Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Witajcie! Proponuję Wam kolejną akcję czytelniczą "Grudzień z Christie" (którą doskonale można podpiąć również pod "jesienno-zimowe wieczory z kryminałem"). Powieści "Królowej Kryminałów"(dawniej Prószyński na okładce twierdził, że tylko Biblia i sztuki Szekspira mogą się pochwalić większymi nakładami niż jej książki) cieszą się na biblionetce sporą popularnością. Intrygi są zawikłane, postaci ciekawe, a suspens poprowadzony umiejętnie do same...
Witajcie, Kochani! Jako że nie było nas na ostatnim spotkaniu śląskim, chcielibyśmy zaproponować nowy termin. W naszym napiętym terminarzu (wiadomo przed Świętami) najlepszy będzie termin 15.12. czyli sobota. Wpisujcie się Ślązacy, Krakusy i wszyscy inni! Do zobaczenia!
Nie żebym była złośliwa ale JUŻ nie wiesz, do czego są zdolne trzydziestolatki? :P ;) Opis pierwsza klasa! - od razu mam ochotę przeczytać :D
Film na podstawie książki Notatki o skandalu z Judi Dench i Cate Blanchett - na Polsacie, dziś w nocy z 30.11 na 1.12, o godz. 0:25.
Zakład o miłość (1,5) Aż gniew twój przeminie (4,5) Raki pustelniki (5) Na pastwiska zielone (5) Jednorożec (2,5) Znajomi na stanowiskach (4) W obronie jedzenia: Manifest wszystkożerców (5,5) Schudnąć bez diety: Jak osiągnąć wymarzoną figurę (3) Srebrzynek i ja: Elegia andaluzyjska (5,5) akcja Nobliści Owczym pędem, czyli moi przeczytani Nobliści
Lapidarium (5) Lapidarium II (5) - To nie jest forma, do jakiej przyzwyczaił mnie Kapuściński, ale te zbiory złotych myśli czyta się świetnie, a i zadumać się można. Brązownicy: I inne pisma o Mickiewiczu (3) - trochę zaniżyłam średnią. Temat wybitnie ciekawy, ale nie mogłam przez całą lekturę się pozbyć wrażenia, że Boy co chwila powtarza to samo, tylko innymi słowami. No i niestety w połowie książeczki zaczęło ostro wiać nudą. Obecnie cz...
Pewnemu Bardzo Dobremu Mikołajowi chciałam podziękować za Bale maturalne z piekła Myślę, że jak przeczytam, to spróbuję się wkręcić na jakąś studniówkę. Dziękuję baardzo ;)
Ja posiadam papierową po angielsku - nie jest napisana trudnym językiem.
Przeczytane: Profesor [1] - ogromne rozczarowanie, najgorsza z książek sławnych sióstr, jaką miałam okazję czytać Kamizelka [5] - powtórka, niesamowita nowela - co do tego zdania nie zmieniłam Konrad Wallenrod [5.5] - powtórka z liceum, nie wiedziałam, że Mickiewicz będzie w stanie mnie jeszcze tak zaciekawić Świętoszek [4] - kolejna powtórka z liceum, Molier jednak bardziej mnie zainteresował, gdy się jeszcze uczyłam, teraz brak zac...
Dziękuję kolejnemu Mikołajowi, tym razem z Katowic i tym razem aż za dwie książki Joanny Chmielewskiej - "Pech" oraz "Jak wytrzymać ze sobą nawzajem". Dziękuję i pozdrawiam serdecznie! :)
W Dolinie Muminków (Jansson Tove) [4,5] Agatha Raisin i tajemnice salonu fryzjerskiego (Beaton M. C. (właśc. Chesney Marion))[4] Potępieni (Palahniuk Chuck (Palahniuk Charles Michael))[5] Agatha Raisin i martwa znachorka (Beaton M. C. (właśc. Chesney Marion))[4] Disko (Dziewit Anna (Dziewit-Meller Anna)) [4] - sprawnie napisana, ale jednak zbyt wulgarna
Miałam listopad dobry razy trzy i bardzo dobry razy jeden. Dobry: Zestaw do śmierci Świetlisty cudzoziemiec Wakacje Mikołajka I bardzo dobry: Epidemie i zarazy "Epidemie i zarazy" polecam, naprawdę niezła lektura, warto spędzić z nią czas. :-)
Aniu, dlaczego się dziwisz, że trzydziestolatka reaguje na faceta jak rozhisteryzowana nastolatka? Co dzień patrzy w lustro, zmarszczek przybywa, do szkoły już nie chodzi, więc nie mija codziennie wielu przystojnych i WOLNYCH rówieśników, a w pracy wciąż te same gęby, w dodatku drapiąc się po czole świecą jej prosto w oczy złociutkimi obrączkami. Nie, żebym się czepiała, ale ja się wcale nie dziwię wolnym trzydziestkom, że bywają takie zdesperowa...
Kochany Mikołaju, was jest więcej, albo tak szybko się przemieszczacie, wiadomo, magia. Dziękuję Ci bardzo za Cena - musiałam być bardzo bardzo grzeczna w tym roku, drugi prezent dostałam! To jest fantastyczne, wiecie? :)
Przeczytane: Walka agentów - 4 (z półki) Operacja Talos - 4 Spóźnieni kochankowie - 4 Do broni - 5 W trakcie: Kontratak Świat, który istniał przed naszym :)
Mnie się mój listopad spodobał: Bolesław Wieniawa-Długoszowski, Wymarsz i inne wspomnienia – 5,0 Dan Simmons, Upadek Hyperiona – 5,5 Norman Davies, Zaginione królestwa – 5,0 Umberto Eco, Tajemniczy płomień królowej Loany – 4,5 Emile Zola, Nana – 4,0 Mariusz Wollny, Kacper Ryx i król alchemików – 4,5 oraz Ольга Громыко, Андрей Уланов, Космобиолухи — 5,0 Ольга Громыко, Космоэколухи — 5,5 Вера Камша, Синий взгляд смерти. Полночь — 6,0 ...
O tak, temat i historia tak i wszystko ma potencjał. Tylko tego potencjału już Pani Nurowska nie umiała wykorzystać. Wszystko gna, wszystko jest skrótowe, powierzchowne, ledwo liźnięte jej piórem. Zresztą... nie pierwszy raz. Druga część "Dom na krawędzi" jest równie ciekawa pod kątem pomysłu, potencjału itp. i równie zmarnowana.
Ahaaa :-)
Lepsza jest lepsza od dobrej :) Najpierw jest dobra książka, a potem lepsza od niej :P
124.
Ale zdaje się, że temat ambitny, bo nie ma chyba książki o więźniarkach w Polsce współczesnej, i historia ciekawa... i postacie mają potencjał... ale coś poszło nie tak. Właśnie nie wyszło... :(
Fajne masz kryteria oceniania :-) Zastanawiam się tylko, od czego "lepsza" jest lepsza? Od kiepskiej, przeciętnej czy dobrej?
A za papierową "Północ" zapłaciłam 24,80 zł. Twarda oprawa, ilustracje, 540 stron.
Fakt. Dawno nie czytałem tak kiepskiej pisarki jak Nurowska. Żeby ona jeszcze "programowo" tworzyła tak słabe książki - ale chyba w założeniach ma, że jej powieści będą z tych "ambitniejszych". Trochę nie wychodzi...
Mój całkiem niezły listopad: 1. Gwiazdy nad Afryką - 4.5 2. Natalii 5 - 4.5 3. Cień przeznaczenia - 5.0 4. Krew kwiatów - 4.0 5. Jedna bogata, druga biedna- 4.5 6. Zapach drzewa sandałowego - 5.0 7. Pani McGinty nie żyje - 5.5 8. Tajemnica wirującego stolika - 5.5 9. Gorzka czekolada - 4.0 10. Altana - 3.5 11. Lato w Zatoce Aniołów - 3.0 12. Nieznajomy w raju - 4.0 13. Zemsta - 4.0 14. Monsunowe dni - 5.0 15. Jeżynowa zima - 4.0 ...
I dobrze, że jest nas więcej ;)
Cóż, widzę, że nie tylko Firmin i ja uznaliśmy "Drzwi do piekła" za kiepskie:)
W listopadzie przeczytałam: Na Górnej Masłowce (3,5) - rozczarowała mnie odrobinę Życie po ocaleniu: Testament Jurka (5,5) - świetna Ostatnia noc w Twisted River (4,0) - całkiem, całkiem Co Finowie mają w głowie: O jednym takim, co poślubił Finkę (4,0) - fajne Anastazja: Ostatnia wielka księżniczka: Rosja, 1914 (4,0) - takie sobie przyjemne czytadełko oraz 2 książeczki z serii Poczytaj mi mamo:D Mój piękny, złoty koń i Niebieska dziewcz...
Mój listopad chłodny i wilgotny, pod piecem z książką spędzony :) Milczenie roślin bardzo dobra Chwila rewelacja Gdy KOT przebiegnie ci drogę dobra, bardzo sympatyczna :) Lew Macedonii bardzo dobra Książę Mroku dobra Historia piękna bardzo dobra, przeczytana w końcu po trzech miesiącach, chyba :P Legenda lepsza Niuch lepsza Syberiada polska oceniłam w końcu powyżej przeciętnej, czyli na 3+ Mroczne szaleństwo beznadziejna Gdy słońce by...
Dokładnie, nie inaczej ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)