Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Sierra Mendoza w dzieciństwie znosiła do domu porzucone i chore zwierzęta. Gdy dorosła, postanowiła pomagać ludziom skrzywdzonym przez los. Sprawdziła się jako pracownik socjalny. Pewnego dnia jedna z podopiecznych zostawiła u niej swojego małego synka, zapewniając, że wkrótce go odbierze. Sierra się jej nie doczekała, natomiast w rzeczach dziecka znalazła list, w którym młoda matka zrzekła się praw rodzicielskich. Wówczas Sierra zdecydowała ...
Grzyby cieszą się dużym uznaniem smakoszy. W kuchni polskiej były i są charakterystycznym elementem smakowym. Można przyrządzić je jako samodzielne aromatyczne i pyszne danie, są również dodatkiem, który uatrakcyjni smak potraw. Proponujemy Państwu kilkadziesiąt przepisów na sałatki, przekąski, dania główne, sosy zimne i gorące oraz przetwory, w których wykorzystano zarówno grzyby leśne, jak i hodowlane. Można więc, korzystając z tej książecz...
Campion Roberts, autorka książek historycznych, zamknęła za sobą przeszłość. Głęboko zraniona i upokorzona, unika mężczyzn. Jej pocieszeniem staje się praca. W świecie swoich fikcyjnych bohaterów odnajduje spokój i harmonię. Do czasu, aż Guy French, jej agent literacki, każe jej wprowadzić zmiany do tekstu nowej książki, by tchnąć życie w papierowych, jego zdaniem, bohaterów. Guy oferuje Campion pomoc. By się skupić na redagowaniu tekstu, wyj...
Właśnie??? Dołączam się...
Gorąco dziękuję za wszystkie pożyczki. Dzięki Wam to był bardzo udany miesiąc :-) 101. „Nowy wspaniały świat” Aldous Huxley (5) – wspaniała, choć nierealna wizja przyszłej cywilizacji. Polecam nie tylko miłośnikom fantastyki. 100. „Cienia dla Leokadii” Halina Rozwadowska (4) – czytało się bardzo dobrze, jednak sprawne pióro to nie wszystko 99. „Wspomnienia starobielskie” Józef Czapski (5)– ...
Dziękuję, czuję się bardzo zachęcona.
warto siegnac po "Diabel ubiera sie u prady"?
1. "Gypsy Maddona" Santa Montefiore 2. "The story of tractors in ukrainian" 3. "Left Bank" Kate Muir 4. koncze "Harry Potter i Order Feniksa"
klamczucha z jezycjady czytala w nocy Emme, J. Austen, ida w wannie czytala Przeminelo z wiatrem, TYgrysek czytywal Dumasa, a nutria basnie.
czytam bo jestem uzalezniona i nie chce sie leczyc;) jak nie mam ksiazki przy sobie ( co sie raczej nie zdarza ) to czytam cokolwiek mi sie nawinie na oczy:) np.instrukcje, napisy na szamponach, zelach itp, napisy na pudelkach od mussli, maki, cukru....itd ;) pozdrawiam innych uzaleznionych
johna zorna glownie aczkolwiek oczywiscie nie tylko
Książka dla tych, którzy chcą żyć pełniej. Pełnią życia osobistego, małżeńskiego, rodzicielskiego. Autorka nie poucza, nie moralizuje. Jest bardzo taktowna i nienachalna. Stara się przekazać nam jedynie swoje doświadczenia, wnioski zdobyte podczas niezwykle ciekawej i bogatej pracy zawodowej. Przeczytałam ją będąc młodą mamą i zapewne będę sięgać po kolejne pozycje autorki. Dodam, że nie jest to żaden poradnik, tylko fachowa literatura dla każdeg...
Co do związku elastyczności języka z historią państwa - wydaje mi się, że to działa w obie strony. To znaczy - u nich podbijający, aczkolwiek w pierwszym pokoleniu na pewno bardzo uciążliwi dla podbijanych, dość szybko byli asymilowani. Owszem, były (Szkoci) i są (Irlandczycy) rozmaite walki o niepodległość, ale bardziej politycznie niż językowo. U nas inaczej - język był częścią walki z zaborcą, pielęgnowany, uwznioślany, święty i upatriotycznia...
Ja miałem podobne myśli czytając "Medaliony". Nie mogłem uwierzyć, że można powiedzieć coś takiego jak to, że Niemcy potrafili zrobić coś z niczego. Tym czymś było mydło a niczym niestety człowiek. A powiedział to taki zwykły przeciętny obywatel Rzeszy.
Szukaj, szukaj, a jeśli nie znajdziesz i będzie Ci zależało, to daj znać. :) Warto!
No ale w zasadzie mogli najechać, nagrabić i wracać do domu ;-) A tymczasem albo od razu osiadali na stałe, albo jak Rzymianie - najpierw podbijali, potem zakładali obozy i garnizony wojskowe, wreszcie poszło im w prywatne wille i rozmaitą infrastrukturę, a nawet jak się w końcu wynieśli, to zostawili mnóstwo potomstwa i "Rzymian kulturowych". U nas najpodobniej było w czasie rozbiorów, tylko że u nas był bardzo silny sprzeciw, w końcu ...
[artykuł niedostępny], ale może znajdziesz też coś tutaj: [artykuł niedostępny] tutaj: [artykuł niedostępny] tutaj: [artykuł niedostępny] albo tutaj: [artykuł niedostępny] A wystarczyło w wyszukiwarkę wpisać "bunt"... :)
To samo mówią o NIKE a nawet o Noblu, więc puszczę mimo uszu Twoją uwagę :P
Od jakiegoś czasu mam to w schowku, a Twoja rekomendacja jeszcze bardziej zrobiła mi smaka:) Dzięki:) Ps. Zawsze można ominąć angielszczyznę i czytać po polsku:D Ja bym tak robił:D
A więc (tak wiem nie zaczyna się od a więc :)) hmm w każdym razie mam zapytanie, jakie znacie ciekawe ksiązki ktory by można użyc w temacie "Przyczyna buntu bohaterow wobec otaczającej rzeczywistosci". Jesli chodzi o lektury to wiem co by mozna uzyc bo to wlasciwie caly romantyzm i pozytywizm by sie tu nadał, ale co jeszcze byscie polecili do przyczytania z poza kanonu lektur gdzie główni bohaterzy to buntownicy?
Poważnie?! Świat się kończy. To kiedyś była naprawdę prestiżowa nagroda. :(
O, to mnie się chyba też spodoba, dzięki. :-)
Tłumaczy, ale tylko w obrębie tych możliwości, które podał. I gdyby faktycznie miał tylko te możliwości, które podał, to byłby jedyny wybór... Ale miał co najmniej jeszcze jedną możliwość, której nie wymienił i z której nie skorzystał (albo skorzystał, ale o tym w książce nie napisał).
W letnią, sierpniową noc w parku Volksgarten w Wiedniu znalezione zostają zwłoki zamordowanej osiemnastoletniej Dory. Śledztwo prowadzi inspektor, który za sztandarową książkę uważa "Enzyklopädie der Kriminalistik", do której wciąż wraca i którą się niejako kieruje. Żona inspektora, Erzsébet, jest obsesyjnie zainteresowana śledztwem, które prowadzi jej mąż i wraz ze swoją młodą, angielską przyjaciółką - guwernantką o imieniu Wally rozpoczyna d...
Przedzierając się przez gąszcz książek, szukamy takiej literatury, która najbardziej nam odpowiada, przemawia do nas – szukamy czegoś dla siebie. Lecz, jak wiadomo: ilu ludzi, tyle opinii – nie można dogodzić wszystkim. Coś, co dla nas jest prawdziwym dziełem sztuki, dla kogoś innego może być niewiele wartą pozycją. Jest jednak książka, która zawsze fascynowała i która na pewno będzie się podobać kolejnym pokoleniom, bowiem o "Mistrzu i Małgorzac...
O Bobkowskim pamiętam, ale tak się składa, że mamy 2 egzemplarze na 20 osób, to jest pewien problem. Nie dość, że muszą być w pewnej kategorii to jeszcze dostępne dla nas tutaj. Bardzo Wam wszystkim dziękuję za świetne tropy.
To nie ja nazwałam planowany cykl książek Zafona tetralogia. Przywołuję jedynie informację.
1. Góra drutu 2. Śmierć ma osiem takich... 3. Makata z Chun Czunu 4. Hua-lu 5. A w Posjecie pieją koguty... 6. "Izumrud" 7. Srebrne ptaki powracają do snów [Pax, 1974]
- A ja mam psa - Asy z pierwszej klasy - Król jamników - Terier - Szpice - Pinczer maltański - Chart - Dwa pudle - Bokser - Chow-chow - Szkocki owczarek - Spaniele - Fraszka - Kundel - Azor - Kaganiec - Kundel bury - Na jednym psie - Hotel pod psem - Miała pani psa - Psia pogoda - Spacer z psem [Wydawnictwo Literatura, Łódź 2004]
Na "Ja, Irena i ja" i "Naga broń 33 1/3". Tylko, że ze śmiechu:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)