Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Fotografia
"Martwe dusze" do soczyście grubych na pewno nie należą, a i wspaniałymi bym ich nie nazwała, ale to już oczywiście kwestia gustu ;)
Nie wiedziałam, że tak dużo ludzi omija klasykę i trzeba ich taką akcją "nawrócić" ;) Ja po każdej niemal współczesnej pozycji odpoczywam przy kilku kolejnych klasycznych dziełach. I zawsze wracam do nich z uczuciem ulgi i takiej nieokreślonej błogości, że oto znowu jestem na swoim miejscu ;) Teraz odwiedzam sobie "Rodzinę Połanieckich" i jest cudnie. Dla mnie chyba odpowiednia byłaby akcja "Czas na współczesność" ;)
Martwe dusze są cienkie, Misiak. Przynajmniej moje. Ale za to genialne. Współczuję Ci z tą Sand. Czytałam jej jedną książkę: Grzech pana Antoniego. Strasznie dziecinna. Inaczej sobie Sand wyobrażałam.
Ja tam z prewersalkami też nie skończę. Przecież to cudne dzieła i wiem, że będę czytał je zawsze. Za to postanowiłem sobie, że ostatnia prewersalka w ramach akcji będzie jakaś soczyście gruba i wspaniała:) Albo "Oliver Twist" Dickensa albo "Martwe dusze" Gogola albo coś z Dostojewskiego. A przedostatnią prewersalką będzie chyba coś z George Sand - dzięki tej akcji wreszcie sięgnąłem po autorów, co do których obiecałem sobie, że w końcu ich pozna...
Biedny Misiak;( Bardzo restrykcyjne zasady sobie założyłeś, ale nasza nacja generalnie słynie z obchodzenia przepisów, regulaminów, itp. bokiem więc i dla Ciebie jeszcze jest promyczek nadziei...
Nie ma co chlipać, tylko zmienić zasady.:) Mnie jest świetnie w moim prewersalskim roku - niespiesznie (szkoda tylko, że listy Niespiesznego przechodnia czekają...) i ze smakiem czytam sobie starocie. I tak sobie myślę, że tak już zostanie. Już zawsze co najmniej 50% bedzie prewersalskich.
:-) Zagadka jest łatwa jeżeli uda się spotkać tę Użytkowniczkę na forum - wystarczy spojrzeć na "nicka" i wszystko jasne ;) Ale... właśnie spotkać trudno bo to "młoda" BiblioNETkowiczka, wypowiedzi zamieściła niewiele, za to w miarę niedawno. Nie chce by jej odmawiać i czasem nie używa polskich znaków ;)
:-)
I zostały mi dwie prewersalki (chlip, chlip). Za mną właśnie "Żabusia" Zapolskiej:)
Dlatego właśnie żadne "uściślenia" kategorii (ściślejsze definicje, dodawanie kategorii, zmienianie ich nazw) nie rozwiążą istoty problemu. A problem jest w tym, że kategorie odnoszą się do różnych "poziomów" cech książek, np.: - ogólnikowo określony czas wydania (klasyka / współczesna) - to jest najbardziej względne, bo za 30 lat dzisiejsze pozycje mogą być klasyką - tematyka (kryminał / horror) - relacja autora do tekstu (autobiografi...
Marylek, bo jest bardzo ciepła i ona nikomu nie odmawia pomocy, więc i jej też się nie odmawia:)
"Dziecko pokuty" Francine Rivers - bardzo dobra książka, choć głównym motywem nie jest sam gwałt lecz jego daleko idące skutki.
Shantaram Literatura piękna, ale z wykorzystaniem wątków biograficznych Złap mnie, jeśli potrafisz: Niewiarygodna, ale prawdziwa historia najgenialniejszego kanciarza w dziejach (ale tylko więzienie francuskie, bo szwedzkie zdecydowanie nie było ciężkie) - autobiografia.
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 58 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 38 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" Brandon Sanderson) 32 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 20 SAVE 6. Katie Scarlett O'Hara-Hamilton-Kennedy-Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 26 OUT 7. Torvald Helmer ("Dom lalki"...
Ups ;) W takim razie dzisiaj już mogę więc powtarzam mój ostatni post. 1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 58 save 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 38 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" Brandon Sanderson) 32 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 18 out 6. Katie Scarlett O'Hara-Hamilton-Kennedy-Butler ("Przeminę...
O, podoba mi się ten pomysł ze Stachurą. Jakoś całkowicie o nim zapomniałam! Dziękuję :)
Dzięki za pomoc:) Niestety za Mickiewiczem nie przepadam, a książek Coehlo - nienawidzę :D Widocznie jestem za mało "babska" ;p
A 9 kwietnia pasuje?
A czy 9 kwietnia by Ci pasowało?
Głosować można tylko raz dziennie i nigdy 2 posty pod rząd. (taki jest punkt regulaminu Bitwy Bohaterów). Zatem ostatni głos w bitwie z mocy prawa nie istnieje (to już drugi głos w tym samym dniu). Pozostaje jako ostatni mój głos (ale - jak widać - nie mogę głosować "sam po sobie").
Niestety całkowicie się zgadzam z przedmówcą. Pilipiuka - uwielbiałam - zarówno cykl o kuzynkach Kruszewskich jak i przygody Wędrowycza. Teraz - czytam Wampira z M-3 oraz Homo bimbrownikus i nie wiem czy nie odłożę do przeczytania na później (znaczy nigdy). Akcja bez większego ładu i składu, wątki dokładane na siłę żeby zwiększyć objętość książki... Czuję się co najmniej lekceważona jako czytelnik.
Przepaść między nami
A pewnie, że spełnia! I gdyby taka była w katalogu, to myślę, że wszystkie wymienione przeze mnie książki by tam figurowały. No bo co to jest "literatura popularnonaukowa - geografia"? Na takie hasło przychodzą mi na myśl różne pozycje w rodzaju "Oceany świata", seria o parkach narodowych, ale na pewno nie książki Pawlikowskiej i Cejrowskiego, a jeszcze mniej Wujastyka (ta pozycja pasowałaby, jeśli nie do podróży, to raczej do autobiografii/ wsp...
Za chwilkę przeniosę się do XIX-wiecznego Paryża - zacznę czytać Sceny z życia cyganerii
Dlaczego piloci kamikadze zakładali hełmy? czyli Ekonomia bez tajemnic
Dobrze, że uczniowie lektury czytają i znają: http://www.youtube.com/watch?v=5WUdOm7LHCg ;) Odnośnie tematu, wyniki badania przeprowadzonego przez BN i OBOP: http://www.zdrowemiasto.pl/i/16/kraj/czytelnictwo-w-polsce---lepiej-choc-nie-do-konca,3974.html
Tajemnica
Bardziej mnie interesują książki których akcja toczy się w obecnych czasach. Ale i tak dziękuje.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)