Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mam przed sobą przeczytaną niedawno osobliwą książkę. Na stronie tytułowej napisano: Kręte drogi: Powieść Wołodego Skiby: Nakładem Wydawnictwa Mrówki: Lwów: Czcionkami A. Gromana i spółki pod zarządem A. Skarla: 1871. Jest to, podejrzewam, jedyne wydanie tej powieści Władysława Sabowskiego, piszącego między innymi pod pseudonimem „Wołody Skiba”. Prawie obecnie nieznany Sabowski zapisał się w pamięci pokoleń po II wojnie światowej, jako auto...
Od poniedziałku do piątku (31 grudnia – 4 stycznia) na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia usłyszymy fragmenty książki Ireny Kiki Szaszkiewiczowej „Podwójne życie Szaszkiewiczowej” w interpretacji Anny Seniuk. Start codziennie o godz. 9:30. Za: http://www.wydawnictwoliterackie.pl/aktualnosci/836/Podwojne-zycie-Szaszkiewiczowej-w-Dwojce-/
To prawda, warto się wstrzymać z zakupem dla samej daty, choć kilka razy ja nie potrafiłem się powstrzymać. Starodruki urzekają mnie również oprawą (zresztą to integralna część ich uroku), a także obecnością grafik - niestety zawierające je publikacje są dużo droższe. Jakiś czas temu udało mi się kupić dwa tomy dzieła "Die Philisophie der Religion mit Erlaubnitz der Obern" (Augsburg, 1772) z kilkunastoma miedziorytami winietowymi - piękne!
Dyskusja, która rozgorzała na forum na wieść o wycofaniu się „Weltbildu” z Polski i przypuszczalnym upadku kolejnego wydawnictwa książkowego, skłoniła mnie do poruszenia tego tematu w osobnym wątku, gdyż chodzi tu większy i poważniejszy problem funkcjonowania książki w Polsce, jako elementu kultury powszechnej. Wszystko wskazuje na to, że rządzą nami na wszystkich szczeblach władzy państwowej, lokalnej i gospodarczej kulturalni barbarzyńcy, któ...
Imperium
Ja jestem w zawieszeniu. Czekam, czy potwierdzi się mój wyjazd. Jeśli nie, to mogę do Was przyjechać.
Tym razem dziękuję pięknie Mikołajce ( :-) ) z Bytomia za aż cztery książki: "Narrenturm" i "Czas pogardy" Andrzeja Sapkowskiego, "Opowiadania" Michała Gogola oraz "Hamleta" Williama Szekspira. Dziękuję, ściskam i pozdrawiam serdecznie! :)))
Już mi ktoś na Biblionetce nawet polecał książki Szczygła i na pewno do nich w końcu dotrę, gdy tylko zmniejszy się ten stos na biurku z kategorii "przeczytać szybko":) A pani Aleksijewicz ma tak piękne tytuły książek, że też na pewno w najbliższym czasie sięgnę po jej pozycje. Zwłaszcza po "Wojna nie ma w sobie nic z kobiety".
Ja to bardzo chętnie, bo jeszcze mam jutro absolutnie wolne.
Moniko, z reportaży czarnego polecam Ci gorąco Mariusza Szczygła, Wojciecha Góreckiego a przede wszystkim Swietłanę Aleksijewicz, wszystkie pozycje. Ja również zaliczam sagę Martina do moich odkryć tego roku.
Kochana Mikołajko z Poznania, serdecznie dziękuję za "Cień wiatru" (a właściwie "Der Schatten des Windes") Zafona! :) Nawet nie wyobrażasz sobie, jak wielką radość sprawiłaś mi tym prezentem! Wspaniały lek na stłuczoną stopę - cały czas oglądam, wącham, gładzę okładkę, cieszę się na myśl o czytaniu i w efekcie zapomniałam o bólu. :))
"panie Martin" miało być oczywiście :)
Moje cztery najlepsze książki w tym roku: Przeżyłam Oświęcim ocena: 5,5 Światu nie mamy czego zazdrościć: Zwyczajne losy mieszkańców Korei Północnej ocena: 5,5 Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął ocena: 5,5 Miedzianka: Historia znikania ocena: 5,5 Ale największe wrażenie zrobiła na mnie jednak książka Springera. Tak pięknie i spokojnie napisana o takiej niezwykłej historia. Jednak największym odkryciem tego roku nie jest wcal...
266
No właśnie, właśnie?
Dwie powieści na 6, jedna polska, druga... Witajcie, powracające widma - minimalistyczna esencja afrykańskich konfliktów, napisana bez uciekania w czary, za to z jak najbardziej europejskimi rozgałęzieniami. Jak każda rzecz z Karakteru - pięknie wydana. Pióropusz - można się kłócić o czym ta ksiązka jest, ale jezyk, język, język! Całej masie książek dałem 5,5 oraz 5 i nie wiem, czy czytam tak dobre ksiażki, czy boję się przyznać, że czyt...
Pięknie dziękuję Biblionetkołajom! Za Przenajświętszą Rzeczpospolitą i za Ostatnią Wieczerzę, obie cieszą bardzo, bardzo. :)
Pierwszy raz zabieram się za Le Clezio. Wczoraj wypożyczyłem "Mondo i inne historie". Na Biblionetce książka ma zaledwie... dwie oceny. Polskie wydanie książki ukazało się dopiero w 2011 roku, jednak i tak zdziwiła mnie tak mała ilość ocen. A po pierwszych stronach "Mondo" odniosłem bardzo dobre wrażenie, książka w sam raz na dobre zakończenie 2012 roku...
264 (jest u góry)
My się widzimy jutro?
Od BiblioNETkołaja dostałam: Może zawierać orzeszki Sądy i osądy i Klub filmowy Natomiast pod choinką znalazłam : Morderstwo przed teatrem Mama kazała mi chorować
Buszujący w zbożu - nie wiem, czy to lektura Klub filmowy
Cieszę się i polecam na przyszłość :)
Poświąteczno - przednoworoczna lista wygląda tak: ;) 3. Małgosia :-) Teraz czyta :) 4. sydney1605 5. Eida w lekturze pogrążona... 6. Anna Mirella 7. jurczak 8. Buchling 9. little_angel_ 10. ACM(ona) 11. independent 12. mamuśka 13. melania35 14. kłodson. 15. qMargot 16. Wiridiana
Kanon książek o Rosji Książki o Rosji czytam w odrętwieniu. Książki o kulturze Rosji... zna ktoś? 60 wielkich współczesnych pisarzy rosyjskich https://www.biblionetka.pl/TagSearch.aspx?tags=Rosja https://www.biblionetka.pl/TagSearch.aspx?tags=Syberia
W zeszlym roku dolaczylam do LibriVox. LibriVox to grupa ochotnikow ktorzy nagrywaja ksiazki ktore sa w public domain i udostepniaja je za darmo jako audiobooki, takze pod licencja public domain. O, tu mozna sie o nas wiecej dowiedziec: www.librivox.org Jestem teraz w trakcie nagrywania Pamietnika znalezionego w Saragossie i zajmie mi to jeszcze kilka miesiecy. Zastanawiam sie juz nad kolejnym projektem i pomyslalam, ze nagranie...
Nie wiem, jak to się stało, że jeszcze tego filmu nie widziałam? Muszę się za nim rozejrzeć, koniecznie. Bardzo ładnie o nim napisałeś. A nowelka (bo to chyba jest właśnie nowela?) podobała mi się ogromnie, choć pamiętam raczej wrażenie podczas czytania niż treść - to było tak dawno...
Zupełnie się nie spodziewałam książek i podobno właśnie dlatego je dostałam ;) Sprawiedliwość owiec: Filozoficzna powieść kryminalna Szamanka od umarlaków Plus karta podarunkowa do empiku :)
Sprzedam: Życie jak w Tochigi: Na japońskiej prowincji - 40 zł Tatami kontra krzesła: O Japończykach i Japonii - 23 zł Cyrk nocy - 31 zł Opowieści kryminalne i tajemnicze Opowieści kryminalne i tajemnicze - 22 zł Opowieści podróżnicze Opowieści podróżnicze - 22 zł Smok Jego Królewskiej Mości - 22 zł Nefrytowy tron - 24 zł Zwycięstwo orłów - 25 zł W ceny wliczone są już koszty przesyłki listem poleconym. Wszystkie książki są nowe, w ide...
Świąteczny sweter. Brr. Okropieństwo. Spodziewałam się pełnej ciepła opowieści, niekoniecznie bardzo ambitnej, ale jednak ciepłej i przyjemnej. Dostałam prawie 300 stron grafomańskiej pisaniny. To chyba jedyna jedynka, jaką wystawiłam w minionym roku.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)