Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
I ja też.
Tak, to są trzy historie, jednak "zszyte" ze sobą tak umiejętnie, że tych szwów niemal nie dostrzegamy. „Rozmowę w 'Katedrze'” oceniłem wyżej niż „Kształt ruin”, ale być może wzięło się to stąd, że powieść Llosy czytałem 45 lat wcześniej, gdy była objawieniem dla takiego niedoświadczonego czytelnika jak ówczesny ja.
Podczas obchodów przesilenia letniego w Stenträsk na powierzchni bagna zostaje zauważone ciało. Przypuszcza się, że jest to zaginiona żona Wikinga Stromberga. Jednak ciało z bagna wkrótce zostaje zidentyfikowane jako mężczyzna, na dodatek, który nie zginął przez utonięcie. Ktoś wbił mu kołek w serce i przybił ciało na dnie bagna. Dla Wikinga to odkrycie oznacza zawrotną podróż w głąb rodzinnej historii. Wkrótce nie może być już pewien, co jest pr...
Stella Skalska, uwięziona w cieniu mrocznej przeszłości i targana niekontrolowanymi morderczymi pragnieniami, nie potrafi zdecydować się na opuszczenie rodzinnej Częstochowy. Tu bowiem, wśród ulic, które zna jak własną kieszeń, ukrywa się osoba, której zabicie mogłoby przywrócić jej spokój. Stella wie jednak, że kolejna zbrodnia uczyniłaby ją główną podejrzaną w śledztwie dotyczącym seryjnego mordercy znanego jako Brzytwiarz. Prowadzi więc życie ...
1. Wieczny Grunwald: Powieść zza końca czasów 2. Związek żydowskich policjantów 3. Lód
Jak ktoś opisuje Lovecrafta jako: "wyrósł na prymitywnego rasistę, ksenofoba i snoba." to cała biografia nie ma sensu. To raz: obrzydliwy anachronizm moralny (wiem, że współcześnie abstrakcyjny termin ale ocenianie moralności osób żyjących w innych realiach przez moralność współczesną jest błędem logicznym), dwa: ocena, której w biografii być nie powinno a jedynie obiektywne przedstawienie informacji. Ocena to już rola czytelnika.
Już zaschowkowałam w bibliotece, dzięki za polecankę, bo zupełnie ten tytuł przeoczyłam!
Penna Carstairs to wyjątkowa dziewczyna. Największa buntowniczka spośród Renegatów i najseksowniejsza sportsmenka w rankingach prestiżowych magazynów. W sportach ekstremalnych nie ma dla niej nieprzekraczalnych granic. Nie istnieje też ani jeden stereotyp dotyczący kobiet, którego by nie przełamała. Ale Penna Carstairs to także wyjątkowa kobieta, którą poznałem w barze w Vegas i z którą spędziłem szaloną, pamiętną noc. Jestem gotów skoczyć za ...
1. Człowiek z Wysokiego Zamku 2. Związek żydowskich policjantów 3. Oni
Dziękuję :) Czytałeś „Kształt ruin”, więc zapewne domyślasz się, że pisaniu na temat tej książki musi towarzyszyć uczucie frustracji, która wynika z trudności opowiedzenia o wrażeniach z tej lektury. Właściwie nie wiem, czy „musi” – mnie towarzyszyło i stąd ten niedosyt, ale to jednocześnie miara jej doskonałości. Możliwości Vasqueza są w zasadzie nieograniczone – potrafi trzymać czytelnika za rękę (a czasami za gardło) i nie puszczać aż do ostat...
Twój tekst zrobił na mnie duże wrażenie. Podobnie jak książka, której jest poświęcony. Książkę polecałem we wrześniu 2023. A teraz polecam twój tekst :-)
1. Lód 2. Człowiek z Wysokiego Zamku 3. Związek żydowskich policjantów
Poza konkursem chciałbym jeszcze polecić książkę: Wieki światła - alternatywną wizję rewolucji przemysłowej w wiktoriańskiej Anglii opartą o eter, czyli kopalniany surowiec w którym zawarta jest magia. Ponownie posłużę się cytatem z Dukaja: "Jest to powieść po prostu dobrze napisana, miejscami napisana pięknie. MacLeod wykazuje się tyleż wyobraźnią, co wrażliwością pisarską. W niektórych fragmentach - np. ukazujących ostatnie uroki magicznego świ...
1. Lód 2. Człowiek z Wysokiego Zamku 3. Metro 2033
Na jedno z pytań mam odpowiedź wybitnie prostą: wprowadzenie książki wcale nie musi się wiązać z jej przeczytaniem - wiele osób po prostu przegląda nowości wydawnicze, czy też nawet katalogi biblioteczne ze starszymi tytułami, i jeśli stwierdza, że danej książki w naszym katalogu nie ma, to ją wprowadza.
Zapach lukrecji Ostatnio trafiam na marginesy literatury polskiej. Nie wiem, czy są to rzeczywiście marginesy, ponieważ nie śledzę zbyt uważnie naszego rynku literackiego Ba, poruszam się po nim raczej ruchami Browna. I oto jeden z takich skoków po krajowej literaturze doprowadził mnie do "Zapachu Lukrecji". Opowieść o prekursorce emancypacji kobiet w sposób, który ma być w założeniu autorki oryginalny i pociągający: oto dziecko prostytutki ...
Shannon nigdy nie przypuszczała, że popularny chłopak, o którego zabiegały wszystkie dziewczyny w szkole, stanie się dla niej kimś tak bliskim i tak ważnym. Nigdy nie sądziła, że będzie miała takiego przyjaciela. Jednak czego się kompletnie nie spodziewała to uczuć pojawiających się w jej sercu: tęsknoty, przywiązania i pożądania. Przecież Johnny nie mógłby na nią patrzeć "w ten" sposób, prawda? Jest dla niego ważna, ale to niemożliwe, aby ją ...
„To, co nazywa pan historią, nie jest niczym więcej jak zwycięską opowieścią, panie Vasquez”[1] – takie zdanie wygłasza Carlos Carballo - jeden z najważniejszych bohaterów powieści Juana Gabriela Vasqueza „Kształt ruin”. Teraz i ja myśląc o różnych wydarzeniach z przeszłości, o informacjach, na podstawie których wyciągam wnioski, zastanawiam się, czy mam do czynienia z prawdą, czy tylko ze „zwycięską opowieścią”. A jeśli to właśnie ta wykreowana ...
1. Lód - Jacek Dukaj 2. Kwiat paproci - Katarzyna Berenika Miszczuk 3. Metro 2033 - Dmitry Glukhovsky
1. Lód 2. Człowiek z Wysokiego Zamku
[*]
Lucie wyszła za mąż za faceta, który miał ją kochać i troszczyć się o nią. Niestety nic nie ułożyło się tak, jak miała nadzieję. Teraz kobieta została sama z dwójką dzieci. Odeszła od męża, nie ma pracy, a powrót do tego, kim była, wymaga siły i odwagi, których jej brakuje. Jedyne, co posiada, to dom ciotki, w którym mieszkała jako dziecko. To właśnie tam poznała Caleba… Obserwowała go z daleka, zastanawiając się, czy kiedykolwiek będzie jej ...
1. Jak zawsze 2. Spalić wiedźmę Te dwie jedyne z całej puli czytałam, a jako trzecią wybieram taką, którą też na pewno przeczytam, bo autora lubię: 3. 1Q84: Tom 1 (oczywiście pozostałe dwa tomy też).
1. Wieczny Grunwald: Powieść zza końca czasów 2. Dallas '63 3. Człowiek z Wysokiego Zamku
1. Korona śniegu i krwi 2. Jak zawsze 3. Opowieść podręcznej
Pomyślałem, że może tu zachodzić jeszcze jedna zależność. Mianowicie rynek wydawniczy. Ostatnio słuchałem wywiadu z właścicielem księgarni Multibook z Warszawy (jest również właścicielem małego niszowego wydawnictwa), który powiedział, jak duże są dziś nakłady książek papierowych. Mianowicie, jeśli książka ma ok 1500 sztuk nakładu, uważa się ją za bestseller. Przeważnie jest to ok. 1000 sztuk na pozycję, i to nie zawsze się wyprzedaje. Oczywiście...
1. Jak zawsze 2. Korona śniegu i krwi 3. Spalić wiedźmę
1. Opowieść podręcznej 2. Lód 3. 1Q84: Tom 1
Trzeci i ostatni tom opowieści o przygodach Alvara Mayora zawiera dwadzieścia opowiadań. Piękna realistyczno-romantyczna stylistyka opowieści Carlosa Trillo ponownie wspaniale koresponduje z rysunkami wybitnego Enrique Brecci. Wszystko co dobre kiedyś się kończy! Dla nas wydanie tego klasyka jest jedną z najwspanialszych przygód wydawniczych w historii oficyny. Takich bohaterów jak Alvar Mayor już rzadko się kreuje, aż się łezka w oku kręci...
Eliza jest samotną matką i poetką. Sasha, szukając kierunku w swoim życiu, właśnie wróciła do rodziców i dorabia jako prostytutka. Łączy je niecodzienna przyjaźń, która czasami próbuje być czymś więcej. Relacja bohaterek daje głęboko rezonujące spojrzenie na to, jak daleko ludzie potrafią posunąć się, aby znaleźć intymność w społeczeństwie, które coraz bardziej jej nie sprzyja. "Parrish zwracają uwagę na krótkie, łatwe do zignorowania i zwyk...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)