Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Lektury - LISTOPAD 2017 r. 1. Odlotowa czternastka (5) 2. Gabinet Nr 13 (4,5) 3. Hiszpański kwiat (4) 4. W wąwozach Bałkanów (powtórka - po bułgarsku - ocena bzm) (6) 5. Początek (5) 6. Krew (4) 7. Numer; Laboratorium nr 8 (6) 8. Czar Lazurowego Wybrzeża (4) 9 - 10. Dziewczyna z baru; Jak być księżniczką (4)
Tylko mnie pogłaszcz…: Listy do Haliny Poświatowskiej - 4,5 Religa: Biografia najsłynniejszego polskiego kardiochirurga - 5 Pierwszy śnieg - 4 Grace i Grace - 5 Płytkie nacięcie - 4 Sztuka kochania - 5 Dolina umarłych - 3,5 Opowieść podręcznej - 5 Hańba - 4
Z klasycznych kryminałów polecam: Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz) i Quentin Patrick (Q. Patrick właśc. spółka aut. Wheeler H.C., Webb R.W., Kelley M.M. i Aswell M.L.W.)
"Nomen Omen" to oddzielna historia, do kontynuacji "Dożywocia" jeszcze nie dotarłam. I bardzo polecam "Wiedźma.com" Białołęckiej, to podobne klimaty, a u mnie na 6 :) Gdy czytałam "Więźnia Azkabanu" jako mała dziewczynka, wydawał mi się słabszy od dwóch pierwszych, głównie z powodu braku Voldemorta i złamania schematu, według którego wpierw narastała groza, później dochodziło do pojedynku i chwilowego odegnania czyhającego zła. Obecnie także t...
Masz na imię Camille - nieudany zakup. Bardzo ciekawa postać Camilli Claudel, interesujące czasy w sztuce i historii, plejada artystów w tle, a efekt mizerny, bo przekombinowany. Biografia w formie monologu skierowanego do wybitnej rzeźbiarki to nie jest dobry pomysł. Dobrnęłam do końca, ale odradzam podążanie moim tropem, już lepiej przeczytać notkę w wikipedii i pooglądać zdjęcia rzeźb Claudel. Pypcie na języku - pychotka. Nic takiego, ciast...
Pomyliłam tytuły, racja, zasugerowałam się tym, że rozpoczęłaś kilka nowych, obiecujących cykli. W takim razie cieszę się, że podobała ci się całość. :)
Płomienna korona (99%) - 5 Niewidoczny wróg: Zarazy i historia - 4,5 Hel 3 - 4,5 Ganbare!: Warsztaty umierania (92%) - 5,5 Siła niższa (82%) - 5 Obca - 3 Dygot (57%) - 5 Helisa - 4 Wodnikowe Wzgórze (57%) - 5 Słowik - 5 Różaniec - 5,5 Lewa ręka Boga (powtórka) - 5 Anioł śmierci (powtórka) - 4,5 Trzepotanie jego skrzydeł - 4,5 Wściekłość i wrzask - 5 (Moi nobliści) Antropolog na Marsie (56%) - 5 Statystyki na blogu.
Ale jakie dalej? "Śmierć" to już ostatnia część cyklu.
Według mnie Potter zaczął się w widoczny sposób psuć już od "Zakonu Feniksa", a najgorsza moim zdaniem jest część szósta, która bardziej niż jakąkolwiek fabułą, zajmuje się szkolnymi romansami. Niemniej, żadna z tych trzech ostatnich części nie zasługiwała na takie niskie oceny, jakie im pierwotnie wystawiłam - to niestety efekt oceniania książek po długim czasie od przeczytania. Teraz jest bardziej adekwatnie. Ja zdecydowanie najbardziej lubię...
Wnioskując po twoich komentarzach w podsumowaniach do przeczytanych książek czułam, że docenisz Gardella. :) A dalej myślę, że również się nie zawiedziesz. To jest naprawdę na długo pozostający w pamięci cykl.
Książka właśnie dotarła. Zdaje się, że jestem ostatnia na liście. Rozumiem, że książka wraca do Ciebie po przeczytaniu.
Ostatnia część Pottera, jak dla mnie, jest najsłabsza ze wszystkich. Zdecydowanie bardziej podobało mi się powolne rozwiązywanie tajemnic i sporo "zwyczajnego" życia w Hogwarcie, aniżeli magiczna wojna. Skoro przypadło Ci do gustu "Jezioro Osobliwości", to bardzo polecam książki Chądzyńskiej. A druga książka Marty Kisiel, "Nomen Omen", również zabawna i warta uwagi. I choć nie tak dobra jak "Dożywocie", to jednak trzyma poziom (i udowadni...
Czy ja coś mówiłam w październiku o rekordowym miesiącu? :D Listopad był dobry i zaowocował szósteczką, dwiema nowymi kandydatkami na książkę roku i tylko jednym solidnym potknięciem. Skończyłam trzy cykle i zaczęłam dwa nowe, które bardzo obiecująco się zapowiadają. W którymś momencie stwierdziłam też, że za dużo czytam o śmierci, ale unikanie takich wątków okazało się trudniejsze niż się spodziewałam. Komentarze są w paplach, żeby post schl...
Średnia z miesiąca wyjątkowo niska (jak na mnie). Najlepszy był Wajrak. Najgorszy - Foer, który miał być perełką. 92. Listy 1944-1976, ocena: 4 Sięgając po listy eseistów zawsze oczekuję czegoś w stylu Stempowskiego czy Bobkowskiego. Niestety - trudno taki poziom osiągnąć. Panowie pisać umieją. Czynią to jednak w esejach. W listach jest codzienność, czasem jakaś perełka. Choć codzienność ciekawa. 93. Skarb Wysp Andamańskich: Powieść dla ...
Po ekstremalnie trudnym, a w związku z tym czytelniczo ubogim październiku, nastał spokojny listopad oraz era e booków, które, dzięki możliwości dostosowania tekstu do własnych potrzeb, czytam zdecydowanie szybciej. Z tego też powodu pojawiła się myśl o zakupie czytnika, który ma tę przewagę nad tabletem, ze jest dużo lżejszy. Dokładniejsze omówienia w czytatniku https://www.biblionetka.pl/readerNotes.aspx, a tu tylko skróty: Lichy p...
Kochany BiblioNetkołaju z Oceanu na Planecie K-PAXa! Bardzo, bardzo Ci dziękuję za Alfons Mucha i jego świat i za Marek Edelman: Bóg śpi. Obie książki bardzo chciałam mieć, prezent bardzo, bardzo trafiony! Dziękuję Ci też za liścik na karteczce z delfinami - uwielbiam snailową korespondencję. <3 Bnetkołaju, zrobiłeś mi cudowną niespodziankę. Kiedy kurier mi ją przyniósł, była u mnie akurat opiekunka i nam obu dech zaparło! Ja też życzę Ci z...
Siedmiogodzinne podróże pociągami sprzyjają czytaniu. 75. Niebezpieczne kobiety Ocena: 2 Beznadziejnie blade i nieciekawe opowiadanka, jedyne sensowne i z pomysłem było Deavera. Coraz bardziej zrażam się do antologii. 76. Życie po życiu Ocena: 5. Marinina w tym tomie w świetnej formie, ciekawa sprawa, w dodatku poruszany zajmujący aspekt przydatności społecznej ludzi po przejściu na emeryturę i ich samooceny wobec tego faktu. 77. Władca...
Nie pocieszasz mnie. Już przez "Historię kuchni" z trudem przebrnęłam, a "Historię żywności" i tak będę musiała przeczytać...
Niestety, jednak nie będę mogła przybyć.
Odnośnie "Nawiedziciela" - taki układ czytania (od "ostatniej" strony, od prawej do lewej) to standard mang. Kiedyś wydawcy dodawali jeszcze z "przodu" instrukcję (np. taką jak na Wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Manga#/media/File:Manga_-_prawidlowy_sposob_czytania.png ), nie wiem, czy dalej jest to stosowane.
LISTOPAD 2017 (ΣR=23766s;Σm=1867s;𝔼m=2161) 1.(86.) Wilki z Wyoming 5.0 Kontynuacja udanej przygody z Comanche - tym razem rozprawa z bandytami, tajemniczy pastor o pewnej ręce, niebanalne rozwiązania fabuły. (48s) 2.(87.) Piaskowy Wilk i ćwiczenia z myślenia powtórka z Adasiem na 6.0 (125s) 3.(88.) Niewidzialna religia: Problem religii we współczesnym społeczeństwie 6.0! O postępującej prywatyzacji, indywiduacji i supermarketyza...
Na to właśnie czekam ;) Tego oczekuję :) Pozdrawiam serdecznie! :)
Przedziwny miesiąc. Rozpoczęty niską oceną, zakończony najwyższą. Zaczynajmy: 1 Andrew Kaplan "Homeland - ścieżki Carrie" Homeland: Ścieżki Carrie Można to podsumować krótko: absurd, absurd, absurd! Rozumiem, że pisana na podstawie serialu, ale agentka z dwóbiegunową depresją, która bierze leki od własnej siostry, wszystko zagmatwane i superbohaterskie, mężczyzna, któremu odrywa nogi, ale on bohatersko ratuje kogoś innego, nie, to nie mój kli...
Myślę, że Zuzanna z Biuro przesyłek niedoręczonych pasowałaby do Twojego opisu.
Dziękuję bardzo BiblioNetkołajowi z Warszawy za Żelazne kamienie. Życzę spokojnych i radosnych Świąt oraz wielu fascynujących, czytelniczych wyzwań w nadchodzącym Nowym Roku.
Sag takowych jest, uczciwszy uszy, jak psów! Inna rzecz, że nie wszystkie dobre. Wypróbuj to: Domenic Jordan Albo coś z zupełnie innej "Beczki", Kroniki Jakuba Wędrowycza
Fakt, "Samiec twój wróg", ale może? ...a życie się toczy... Tam główne bohaterki wydają się być, w bardzo dużym skrócie przedstawiając cechy poszukiwanej bohaterki, po prostu kobiece, ale co ja tam wiem, jestem tylko szowinistycznym... tralalala... i tak dalej.
Nie spełni to wszystkich twoich zaleceń w temacie, bo nie wiem, czy można o tym powiedzieć, że było "Z happy endem". Czerń i purpura
Wpadłem we własną pułapkę. Oczywiście, że Polak napisał taki cykl. Joe Alex
Wypróbuj. To początek znakomitego cyklu, myślę, że dokładnie o to Ci chodziło. Pod Huncwotem Świetne, stylowe, "Agathowe". Tu drugi cykl, ale tu już nie wszystkie książki trzymają poziom, ale to właśnie ten styl. Hamish Macbeth Ktoś już wspominał, ale chyba bez linku też o trzeciej, znakomitej-smakowitej serii Nadinspektor Barnaby i sierżant Troy Pozwolęsobie dołączyć do pytania. Bo interesuje mnie, czy jakiś Polak napisał takie kryminały? Coś ta...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)