Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Marzę o tym Borgesie... Oglądałam go nawet dzisiaj w księgarni, ale na razie mnie nie stać ;(
Dziękuję, juz przeczytałam. Ciekawe i wstrząsające, jak "Osmaleni".
Ella, Tobie szczególnie dziękuję za Twoją listę przeczytanych książek. Kilka moich "olśnień" nastąpiło właśnie po zerknięciu na tytuły, jakie oceniłaś.
Ja nie zaprzeczam, mnie się podobało. Dlatego sięgnę chętnie po następne. Lubię takie rzeczy, nawet jeśli im daleko do "kultury wysokiej". Na wysokiej się świat nie kończy. :-)
Ale "Klub Dantego" był bardzo dobry. Nie zaprzeczajcie. Nawet jeśli była to tylko przeformatowana praca dyplomowa niejakiego Mateusza. Znać było wiedzę, erudycję i niesamowity talent. A skoro homogenizacja kultury świetnie się sprzedaje nie widzę w tym nic negatywnego. Dla wielu to niestety jedyny kontakt z kulturą, powiedzmy wysoką. Na przykład w wycieczkach, inspirowanych, co prawda tylko tą nędzną książczyną zwaną "Kodem Leonard...
Moni, konkurs był naprawdę znakomity! Cieszę się bardzo, że wzięłam w nim udział. Moja lista książek do przeczytania wydłużyła się znacznie. Dziękuję, Moni, za zwrócenie uwagi na kilku autorów, o których istnieniu nawet nie miałam pojęcia. I bardzo bardzo serdecznie pozdrawiam wszystkich, których podpowiedzi pomogły mi odgadnąć aż tyle fragmentów.
Która? :-) O obydwu książkach Appelfelda pisałam tu: [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny]
Zgadza się. :-) Ciekawa jestem, jak długo ten schemat będzie się jeszcze sprawdzał. [po cichu Ci powiem, że sama i tak tego Pearla przeczytam, jak mi wpadnie w ręce :-)]
Oj, tego to nie wiem. Dla mnie była to ostatnia z przeczytanych przeze mnie,zresztą również niestety zakupiona-jako pewnik,bo książki Remarqua kupuję dla siebie i potomnych
A co tak cicho? :) A studiuje może ktoś w Bielsku - Białej, czy tylko ja? :)
Verdianko napisz proszę kilka słów o tej książce Appelfeld. Bardzo mnie zainteresowała ta tematyka.
Tym chyba rządzą prawa rynku. Czytelnicy są zachwyceni, więc wszystko gra. Książki Pearla to mógłby być sztandarowy przykład tzw. homogenizacji kultury (mieszania wątków popularnych z kulturą wysoką) w podręcznikach do socjologii! :) Pearl jest oczywiście tego nadzwyczaj świadomy i wykorzystuje złudzenie swoich czytelników, że obcują z wysoką kulturą, bo w tekście pojawia się nazwisko i postać wybitnego pisarza.
Vieviórko czy Ty również należysz do tych nielicznych znanych mi szczęściarzy czytających całymi akapitami?
Wynikało, wynikało i właśnie to mnie oczarowało. :-) To jest wszystko, co lubię w beletrystyce, i to aż do przesady. A najbardziej uwielbiam w tej książce brak fabuły. :D
Bronisław Swiderski-"Asystent śmierci" (5) Milan Kundera "Nieznośna lekkość bytu"(6) Christian Skrzyposzek "Wolna Trybuna" (5) Tove Jansson "Zima Muminków" Tove Jansson "Dolina Muminków w listopadzie"
Oj, podoba się, i to jeszcze jak! Obawiam się, że moja przygoda z tymże panem, gwoli ścisłości zupełnie przypadkowa, nie skończy się na roku conradowskim, ale będzie trwała i trwała... Na razie powoli serwuję sobie kolejne powieści, by przyjemność trwała jak najdłużej, a kiedy skończę ostatnią, pewnie wrócę do pierwszej. Tymczasem na stoliku, spod stosu różnych rzeczy, uwodzi mnie na pokuszenie "Ocalenie", a przecież muszę przeczytać t...
"Sarmaci" T. Sulimirski (6) "Busz po polsku" R. Kapuściński (5) "Czy to się mogło zdarzyć?" A. Bierce (5) "Piąte dziecko" D. Lessing (5) "Nie taki straszny wilk" F. Mowat (6) "Co widziały wrony" A.M. MacDonald (6) "Salamandra" S. Grabiński (6) "Cień Bafometa" S. Grabiński(5)
Ano tak, czyłam przecież tę Twoją wypowiedź! Ale może naciągnę Cię jeszcze na dwa zdania o tym, co Cię oczarowało w Elizondo :) (z tamtego postu nie wynikała 6, pozbierałaś tam "tylko" wrażenia, skojarzenia - nota bene b. ciekawe)
Dla mnie zdecydowanie najlepsza:)
W tym miesiącu tylko jedna: - Luanshya Greer "Kto sieje wiatr" Zaczęłam czytać: - Anne-Lise Boge "Fatalne spotkanie" - Elizabeth Kostova "Historyk"
A czy to nie jest jedna z jego pierwszych powieści? Nie czytałam i nie wiem, ale zawsze tak jakoś mi się wydawało...
Wszystkiego najlepszego woyu. Żeby Ci się dobrze pisało, a Twoim czytelnikom dobrze czytało ;)
Mnie też "Klin" bardzo się podobał. Jedna z najlepszych powieści Chmielewskiej, według mnie. :)
No właśnie "Gam" to jedyna książka Remarquea,która mi się nie podobała - zupełnie inna niż wszystko inne,co napisał wcześniej.Nie chciało mi się wierzyć,że to Remarque-gdy zdecydujesz się przeczytać napisz parę słów o swoich odczuciach
Ale ze zbędnym feminizmem i erotyzmem na każdym kroku. Nawet jedzenie jest dla niej rozkoszą erotyczną, to trochę zakrawało na parodię. Nie idealizuje Japonii, za to siebie idealizuje. "Książki które warto przeczytać". Z tego co wiem "JW" nie jest publikacją naukową, tylko dla normalnego, "inteligentnego czytelnika GW"< który będzie miał nawet problemy z dostępem do jedynej książki A. Kerra dostępnej na rynku p...
I jak tam "Cień Poego"? Cień Vivaldiego, Tajemnica da Vinciego, Cień cienia tajemnicy... Ile jeszcze podobnych książek powstanie? :-)
Podczas wypoczynku na greckiej wyspie Helen spotkała Carlę i szybko uległa urokowi tajemniczej i niepokojącej rodaczki. Wspólne wakacje nagle zamieniły się w koszmar, gdy po szalonej nocy zamroczona alkoholem Helen obudziła się obok martwej przyjaciółki. Chociaż policja uznała, że był to wypadek, Helen wróciła do Anglii dręczona wątpliwościami i wyrzutami sumienia. Aby odkryć prawdę, musiała stawić czoła wszystkim swoim lękom... [Wydawnictwo "...
A czy jury jakoś KONKRETNIE umotywowało swój wybór? Nie mieści mi się w głowie, że profesjonaliści wybrali coś takiego.
Tak. :-) [artykuł niedostępny] I chyba jeszcze jakieś odpryski w czytatce carmanioli. :-)
Bardzo podoba mi się twoja wypowiedź. Ja jeszcze nie czytałam tej książki poniewa ż narazie nie mogę jej znaleźć w bibliotece szkolnej. Przeczytałam już większość książek z tego cyklu i bardzo mi się podobają. Jestem bardzo zadowolona, że te książki wpadły w moje ręce.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)