Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bo Lyncha trzeba oglądać a nie czytać! No nie powiesz mi, że "Zagubiona autostrada" albo "Twin Peaks: Ogniu krocz za mną" to lekkie rzeczy... Podobnie z Kingiem, jego powieści to wcale nie prosta ni prostacka rozrywka: Stephen King - król memento mori Ja raczej zauważam, że nastrój na początku powieści Steinbecka jest świetny i bardzo mroczny - i że możliwe, że go kopiują/wykorzystują warsztatowo tacy WIELCY twórcy jak King i D.Lynch. To nie z...
Nie chciałam wywoływać ani winy, ani obrony. :) Tak tylko sobie w myślach uściślam - dla mnie cały King (a bardzo go lubię, chociaż już nie czytam) jest lekki, o Lynchu się nie wypowiadam, bo nie czytałam. I cały thriller jest lekki - rozrywkowy. Biorąc pod uwagę tematykę, można się zadumać nad tym, czym ludzie lubią się rozrywać. :) Steinbeck jednak ma epicki rozmach i tę totalność ma. To trochę tak, jakby Zbrodnię i karę wrzucić do kryminału ...
Hmm, moja wina, bo nie uściśliłem, ale jestem ciekaw, którego/którą Lynch nominowałaś jako "lżejszą powieść" - mi chodziło o Lynch David i jego mroczne, psychodeliczne, pełne przenikającego zła filmy. I też będę się bronił - w czytatce określam "Na wschód..." jako powieść TOTALNĄ, więc raczej jej nie ujmuję niczego. Chodziło mi o specyficzne napięcie i te parę postaci, które wprowadzają prawdziwy nastrój grozy - ale nie z gatunku gore, tylko ...
Tak sobie pomyślałam, że Steinbeck dwa razy by się przewrócił w grobie - raz przy thrillerze, drugi raz przy lżejszej opowieści. A to taki wielki moralitet miał być. ;)
No to odpuszczę, kryminały średnio dla mnie :) A "Busolę" pamiętam z dyskusji: cytaty z "Busoli"
To miły kryminał jest. Ale niewiele więcej. Ja lubię kryminały, więc wciąż szukam i szukam. Ta próba była udana. Na poziomie Szymiczkowej. Tylko Szymiczkowa ma jeszcze te smaczki krakowskie. A smaczków Wiednia nie czuję. Lub ich nie ma (autor nie jest wiedeńczykiem, ani nawet Austriakiem). Ty chyba nie jesteś maniakiem kryminalnym, więc raczej nie warto. Książka z muzyją, którą warto to z pewnością Busola. Choć Rbit dał tylko 3:)
1. Dzienniki ocena 4,5 Bardzo przyjemne Dzienniki - subtelne, pełne przyrody, Prousta i muzyki (Iwaszkiewiczowie przyjaźnili się z Karolem Szymanowskim między innymi). Dużo różnych myśli i spostrzeżeń (niektórych kontrowersyjnych dosyć) 2. Cukiernia pod Pierożkiem z Wiśniami ocena 4,5 Książka wydana w serii Mistrzowie Ilustracji i te ilustracje wprowadziły mnie w nastroje moich lat dziecięcych. Cukiernia nie jest Anią z Zielonego Wzgórza, ni...
Możesz podać link do recenzji znajdującej się w poczekalni. Będzie działał poprawnie, jak recenzja już wyjdzie.
Rozmawiałem w weekend z kuzynem-historykiem i bardzo polecał nt. zrozumienia Dwudziestolecia książkę Pakt Piłsudski-Lenin: Czyli jak Polacy uratowali bolszewizm i zmarnowali szansę na budowę imperium , wspominając także, że Zychowicz wiele korzystał w innych książkach z notatek i warsztatu innego godnego polecenia: Wieczorkiewicz Paweł Piotr . Znasz ich?
Eh, no to pewnie sobie odpuszczę, bo kolejki czytelnicze zbyt długie. Może kiedyś...
„Uwięzione dusze”⁉️ :P
Właśnie! Wyjęłaś mi to z klawiatury! Zapomniałem go spytać właśnie o to. Z tą poczekalnią to jest rzeczywiście dramat! (Kolejna już odsłona dramatu pt. "nowa redakcja").
Lektury - WRZESIEŃ 2018 r. 1. Po mnie choćby "Potop" (5) 2. Ostatnia wyrocznia (5) 3. Pajęczyna (4) 4. Zabawa w chowanego (4) 5. Starsza pani w Holandii (4,5) 6. Pierścionek na szczęście (4) 7. Cztery kobiety Boga: Ladacznica, czarownica, święta, głupia gęś (5) 8. Сердца трех (Джек Лондон) Trzy serca (6) 9. Siódma plaga (5) Czytam: Przypadki pewnego Chińczyka W ciągłym czytaniu: 1. Biblia 2. Żywoty Świętych Pańskich na wszys...
Czeka, aż moje uwięzione recenzje wrześniowe wyjdą z poczekalni.
Dobra, dobra. Ty mi lepiej powiedz, gdzie jest Twoja lista wrześniowa ;)
Zaczynamy konkurs dla odważnych. Proszę się nie bać, tylko zgadywać :) Zapraszamy! Spośród uczestników tego konkursu wylosowany zostanie zdobywca powieści 4 3 2 1 Paula Austera. Zasady losowania: tutaj .
Przedstawiam KONKURS nr 221, który przygotowała Imonka . Witajcie! Kiedy wymyśliłam sobie temat konkursowy i zgłaszałam chęć jego zorganizowania, to celowałam w listopad, ale trafił mi się październik, więc "postraszymy" się trochę na miesiąc przed świętem, które szczególnie w amerykańskiej kulturze kojarzy się ze strachem i straszeniem. Mam nadzieję, że znajdzie się wielu odważnych, którzy rozszyfrują, w czyim i jakim utworze jest m...
:D:D:D Ale Ty mi zaostrzyłaś apetyt! I miłego lotu!
W sensie, że "Hotel Bertram"? No przecież sam chcesz, ja nic nie podszeptywałam, mnie się to nawet nie podobało, proszę mnie w to nie mieszać, nie poczuwam się do odpowiedzialności, schowaj ten jęzor, bezczelny człowieku. I to dogranie też słabo wyjdzie, bo już zaczęłam "Śmierć w chmurach" ;)
W sumie ja w tym miesiącu będę czytał Christie za Twoim niedźwiedzim podszeptem:D:D Zatem byśmy się czytelniczo i agathkowo dograli:p
1. Milczenie (4) - powieść o portugalskim jezuicie, który wyrusza podtrzymać intensynie wówczas prześladowany katolicyzm w Japonii, a schwytany jest usilnie nakłaniany do ostępstwa od wiary. Styl ładny i prosty, tylko tematyka niezbyt dla mnie interesująca - no i w ostatnim rozdziale ni z tego ni z owego pojawia się całe stado nazwisk nie wiadomo kogo i generalnie nie wiadomo po co - jak choćby kim jest pojawiający się na chwilę na końcu Botsui c...
Policzki jadła jedna moja koleżanka i powiada, że smaczne (ale ona lubi mięso przerośnięte tkanką łączną, a dla mnie nie ma prawa nic się ciągnąć, ślizgać, chrobotać w zębach etc., więc jednak się nie zdecyduję skosztować). Historycznie to w kuchni nie tylko polskiej wykorzystywano pasjami wszelkie części zwierzyny jadalnej, w tym dowolne wnętrzności - Anglicy mieli chyba z kilkanaście dań z cynaderkami, Francuzi do dziś robią kiełbaski z flaków ...
No to zacznę od tego Sanatora. Czeka na półce.
Wrzesień i ilościowo i ocenowo naprawdę świetny: 1 Fiona Sussman "Ostatni raz, gdy rozmawialiśmy" Ostatni raz, gdy rozmawialiśmy Wzruszyłam się niejednokrotnie. Opowieść o resocjalizacji, otwarte zakończenie, a także motyw wybaczania i historia Nowej Zelandii. Nie żałuję zakupu. Ocena: 5. 2 Rose Tremain "Sonata Gustava" - 4,5 Sonata Gustava Tematyka dorastania, kłamstw i neutralnej Szwajcarii bardzo mnie urzekła. Gorzej ze stylem, który był...
O Ulanowskim dowiedziałem się z świetnych Wspomnienia skarbowca 1927-1945 z kolei te poznałem dzięki częstym odesłaniom w Sanator: Kariera Stefana Starzyńskiego O opracowaniu wspomnień Zalewskiego dowiedziałem się od współredaktora, K. Kloca Z kolei książka premiera Nowaka to efekt przeglądania strony wydawnictwa OMP ( http://www.omp.org.pl/ksiazki.php?idKsiazkiSerieSpis=8 ). Kupiłem jeszcze stamtąd Świat się w mych oczach dwukrotni...
Tak, wiem, niektóre fabuły totalnie zmasakrowano w tym serialu. "Świnki" są wierne pierwowzorowi w 90%.
Absolutny brak czasu prawie zniweczył moje czytanie. 66. Sonata Gustava Ocena: 4,5. Zwłaszcza na początku wspaniały styl, ale i tak niezwykle ciekawie o relacjach międzyludzkich. 67. Komeda: Osobiste życie jazzu Ocena: 5 Kawał dobrej roboty, rzetelna aż przyjemnie. 68. Ania z Szumiących Topoli Ocena: 4,5 Może naiwne, ale jakie to sympatyczne. 69. Ból Ocena: 5,5 Jak ja lubię tylko pozornie zwykłe historie zwykłych rodzin.
Tej jeszcze nie widziałam. A to jest wierna ekranizacja? Bo z tego, co się orientuję, one często znacząco odbiegają od oryginałów. Np. filmowe "Rendez-vous ze śmiercią" przedstawia kompletnie inną historię niż książka i jest tam choćby zakonnica modląca się uroczo kaleczonym polskim :)
A wiesz, że jeszcze nie?
Wrzesień 2018: 51) Niehalo (4) 52) Psie serce (4,5) 53) Przejechał cyrk (4,5) 54) Ragtime (3) 55) Skrzywdzona (4) 56) Życie przed sobą (5) 57) Rdza (4,5) 58) Katarzynka (4) 59) Lęki króla Salomona (3) 60) Toń (2,5) 61) Lady M. (4,5)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)