odwaga... Ciepła uroda... I wyszło jej to bardzo dobrze. Zgodzę się, że Honoria swoimi rozważaniami może zmęczyć człowieka, ale sądzę, że cała fabuła jest w stanie wynagrodzić jej marudzenie.
A mnie po lekturze nieustannie gryzła niezbyt optymistyczna refleksja natury ogólnej: autor przedstawia pesymistyczną konstatację determinizmu, brak alternatywy dla kamorry. Możne jedynie poddać się i współpracować albo uciec. Czy ten pesymizm nie jest charakterystyczny dla ubogich regionów? Dziedziczy się biedę i beznadzieję, a jedyną szansę upatruje w ucieczce. Zupełnie jak w Polsce, na terenach byłych PGRów - albo płyniesz z prądem, albo uciek...
!!!SPOJLERY!!! Ależ to było oczywiste, że drogi Vuko i Filara w końcu się zetkną - po co autor miałby prowadzić na przemian dwa wątki, jak nie w tym celu właśnie?
Mnie się te opowiadania bardzo podobały - może nie są odkrywcze, bo poruszają tematy, które zwłaszcza ostatnio są na topie: niedopasowanie, wykluczenie, ale na szczęście autorka skupiła się nie tylko na jednostkach biernych, poddających się fatalizmowi losu. Pojawiają się bohaterowie stawiający opór - świetne opowiadanie "Doris nadchodzi". Najciekawsze dla mnie były najmłodsze postaci, widać, że ich los jest autorce najbliższy.
Omatko, tuż przed północą, myślałam, że nie zdążysz. ;) Blask fantastyczny (Pratchett Terry) Nowy Brewiarz Europejczyka (Kubiak Zygmunt) Polska Piastów (Jasienica Paweł (właśc. Beynar Leon Lech)) Pan Tadeusz (tylko 1 księga) Księga wyjścia (Biblia) W stronę Swanna - przygotowanie do powtórki Poszukiwania Na plebanii w Haworth, Anna Przedpełska Trzeciakowska Historia starożytnej Grecji Kwiat kalafiora, Małgorzata Musierowicz Wielka hi...
Wydawałoby się, że wszystko już było i obecnie trudno znaleźć niebanalną książkę poruszającą trudne tematy. Tu, w opowieści spiętej przez dwie katastrofy: bombardowanie Drezna podczas drugiej wojny światowej i atak na WTC, możemy odnależć rozważania dotykające takich właśnie trudnych, ale bardzo istotnych spraw. Pomimo obecności historycznych wydarzeń to książka bardzo kameralna, skupiająca się na osobistym wymiarze wydarzeń, które możemy znać z ...
U mnie w grudniu nadal Midsomer: Śmierć pustego człowieka Śmierć w przebraniu Pisane krwią A aktualnie czytam Aleja samobójców
Podoba mi się ta zmiana klimatów:)))
Czyżby Klasa pani Czajki ;)?
"Sztampa" to fenomen autorów kryminalnych. Dla mnie nie do końca zrozumiały. Swoją drogą, Chandler ma może po prostu szczęście, bo przez 20 lat w bólach (a im starszy był, tym większych) wydał chyba 6-7 powieści z Marlowem i trochę opowiadań. Większość pisarzy, autorów serii, które chwyciły na rynku, tłucze jeden-dwa kryminały rocznie. I to chyba robi różnicę. Brutalność porównywałem między Chandlerem a Macdonaldem. Spillane czytałem coś spoza...
Już któryś raz czytam tu o tym Larssonie. Cóż to za świetne książki? I skąd taka moda na nie? Czyżbym o czymś ważnym nie wiedziała? Czuję się niedoinformowana...
W sylwestrowy dzionek zawitał do mnie bardzo wesoły Mikołaj (w dwóch osobach:-))), który posiada zdolności artystyczne (jest rysunek) i korzysta z poczty w Krynicy Zdroju :-) Przysłał mi dwie kartki; - pierwsza ma obrazek dużej grupy ludzików w Mikołajowych czapkach i napis - Każdy ma w sobie coś z Mikołaja... a Mikołaj dopisał - Nieprawdaż? =) i w podpisie narysował siebie z przeżroczystym workiem pełnym książek. - druga kartka w czerwonej ko...
Mam prywatny, osobisty "Nocny pociąg do Lizbony" i chętnie się nim podzielę :) Malutka Czarownico, Paren i Misiabelo, z przyjemnością pożyczę Wam książkę, musicie tylko ustalić trasę pociągu, tzn. do kogo powieść wysłać najpierw :) Jeśli któraś z Was chce być pierwszym ogniwem czytelniczego łańcuszka, czekam na maila: lirael@pro.wp.pl Pozdrawiam Was i życzę miłej lektury.
Warto kupić?
Zapraszam:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)