Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
A i jeszcze dziś przecież skończyłem czytać: Uroczysko - 4
W lutym przeczytałem: Rzecz o mych smutnych dziwkach - 4 (Akcja "Noblista na dobry początek miesiąca") Ziarno prawdy – 4 Znów objęłaś mnie za szyję – 3 Zerwane zaręczyny - 4 Pięć małych świnek - 4 Podróże małe i duże - 5 Tort urodzinowy - 4 Ballada o śnie - 5 Gorączka zielone ślepia ma – 4 Służące – 5 Czarny warkocz - 5 Mam łóżko z racuchów - 3 Całuski pani Darling - 4 Grobowa cisza – 5 ...
Mój luty: 1. Bajki [PIW] - 4. Niektóre przewidywalne, inne takie... nie trzymające się kupy. Ale ładne. 2. Moja afrykańska miłość: Biała Masajka wraca do Barsaloi - 3. To już trzecia część. Naciągana. 170 stron opisu dwóch tygodni wizyty u afrykańskiej rodziny pisarki. Cóż... Ja rozumiem, jak ona w jednej książce opisuje 4 lata swojego życia, rozumiem, jak opisuje 8 czy 10, ale jej nikłe zdolności pisarskie nie pozwalają na luksus opisywania ...
O! Stoi na półce i się do mnie szczerzy :D To co, czytamy razem?
Mnie po Ceramie naszła ochota na czytanie o Egipcie i Ameryce Środkowej. Sporządziłam sobie nawet listę książek, które powinnam poszukać i przeczytać. ;) Witwicki do schowka...
Więzienia świata: Spojrzenie na najsłynniejsze zakłady penitencjarne 4 Wybrana 1,5 Klucz Sary 5 Wyznania czarownic 3,5 Wyspa klucz 4
Mam nadzieję, że i Ty się nie zawiedziesz. Mnie czytało się dużo lepirj od "Północ i południe". Chociaż czekałam na nią bardziej.
Jest jeszcze Bereś i jego rozmowy z pisarzami. Zaczęłam Historia literatury polskiej w rozmowach XX–XXI wiek i zapowiada się świetnie.
Przyjdź koniecznie, zobaczysz, będzie świetnie. ;-)
Przyjdź, cieszę się, że będę mogła przekazać Ci książki osobiście. :-)
Dzienniki niezwykle wciągające. O otaczającej rzeczywistości pisze tak, że trudno się jego oceną i komentarzami nie zgodzić. Dużo miejsca poświęca spotkanym na swojej drodze ludziom, tym znanym i nieznanym. Obserwacje z życia przeplatają się z notatkami bardzo osobistymi. Bardzo lubię jak pisze o czytanych książkach, oglądanych filmach, o pisaniu. Moim zdaniem warto.
Już Cię dopisuję. Aktualna lista będzie w tym wątku; spójrz na pierwszy komentarz do tego wątku, tam wszystko uzupełniam. :-)
Miecz Gościwita - 4,5 Finch - 5,0 Wyprawa czarownic - 5,0 Marzenia i koszmary - 4,0 Fedon - 4,0 Po moim trupie - 5,0 Pomniejsze bóstwa - 5,0 Pod piracką flagą - 4,0 Kwiaty dla Algernona - 5,0 Żeglarz na koniu - 5,5 Życie Beethovena - 3,5
Możesz coś skrobnąć o Domosławskim? Stoi na półce, a ja się waham. Warto przeczytać czy nie warto?
Oby! Jak mówi poeta: niech żywi nie tracą nadziei...;-) Cóż innego nam pozostało??
Mój luty: 1 Nr 16 produkuje - 2 - dziękuję, Jolu. 2 Inna miłość?: Proza polska po 1989 roku wobec kwestii seksualności - 2 3 Zemsta kobiety w średnim wieku - 4 - dziękuję za polecankę, Diano 4 Dziesięć bałwanków - 4 5 Rozwiązła - 4+ 6 Portret podwójny - 4 7 Koniec gry - 5 - jest recenzja. 8 110 ulic - 5 9 Przewrotka - 5 10 Uciekinierka - 4 11 Marzenia i tajemnice - 3+ 12 Jak zabić nastolatkę (w sobie)? - 4 13 Transgresje Moniki Wet...
Może zaglądają na forum Bnetki :-)
Pojęcia nie mam. Może Aleksandra Pawlicka? Albo Katarzyna Bielas?
Mój luty: Ojciec chrzestny 5 Diabeł ubiera się u Prady 4,5 takie trochę naciągane Fatalne jaja 3 Krakowska żałoba 4,5 Moje drzewko pomarańczowe 5,5 jak dla mnie, powinni pisać na okładce ostrzeżenie: uwaga, grozi ryczeniem jak bóbr :-) Trucicielka 5 Pochowajcie mnie pod podłogą 5,5 była blisko 6 i myślę, że wrócę do niej jeszcze nie raz
styczeń/luty 1.Rękopis znaleziony w Saragossie - Jan Potocki Od dłuższego czasu czeka na obejrzenie film ze Zbyszkiem Cybulskim na podstawie tej powieści, a że najpierw chcę przeczytać książkę... I coś jeszcze - Rękopis zapodziany w Saragossie Krzysztofa Rudowskiego. Przeczytanie Rękopisu Potockiego odblokuje to i owo ;) 2.Rozmyślania nad tlenem. Przygody człowieka czytającego Jako że po latach przerwy moje drogi czytelnicze wróciły w r...
Kto by mógł ją napisać....?
Właśnie dziś zaczęłam "Lekcje ciemności".
Możesz coś więcej o Henie napisać? Swego czasu bardzo zaintrygowała mnie ta książka :)
Tak, jak i Tobie. W kategorii powieści historycznych - najwyższa półka. Niesamowicie spodobał mi się też święty Franciszek.
Każdą taką publikację na naszym rynku, w której ludzie kultury opowiadają o swoich bibliotekach, ulubionych książkach, itd., powitam z otwartymi ramionami i garścią banknotów w ręce! Masz całkowitą rację, powinno być więcej takich książek :)
styczeń/luty 1.Cesarz - Ryszard Kapuściński 2.Demian - Hermann Hesse 3.Barbarzyńca w ogrodzie - Zbigniew Herbert
Nie masz wrażenia, że czas na...kolejną taka publikację? Podobne rozmowy z bieżącymi ludźmi kultury. Bo rzeczywiście szkoda, że wielu odeszło, ale i w zmieniającym się czytelniczym świecie takie rozmowy mogłyby być ciekawe, odkrywcze, inspirujące. A perełki jak ta, którą przytoczyłaś, są tam co rusz :)
Witajcie, mam nadzieję, że jeszcze nie jest za późno, żeby dołączyć do Was? Pozmieniały mi się plany weekendowe i mam czas w niedzielę i chciałabym go spędzić w miłym towarzystwie :))
:D Rozumiem, że Ty, dla odmiany, zamiast przeczytać 52 książki w ciągu roku, podniosłaś sobie poprzeczkę i bierzesz udział w akcji "520 książek"?? ;D A tak na serio, to zazdroszczę takiego tempa! Pozdrawiam ;)
Przeczytaj Szpilki, bo warto. W czytaniu łatwiejsze niż inne Tulli, w wymowie przejmujące. Jak dla mnie świetna proza.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)