Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
tak sobie myślę, że chyba po prostu lubię czytadła, takie zwykłe, dłuuugie historie, niekoniecznie z morałem, ale za to z klimatem.
„I zebrano jeszcze dwanaście koszy ułomków” - ten cytat zaczerpnięty został z Ewangelii św. Łukasza, z tego miejsca, w którym mowa jest o cudownym rozmnożeniu chleba przez Jezusa i nakarmieniu nim tłumów. Ewangeliczne "ułomki" stały się również tytułem cyklu felietonów ojca Stanisława Musiała SJ, publikowanych od wielu lat na łamach "Tygodnika Powszechnego". Cykl ten ukazuje się na nowo od jesieni 2000 roku. Tematyka tekstów jest bardzo różnorodn...
Bardzo trafnie napisane. Ja również bardzo lubię prozę Allende :-) niby zwyczajne (w ramach, oczywiście, realizmu magicznego), a wciąga przeokrutnie!
PIierwsza książka Johnatana Carrola,którą miałam zaszczyt przeczytać i....zakochałam się-w ksiązce,w autorze,w jego opowiesciach i magii,która wychodzi ze wszystkich szuflad naszej osobowości...Johnatan jak nikt inny potrafi je w nas otwierać i pokazywać,że jeszcze nie wszystko zostało odkryte,nazwane...Ukazuje niewidzialne..
Ależ ja rozumiem, że ta książka może się podobać. Mi się koszmarnie nie podobała. Mistrzynią liryzmu jest dla mnie na przykład Arundhati Roy... Malowany dom nie był liryczny, był nudny po prostu; inna sprawa, że tę recenzję napisałam tak dawno temu, że za diabła nie pamiętam, co mnie podkusiło, żeby użyć tego nieszczęsnego porównania z sokołem ;) Pozdrawiam, M.
Polska ulanska fantazja:)
Tę książkę przeczytałam już bardzo dawno temu i powiem szczerze,że wtedy nie spodobała mi się (może byłam za młoda?),jednak przedwczoraj,po namowach mojego kolegi postanowiłam wrócić do niej i przeczytać ją jeszcze raz (uwielbiam uczestniczych w literackich historiach po kilka razy).Tym razem z ołówkiem w ręku podkreślałam wszystkie interesujące mnie cytaty... Wczoraj ją skończylam...i nadal żyje w Craine's wiev...Już pare razy zdarzyło mi się,ż...
wspaniała i wzruszająca,zmuszająca do refleksji i do ustosunkownaia do poszczególnych bohaterów.Pamiętam,że czytając ją tryskałam żywą nienawiścia do matki głównego bohatera i pewnie gdybym ją spotkała udusiłabym ją gołymi rękoma..i za to dziękuje Whartonowi...za emocje..
"Nomów księga kopania" to kolejna książka z cyklu "Dla każdego coś dobrego". Każda osoba w wieku od 3 do 100 lat zrozumie tę książkę inaczej (w innym wieku oczywiście też). Młodsi odbiorą ją jako bajkę, starsi jako bajkę z drugim dnem. Powieść jest przedstawicielką fantasy, ale jeśli nie lubicie tego typu książek, nie odrzucajcie jej na samym początku. Fabuła, mimo że umiejscowiona w świecie nie do końca rzeczywistym, nie stroni od humoru. Nom...
To miał być wyjątkowy dzień w życiu Maxa Skinnera, młodego rekina finansjery z londyńskiego City. Właśnie zamierzał przedstawić swoim pryncypałom zapiętą na ostatni guzik transakcję i obliczał już myślach, na co przeznaczy sześciocyfrową prowizję. Niestety, podstęp zawistnego kolegi sprawił, że kontrakt wymknął się z rąk Maxa - rozżalony, nie licząc się z niczym, rzucił posadę. I wtedy niespodziewanie uśmiechnęło się do niego szczęście. Jako jedy...
Detektyw Jessop prowadzi śledztwo w sprawie mnożących się przypadków zaginięć znanych naukowców. Postanawia śledzić Oliwię Betterton, która zamierza spotkać się z nieobecnym od dwóch miesięcy mężem. Niestety, samolot z panią Betterton na pokładzie ulega katastrofie w Casablance i młoda kobieta umiera w szpitalu. Obiecujący ślad urywa się, więc Jessop zmuszony jest poszukiwać innych dróg rozwiązania zagadki. Odszukuje przybyłą do Casablanki Hilar...
"Zatrzymane chwile" to powieść o losach młodej, pięknej Włoszki, której życie modelki o międzynarodowej sławie pełne jest fascynujących zdarzeń, chwil niewypowiedzianego szczęścia i skrajnej rozpaczy. To powieść o kobiecie, która doświadczyła samotnego dzieciństwa, szczęścia w życiu rodzinnym, rozpaczy straty, fascynacji namiętnością, szczęścia macierzyństwa, tragedii... [Krajowa Agencja Wydawnicza, 1994]
Kate Harper mieszka w Kalifornii i samotnie wychowuje sześcioletniego synka. Przedstawia się wszystkim jako wdowa, choć jej mąż żyje, ale po nieudanej próbie samobójczej na stałe przebywa w szpitalu psychiatrycznym. Kate usiłuje odbudować swoje życie: pisze powieść, która odnosi wielki sukces. Poznaje też innego mężczyznę. [Amber, 1994]
Jest rok 1939. Na luksusowym transatlantyku "Normandie" płynącym do Europy spotyka się dwoje ludzi jakby dla siebie stworzonych: Liane de Villiers, żona francuskiego dyplomaty, i Nick Burnham, potentat przemysłowy. Przed uczuciem oboje się bronią, nie mogąc lub nie chcąc zrywać dotychczasowych związków małżeńskich. Wkrótce jednak wybucha wojna. Mąż Liane zostaje w okupowanej Francji, żonę z córkami wyprawia zaś z powrotem do Stanów. Na fracht...
W wyniku intrygi przywołany przedwcześnie z trwającego eony dobrowolnego wygnania-snu i dotknięty amnezją prawowity władca Ptah, za sprawą nieodgadnionej technologii-magii, której uprzednio powierzył swój los, z czasem odkrywa swoją tożsamość i misję. Krótka, stusześćdziesięciostronicowa powieść w stu procentach "nieprzeterminowana", choć napisana przez klasyka gatunku w latach czterdziestych XX wieku. Zdawać by się mogło, że taka literatura t...
Gary Gliter, Suzi Quatro, Smokie, Janis Joplin, The Animals i słynny Dom wschodzącego słońca, Carlos Santana z Europą i Sambą dla ciebie, Procol Harum z Prażoną kukurydzą i Bielszym odcieniem bieli, Bee Gees z Gorączką sobotniej nocy, The Rubets, Middle of The Road, King Krimson (Crimson?) i wspaniały Epitaf, Elvis Presley, Czerwono-Czarni, Czerwone Gitary, Piotr Szczepanik, Trubadurzy, Wojtek Gąsowski, Maciej Kossowski, Eruption, Omega i cudowna...
Bardzo lubię Rowling i Cabot ;) Rowling za niezwykłość - coś nowego w świecie fantastyki Cabot za poczucie humoru, lubie także Rayban ;) - np.: "Wirtualna płeć" Montgomery też - ta pisarka zapoczątkowała moją przygodę z książkami ;)
Michael i Nancy... On - utalentowany młody architekt, owładnięty marzeniem o przyszłości, jaką będzie budował. Ona - piękna, uzdolniona malarka, która wyzwoliła się z bolesnej przeszłości. Kochali życie i siebie nawzajem. Obiecali sobie, że zawsze będą się kochać. A potem w dniu ich ślubu wszystko gwałtownie się zmieniło, przez wydarzenie tak tragiczne, że rozdzieliło ich, jak nie uczyniłaby tego nawet śmierć. Dobito potwornego targu. Teraz z...
"Niedaleko Damaszku siedział diabeł na daszku w kapeluszu czerwonym, kwiatuszkami upstrzonym". :-))) To też Mickiewicz, prawda? Wszyscy to znają, prawda? :-)))
Ksiazka podobala mi sie. Wachalam sie, co do oceny mocne 5 czy 6-...
:)) Tamto, które cytowałam, było naprawdę Mickiewicza:) Dokładniej tak: Kapral: "Otoż - więc z rozkazem Brata Pana jechałem w miasteczko Lamego - Jak dziś pamiętam - więc tam byli Francuziska: Ten gra w kości, ten w karty, ten dziewczęta ściska - Nuż beczeć; - każdy Francuz, jak podpije, beczy. Jak zaczną tedy śpiewać wszyscy nic do rzeczy, Siwobrode wąsale takie pieśni tłuste! Aż był wstyd mnie młodemu. - Z rozpusty w rozpustę,...
Ja tez mam taką nadzieję. Oglądałam urywki i muszę przyznać, że zapowiada się bardzo ciekawie;D Ale i tak ZAWSZE powtarzam, że żaden film nie pobije książki, która w przypadku Narnii jest fantastyczna;D
Mnie też nie zniechęci:) Ale tak swoją drogą, to czekam na ten film z niecierpliwością. Mam nadzieję, że będzie naprawdę dobry i się nie rozczaruję:)
Najnowsza książka Bogusława Wołoszańskiego jest niezwykłą powieścią opartą o realia drugiej wojny światowej. Informator polskiego wywiadu, esesman ze straży najtajniejszego bloku obozu w Dachau, ginie pod kołami ciężarówki. Szefowie wywiadu w Warszawie nie mają wątpliwości, że byli na tropie czegoś wielkiego, i przypisują zbadanie sprawy jednemu ze swoich najlepszych agentów, ekscentrycznemu milionerowi Michałowi Sosnowitzowi. Odkrywając wierz...
Whitman, Różewicz, Twardowski.
Kiedy Simon i Mallory postanawiają pozbyć się "Przewodnika...", Jared sprzeciwia się. W związku z tym zapada decyzja - rodzeństwo postanawia odwiedzić zwariowaną ciotkę Lucindę, która przebywa w zakładzie dla osób psychicznie chorych. Tam dowiadują się, że stwory, z którymi mają do czynienia, są bardzo niebezpieczne. Nie mogą jednak zadać wszystkich pytań, gdyż Jared rzuca się z pięściami na Mallory. Wizyta u ciotki kończy się, ale dzieci wied...
Tak, Jana Frey też piękne książki pisze. Cabot też dosyć sympatycznie. Zapomniałam napisać w swoim poście, to tutaj dopiszę ;)
Lucy Maud Montgomery, za "Anię...", ale nie tylko. Cecily von Ziegesar (Ziesegar? nie mam pojęcia, jak to się pisze) za to, że "Plotkary" były takie... lekkie. I że można było przy nich spać na plaży. Czy chociaż przysypiać. I Agatha Christie. Ona chyba zagraniczna, nieprawdaż?
A Stachura? Stachura przede wszystkim! Później dopiero Asnyk, Pawlikowska-Jasnorzewska i Poświatowska.
Jana Frey- super książki oparte na faktach autentycznych; Meg Cabot- każda książka o czymś niezwykłym, ale każdy cykl ma inną tematykę. A na dodatek niezwykłe poczucie humoru, wartka i wciągająca akcja i dużo zróżnicowanych wątków. I super! A Rowling to jedyna pisarka, której twórczość fantastyczna jestem w stanie przeczytac, a wierzcie mi, że bardzo próbowałam czytać fantatykę i nic nie wyszło z tego zza wyjątkiem HP ;) ach, zapomniałabym o jesz...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)