Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Może i wystarczy. Te z muzyką już dodałam. Chciałam jeszcze z historią i zauważyłam, że jest cała lista haseł zaczynających się na to słowo-klucz. Ale może rzeczywiście to jest mnożenie bytów. :)
A nie wystarczy "muzyka" albo "muzyka klasyczna"? (W KaRo jest z hasłem "muzyka").
Z Coelho jest ten dodatkowy problem, że w wymowie ma właściwie na końcu "u" nie "o", co uświadomiwszy sobie w którymś momencie, przestałam odmieniać zarówno jego nazwisko, jak i imię (z którym jest tak samo). Odnośnie do Christiego - mężczyzny, taktak, odmienia się jak najbardziej, tylko teraz zapis jest uproszczony, więc Christiego, Christiemu, z Christiem. Oj, skomplikowany mamy język, do zasuplenia kompletnego skomplikowany...
Naprawdę świetna, z pokazaniem wszystkich pozytywów i negatywów Gałczyńskiego jako osobowości - ale bez jakiegoś zacięcia, żeby nieboszczykowi dokopać, tego bym nie zniosła - z ogromną ilością cytatów z wierszy i listów, które mogą służyć jako klucz do twórczości. Widać w tym człowieka słabego, uwikłanego za każdym razem w inny układ polityczny i nieumiejącego zrezygnować z pisania "pod linię", a równocześnie szukającego ujścia dla frustracji w s...
Ta biografia KIG rzeczywiście aż tak dobra??? Oglądałam ją nawet w księgarni, ale odłożyłam (zrażona bardzo po Panu od poezji). Napisz parę słów zanim będzie Literadar, zresztą może mi tam umknąć. PS. Konstanty był moim ulubionym poetą w dzieciństwie, mama mi go czytała.
Nie ma tagu "historia muzyki" - tu by się przydał: Sekrety Polihymnii.
Gdybyś mnie kochała (3,5) Hyperion (5) Czas życia i czas śmierci (5) Zagłada Hyperiona (4,5) Sekrety Polihymnii (5,5)
Josarian albo Jozarian, innej opcji nie ma :)
1. Malowany człowiek: Księga I 5 2. Malowany człowiek: Księga II 5,5 3. Miasto ryb 5,5 4. Małe kobietki 4 5. Wiatr od lądu 5,5 6. Brzeg 5 7. Niepokonani niepokorni 5,5 8. Wszyscy jesteśmy nomadami 3,5 9. Pępowina 5,5
No nie mogłam jakoś przekonać się do tej książki i w końcu sobie odpuściłam. Przyszła do mnie jako wędrowniczka i nie chciałam przetrzymywać, zwłaszcza że sprowadził ją mój mąż, a ja to tylko tak na krzywy ryj. ;)
A co chciałabyś przeczytać? Masz jakąś listę, sugestie etc.? W schowku w poszukiwanych masz tylko kilka książek, czy to wszystkie?
Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa - 5 Dziwny przypadek psa nocną porą - 4 Mój Czarny Pies: Depresja - 3,5 Blondynka Tao: Wyprawa samochodami przez dżunglę w Malezji - 4
Mój styczeń: 1. Zagubiona przeszłość - 4,5 2. Sezon burz - 4,5 3. Głos serca - 4,0 4. Raport specjalny: 20 niesamowitych historii - 4,0 5. Młody prawnik - 3,5 6. Przyjaciółki - 4,5 7. Artystka wędrowna - 4,5 8. Piramida - 4,5 9. Filozofia kaizen: Jak mały krok może zmienić Twoje życie - 5,5
Nie wiem w jakim dziale umieścić to pytanie dlatego przepraszam jeżeli popełniłam błąd. Czy by była możliwość przesyłania książek do Niemiec, tych wędrujących z "podaj dalej" lub zwykła wymiana a po przeczytaniu odesłanie do właściciela? Pytam, bowiem nie mam tutaj dostępu do polskiej biblioteki i nie znam nikogo, kto by czytał. Problemem u mnie jest też to, że nie "łykam" grubego tomiska w trzy dni, wolno czytam, więc nie chciałabym narazić ...
Obydwie ode mnie dostały po piątce.
Haniania, miałam tę samą wątpliwość. Dziękuję wam obydwu za odpowiedzi. Partnerzy w oryginale byli niezidentyfikowani pod względem płci. :) Rozwiązałam to w końcu tak, że napisałam "jedna z osób", a w innych miejscach artykułu (który tłumaczyłam) pisałam "partner/partnerka". Średnio mnie samej się to ostatnie podoba, ale trudno. Pozdrawiam!
1. Rzeki Hadesu (4,5) 2. Sensacje XX wieku po II wojnie światowej (4,5) 3. Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 (5) 4. Pan Lodowego Ogrodu: Tom 3 (5)
I miałaś absolutną rację. Musimy zrobić spotkanko celem oddania książeczek :-)
Pięknie to ujęłaś! Ponoć to jest też dobre: http://merlin.pl/Outsiderka-Szpakowska_Opracowanie-zbiorowe/browse/product/1,1314259.html?place=suggest
Jak najbardziej - chociaż (nie zdradzając zakończenia ;) - końcówka i pomysł powstania kopuły trochę mnie rozczarował ... ale nie zmienia to mojej oceny całości :)
Czarownica
To może w niedzielę.
Mi by pasowało jutro o 13 albo później o 17. No i w niedzielę.
Oj przepraszam od Melanii miało byc :D
Ksiązka już u mnie ;) czytam czytam :D Dziekuje za dodatkowy prezent od evus :D
"Po raz pierwszy tak naprawdę poczułam, co to oznacza określenie "monumentalna" w odniesieniu do książki." - a czytałaś "Nędzników"? Myślę, że to ta sama kategoria:) Może jeszcze zaliczyłbym do niej - choć z pewnymi oporami - "Lalkę" czy "Sagę rodu Forsyte'ów".
Lala Listy na wyczerpanym papierze Madame (zdecydowanie poprawiła humor jesienią) Ziele na kraterze (Wańkowicz bardzo czule o swoich dzieciach) Drwal (Witkowski kojarzony z gejowską tematyką, ale ta książka jest zupełnie inna od jego poprzednich) Czuły barbarzyńca: Teksty pedagogiczne Męka kartoflana
Życie instrukcja obsługi (5) Demony dobrego Dextera (3,5) Motyl (5) Miasteczko Middlemarch (5) Układ z Panem Bogiem (3) Kiki van Beethoven (3) Charlotte Brontë i jej siostry śpiące (5) Pątnicy z Macierzyzny (4) Nie ma ekspresów przy żółtych drogach (5) Obce dziecko (4,5) Dziwne losy Jane Eyre (4,5) Zawsze piękne: Życie, śmierć i nadzieja w slumsach Bombaju 5)
Mamy nadzieję, iż motywacji Ci nie zabraknie gdyż wierne grono fanów Alvy czeka na ciąg dalszy (a zrobiło się ciekawie...) :-) PS Dziękujemy i podziwiamy za ogrom włożonej pracy!
Styczeń: Wojna i pokój - 5,5. Nie ma to jak zacząć rok z przytupem! Jak "Anna Karenina" nie pozostawiła po sobie większego śladu, tak ta powieść mnie po prostu powaliła. Po raz pierwszy tak naprawdę poczułam, co to oznacza określenie "monumentalna" w odniesieniu do książki. W otchłani mroku - 3,0. Z każdą kolejną książką Krajewskiego powtarzam sobie: "nigdy więcej". Mam wrażenie, że autor powtarza samego siebie, zmienia się tylko skala brutal...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)