Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mnie się dobrze czytało, choć długo, bo chciałam jak najwięcej zapamiętać i robiłam notatki.
Nie wiem czy z jakiegoś wątku, czy delikatnie mię ukłuła i uwagę mą przykuła nota wydawcy, bo sięgnąłem po historię Dziękujemy ci, Amelio Bedelio!
W trakcie tropienia konkursowych lal przypomniało mi się kilka innych, które także zasługują na uwagę, na przykład: 1. W kąciku zabawek E. ubierała swoją lalkę, Dinę, w zielony paltocik, obszyty futerkiem. Dina była brzydka jak rzadko. Skórę miała jakby zarażoną trądem, a twarz bez rumieńca, żółtokawowa, twarz starej Indianki, była wredna. Ale E. kochała ją szczególnie i ubierała najpiękniej. (Kiedyś, chcąc zniechęcić ją do lalki, wymyśliłam ...
Czy ktoś może coś pomataczyć? :))
Droga królów autorstwa: Brandon Sanderson
Sześć lalkarek bawi się w konkursie. Nit jeszcze nie bawił się lalkami 8, 11, 14, 15, 19, 22. Niestety, następnych odpowiedzi ode mnie, możecie się spodziewać dopiero jutro około południa.
Cała prawda o planecie Ksi; Drugie spojrzenie na planetę Ksi
Bez obaw, i tak sporo zostanie ;)
Solidnie wietrzysz :-).
Witam, w ramach przedwakacyjnej akcji wietrzenia półek wystawiam sporo książek na Allegro, większość w licytacji od 1 zł: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=2567205&order=n Sporo książek dla dzieci, klasyki polskiej i obcej, często wydania przedwojenne. Lista aukcji nie jest zamknięta, dodam jeszcze kilkanaście pozycji. Zapraszam :)
Maj 2017 Blackout: Najczarniejszy scenariusz z możliwych (4) Diabli nadali (4) Opowiadania z dreszczykiem (4) Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna (5)
Dla mnie maj naznaczony był II wojną światową, a stało się tak całkowicie przypadkowo. W gruncie rzeczy, to dość interesujące zestawienie, bo tematyka książek jest różnorodna i różny jest też punkt widzenia bohaterów. 1. Sedno sprawy (4,5) - pozostałość po kwietniu. Wojna jest gdzieś w głębokim tle, a istotą są dylematy moralne związane z religią, odpowiedzialnością, lojalnością. Czytatka - Niszczące poczucie winy. ''Sedno sprawy'', Greene 2...
O widzisz, ten sam Bryson kurzy się u mnie na półce, a dotąd korzystałam tylko z fragmentów do jakiejś pracy. Pamiętam, że mi się podobało, ale całość musi odczekać, bo mam na razie inne plany czytelnicze. No i ten drobny, gęsty druk trochę męczący.
Wysłałam "Księdza Rafała" do chuda Dobrego czytania:).
Ahafio, "Stulatek..." jest już u mnie. Dotarł szczęśliwie :), a jaka nietypowa okładka - cała w znaczkach.
Raczej nie, myślę, że Bryson napisał to dla Amerykanów. Nie jest to też podręcznik lingwistyki (bo nie może nim być ta książka, wszak to nieformalna historia języka), choć trochę informacji na temat zmian fonetycznych można w niej znaleźć. To raczej zbiór różnych ciekawostek na temat wyrazów, które przyjęły się (bądź nie) w języku Amerykanów, na tle zmian historycznych, cywilizacyjnych i kulturowych, ułożonych tematycznie. Przeczytałam z przyjemn...
Dzięki! :)
W maju: 90 najważniejszych książek dla ludzi, którzy nie mają czasu czytać - 3 - w sumie rozczarowanie,choć niebolesne; myślałam, że autor ma więcej fajnych pomysłów Dom na wrzosowisku -3,5 - niby Gaskell, ale jakaś taka sztampowa i bledziutka Belfer - 3,5 - pewnie będzie miał "Belfer" swoich wielbicieli, ale dla mnie za dużo seksu i za dużo krwi, a fabuła przekombinowana; psychologia postaci ok. Polowanie - 4 - też krwawe, ale lepsze ...
O, to jeszcze zanim wyjadę zdążymy się zobaczyć. :) Bo ja wyjeżdżam 29 lipca. Już zapisuję i będzie czekała na Ciebie.
Tak, poproszę :) Na lipiec. Będę po 24 lipca.
Odłożyć Ci na sierpień Zaginione miasto ? :)
Sympatycznie się ją czyta. A z książki na książkę jest coraz więcej wiadomości teoretycznych o sztuce, w "Domu Naszej Pani" wręcz zatrzęsienie ;)
Cześć kto wie, coś o tej książce ? http://biznesbooks.pl/?utm_source=biblionetka_pl&utm_medium=forum
Zamówiłam na próbę Klejzerowicz w bibliotece. Nie ma to jak Pan Samochodzik:)
Sztuka powieści i w moim schowku była. też nie wiem skąd i dlaczego. Ale została właśnie wypożyczona - mam ochotę na mały esej o książkach.
MAJ: Tais - 4 {Akcja: Nobliści} Czas tajemnic - 5 Portret nieobecnej - 3,5 Złoty sierp - 4 Noc ognia - 4 Księżniczka Angina - 3 Żona potwora - 5 Diabeł zakochany - 4 Listy z mojego młyna - 5 Lokis: Rękopis profesora Wittembacha - 4 Czy zna pan Maronne? - 4 Iwetta - 5 Kartka miłości - 5 Pewnego razu w Moskwie - 3,5 Nieznane arcydzieło - 4 Tajemnica - 4,5 Żona Anglika - 4,5 Rozprawa o metodzie - 3,5 Żaluzja - 3
Dziękuję. :)
O, jakiś Bryson, który wygląda na ciekawego - choć patrząc na tematykę to niekoniecznie się w Polsce sprzeda...
Dość sporo książek i nawet nie jest źle, jeśli chodzi o oceny i o to, ze czas mój jest ograniczony: 1 Remigiusz Mróz „Trawers” Trawers Chociaż jest w niej parę zgrzytów, a bohaterów Mroza albo się nie lubi, albo nie czuje do nich nic, to jednak zakończeniem mnie zaskoczył. Ocena: 5. 2 Joanna Chmielewska „Harpie” Harpie Jakie to jest zabawne. Trzy ciotki, jedna, biedna Dorotka, Marcinek i Jacek, a przy tym tajemnicza kobieta z Ameryki, która...
Trzy tygodnie męczyłem lekturę 32. miesiąca: 31.2 Shogun: Powieść o Japonii
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)