Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Gwoli ścisłości "Przybysz" to czysty komiks. Obrazkowa jest np. Regulamin na lato. Też polecam, mi się bardziej podobało. :-)
Dopiero? Ja przeczytałam w tym roku (ha! jak to dumnie brzmi!) dziesięć i uważałam to za DUŻY sukces ;-). W zeszłych latach miałam w styczniu 5-7 książek.
Uzupełniam: - Księgi Jakubowe [Tokarczuk Olga] 5,5
Jeśli gdzieś jeszcze w bibliotekach znajdziesz, polecam mój ulubiony Cud generalny: Powieść nadziei (stary, ale jakże bardzo czeski!). Z nowszych rzeczy: Zdarzyło się pierwszego września (albo kiedy indziej)
Witam, pilnie poszukuję książki Adama Małysza "Misja Dakar". Gdzie można ją kupić?
Cześć, zabawa nie ma sztywno określonych reguł. Sama ustalasz co wliczać, a czego nie. Życzę powodzenia!
Nie przejmuje się, ja też jestem tu nowy i staram się w to wszystko wdrożyć. Pozdrawiam moli książkowych
Ja również chętnie się zapoznam :)
Aktualizacja: 1. little_angel_ (książka już w drodze! :)) 2. nightbird 3*.evuś 4. melania35 5. espinka 6. nika7423
To chyba oznacza, że jeszcze nie wydali po polsku. Z jednej strony ćwiczy się wtedy angielski, a z drugiej, to może się ukarze ?
Oczywiście! Przecież tego się nie da czytać.
Ja też się zgadzam. Jeszcze dodam, że jest infantylna i zwyczajnie przynudza. Z trudem przebrnęłam przez to "dzieło". I oceniłam niżej.
1. Nigdy nie wyjdę za mąż (4) - nadal zabawne: topienie się w Elsterze ku czci Poniatowskiego, zaręczyny z Chińczykiem malutkim jak laleczka, sypianie w trumnie... ale jakoś tracę stopniowo sympatię do autorki. 2. Dubo... Dubon... Dubonnet (5) - no proszę, a tu tę sympatię jednak odzyskałam. Ta część o wiele bardziej mi się podobała niż tom poprzedni, częściowo ze względu na Paryż, więcej znajomych - i lubianych - nazwisk, ale też dlatego, że do...
Bo Najder to, póki co, niedościgniony wzór polskiej conradystyki, choć młode pokolenie badaczy zapowiada się interesująco.
Dokładnie to samo sobie pomyślałam! Conradystyczna inspiracja i literatura dziecięca - nie "pasiło" coś:)
Uczestnicy wycieczki - bardzo polecam. Typowa czeska powieść - pełna błyskotliwego humoru, ale i ciepła.
Podobno zabawne i przyjemne jest to: Niedoparki Niedoparki powracają Nie mam jeszcze swojego zdania. Nie czytałam.
Zgadzam się w 100% co do "Złodziejki książek". I cieszę się, że coraz więcej osób zwyczajnie nie daje się nabrać Zusakowi.
1. Złodziejka książek (Ocena 3,0) Pretensjonalny, egzaltowany styl. Niepotrzebnie zbyt udziwniona narracja, tylko po to, by czymś się wyróżnić. Granie na emocjach. Mam wrażenie że autor "celował" w bestseller. Oceniłbym niżej, lecz na "trójkę" wyciągnęło książkę jedno zdanie: "Niemcy zaczęli na serio płacić za to, co zrobili." Niestety mam wrażenie, że to zdanie umknie większości czytelników, którzy bezkrytycznie przyjmą narrację o Niemcach jako...
Witam, poszukuję książki pt. Mistrz . Autor: Andy Andrews. Jestem zainteresowana kupnem. Od jakiegoś czasu poszukuję tej książki, mam nadzieję że tu ją odnajdę ...
Co aktualnie warto przeczytać z szeroko rozumianych czeskich klimatów? Śmiesznie, absurdalnie, z dystansem i z uczuciem, tak na odetchnięcie?
Wygląda na to, że powoli powracam do świata czytających. Zobaczymy, na jak długo. 1. Czy jesteś psychopatą?: Fascynująca podróż po świecie obłędu (4,5) Interesująca, napisana sprawnie i z humorem, opowieść dziennikarza, który zainteresował się tym, jak szaleństwo rządzi światem. I który stopniowo przekonywał się, jak łatwo nadużyć narzędzi do pomiaru zaburzeń. Niby niczego nowego się nie dowiedziałam, ale z pewnością mogę polecić wszystkim ni...
- Pocałunek Judasza (Holt Victoria) 4,0 - Bajarka opowiada (Niklewiczowa Maria) 5,0 - Palindromadery (Morawski Tadeusz) 3,0 - Dom zbrodni (Christie Agatha) [ 4,5 - Pożegnanie domu (Żurakowska Zofia) 5,0 - Skarby: Powieść dla młodzieży (Żurakowska Zofia) 4,5 - Nie głaskać kota pod włos (Boglar Krystyna) 5,5 - Bzyk: Pasjonujące zespolenie nauki i seksu (Roach Mary) 4,0 - Lewa ręka ciemności (Le Guin Ursula K.) niezai...
No tak, racja, ten tryb przypuszczający...:)
W tym przypadku właśnie "musiałbym obniżyć", a nie obniżyłem, bo czwórka byłaby zbyt krzywdząca dla "Wołania kukułki". Słucham teraz "Jedwabnika" i Stuhr chyba poszedł po rozum do głowy i przestał udawać, że dubbinguje kreskówkę dla dzieci, bo póki co tylko jedna postać (na szczęście niezbyt ważna) ma "przegięty" głos.
Oj tak, ta pierwsza pozycja zdecydowanie nie jest dziecięca. :) Przygotowałam sobie listę, potem dodałam ten komentarz, bez głębszej refleksji, że to może z lekka kontrastować. ;) Mojej 10-latce uwielbiającej historie detektywistyczne też jeszcze długo nie będę polecać kolejnych na liście dzieł Nesbø. Ale następne z wymienionych można już bezpiecznie czytać, choć przy takich Karol i fabryka czekolady czy Dziewczynka z Szóstego Księżyca to nie...
Bardzo zabawnie (choć nieco i strasznie) wygląda zestawienie Twojej wypowiedzi z pierwszą pozycją na liście przeczytanych. Aż mi w oczach stanęły ilustracje Bohdana Butenki albo Emilii Dziubak do Lindqvista. Brrrrr!
W tym miesiącu nabijam sobie statystyki literaturą dziecięcą. ;) Wytępić całe to bydło - 4.5 Czuła jest noc - 3.0 Dziewczyna, która słyszała kolory 3.5 Czerwone Gardło - 4.5 Trzeci klucz - 4.5 Pentagram - 5.0 Felix, Net i Nika oraz Klątwa Domu McKillianów - 4.0 Niedźwiadek polarny - 4.5 Basia i opiekunka - 5.0 Tajemnica pływalni - 4.0 Kot Prot - 6.0 (powtórka) Kot Prot znów gotów do psot - 5.5 (powtórka) Kto zje zielone jajka sadzo...
Na razie bardzo, zwłaszcza że niezwykle pasuje mi akurat w tej chwili klimat, jak tworzy w tej książce, i perspektywa narratorki - ale póki co jestem dopiero po kilkudziesięciu stronach :)
Zawsze mnie zdumiewa, jakimi ścieżkami podąża nasze ocenianie. Rozumiem Twoją argumentację, Sznajperku, ale teoretycznie Rowling i jej książka nie miały ze Stuhrem nic wspólnego:) A przecież oceniamy książkę, nie lektora. Nie myśl, że się czepiam, tylko tak mi się pomyślało na marginesie. Mam podobny problem, kiedy obniżam ocenę za fatalne tłumaczenie.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)