Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Iza Klementowska zainteresowała mnie bardzo swoją książką rozmawiając o niej w radiowej Dwójce. Do pewnego momentu. Gdy stwierdziła, że Portugalki na prowincji, choć szczęśliwe, nie mają pojęcia, że są przedmiotem ucisku ze strony systemu patriarchatu. Straciłem chęć na lekturę obawiając się zbytniego przechyłu ideologicznego. Niesłusznie? Wiesz, że Pristawkin też był wychowankiem domu dziecka, podobnego do opisywanego w powieści?
Gratulacje z okazji noworodka! ;-)
Tzn. czytałam tom 1 :)
Czytałam, jak dla mnie ok, ale nie zachwycił mnie jakoś :)
Obawiam się, że dla wielu z nich serio. Również w kontekście seksualnym. Jak każde "hobby" sporo kosztuje, co autora "Jetlaga" sprowokowało do rzucenia podejrzeń wobec początku tej mody.
Widzę, że "Rozmowa ze Spinozą" nie zachwyciła jak mnie. Mogę poprosić o kilka wrażeń z lektury, dla porównania?
Taaaaak. Hmmmm. Przeczytałam. I??? Bo nie rozumiem. To tak na serio, czy tylko zabawa na jakiejś imprezie w co drugi weekend?
Furrysi, to Futrzaki ;) Czyli osoby wyglądem i zachowaniem upodabniające się do zwierząt. Tworzą prężną społeczność. Zob. http://pl.wikipedia.org/wiki/Furry
Pożyczanie niech będzie pochwalone (yyy.. czytałam wątek o nowszym Potterze). Z rodzimego podwórka to chyba jeszcze nikt nie polecił tego: Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 Bohater klnie trochę więcej, niż w starych porządnych amerykańskich serialach, ale to chyba się zalicza do sf, fragment o "...onym szinkansenie" mnie popłakał dokumentnie.
Kasrylewka - piękna, wzruszająca i ciepła opowieść o biednym żydowskim miasteczku; nie można przestać się uśmiechać. Poczucie kresu - nie wiem, czy wszystkie książki Barnesa są o przemijaniu i starości, na pewno pisarz dobrze czuje ten temat. Historia o przyjaźni, miłości, zazdrości i braku zrozumienia; o tym, że bywamy ślepi i nic nie rozumiemy. Bardzo dobra. Dziewczęta i kobiety - pierwszy raz Munro mnie nie zachwyciła. Nie było źle, nie ...
To skorzystam kiedyś, na razie pożyczone (tak spoza tematu) " Holistyczna Agencja Detektywistyczna" Douglasa Adamsa i " Ostatni jednorożec" Beagle'a, ale przyjdzie czas i na Bujold :)
Generalnie tak, ale można czytać dowolnie. Ze czterech niespodzianek (jednej dużej) się można pozbawić w całości cyklu, ale nie przeszkadza to jakoś bardzo. Jak wiadomo, kapitan przeważnie przeżywa. W jakiejś formie.
Trafiłem 3 pozycje na cztery :). Rewelacja. No to jak tak dobrze poszło, to jadę dalej. Ponawiam Żeglarz na koniu. W Ravelo do obejrzenia tutaj:http://www.ravelo.pl/jack-london-zeglarz-na-koniu-irving-stone,p11424025.html 2.Palacz zwłok. Czyli:http://www.ravelo.pl/palacz-zwlok-ladislav-fuks,p11394699.html 3.To!. Czyli: http://www.ravelo.pl/to-stephen-king,p100221053.html 4.Ulisses. Czyli: http://www.ravelo.pl/...
Agatha Raisin i śmiertelna pokusa - 4,5 Miasto w zieleni i błękicie - 5,0 Prokurator Alicja Horn - 4,0 Wygnaniec - 5,0 Najemnik - 5,0 Prorok - 4,5 Agatha Raisin i perfekcyjna pani domu - 4,5 Niezwykły Benedyktyn - 5,0 Judasz wyzwolony: Śledztwo - 5,0 Judasz wyzwolony: Pościg 5,0 Leśna szkoła Puchatka - 5,0 Rośnij z Kubusiem Puchatkiem - 5,0
"Wallander nadal smutny i sterany życiem, ale pogoda się poprawiła!" Lepszej recenzji Mankella nie znam. Piękna. Oddaje całą istotę serii o Wallanderze (którą nota bene bardzo lubię).
Ziarno prawdy z Szackim według mnie jeszcze lepsze. A więcej chyba nie ma na razie. Ale może powstanie?
Małaczewskiego oceniamy tak samo, historie murmańskie bardzo dobre. Ale kto to "furrysi"?
On mówi o swoim wydawnictwie (Karakter) i swoim projekcie książki, który miał wyznaczyć linię całej serii - o tej właśnie: http://www.karakter.pl/ksiazki/filtruj/literatura-piekna. Między majem w wrześniem mija dużo czasu i ta wizja serii najwyraźniej się zmieniła. Dla mnie to mówi raczej o fachowości i profesjonalnym podejściu do wydawania książek, a jednocześnie o byciu w zgodzie z własną artystyczną wizją. A tutaj dalsza część wyw...
Przeczytane we wrześniu: 1.Milcząca dziewczyna (5) 2.Kłamstwo doskonałe (3,5) 3.Kryptonim "Kawki" (5) 4.Nierządnica (5) 5.Żołnierze wyklęci: Niezłomni bohaterowie (4,5) 6.Kasztelanka (5) 7.Szybki numer (3) 8.Grand Avenue (5) 9.Testament nierządnicy (5)
Książka już u mnie. Serdecznie dziękuję.
Europa XVI i XVII wieku wygląda niezmiernie smakowicie. Zaschowkowałam.
Zgadzam się w stu procentach! Teraz nic nie widać :(
To była moja pierwsza Munro. Oceniłam na 4,5. Na pewno dużo lepsza, gdybym znajomość z Munro zaczęła od Miłości dobrej kobiety, to nie wiem, czy kontynuowałabym. A tak - pewnie jeszcze dam jej szansę. Ale wciąż tego Nobla nie rozumiem. Myślę sobie, że może miałam też za duże oczekiwania.
Poproszę o przeniesienie na koniec kolejki.
Cieszę się, że Ci się podobał. Zawsze czuję się trochę odpowiedzialna kiedy coś komuś polecam.
Brazylia 4 Autor opisuje różne miejsca w Brazylii. Im dalej, tym lepiej mi się czytało. Styl jest poprawny i ciepły. Spodziewałam się większej dawki humoru. Zestarzał nam się "Najmłodszy z Pythonów". Biała lwica 4,5 Wallander nadal smutny i sterany życiem, ale pogoda się poprawiła! Kompania braci 5,5 Serial uwielbiam, nie mogłam nie przeczytać książki. Świetnie pokazane realia drugowojenne, ciekawe postaci. Lubię czytać o wojnie "od kuchni" i ...
Proszę bardzo :) 1) jackie - w drodze 2) espinka 3) nika 4) evuś Zapraszam do czytania!
Wrzesień: 1. Uciekaj ze mną - (5) 2. Ekstaza - (5) 3. Euforia - (5) 4. Jego kłamstwa - (5,5) 5. Jego namiętność - (4,5) 6. Jego pocałunki - (5,5) 7. Jego wyznania - (5,5) 8. Jego prawda - (6) 9. Spełnij mnie - (5,5) 10. Nie powiesz nikomu? - (5) 11. Coś do stracenia - (5,5) 12. Larista - (4) 13. Proś mnie, o co chcesz - (4)
Wrzesień, połowa to urlop, a tu takie osiągi... 1. Niechciani - 5 - i znowu Yrsie udało się mnie zaskoczyć, zwiodła mnie na manowce :> Lubię tę autorkę, potrafi utrzymać czytelnika w napięciu, tworzy mroczne, ale bardzo ciekawe kryminały z dreszczykiem. 2. Niebo ze stali: Opowieści z meekhańskiego pogranicza - 6 - kurczę, Wegner jest jednak doskonały! Wprawdzie bardzo dużo walk i zabijania koni, ale jak to jest napisane! Jestem dumna z tego, ...
A u mnie tyle: Głosy Pamano (5,5) [recenzja: Wsłuchajcie się w głos rzeki ] Wszystko zależy od przyimka (5,5) [czytatka: Czytatka-remanentka IX 14 ] Za wszystko trzeba płacić (4) [czytatka: Czytatka-remanentka IX 14 ] Polskie Bałkany: Proza postjugosłowiańska w kontekście feministycznym, genderowym i postkolonialnym: Recepcja polska (4) [czytatka: Czytatka-remanentka IX 14 ] Bez znieczulenia: Jak powstaje człowiek (5,5) [recenzja: wysłan...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)