Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
kreskówkowe Muminki i "Blade Runner" {"Łowca androidów"} [książka Philip Dick, reżyseria Ridley Scott]
Ale z Albertusa w końcu przysłali albo zwrócili Ci pieniądze? Ech...
Włodzimierz Tiendriakow (ur.w r. 1923) - jeden z najpopularniejszych pisarzy radzieckich, znany jest polskiemu czytelnikowi m.in. z powieści "Wśród lasów" (PIW 1956), "Sąd" (PIW 1962), "Krótkie spięcie" (PIW 1963), "Spotkanie z Nefretete" (PIW 1967), "Znajda" (PIW 1968), "Zgon" (PIW 1969), "Trójka, siódemka, as" (Iskry 1960), "W pogoni za jutrem" (Czytelnik 1961) oraz "Zaćmienie" (Czytelnik 1982). "Sześćdziesiąt świec" to jedna z najnowszych k...
Z kotem Makawitym. :-) Melu, przecież zgadłam Chrumpsa z Bromby. :-)
Dzięki za wyjaśnienie! Jestem na etapie prezentacji maturalnej - gimnazjum zdążyłam zapomnieć!:-)))
Rozumiem, że "b" może się mylić z "e" - i jeden, i drugi był związany z szachami. No to dla odróżnienia powiem, że ten od soku porzeczkowego wygrał partię z przestępcą.
słowik
Lucky Tyler, lokalny playboy i utracjusz, zostaje oskarżony o podpalenie własnej firmy celem wyłudzenia pieniędzy z ubezpieczenia. Jego jedynym alibi jest nieznajoma, z która spędził noc, wcześniej bijąc się w jej obronie w miejscowym barze, ale której nie chce ujawnić przed miejscowym wymiarem sprawiedliwości, gdyż jest ona zamężna. Razem z bratem Chase’em, który jest szczęśliwym mężem Tani, prowadzą rodzinną firmę, stojącą na skraju bankruc...
Żona Chase’a, Marcie Johns dostała bóli porodowych akurat w Sylwestra, więc cała rodzina Tylerów (prócz Sage) zebrała się na porodówce szpitala, aby powitać nowego członka rodziny. Sage w tym samym czasie przebywa w domu rodziców swojego narzeczonego, Travisa. Niestety, nie ma zbytnio powodów do świętowania, gdyż Travis poinformował ją, że zrywa zaręczyny, ponieważ w przyszłości pragnie zajmować się polityką i potrzebuje reprezentacyjnej żony. ...
Z powodu załamania psychicznego Spence Kimball nie jest w stanie tworzyć, toteż przenosi się z Nowego Jorku na prowincję, gdzie przyjmuje etat wykładowcy w szkole muzycznej. Tuż po przyjeździe wraz z córeczką odwiedza miejscowy sklep z zabawkami. Mała Freddie zakochuje się w sklepie, Spence zakochuje się w jego właścicielce, Nataszy. Okazuje się jednak, że ma ona za sobą dramatyczny romans z rosyjskim tancerzem i panicznie boi się związku z kolej...
śpiew
4b - może 3e - na pewno
Sowo Droga, Twój niepokój jest jak najbardziej słuszny. Apokryficzne Puchatki są okropne i powinni tego zabronić. Brrr...
Ja z kolei Albertusa serdecznie i gorąco odradzam. Zamówiłem książkę i przez miesiąc jej nie zobaczyłem na oczy. Nie na tym koniec. Zachęcony przez - chyba osoby prowadzące serwis księgarni - napisałem e-mail z pretensjami, który także przeszedł bez echa. Książkę w końcu zamówiłem z Prusa, doszła na drugi dzień (kurier). Oprócz Prusa - Merlin jak najbardziej.
A co z filmami na podstawie których powstały książki? Choćby E.T. czy Fitzcaraldo. I czy może być teatr telewizji? Czy miałaby być oceniana zgodność filmu z pierwowzorem czy doskonałość samego filmu? Moje typy: 1. Władca pierścieni (Jackson) 2. Pszczółka Maja 3. Smerfy Pozdrawiam :)
Najchętniej słucham muzyki barokowej (Bach, Händel, Telemann itp.) w żywych i ciepłych wykonaniach na instrumentach z epoki. Nie przepadam z kolei za neoromantyzmem (Mahler, Brahms itp.)
A Mokotów. =}
W zasadzie mówienie o "muzyce poważnej" jest już wrzucaniem do jednego worka, ale to chyba nic złego? W każdym razie najbardziej lubię wiedeńczyków, zwłaszcza Mahlera, ale także Straussa i Mozarta. W ich muzyce jest zarazem jakaś lekkość jak i porządek, czyli to co najbardziej lubię. A słuchając choćby pierwszej symfonii Mahlera trochę sie wściekam, że mając tak doskonałe środki wyrazu, takie niemożliwe przed wiekami możliwości aranżacj...
W tytule piszesz o ekranizacjach, a z postu wynika, że mogą być też adaptacje... tak czy owak warto zobaczyć m.in.: "Czas Apokalipsy" ("Jądro ciemności" J. Conrad) "Woyzeck" "Fahrenheit 451" ("451 stopni Fahrenheita" R. Bradbury) Jest ich znacznie więcej...
Alberto Manguel - "Moja historia czytania" (Muza SA, seria Spectrum, 2003 rok) - bardzo, bardzo mocno polecam. Nie jest to co prawda powieść, ale jest to taka książka o książkach, którą czyta się wspaniale.
Zbiór notatek i komentarzy malarza postrzeganego jako postać przełomowa w dziejach nowoczesnej sztuki. Na "Dzienniki" składają się nie tylko informacje o indywidualnych źródłach i inspiracjach artysty, lecz także relacje z życia codziennego oraz intymne wynurzenia malarza. Ta książka przeznaczona jest nie tylko dla historyków sztuki, ale przede wszystkim dla tych, którzy chcą się dowiedzieć czegoś nowego o życiu osobistym Delacroix i czasach, w k...
Siedem opowiadań czeskiego pisarza i filozofa tworzy osobliwy splot tajemniczości, groteski, czarnego humoru i niekiedy szokującej tematyki. Proza inspirowana myślą Schopenhauera i Nietzschego, podszyta mrokiem i lękiem okresu dekadencji, i choć jej kształt wyłania się z artystycznego klimatu przełomu wieków, łączy ją nić duchowego pokrewieństwa z dziełem Kafki czy Witkacego. [słowo/obraz terytoria, 2004]
Wczesny utwór Rilkego z cyklu "Dwóch opowieści praskich" (1899), dotąd niepublikowany w Polsce. Akcja rozgrywa się u schyłku XIX wieku w środowisku praskiej bohemy artystycznej. Dekadenckie dyskusje i polityczne spory tworzą tło dla ukazania historii tytułowego Bohuscha, garbatego karła, który, marząc o sławie i szacunku otoczenia, wplątuje się w udział w politycznym spisku. Dziś warstwa historyczna utworu wydaje się już mniej istotna, a ...
Mam w maju 2 tygodnie urlopu, kiedy będę się wylegiwać na słoneczku i nadrabiać zaległości w czytaniu (między innymi :)). W plecaku znajdzie się miejsce na "Cień wiatru" Zafona, coś z Hessego i coś z Kępińskiego (jeszcze nie wybrałam). Hmm...co by tu jeszcze...Może by tak "Dom duchów" Allende... i... muszę się zastanowić :)
Mam propozycję zrobienia rankingu najlepszych filmów, powstałych na podstawie dzieł literackich. Proponuje podawac po 3 tytuły (najlepiej wraz z informacją, jakie książki były literackimi pierwowzorami, jeżeli tytuły nie pokrywają się). Może wyjdzie nam coś z tego i zrobimy po pewnym czasie podsumowanie:) Moje typy: 1. "Ojciec chrzestny" (część pierwsza), 2. "Władca pierścieni" (całość), 3. "Potop" Liczę na Wasze posty.
ekhm... jeżeli naprawdę mi się złamie pióro/długopis*?!... a ja podziękuję. dziękuję. że co, jak podziękuję to nie zdam, czy coś... to mi się pióro/długopis* złamie. A niech się złamie! Tak będzie! HA! Trochę urozmaicenia w te życie przynajmniej wniesie ten złamany długopis w te życie wniesie... _______________________________________ * - niepotrzebne skreślić
oj sorki... cofam, nie zauważyłam, że to juz było. Hmm... Edyta Górniak;)
zmysł
Ooo...właśnie. Dzięki za przypomnienie:) Ech, jak to można było nie lubić d'Artagnan'a;)
Chciałabym podyskutować o klasyce; Jak to jest, że mijają setki lat, a ta muzyka nie straciła na aktualności ? Wiadomo, że nie można wszystkiego wrzucić do jednego worka, ale część tych staroci to prawdziwe arcydzieła. Jacy kompozytorzy wywarli na was największe wrażenie ? Dla mnie w muzyce poważnej najpiękniejszy jest ten wielki ładunek emocjonalny; zamykasz oczy i słyszysz ból,gniew, modlitwę, radość... na tym polega chyba tajemnica sukcesu....
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)