Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A ja bym chciała wiedzieć, czy w "Kocich historiach" jakieś koty giną i/lub umierają w inny sposób. Bo mi sie tak porobiło, że kocich nieszczęść mam wyżej wszystkiego, ale jeśli to dla dzieci, to może optymistyczne? Wtedy bym sobie dodała do schowka...
Tak z ciekawości... Czytałaś "Panią Dalloway"? Myślę, że inaczej "Godziny" odbiorą osoby, mające za sobą lekturę tej powieści. Abstrahując od książki Cunninghama, film jest rewelacyjny.
"Kod" to było coś nowego i przeczytałam z przyjemnością. Jeszcze "Zwodniczy punkt" podobał mi się. "Anioły i demony" oceniłam niżej z uwagi na niepotrzebnie detaliczne opisy różnych okrucieństw, no i ta antymateria przenoszona w kieszeni zazgrzytała nawet mnie. Ale potem - to już jest tylko odcinanie kuponów od zdobytej opinii, a "Symbol" to już tak przegadany i rozdmuchany, że doczytałam (z trudnością) tylko po to, żeby móc uczciwie ocenić. Nizi...
Co do Browna popieram w całej rozciągłości -"Anioły i demony" oraz "Kod" czytałam z wypiekami na twarzy, zarywając noc a nad "Zaginionym symbolem" to szczęka mi się chciała wywichnąć od ziewania... Powiedzieć, że nudne, to i tak komplement...
Serdecznie dziękuję za konkurs a laureatom gratuluję i zazdraszczam pięknych nagród:) Na szczęście, wykukałam na stronie firmy produkującej te cudeńka, że można je też kupić w Krakowie:)
Dzięki Reniu, za czas i zaangażowanie:) Konkursy to jedna z najfajniejszych rzeczy w BiblioNETce - dobra zabawa i nieustające źródło inspiracji. W każdym razie przy ich okazji dowiedziałam się o wielu ciekawych książkach. A Asi życzę aby prowadzenie konkursów dało jej tyle samo radości i satysfakcji co udział w nich:)
Cmentarz w Pradze Prawdziwe rozczarowanie. Miałem nadzieję, że Eco napisze wreszcie coś równie wciągającego jak "Imię róży" czy "Wahadło Foucaulta", a wyszło nudziarstwo.
Nie znalazłem nic co byłoby stricte tym czego szukam :) Jednak dziś zabiorę się pewnie za "Siedem dni dla wieczności" L.Marca, a na oku będę miał "Memnoch Diabeł" A. Rice. Dzięki za odpowiedzi. Liczę na więcej. Pozdrawiam.
Done.
Mnie też się "Przelot bocianów" bardzo podobał. Jestem fanką Kowalewskiej i całego cyklu, zatem każde spotkanie z Matyldą i resztą sprawia mi wielką przyjemność ;)
Mnie trochę rozczarowały Kocie historie - nowe przygody, a Uciekinierzy to już w ogóle. Ale to pewnie dlatego, że Kocie historie to prawdziwa perełka i od pozostałych książek autora po prostu za dużo oczekiwałam. Kocie historie to lektura obowiązkowa dla każdego kotoluba. :) Rozczarowało też Jabłko. Niestety te opowiadania nie dorównują Szkarłatny płatek i biały. Nie rozumiem także zachwytów nad Godziny. Ja powodów do zachwytów nie znalazła...
Wiem, że szwedzki kryminał ma to do siebie, że łączy wątki obyczajowe z kryminalnymi - na to wybrzydzać nie zamierzam, bo to jest tak jakbym się wkurzał, że w romansie jest tyle o miłości. Niemniej niektóre "wstawki" (np. o pozbywaniu się kolejnych gości) wydawały mi się zbędne. Bardzo ciekawe są postaci Eriki i Patricka, bardzo ludzkie. Niestety pozostałe postaci (a właściwie osoby dramatu) są trochę sztampowe. Dużo bardziej przekonały mnie do s...
Ja także nie brałem udziału w konkursach, ale z miłą chęcią śledziłem ich przebieg i żywię duży szacunek dla osób, które je wymyślały, trzymały pieczę nad regulaminem jak i brały udział w tej zabawie. Dobra robota. :)
Bo Brown pewnie nie był po kursie :-) A po panią Lackberg sięgnę może za jakiś czas, póki co czuję się nasycona. Ja jakoś nie zaobserwowałam tego ruchu w warstwie obyczajowej, o wiele bardziej pod tym względem przemówił do mnie cykl Susan Hill.
Och, Paren!... Dziękuję za cały ten czas współpracy, wspierania, dobrych rad. Za Twoje zaangażowanie i pomoc. Za wszystko, co zrobiłaś dla konkursów w Biblionetce. Wracaj koniecznie! A Asi życzę powodzenia i satysfakcji! Szkoda tylko, że nie będzie teraz mogła rozwiązywać konkursowych zagadek wraz z nami.
Owszem, są schematyczne, ale mnie podoba się ich warstwa obyczajowa, która schematyczną nie jest. W warstwie obyczajowej coś się dzieje cały czas, coś się zmienia. W warstwie kryminalnej - no siłą rzeczy, iluż może być psychopatycznych mordeców z okolicach jednej małej mieściny? Ja panią Lackberg przeczytałam z sympatii do niej i tej pierwszej warstwy. I dalej twierdzę, że pierwsze książki z tej serii są słabsze, a potem jest lepiej. Co do kur...
No to się nasze gusta, Misiaku, tutaj kompletnie rozminęły:) Nie czytałam całego cyklu, jeszcze tylko dawno temu "Tego lata, w Zawrociu", wrażeń niestety nie pamiętam (choć, jak widzę, wtedy oceniłam wysoko). A teraz chyba nie za chętnie sięgnę po następną Kowalewską, tak mnie ten "Przelot..." wymęczył. Dla mnie ta książka jest po prostu ciężkostrawna, przegadana i to przegadana w sposób nudny, kiedy w tle niemalże nic się nie dzieje, a wszystk...
Paren, w konkursach udziału nie brałam, ale śledziłam je na bieżąco i bardzo Ci dziękuję za to jak się nimi opiekowałaś! Szczególne dzięki wielkie za konkurs o bliźniętach, do którego mnie zachęciłaś :)
Na allegro można kupić jeszcze przez 7 dni "Falcon i Jasmina". Książka ta została również wydana pt. "Sokół i Panna". Książka warta przeczytania mimo mało ciekawego streszczenia.
Bo ja wiem, czy warto... Ja przeczytałam trzy pierwsze części cyklu i stwierdziłam, że wystarczy. Co prawda oceniłam wysoko, ale dlatego, że książki się pochłania, niemniej jednak więcej nie chcę. Pani Camilla przyznała, że zaczęła pisać po kursie kreatywnego pisania i to niestety widać. Książki są schematyczne i zawierają wszystko to, co powinno zawierać dobre czytadło, żeby wciągnąć czytelnika, czyli zagadka kryminalna, dobre tło obyczajowe, wą...
Zobowiązania zawodowe sprawiły, że nie będę się mogła dłużej opiekować konkursami w BiblioNETce. Nie znaczy to, oczywiście, że się wycofuję całkowicie, jednak moja obecność będzie przerywana, będę pojawiać się i znikać. Ale zawsze będę wracać. :-) A teraz najważniejsze: Od stycznia 2013, czyli już od następnej zabawy , opiekę nad konkursami sprawować będzie asia_ . Przekazałam Asi konkursowy grafik na rok 2013, zestaw zarezerwowanyc...
Miło było spędzić w Raju ostatnie dni roku. :-) Dziękuję Czajce za przygotowanie i poprowadzenie konkursu, a wszystkim gratuluję zebranych punktów, kłaniam się zdobywcom gwiazdek. :-) Informacje o konkursie znajdą się jeszcze dzisiaj w konkursowej czytatce . A następny konkurs już w nowym roku, od 2 stycznia. Tym razem Marylek zebrała dla nas bardzo ciekawy zestaw dusiołków. Będzie się można z nimi zapoznać już we wtorek wieczore...
Po ogromnych trudach i pomocach, zgaduję: 1. Wygnanie z raju, Przemysław Gintrowski 2. Powrót, Jacek Kaczmarski :)
Raj czyli konkurs 153 Świeciło słonce, Paren opiekowała się stroną techniczną, Sznajper wymyślił prześliczne logo, kurczęta piekły się razem z prawdziwkami, rzeczka płynęła niespiesznie, len mylił się z kawą, dzielni odgadywacze wspinali się po schodach i drabinach, rozszyfrowując raje konkursowe. Pierwszy wspiął się Mamut z całym naręczem i zgodnie z zapowiedziami otrzymuje nagrodę pierwszą, bardzo ładną. A potem przyszła sierotka Marysia i...
U niej każdy następny tom jest lepszy. I te obserwacje społeczno-obyczajowe, to jakby książka w książce, oprócz wątku kryminalnego masz coś, co zdaje się lubisz? Chyba że nie lubisz takiego "mieszania". :)
W tym tomie sie pojawia, pozniej znika. Do konca przewijaja sie jego potomkowie i czarne anioly, a sam Lucyfer wraca w ostatnich tomach, Książę czarnych sal, Woda zła (epizodycznie raczej) i Czy jesteśmy tutaj sami? (do polowy ksiazki, tutaj chyba najwiecej z jego planow i charakteru jest ukazane, choc wedlug mnie o wiele za plytko).
Oo, to zupełnie jak ja. Sięgnęłam po Kamieniarza Camili Lackberg, zachęcona przychylnymi recenzjami. Spodziewałam się dobrego kryminału z pełnokrwistymi bohaterami i zaskakującym zakończeniem. Otrzymałam przewidywalną opowiastkę z postaciami... no, mocno nudnymi. I styl jakiś taki nieciekawy (podejrzewam, że to nie tylko wina tłumacza).
Rice Anne (pseud. Roquelaure A. N. lub Rampling Anne) Diabeł w książce jest przedstawiony nie jako wcielenie zła, ale przeciwnik Boga. Całkiem ciekawe ujęcie. To 5 część Kronik Wampirzych, ale nie związana mocno z całą serią, dlatego myślę, że możesz ją przeczytać oddzielnie, chociaż osobiście polecam cały cykl:)
No pewnie, że trzeba czas w pracy dobrze wykorzystywać! :-) Mogę mieć natomiast w najbliższych dniach zaburzenia w dostępie do sieci.
Tytuł faktycznie niefortunny. Podejrzanych nie jest zbyt wielu i sądzę, że samo odgadnięcie, kto za tym stoi nie jest sztuką. Natomiast to, że rozwikłałem całą tę intrygę prędzej niż Patrick - oj, tu już mi pani Lackberg podpadła na całego. "Księżniczkę z lodu" przeczytałem kilka lat temu bez większego zachwytu. Jeszcze kiedyś przeczytam "Kamieniarza" - może tym razem autorka mnie zaskoczy.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)