Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Dzięki:) Jak uda mi się zebrać myśli - napiszę, pewnie że napiszę, na razie stwierdzam, że odpowiedź na pytanie misiaka już i tak mnie wymęczyła:) Idę spać, może jutro będzie lepiej, dobrej nocy wszystkim:)
Och, przecież ja się pomyliłam! 4,5 miało być, nie 5,5 (a właściwie, 5,4), a jednak u mnie 4,5 to ocena książki, która mi się podobała, z różnych względów, lecz bez wielkiego zachwytu. Raczej nie jestem z tych, co za złe książki dają 1 czy 2, zatem i za dobre skala się podwyższa.
Podobało mi się, no cóż:) I to zarówno sny Culleen, jak i rzeczywistość. Świat ze snów mógł sprawiać wrażenie niedopracowanego, chyba tu jest problem, ale wydaje mi się, że to celowe było, dzięki temu wydawał się, hm, bardziej mroczny? Jeśli już, powiedziałabym, że kraina jest chaotyczna, a nie nijaka, a chaos generuje moją ukochaną kategorię psychodelii. Po prostu poczułam klimat książki, a nieczęsto to się zdarza.
1. W luty wszedłem mocnym akcentem książkowym: My z Jedwabnego -> recenzja My? Tak, my (6) 2. Wałkowanie Ameryki - jest taki rodzaj książek, które bardzo lubię, a nie bardzo wiem jak to nazwać. Reporter żyje dłuższy czas w jakimś kraju a potem pisze panoramiczny reportaż na podstawie obserwacji tego kraju, jego społeczeństwa, polityki, kultury itd. Jedną z takich książek jest "Wałkowanie". Bardzo dobra książka, zwróciła mi uwagę na kilka ba...
Emigranci Rok 1984 / Folwark zwierzęcy Zniewolony umysł
Pewnie chodziło o to "To!" :D To!
Podaj proszę autora "To!" albo jeszcze lepiej podaj link na niebiesko, bo niestety przy tak małej ilości danych wyszukiwarka wyświetla ponad tysiąc wyników...Z góry dziękuję.
No to Auderska zamówiona. Ten wątek to przekleństwo:).
Może i masz rację z tą matematyką. Może nie dało napisać się inaczej Genialnych. Ale subiektywnie odczuwam wielki niedosyt. Ale ja zawsze narzekam na biografie, można się przyzwyczaić. Rzadko która mi się podoba.
Widzę, że "Przyjdź i zgiń" oceniłaś raczej średnio. Ja niedawno miałam okazję obejrzeć film na podstawie tej książki - podobał mi się znacznie bardziej niż sama książka...
- Nie gaś światła (2,5) - Insekt (1,5) - Trafny wybór (5,5) - Wołanie kukułki (5) - Siostra (1,5)
Obejrzałem i aż ciarki przeszły mi po plecach... ;)
Zdrowia życzę z nadzieją, że jak już dojdziesz do siebie napiszesz parę słów o twoich wrażeniach dotyczących książek Pauliny Wilk i Hannah Arendt.
Po tych książkach raczej Rosji się nie zrozumie, ale można zrozumieć, dlaczego. A to już coś. Swoją drogą - poczułam pewien dreszcz, kiedy czytałam w "Gogolu w czasach Google'a" o Marfie i jej towarzyszkach, które desperacko bronią mumii Lenina przed wszelką profanacją i są gotowe do największych poświęceń, byleby go tylko nie pochowano, bo wierzą w to, że już niedługo nauka będzie go mogła ożywić. Toż to brzmi jak fantazja, jak kpina z tych, ...
Dzięki za przypomnienie Czochralskiego. Właśnie mijają dwa lata odkąd o nim dyskutowaliśmy w Biblionetce. Jak ten czas leci.
Zapomniałem i tak jeszcze o jednej: 5. Koniec jest moim początkiem Za zrozumienie, jak ważna jest wolność w życiu człowieka.
Po "Wszystko, co lśni" to każda książka jest zwięzła. Tamtą po przekątnej czytałam kilka dni, coraz bardziej zirytowana. A Modiano to jeden spokojny wieczór. Nie jest to ani Lessing, ani Munro. Ale zdecydowanie ta półka. Akcji jest jeszcze mniej niż w Munro (do której wciąż nie mogę się przekonać, wciąż chyba nie trafiłam na tę właściwą).
Te wywiad chyba dość dobrze przedstawia stan obecnej sytuacji w Rosji: http://wyborcza.pl/magazyn/1,143015,17267183,Niech_sie_nas_boja_i_szanuja.html I ten też warto przeczytać (szczególnie z uwagi na ostatnie wydarzenia): http://www.forbes.pl/-jesli-poziom-zycia-sie-obnizy-na-ulice-wyjda-glodni-ludzie-,artykuly,187337,1,1.html
1. Czerwone i czarne 2. Tylko MIŁOŚĆ się liczy 3. Kochać z otwartymi oczami
I jeszcze przyłączam się do zachwytów nad Wittlinem. :)
Słuchałem pierwszą część cyklu Wołanie kukułki też w wykonaniu Stuhra i przyznam że całkiem przyjemnie wspominam. Na początku nieco irytowały mnie fragmenty dialogów kobiecych gdzie były wg mnie komicznie przeczytane ale po pewnym czasie przestałem na to zwracać uwagę. Ogólnie nie mam innych zarzutów co do lektora którego jak do tej pory tylko w tym audiobooku słyszałem. Mimo wszystko mam swoją wielką trójkę która po wielu przesłuchanych audiobo...
"Może doczytam do końca, jak już naprawdę nic innego nie będzie, jak mi się skończą już nawet etykietki na słoikach z marynatami. Ygh." :) Piękne. Mnie do Wyspy Łza skutecznie zniechęciło parę nawiedzonych i nadmuchanych fragmentów w audycji poświęconej tej książce w Radiu Kraków. Zupełnie bez sensu to było. Ja matematyki w Genialnych nie znalazłam ani trochę. Nie sądzę, że dlatego, że ponad 20 lat temu skończyłam mat-fiz. Przecież ja już n...
Bardzo mnie ten Modiano nęci. Napisałaś, że zwięzły* (!), a akcja nieważna** (tylko Grę o tron czytam/łam dla akcji). Więcej nie trzeba. Już sobie zamówiłam jedną jego książkę - jak chyba wszystkie - niezbyt obszerną. * noblowe skojarzenie: Piąte dziecko, Lessing ** noblowe skojarzenie 2: Alice Munro
Mimo dość wyrównanego poziomu trafiły się rozczarowania; cóż, czasem człowiek się spodziewa rewelacji, to wtedy i coś powyżej przeciętnej okazuje się zbyt słabe... Pomiędzy czerwienią a czernią (4) [recenzja: http://ksiazki.wp.pl/rid,6457,tytul,Juz-po-wojnie-jeszcze-przed-wojnaS,recenzja.html ] Kobiety Kossaków (4) [recenzja wysłana do https://www.biblionetka.pl/content.aspx?PageName=Polecane ] Pandrioszka (5) [recenz...
"Kości księżyca" oceniłaś tak wysoko? Ja byłem naprawdę rozczarowany. Carroll miał fajny pomysł na fabułę, ale ta kraina była tak nieprzekonująca i nijaka, że aż żal. Wynudziły mnie fragmenty snów Culleen James.
Przypomniałaś mi, że już czas na Lalkę. Czy Ty też z każda kolejną lekturą jesteś coraz bardziej zachwycona?
Moje i chętnie Ci pożyczę:)
Wyjątkowo bez opisów, gdyż przechodzę okropny atak alergii i nie mam siły ani na pisanie, ani na myślenie (i pewnie przez najbliższe dni się to nie zmieni). 35. Hartland: Pieszo przez Amerykę (4,5) 36. Dzikie Wybrzeże: Podróż skrajem Ameryki Południowej (4,5) 37. Przełęcz; Osada (5) 38. Kalina i Kaj: Książka teoretycznie dla dzieci (4,5) 39. Lektor (4,5) 40. Wideo z Jezusem (4) 41. Podróż międzyplanetarna (4,5) 42. Czarny piasek (4) 43...
Serial o Dyzmie uwielbiam. A ostatnio słuchałam paru fragmentów powieści (czytają w Dwójce) i z zaskoczeniem stwierdziłam, że jest na prawdę dobra. Świetnie pokazuje osobowość Dyzmy. Nabrałam ochoty na lekturę, a teraz Ty mnie jeszcze zachęcasz 5.
Miało być więcej, ale cóż;] Co za rodzinka! (5; 24. lutego 2015) Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane, Akcja "Literatura mniej znana" - literatura bułgarska Przygoda z małpką (5; 22. lutego 2015) Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane Wróg (5,5! 13. lutego 2015) Rysice - czyli jednak ode mnie doczekały się pierwszej oceny (5,5; 12. lutego 2015, 10:01), Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane; skojarzyły mi się ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)