Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Lektury KWIETNIA 2016 r.: 1. Dochodzenie: Na styku (4,5) 2. Dziesięć kawałków (5) 3. Klub Matek Swatek (5) 4. Szeptucha (5) 5. Hotel na Bermudach (4) 6. Czarny dom (4) 7. Ucieczka w seks; Erotyczna terapia (4) 8. Klub Matek Swatek: Operacja: Londyn (4,5) 9. Najlepsza jedenastka (5) 10. Ława przysięgłych (4,5)
Sporo komentowania, dlatego tu wrzucam w tym miesiącu tylko oceny, a po szczegóły odsyłam do czytatki: Rbita lektury kwietnia 2016 26. Tam (4,5) 27. Tu będę w słońcu i w cieniu (5,0) 28. Anarchia i chrześcijaństwo (4,5) 29. Oszust (5,0) 30. Mała Nina (3,0) 31. Podkrzywdzie (3,5) 32. Pojedynek na słowa: Techniki erystyczne w publicznych sporach (4,0) 33. Robot (powtórka, nadal 5,5) 34. Trylogia tebańska (5,5) 35. Król Edyp (6,0) 36. E...
Kwiecień taki sobie: Przeczytane: 9. Księga Ducha Gór - 4 10. Bracia krwi - 5 W trakcie: Wybór Zofii Ostatnie zamczysko :)
W kwietniu - Zerwane zaręczyny 4,5 - wysłuchałam audiobooka [opinia: O pieniądzach się nie mówi, pieniądze się ma!] Interpretacja Macieja Słoty świetna!
"Najpiękniejsza na niebie" Warda (4) "100/XX" tom I (3) "100/XX" tom II (4.5) "100/XX" tom III (4) "Swoją drogą" Michniewicz (5) "Klub samobójców" Koziarski (2.5) "Miasto z lodu" Warda (4) "Świadek" Rient (3,5) "Sekret czarownicy" Klejzerowicz (3.5) "Barwne cienie i nietoperze" Brauns (2.5) "Mózg autystyczny" Grandin (4.5) "Tajemnica diabelskiego kręgu" Kańtoch (4.5) "Majstersztyk" Kańtoch (4.5) "Długa wojna" Pratchett & Baxter (4.5)...
Do części. On prawdopodobnie planował cześć tego wydać, szczególnie rozważania o chorobie, o przemijaniu. Ale nie sądzę, żeby taki groch z kapustą zaplanował. Wydawca poszedł w ilość stron.
Do części tekstów były przedmowy Terryego więc myślałam, że to poszło jeszcze przed śmiercią. Ale potwierdzasz moje podejrzenia. Przekopali wszystkie papiery i wydali co sie dało.
Fajerwerków nie było. Koniec akcji "Arka" - 4,5 Sen_numer_9 - 4 Gwiazdy moim przeznaczeniem (powtórka) - 5,5 Łabędzi śpiew: Księga 1 - 4,5 Łabędzi śpiew: Księga 2 - 5 Sunset Limited - 5 Hobbit czyli Tam i z powrotem (powtórka) - 5 Krwawy południk - 5 Ślub księżniczki Leii - 4,5 Pamięć wszystkich słów: Opowieści z meekhańskiego pogranicza (92%) - 4 Limes inferior (powtórka) - 6 Paradyzja (powtórka) - 5 Ślepowidzenie (powtórka) - 5,...
Myślałam, że w kwietniu będzie mniej, ale jednak trochę się uzbierało i całkiem dobry miesiąc za mną. Zaczynajmy: 1 Diane Chamberlain „Dobry ojciec” Dobry ojciec Może i nie zaskakująca, ale jednak jakoś tam poruszająca opowieść o miłości ojca do małej córeczki. Podobało mi się też to, jak autorka przedstawia etapy żałoby u jednej z bohaterek. Ocena: 4,5 2 Katarzyna Puzyńska „Utopce” Utopce Chyba największe rozczarowanie kwietnia. Spodziewa...
Miałam podobne odczucia co do "Kiksów klawiatury". Ten zbiorek został wydany już po śmierci Terry'ego i wyraźnie zależało wydawcy, żeby włączyć do niego wszystko, co tylko się da.
Po namyśle podwyższam "Próbce reprezentatywnej" ocenę: 5,5.
Kiksy klawiatury: Eseje i nie tylko (5) - zbiór tekstów wszelakich Terry'ego. Wstępy do książek, przemówienia, w połowie czytania zaczęłam się zastanawiać, kiedy pojawi się lista zakupów. Pod koniec poważniej, bo o chorobie. Terry to Terry, więc lektura dobra, ale jakoś tak coś mi się wydawał ten zbiorek zrobiony na siłę, więc zwyczajowej szóstki dla Pana nie będzie :) Wyjątkowo wredna ceremonia (3,5) - Wygląda, jakby autor stwierdził, że pójd...
Witam:) Mam nadzieję, oferta rekrutacji jest nadal aktualna..:)? Jeśli tak - to zgłaszam swoją skromną osobę:) Cóż o sobie mogę powiedzieć.. - otóż pisuję recenzję od lat, czytam książki od lat, kocham literaturę od zawsze;) Zresztą, myślę że nie o autoreklamę tu chodzi, tylko o jakość tworzonych recenzji i solidność:) Poniżej podaję link do mojego blogu, na którym można zapoznać się z moimi recenzjami:) http://u-uleczki.blogspo...
1. Odcięta ręka (5) - wspomnienia Cendrarsa z I wojny światowej, nastrój trochę szwejkowski, a trochę wszechobecnego koszmaru. Trochę niedoredagowane, no i tłumaczenie budzi miejscami wątpliwości - pierwszy raz się stykam z "wkurzaniem chandry" i nie do końca wiem, cóż to miałoby właściwie znaczyć. 1. Klub Pickwicka (5) - nareszcie dokończony po wieloletnich podejściach, w sumie nie wiadomo, czemu z przeszkodami, skoro zawsze mi się podobały pie...
Widzę, że książka nie zdobyła Twojej sympatii. Ciekawa jestem co Ci się w niej nie podobało, jeśli mogłabyś napisać w kilku słowach.
Dziękuję za sprawne działania :) Pozdrawiam!
Szkodliwe intencje (3,5) Cień pamięci (4) Księga zachwytów (3,5) Głód (6) Planeta Kaukaz (4) Tylko martwi nie kłamią (3) Próbka reprezentatywna (5) Szczegóły tutaj: Moje lektury 2016
Przeczytałam. 27.04 wysłałam do Vemona bywająca czasami.
Stuhrowie: Historie rodzinne (Stuhr Jerzy) 4,5 Miłość Ani (Dunin-Kozicka Maria) 4,5 Młodość (Dunin-Kozicka Maria) 5,0 W trakcie: Rodzina Połanieckich - Henryk Sienkiewicz. Ocena będzie między 5,00 a 6,00.
Chyba już nie zdążę nic dziś przeczytać, więc: 1.(30.) Andzia i duch pana Baryłki 4.5 czytane najstarszemu synkowi - bardzo mu się spodobało. Jak dla mnie na tle niektórych współcześnie pisanych miniksiążeczek dla dzieci ta wypada całkiem dobrze językowo i fabularnie. Dodatkowo uczy dzieci odwagi oraz poczucia humoru. [własna półka] 2.(31.) Kobiety Rewolucyi Francuzkiej 4.0 zachęcony czytatką Antypatera Kiedy ludzie czczą rozum zamiast go u...
Błazen - wielki mąż: Opowieść o Tadeuszu Boyu-Żeleńskim (Pol-1998); ocena: 5 Boy-Żeleński był fascynującą postacią i wyobrażałam sobie, że równie fascynującą okaże się jego biografia. W przypadku książki Hena przeżyłam małe rozczarowanie. Czegoś mi tu brakło, jakiegoś osobistego wydźwięku. Hen ukrywa się za twórczością Boya, którą każdy zainteresowany może przewertować na własną rękę. Dużo tu cytatów, głównie z recenzji teatralnych, które mają w...
Pomieszkanie (5) Misja szczeniak: Pozdrowienia z Bagdadu (4) Kapuściński: Nie ogarniam świata (5) W objęciach jasności (4) Nieproszony gość (5) Trauma (4,5) Dochodzenie: Na styku (4) Dziewczyna z pociągu (3,5) Bez słów (3) Samotna wiosną (5) Cukier - cichy zabójca: Jak pozbyć się uzależnienia od największej trucizny naszych czasów (5) - książka jest trochę wstrząsająca. Na ogół myśli się, że winą cukru jest tylko to, że jeśli je się go ...
Wiatrołomy
Chwilowo opuściłem „Kamienne pole”, za to rozgoszczę się W Dolinie Muminków:)
Po kolosalnych Forsyte'ach pora na powtórkę - prawdopodobnie najlepszej powieści, jaką czytałem, to jest Musimy porozmawiać o Kevinie [akcja Książki do powtórki ]
Przeczyt... tzn. odsłuchałem jednego audiobooka w swoim życiu – to był „Wierny Rusłan” Władimowa. Nie powiem, źle się nie słuchało, ale odnoszę wrażenie, że tradycyjne czytanie lepiej służy bardziej, powiedzmy, refleksyjnej lekturze. Audiobooka można sobie wprawdzie zatrzymać, ale to nie to samo, litery, zmaterializowane na stronie, krzyczą bowiem do czytelnika, zwracają na siebie uwagę, nie dają o sobie tak łatwo zapomnieć. No i chyba lepiej tak...
Audiobooki uwielbiam, choć ostatnio tracą u mnie na popularności na rzecz ebooków. Trudno mi je oceniaw porównując z książkami papierowymi, bo nigdy takich nie czytałem. Zgadzam się jednak, że zapach papieru, szelest stron, dotyk ich na palcach, rozmaita faktura papieru, solidna twardość oprawy, tak to może robić wrażenie. Kwaśny zapach pleśni i kurzu, który świadczy o wieku książki, papier delikatnie łuszczący się pod palcem... no tego moze bra...
Zapraszam :)
Taak... poszłam do biblioteki po jedną książkę. Ja, pani woźna Lata ryżu i soli Klub Radości i Szczęścia Okruchy codzienności Miłość w stylu retro Jak widać słaba moja wola...
Ja właśnie czytam i ciężko się oderwać. Absolutnie osoba nie jest głupiutka tylko ma pograniczne zaburzenie osobowości, o czym właśnie jest ta książka. Nie sądzę, że zamiarem powstania książki było stworzenie kolejnej sensacji w stylu "przeszłam piekło, poczytajcie sobie ludzie i się popodniecajcie." Nie jest to jednak poradnik dla osób z zaburzeniem BPD. Jest to historia jednej osoby. Może wydawać się niemożliwa, ale tak to własnie wygląda u cie...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)