Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kradnąc konie (6) Nie zgadzam się (5) Niewiadoma (4,5) Morfina (4) Ostatni intruz (4) Córka jest córką (4,5) Słodziutki: Biografia cukru (4,5) Betonowy ogród (3) Jezioro pełne łez (1) Szczegóły tutaj: Przeczytane w roku 2018
Przede mną pojawia się - albo raczej wraca - Latarnik
Ha! A Pożyczalskich… znam i uwielbiam z serialu młodzieżowego, który był emitowany bodajże w TVP3 albo TV 5.
Pierwsze dziesięć dni marca zajął mi Van Gogh: Życie. Nie miałam pojęcia, w co się ładuję, kiedy kupowałam tę książkę. Świetna biografia, niewiarygodnie szczegółowa, obsesyjna, męcząca i drażniąca, co paradoksalnie jest jej ogromną zaletą. Wiedziałam, że van Gogh chorował na syfilis (jak wyglądałyby kultura i sztuka Europy gdyby nie krętek blady?) i że miał ciężkie epizody psychotyczne, a jednak omal nie zaczęłam obgryzać paznokci, kiedy w książc...
Dziewczynka z parku czytałam kilka lat temu. Obecnie jest to nawet lektura w podstawówce. Tru mam w planach, pięknie wydana książka, trochę nasuwa na myśl opowiadania Beatrix Potter. Madeline to książka na jeden wieczór. We mnie wzbudziła wiele pozytywnych emocji, gdyż w dzieciństwie była to jedna z moich ulubionych dobranocek telewizyjnych. Bardzo żałuję, że w wersji książkowej nie trafiła w moje ręce kiedy miałam kilka lat, wtedy na pewno d...
Niepamiętnik Dolores Price - bardzo dobrze napisane, wciągające czytadło. Historia dziewczyny, która w dzieciństwie doznała wielu krzywd, i która z tego powodu w późniejszym życiu nie umiała zadbać o swój dobrostan - pakowała się w toksyczne relacje itp., ale w końcu jakoś stanęła na nogi. Smutna bajka z umiarkowanie szczęśliwym zakończeniem. Polecam do czytania w komunikacji miejskiej :) Jak się ma twój ból? - książka zaskakująca - po okładce...
Spośród książek, które napisała Kosmowska Barbara, akurat tej nie znam. Wiem, wiem, że gabarytowo to chudzina, mam ją w planach; może nie „za czterdzieści lat”;) Póki co to mogę polecić ci: Kolorowy szalik, Dziewczynka z parku i „książkę poniekąd dziewiarską”;) (parafrazując Chmielewską) albo wręcz encyklopedię majsterkowicza, czyli optymistyczne dzieje Tru Madame… snuje się gdzieś w moich planach. Przypomniałaś mi, że Madeline też. Karo...
Ilustracje do "Niezłego ziółka" są dziełem Emilii Dziubak - jednej z najlepszych ilustratorek, mojej ulubionej. :)
Mamy już rok 2018... :) Moje marcowe lektury: Ból (5) Muzyka duszy (4,5) Kradnąc konie (5) Pod jednym niebem (4,5)
Kajkowy miesiąc książkowy: 1. Niezłe ziółko - odrobinę banalna, a mimo to nie pozbawiona uroku historia o stracie i czerpaniu siły z otrzymanej miłości. O tym, że osoba, która odchodzi, nadal żyje w nas. Dodatkowym plusem są bogate i żywe ilustracje. Wspaniała pozycja dla każdego dziecka przeżywającego żałobę. - 5 2. Historia Mademoiselle Oiseau - historia przywodząca na myśl „Karolcię” i Marry Poppins. Opowieść o niezwykłej przyjaźni pomię...
Dwie książki popularnonaukowe, obie pożyczone od Biblionetkowiczów Kudłata nauka: Mądrość w świecie zwierząt (4,5) - Bardzo przyjemna i ciekawa książka, ale trochę mnie męczył humor. Dla mnie był trochę za bardzo wciśnięty na siłę i dlatego że pisanie z humorem jest modne. Londyn w czasach Sherlocka Holmesa (4,5) - Fajne podsumowanie wiedzy z Doyle'a, Dickensa, wczesnej Christie i innych pisarzy. Na Sherlocka nie ma się co nastawiać - dosta...
Marzec ciekawy: Hyperion bardzo dobra Zagłada Hyperiona 3 z plusem, kolejnego tomu nie zamierzam czytać... a tak się dobrze zapowiadało... Rdza dobra, przeczytana z DKK Exodus co za kiepska książka, o niczym kompletnie - dawno już się tak nie namęczyłam nad książką, strata czasu, nie sięgnę po inne... przeczytana tylko dlatego, że zadana na DKK Święty Tomasz z Akwinu bardzo dobra, przypomniało mi się za co lubię ich obu - Tomasza i Chesterto...
Polaroidy z zagłady - 5 Gen atlantydzki - 4 Atlantydzka zaraza - 4 Atlantydzki świat - 4,5 Opowiadania Nieczui - 4,5 Legendy polskie - 4,5 Wampir - 4 (Moi nobliści) Jaskinia (Drzewiński Andrzej) - 4 [opowiadanie] Made in Poland: Antologia reporterów "Dużego Formatu" (84%) - 5 Cienie w mroku - 5 Wyprawa Tapatików (powtórka) - 5 Tapatiki na Ziemi (powtórka) - 5 Tapatiki kontra Mandiable (powtórka) - 5 Powrót Tapatików (powtórka) - 5 P...
"Święty Ekspedyt. Święty ostatniego ratunku" Ścibik Agnieszka Wilt (3) audiobook czyta Wojciech Malajkat Opowieść podręcznej (5,5) Nawałnica mieczy: Stal i śnieg (4,5) audiobook czyta Krzysztof Banaszyk Kolory zmierzchu (4,5) Cud chłopak (5,5) Maigret i trup młodej kobiety (4) audiobook czyta Mirosław Konarowski Awaria małżeńska (4,5) audiobook czyta Magda Karel Rewolwer Maigreta (3) audiobook czyta Leszek Filipowicz
Amok Bestia: Największy morderca w powojennej Polsce
Wyjątkowo słaby miesiąc, prawie nie mogłam czytać przez zapalenie oczu. :/ 92. "Arena szczurów" Marek Krajewski 93. "Komornik. Kant" Michał Gołkowski 94. "Tekst" Dmitry Glukhovsky 95. "Śmierć frajerom. Złota maska" Grzegorz Kalinowski 96. "Rybacy" Chigozie Obioma 97. "Król" Szczepan Twardoch 98. "Gobelin z wampirem" Suzy McKee-Charnas [CKF] 99. "Bez pudła" Lee Child 100. "Nocny stalker" Robert Bryndza 101. "Tajemnica skarbu Ala Capone...
Hyperion - 5,5 Zagłada Hyperiona - 5,5 Jak zawsze - 4 Pieśni czterech pór roku - 5 Szkoła uczuć: Dzieje pewnego młodzieńca - 4
Zapraszam :)
Jest piosenka o wąsach i teraz już wiem, że jest też książka o uszach;) I nie jest to atlas anatomiczny:D
Galeria złamanych piór - z jednej strony doskonały rozweselacz, a z drugiej przerażenie, jak bardzo muszę doskonalić swój warsztat pisarski!
Wzajemnie, wszystkiego dobrego, miłego i pysznego, i wspaniałej pogody ducha, nawet gdyby warunki meteorologiczne nie stanęły na wysokości zadania. :-)
Przyłączam się do życzeń :) i dziękuję za nie:D. Słonecznych dni i wypoczynku na wybranych, najmilejszych łonach: książki, rodziny, znajomych i przyjaciół, spacerów, samotności, kontemplacji, jedzenia (tu umiarkowanie!).
Diabeł marżin i Aniołki z ul. Śliwkowej czyli Tajemnica państwa Mroczków Czyli moje piąte spotkanie czytelnicze z Ewą Ostrowską. Jak najbardziej udane.
Pojawiają, ale stosunkowo niewiele. Jaskier jest cyba trzy razy, przy tym rzeczywiście "jaskrowy" jest chyba tylko w jednym opowiadaniu. W ogóle antologia ocno średnia. Może cztery rzeczywiście dobre opowiadania.
Drodzy (współ)Biblionetkowicze, życzę Wam pięknych, ciepłych, słonecznych Świąt Wielkanocnych, pełnych dla każdego tego właśnie, czego od nich potrzebuje: duchowych przeżyć, rodzinnych radości, wypoczynku, chwilowej ucieczki od lub do... a dla wszystkich – pięknych książek i czasu na lekturę (uważajcie na książki w poniedziałek! – mogą się przydać nieprzemakalne okładki). --- * Koniczyna zamiast zajączka, który odmówił pokazania się w ...
Cześć. Polecam Ci Biblię. To książka, która, jeśli nauczysz się ją studiować, na pewno zmieni Twoje życie. Na pewno na lepsze. Nie mam na myśli, że będziesz miał ochotę zostać księdzem, heh. Jeżeli nie podejdziesz do niej stereotypowo (mam na myśli to, jak jest ona postrzegana wszędzie na około nas), dowiesz się mnóstwo ciekawych rzeczy i niesamowicie poznasz świat. A możesz mi wierzyć jest tam wszystko co dotyczy człowieka i świata. Polecam Bibl...
Dziękuję. Czekam z nadzieją.
Popieram, o ile książka może nam pomóc, a nie musi, to pomoże na pewno pasja, która nas porwie. Warto się rozejrzeć.Czy to będzie jakiś sport, hodowla rybek ozdobnych czy gotowanie, może na pewno wpłynąć na życie. Wtedy będziesz potrzebować już książki na konkretny temat i to ona poprowadzi Cię nowymi ścieżkami. Nie bój się próbować nowych rzeczy. Ze mną to było tak, że przypadkowo spróbowałam czegoś nowego, a potem szukałam książek na ten temat...
Ja też dziękuję za spotkanie, i również jestem za przeniesieniem tam spotkań, przynajmniej tych małych. Tylko trzeba będzie planować spotkania po wypłacie albo zostawiać kartę w domu :D.
Alouette, ja dziękuję za to, że zachęciłaś mnie do sięgnięcia po coś innego niż literatura czysto rozrywkowa i reportaże Czarnego :) Pognałam do biblioteki i mam już "Ślepnąc od świateł" (ale to gruuuuube). Krysia, jak wychodziłyśmy z księgarni to kupiłam "Zbrodnie prawie doskonałe", przyniosę na kolejne spotkania.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)