Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Witam. Prosiłbym o pomoc w znalezieniu jakiejś książki opisującej od początku ludzkości najważniejsze dzieła literackie, nurty w kulturze, sztuce, epoki etc. Będąc bardziej precyzyjnym chodzi mi o coś zbliżonego do podręczników od "polskiego" w szkole średniej. Taki kompleksowy przegląd najważniejszych dzieł, stanowiłby dla mnie bazę do zagłębiania się w przyszłości w dzieła konkretnych autorów.
Bardzo dobrze, że planujecie spotkania. Szkoda tylko, że jakoś tak się składa, że spotykacie się wtedy, kiedy mnie gna na drugi koniec świata. ;-) Pozdrawiam i miłego oraz owocnego spotkania wam życzę! Antypater
Ja akurat 7.10. będę w innej części Polski, a 8.10. pracuję! No, nie.. Jestem niepocieszona! Po przejrzeniu grafiku na następny miesiąc widzę niestety, że mam do dyspozycji jedynie sobotę 14.10 lub sobotę 28.10. Nie wygląda to za ciekawie, niestety. :(
Nie jest tak, że do Joyce'a wracam. Myślę, że książki są zazwyczaj kultowe wśród pokolenia, które czytało pierwsze wydanie; w naszym przypadku pierwsze tłumaczenie. Stąd fascynacja Joycem u mojego ojca, który pisał o nim mgr i uważa "Ulissesa" za najlepszą powieść w historii. "Ulisses" faktycznie niesamowicie rozwija pomysł pisania w różnych stylach - przy czym style te wyraźnie rozdziela rozdziałami - co kongenialnie oddał Maciej Słomczyński...
Mnie ostatnio solidnie ubawiła "Holistyczna agencja detektywistyczna Dirka Gently'ego" na czele z jedną z bohaterek, z "holistyczną zabójczynią". Niezwykła postać, niezwykły serial. Bardzo go polecam. Zresztą ostatnio stałem się o wiele bardziej maniakiem seriali niż samym filmów.
Ach. Dopiero teraz otrzymałem wiadomość, że Maria nie żyje. Przykro mi bardzo.
Takie to proste. Dziękuję.
Poldark to piękna Konwalia, historyczne tło i saga rodzinna - w książce, a w serialu spłycony romans, ale w miarę na poziomie. Outlander natomiast, no cóż... właściwie tylko romans, serial to nawet erotyczny, popatrzeć jest na co, ale fabuła kuleje. Dalej po "Obcej" nie czytam i nie oglądam.
"Belfer" całkiem dobry? Absurdalne przypisania kompetencji policji, rejestracja bez związku z rzeczywistością i inne absurdy. A jeśli w pierwszej serii, w jakiejś dziurze, troje uczniów posługiwało się bronią palną, to strach pomyśleć, co wydumają w drugiej, mającej się dziać we Wrocławiu. Tylko kałachy czy może jeszcze granatniki i pojazdy opancerzone?
Ja w zalewie licznych i dobrych seriali postanowiłem, że będę oglądał tylko te, które się już skończyły. :-) Do moich ulubionych należą: "Cowboy Bebop", "Rodzina Soprano", "Breaking Bad", "The Wire" i "Kompania braci". Z tych komediowych bardzo lubię jeszcze "Louie" choć niby nieskończony.
O! "Miasteczko Twin Peaks" też jest na mojej liście :) Najnowszy sezon przerwałam gdzieś w połowie i muszę od niego odpocząć - mam tak, gdy serial jest zbyt mroczny, a w tym przypadku dodatkowo mieszający w głowie ;) O Poldarku słyszałam przy okazji Outlandera, chyba nieco podobny w klimacie. Na "Stranger things" i "Trzynaście powodów" namawiają mnie znajomi, pewnie kiedyś nadejdzie ich kolej :)
Oczywiście "Grę o tron" nie raz i nie dwa. Każdy odcinek ostatniego sezonu oglądałam o premierowej godzinie 3.00 w nocy, więc zawsze w poniedziałki byłam zombie w pracy. Teraz długie czekanie na finał. Jak żyć? Podobał mi się "Black sails", dla którego Wyspa skarbów to właściwie spojler. Bardzo mnie ciekawiło, w którym momencie zakończy się serial. Świetne bitwy morskie, ciekawa akcja, wplecione postacie historyczne, dla mnie super. Rzecz jasna...
Ja bym się zastanowił nad cyklem Guslarskim Bułyczowa. Małe prowincjonalne miasteczko w Rosji, nadzwyczajne wydarzenia, wizyty Obcych i czego jeszcze chcecie. Inną możliwością byłaby "A to mistyka!" Grzegorza Babuli. Zbiór opowiadań zbliżonych do twórczości Bułyczowa, a zwłaszcza pierwsze i ostatnie opowiadanie podobne do Wędrowycza ze względu na osobę bohatera, takiego wioskowego znachora i wynalazcy... Nie jest to jednak ani klasyka, ani now...
Widzę, że jest w tym dziale ambitnie i kulturalnie. I dobrze! Ale niektóre współczesne seriale nie ustępują produkcjom kinowym. Ja mam całkiem sporą listę (tych bardziej i mniej ambitnych), trudno byłoby je wszystkie wymienić. Tak jak w książkach, najłatwiej "wchodzi" mi fantastyka, więc jest i "Gra o tron", i "Supernatural", i "Once upon a time", i "The Magicians". Ale znajdują sie na niej też dramaty (rewelacyjna "The Good Wife", "Black Mirror...
Opisać sprawę poprzez "zgłoś błąd" ze strony książki :)
Opis książki podobny do fabuły filmu: http://www.filmweb.pl/Nieuchwytny Ktoś może kojarzy film i książkę?
Z tych zabawniejszych które ostatnio czytałem to poleciłbym Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna.
W jaki sposób dodać drugi tytuł książki, i czy w ogóle można to zrobić? Właśnie w moje rączki wpadła książka Clire M. Wheeler "Pokonaj stres". Jest to wydanie drugie. Nie wiem jak ta informacyjna początkowa strona w książce się nazywa, ale pisze tam, że pierwsze zostało wydane pod tytułem: 10 prostych sposobów radzenia sobie ze stresem Można coś z tym zrobić?
Mnie również. Czy jest szansa na to aby wróciła?
Hej znowu :P Sierpniu, to moje... Klara i półmrok o żesz ty... i ony też... nie potrafiłam znaleźć miejsca po przeczytaniu (jak zawsze po tym autorze)... zgubiłam się... czy taka sztuka Prawdziwie i Rzeczywiście istnieje? Czy możliwe jest aż takie zaprzeczenie mojemu widzeniu świata... szukałam odpowiedzi... i na razie się uspokoiłam... ale książka mnie dotknęła Głęboko... i baczniej obserwuję świat... a ocena Świetna! Telefon po północy z ...
O, świetnie, dzięki za informacje! Ja też przywiązuję dużą wagę do osoby tłumacza, nie dlatego nawet, żebym uważała, że jedni są dobrzy, a drudzy źli, ale po prostu czasem tak jest, że ktoś mimo najlepszych chęci nie czuje języka danego autora, a ktoś inny ma do niego jakieś duchowe powinowactwo (to tak, jak Cholewa, który się urodził z darem absolutnego rozumienia i odczuwania Pratchetta). Ja tu jestem dokładnie od 2005, ale wcale nie jestem...
Bardzo miło być powitaną :) Tym bardziej, że dzięki temu widać, że forum żyje, nowe posty się pojawiają i jest szansa spotkać osoby o podobnych upodobaniach czytelniczych. Szukałam wątku powitalnego, ale chyba nie ma. Albo nie znalazłam. Grunt, że już się rozglądam i mam nadzieję pozostać na dłużej. Co do Robin Hobb, "Kupcy" są zdecydowanie urzekający. Już w "Skrytobójcy" i "Złotoskórym" znać było kobiecą rękę autorki - w najlepszym znaczen...
Interesujące, co piszesz o jej ostatnich książkach, że "sprawiały wrażenie preludiów, rozbudowanych szkiców a nie prawdziwych opowieści", bo ja identyczne wrażenie miałam czytając niedawno "Między pierwszą a kwietniem" z 1982 roku, co szerzej wyłuszczyłam w czytatce. Najkrócej mówiąc bardzo podoba mi się poruszana problematyka, ale już znacznie mniej sposób jej przedstawienia. Bardzo przeszkadzała mi powierzchowność i skrótowość niektórych wątków...
Chciałabym przeczytać Seven Years Solitary - Edith Bone oraz biografie Woolrich Cornell (pseud. Irish William lub Hopley George) Nevins, Francis M. Jr. (1988), First You Dream, Then You Die i wszystkie książki, które napisał.
Witam. Szukam książki, którą czytałem chyba 35 lat temu :) jakoś tak. Akcja rozgrywała się między innymi na wyspie Capri. Jest tam charakterystyczny wątek, mianowicie bohater żyje jakby w sześcianie, ale nie sam. te sześciany jakby się nakładały na siebie, tak że jakoś potrafiły ściskać uwięzionego. Pamiętam (a może się mylę) że bohater leciał samolotem, a ktoś tam wypadł z samolotu , ktoś kogo też otaczał taki sześcian i były jakieś kłopoty. Sz...
Szukam książek podobnych w klimacie i humorze do cyklu o Jakubie Wędrowyczu. Zależy mi, żeby polecane książki nie zniechęciły moich uczniów (szkoła średnia)do czytania. Co proponujecie?
Ostatnio przeczytałem z dużą przyjemnością nowe tłumaczenie "A Portrait of the Artist as a Young Man" w nowym tłumaczeniu Jerzego Jarniewicza (to Allana z 1931 raczej mocno już się zestarzało) i powiem Wam że znowu nabrałem chęci do zmierzenia się z Ullisesem, którego już ze dwa razy doczytałem tak do połowy gdzieś... Poza niesamowitą warstwą językową jest jakiś ciekawy klimat u Joyce'a. Nie jest tak "duszno" jak u mojego ulubionego Kafki cz...
Niestety - wznowienie Kwiaty dla Algernona przesunięto na przyszły rok :[
O tak! Po raz pierwszy przypisy czytałam z prawdziwą przyjemnością, gdyż nie były tylko wyjaśnieniami, ale dodatkową lekturą. Na szczęście sporo tytułów z przypisów mam w moim miejscu pracy, kieszeń uratowana. Ale człowiek ma ochotę od razu przeczytać wszystko, co tam jest zalecane, w tak świetnym stylu jest to podane.
No to się wziąłem za akcję dualną do tej, która jest w temacie: [WOS] - Wielkie Oczyszczanie Schowka Zobaczymy, o ile przez parę miesięcy uda mi się schowek odchudzić :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)