Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Sklepy cynamonowe
Z humorem, przewrotnie... Diabelsko! :P Ale i z ciepłem: Takim nie-diabelskim;]
Pozwolę sobie podrzucić poemat J.L.B. pt. "Strażnik książek", czyli chyba coś w sam raz dla kochających czytać. ;-) Strażnik książek Są tu ogrody, świątynie i uzasadnienie świątyń, Odpowiednia muzyka i odpowiednie słowa, Sześćdziesiąt cztery heksametry, Obrzędy, jedyna mądrość, Jaką zsyła ludziom Firmament, Wielkoduszność owego cesarza (Którego pogoda była odbijana przez jego zwierciadło - świat), Tak że pola dawały swe płody...
Może wycieczka do Chin? Hotel Pekin ;-)
I jak? Podoba si? Nie zauważyłam nowej części, to przekleję ze starej jeszcze: Dzięki uprzejmości Louri W syberyjskich lasach: Luty-lipiec 2010 - rewelacja! Dzięki podpowiedziom tematycznym: Wielki las i Ślady na śniegu dzięki uprzejmości Olimpii:)Klimaty raczej zimowe jeszcze, żeby nie powiedzieć: Syberyjskie;) I jeszcze bibliotekowy Dekameron.
"Małego Powstańca" czytaliśmy kilka mies. temu.
U mnie szaleństwo;) Dzięki uprzejmości Louri W syberyjskich lasach: Luty-lipiec 2010 - rewelacja! Dzięki podpowiedziom tematycznym: Wielki las i Ślady na śniegu dzięki uprzejmości Olimpii:) I jeszcze bibliotekowy Dekameron. Ciekawe, kiedy mi się "leśne" wątki zaczną mylić;)
Z okazji Światowego Dnia Poezji zapraszam wszystkich (nielicznych?) miłośników tej gałęzi literatury, by uczcili to święto w nieszablonowy sposób. Spróbujmy przekonać ogół czytelników, że poezja to nie tylko utwory wałkowane w szkole w ramach nieśmiertelnego "co-poeta-chciał-powiedzieć" i "dlaczego-Słowacki-wielkim-poetą-był", wrzucając w niniejszy wątek jeden lub więcej wierszy autorów, którzy NIE figurują w spisie lektur szkolnych ani w podr...
A ja polecam: "Aniołowie umierają od naszych ran" Yasmina Khadra, trochę historii Algierii, losy chłopca, który walczy o lepsze życie, jest i miłość i trochę filozofii, ja przeczytałam z zapartym tchem:)
W kwestii lewatywy to mi tylko Szwejk przychodzi do głowy. Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na tyłach
Hej, mam do was takie pytanie... szukam wszelakich książkę gdzie jest mowa o lewatywie. Historyczne, medyczne, biograficzne, powieści. Nie chodzi mi o stricte medyczne bo tam bez problemu znajdę raczej chodzi o biografie lekarzy, biografie medyczne np. ginekolodzy Thorwalda Proszę o pomoc Pozdrawiam.
Mnie pasuje - w takim razie brakuje mi tylko 1 tomu :D
W tej samej serii „Warszawa 1944” wydany jest Mały powstaniec, którego... też zgarnąłem do przeczytania.
Witaj, ze swojej strony mogę polecić powieści o życiu i kulturze Afganistanu - wszystkie trzy, napisane przez Khaleda Hosseini. Myślę, że posiadają wszystkie te cechy, które wymieniłaś :)
Zapomniałam o linkach. Opierałam się na tym: http://www.encyklopediafantastyki.pl/index.php?title=Wielka_w%C4%99dr%C3%B3wka i na tym: http://www.encyklopediafantastyki.pl/index.php/Jean_M._Auel
Z tego, co widzę, to w wydaniach z lat 2003 i 2011 "Wielka wędrówka" i "Rzeka powrotu" zostały połączone w jednym tomie jako "Wielka wędrówka".
Też zbieram (tę z lat 90.), ale tego tytułu nie mam. Trudno go zdobyć. A gdy już się pojawi, to cenę ma zbyt wysoką jak na moje możliwości. :( http://allegro.pl/rzeka-powotu-jean-m-auel-jak-nowa-unikat-i6056434642.html
Wyobraź sobie, że tę mam w schowku :) A te dwie piękne, które akurat czytasz, już stoją na półce. A ja czytam aktualnie Świat się chwieje: 20 rozmów o tym, co z nami dalej Niezbyt wesoła to lektura.
Z tego samego wątku przyszedł Halicz
Jak co roku w czasie przedświątecznym robię sobie wycieczkę do Krakowa. Dzisiaj byliśmy tam z Michałem i wstąpiliśmy do Dedalusa. I to był błąd... No ale przynajmniej podczas reszty wycieczki Michał potrenował mięśnie :D Michał złapał: Tancerze burzy Złota gałąź: Studia z magii i religii "Podstawy logiki" Bernard Bolzano Natomiast ja lekko zaszalałam: Głos w wietrze - bo tak świetne oceny, że mnie zaintrygowała Niespodziewany gość - au...
Akurat tę też mam w schowku :) Warte uwagi może być jeszcze Mózg: fascynacje, problemy, tajemnice, bo to pierwszy tom "Piękna neurobiologii" (choć raczej z nazwy).
Zbieram serię z Zysku i spółki z 2011 i tych książkach w spisie tomów tego tytułu nie ma. Dwa tomy zostały połączone w jeden, czy wydawnictwo sobie zapomniało o środkowym tomisku?
Jeśli ktoś pyta to marżin czyta książeczkę Diabełek - z wątku Książkowe wspomnienia z lutego 2016 - i krzyczy, że margines nie jest „Diabełkiem”
Odmładzam się czytając nie znane mi dotąd tomy opowieści o Mary Poppins.
Ha! Obydwie mam w planach! :) Czytałam Bez ograniczeń: Jak rządzi nami mózg, też bardzo przyjemna lektura, spodziewam się wiele dobrego po kolejnej partii rozmów z Velulanim.
Ja wiosnę rozpoczynam bardzo pięknie: Piękno neurobiologii - lekka książka o ciekawostkach ze świata neurobiologii i okolic. Przyjemna lektura. Piękny styl: Przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI wieku - dopiero zaczynam, ale zapowiada się ciekawie. Pinker potrafi pisać, to na pewno.
Jak to bywa, m. odkrywa, cóż to za „Tajemnica kawiarni”, czyli przede mną jest Tajemnica kawiarni
A ja właśnie dziś „strawiłem”:) Taka książeczka na wskroś w stylu filmów Tima Burtona:) Trzeba czuć i lubić ten klimat, a i ten zadzior.
Matylda czyta książkę „Łatwa kuchnia”. Najbardziej podobał jej się Tajemniczy ogród (Nie dziwię się!), potem sięgnęła po „Wielkie złudzenia” (tu jako Wielkie nadzieje), Życie i przygody Nicholasa Nickleby, Dziwne losy Jane Eyre, Duma i uprzedzenie, Tessa d'Urberville: Historia kobiety czystej, Otchłań ziemi, Kasztanek, Lew, czarownica i stara szafa, Kim, Takie sobie bajeczki, Niewidzialny człowiek, Stary człowiek i morze, Wściekłość i wrzask, Gro...
Witam. Drodzy Biblionetkowicze - proszę Was o podpowiedź - poszukuję książek podobnych do Shantaram. Ale uwaga, nie chodzi jedynie o awanturniczą powieść w orientalnych krajobrazach. W książce Robertsa najbardziej podoba mi się to, że w treść powieści plecione zostały wątki filozoficzne - może nie są to jakieś super skomplikowane przemyślenia i teorie - ale jednak przyprawia to całą historię pewnym posmakiem "czegoś więcej" niż tylko tania sensa...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)