Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wiesz, mam podobnie :) Co chwilę dodaję coraz to nowsze książki do schowka i jest ich już tam sporo a z każdym dniem lub co kilka dni przybywają nowe. Ja nie wiem kiedy to przeczytam :D Tym bardziej, że w tym czeka mnie pisanie pracy licencjackiej a co za tym idzie, trzeba będzie przeczytać kilka książek (jak nie kilkanaście) związanych z tematem. Mimo to, mam nadzieję, że nie będę musiała rezygnować z czytania, tego co będzie mi sprawiało przyje...
Hmm ja czytam 2 książki:p Pierwsza to "Zbrodnia i kara" Dostojewskiego a druga "Pulpecja" M.Musierowicz...Chyba mozna się domyslić co bardziej wciąga...
Kolezanka to jakoś tak bardzo PRLowsko zgłasza wnioski formalne:)Czy nie lepiej by brzmiało np.:"Hej ludziska! Słuchajcie!"Bez obrazy oczywiście:)
abstrahując od powagi i koniczności formy oraz esencjonalności (:)) wypowiedzi... delikatnie rzecz ujęłaś. Gdybym pokusiła się o komentarz, w tym stylu, napisałabym dosadniej :) oj, znacznie bardziej:)
Jednoroczna wdowa i w przeciwieństwie do Świata według Garpa jestem zachwycona. Strona 128 i nadal mnie kusi. Jest ich.. .638
Witkacy - "622 upadki Bunga, czyli Demoniczna Kobieta"
Gdy ja mam niemoc czytania :D czytam właśnie lektury lekkie :) jak np. Opowieści z Narnii. Mała odskocznia od wszystkich "ciężkich" i ambitnych książek. Następne w kolejce są książki Jerome K. Jerome :D czyli Panowie w łódce i na rowerach. Polecam rozwiązywanie sudoku :D Uwaga - to wciąga!
Czy mogę spytać, dlaczego tak źle oceniłaś książkę "Atlantyda, wyspa ognia"? Ja bardzo lubię tę książkę :).
To dziwne, ale ja chyba nigdy nie czułam nienawiści do któregokolwiek z książkowych bohaterów. Staram się teraz przypomnieć sobie chociażby jedną postać, która mnie irytowała podczas czytania książki, ale nie udaje mi się. Myślę, że zawsze sugerowałam się wypowiedziami narratora i nawet nie próbowałam oceniać bohaterów.
Ja też się dopisuję. "Sto lat samotności" to niesamowita książka. Niestety inne powieści Marqueza jak dotąd mnie rozczarowują. Nie czytałam jeszcze wszystkiego, więc może trafię na coś równie dobrego. A może za dużo się spodziewam? Co do Aurelianów, to nie mylili mi się, choć nie rysowałam drzewek. Pozdrawiam pozostałych miłosników Macondo :)
I mam nadzieję, że właśnie na takiego trafiły. :)
Chyba na forum lepiej. Bo nie ma co zaśmiecać szuflady, na dobrą sprawę.
Dobry tłumacz poradzi sobie nawet z gwarą;)
Ja nie jestem sceptyczna. :)) Tylko trudno mi sobie wyobrazić przetłumaczoną gwarę. :) Ale życzę naszym "reprezentantom" sukcesu. :)
Oj, nie bądźmy tak sceptyczni;) Kultura chińska też jest dla nas całkiem obca, a jednak książki chińskich pisarzy czytamy i jest dobrze. Wystarczy trochę o danej kulturze poczytać, a wtedy większość trudności związanych z odbiorem dzieła znika.
Ojeju...nie czuję się na siłach, żeby zliczyć procent poszczególnych ocen z tych swoich tysiąc dwustu... ale na pewno mam więcej tych powyżej 3, niż poniżej. I, jak mi się wydaje, najwięcej czwórek, które u mnie znaczą dokładnie to, co znaczą, czyli że książkę uważam za dobrą. 5 to już musi być coś więcej, a 6 - to te rzeczy, które stają mi się z jakiegoś powodu (niekoniecznie wyjątkowej wartości literackiej) bliskie; zwykle stawiam tę ocenę ksią...
Ja bym chciała coś zgłosić. Czy uwagi tego typu nie można by jednak zamieszczać w Szufladzie, czy chociażby w komentarzach pod recenzjami i opisami, zamiast niepotrzebnie zaśmiecać forum?
Droga juko, "nie można utożsamiać autora z narratorem czy bohaterem" - Oczywiście! "Czy ktoś, kto nie przeżył miłości nie może o tej miłości wiarygodnie napisać?" - A Twoim zdaniem może? Będzie to wiarygodne? A moralizatorstwo kogoś, kto w prywatnym życiu był kapusiem jest wiarygodne (przypadek Szczypiorskiego)? "Czy w takim razie autor może pisać tylko o tym, co przeżył, widział, czuł? To co z twórczością S-F, f...
Powieść, która naruszyła tabu. Wstrząsająca spowiedź z życia kobiety zniewolonej przez obłudny polski katolicyzm. Bezwzględnie opowiedziana historia dzieciństwa, młodości i dojrzewania w "patologicznie katolickiej" rodzinie, gdzie nie ma miejsca na uczucia, jest za to przemoc i okrucieństwo w imię oklepanych regułek wspieranych autorytetem Biblii i Kościoła. Bohaterowie tej rodzinno–katolickiej sagi są niekochani i nieumiejący kochać. Męczą s...
Męczę II tom "Anny Kareniny". Mam moce postanowienie do jutra ją skończyć ;)
Przerażenie mnie ogarnia, kiedy zerkam na mój schowek... TYLE tam książek!!! Do jednych sięgnęłabym z chęcią natychmiast. Inne mogę zostawić na potem, ale nie wybaczyłabym sobie, gdybym ich w ogóle nie przeczytała... Tylko - jak ja mam to zrobić? Czasu mało, doba ma tylko 24 godziny, raz na jakiś czas wypadałoby się przespać. Niedługo skończy się sielanka wakacyjna. Trzeba będzie zacząć czytać pozycje obowiązkowe na historię literatury, czyli po...
Taaaak??? To ja chyba jakąś inną książkę czytałam. :-) A tak poważnie, to wielbicielką Heathcliffa nie jestem, ale zawsze było mi go żal, jak każdej sieroty, którą przygarnięto tylko po to, żeby pełniła rolę służącego, zawsze gorszego od prawdziwych dzieci.
Tym razem NIE zapomniałam, wyjeżdżając na urlop, torby z książkami. I udało mi się nadgonić trochę zaległości. Oto efekty: 1. T.Pratchett - "Prawda" (5) 2. R.Honet, M.Czyżowski (red.) - "Antologia nowej poezji polskiej 1990-2000" (kilkanaście pojedynczych wierszy kilkorga autorów zasługuje na 5, może 6 - ale całość na 2) 3. M.Wańkowicz - "Karafka La Fontaine'a" (5; jest recenzja) 4. Z.Nałkowska - "Dzienniki ...
Jeden z najzabawniejszych i najchętniej oglądanych spektakli w historii Teatru Telewizji. Dzielny żołnierz Marcin wyprawia się do Belzebuba, aby ratować z opresji królewnę Disperandę, która nieopatrznie podpisała cyrograf. Swoimi uczynkami dowodzi rzeczy dość oczywistej - że najlepszym sposobem na diabła jest zdrowy rozsądek i życzliwość dla innych. W skrzącej się dowcipem, opartej na motywach baśniowych komedii, w której postacie realne i fan...
Jeszcze "Wiatr Kuszmurunu" Przemysława Bystrzyckiego. Tyle, że to pamiętnik z zesłania do Kazachstanu.
Rozumiem i przyznaję wam rację.Ale dlaczego mówienie,że Coehlo jest satanistą,kiedy używał magii jest fanatyzmem?Taka osoba nie musiała mówić tego z nienawiścią.
Jedno z najzabawniejszych przedstawień w całej historii Teatru TV*, zrealizowane pomysłowo, w świetnej obsadzie, perfekcyjnie wykorzystujące wszelkie dostępne wówczas telewizyjne środki techniczne. "Igraszki z diabłem" przyniosły czeskiemu beletryście i dramaturgowi największą popularność. Prapremiera odbyła się w Pradze w 1945 r., a słynną polską premierę przygotował Leon Schiller w Teatrze Wojska Polskiego w Łodzi w 1948 r.; później wystawiano ...
I to wszystko, co wynikło dla mnie z lektury "Sodomy i Gomory" Prousta, kolejnego tomu "Poszukiwania". Ze względów formalnych trochę o treści: narrator dalej zajmuje się bywaniem w świecie, tyle że teraz do opisów intryg salonowych dołącza te prosto z alkowy, czyli inaczej mówiąc dość często zajmuje się orientacją seksualną innych. Włączając w to Albertynę, kochaną czy też nie (bo wciąż nie może się zdecydować), którą obsesyjnie podejrzewa o homo...
Ja też nie wiem. Dla mnie te książki i "Chłopi" są ciężkie do przełumaczenia w ogóle na inne języki. :)
Zdecydowanie więcej ludzi zna "Skrzypka na dachu" niż książkę. A szkoda, bo książka jest świetna. Do musicalu przyciąga wspaniała muzyka, natomiast w książce łatwiej wychwycić wspaniałe dialogi Tewiego z Bogiem, jego mądre stwierdzenia w odniesieniu do żony, córek, swatki i różnych sytuacji.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)