Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Mój marzec 2011: *Zajezierscy - 5 *Cieślakowie - 4,5 *Stokrotki w śniegu - 5 *Dom ech - 5,5 *Kot, który znał Szekspira - 3 *Opowiadania [Da Capo, 1995] - 4,5 - Pierwszy krok w chmurach - 5 - Ósmy dzień tygodnia - 5 - Robotnicy - 4 - Pętla - 5 - Lombard złudzeń - 4 - Baza Sokołowska - 3 *O czym szumią wierzby - 4,5 *Ja - 4 *Kot, który zszedł pod podłogę - 4 *Szepty pustyni - 2,5 *Świętoszek - 5 (Akcja Klasyka) *Spóźni...
Paradyzja - 5,0 Kariera Emmy Harte - 5,0 Anglik w Paryżu: Edukacja kontynentalna - 4,5 Dziedziczka - 3,0 Porwanie Jane E. - 5,5 (podziękowania dla Krasnala :) ) Jaszczur - 5,0 Decyzja - 5,0 Gabriel García Márquez: Życie - 5,0 Czytam Oko na niebie i Wywiad z wampirem
Myślę, że może być, a gdzie chcecie potem iść?
;( Nie zauważyłeś mojej recenzji "Cukierni", a tak się starałam... Tak, udało mi się skończyć "Wielkie nadzieje", ale to ogromna zasługa zmiany pogody - razem ze słoneczkiem wrócił mi życiowy optymizm:)
O, seriale dobre! To dobrze, bo zamierzam kupić. A o jakich piszą?
Bardzo proszę ;) Może moje pomysły zostaną zrealizowane. Pozdrawiam 'informatyczki'.
Dzień dobry. :) Temat mojej prezentacji to: "Tak to rozwaga czyni nas tchórzami... – słowa Hamleta potraktuj jako punkt wyjścia do rozważań na temat roli strachu w życiu bohaterów literackich". Uśmiecham się do Was ładnie o pomoc. Niby książek z motywem strachu dużo (na pewno będę wałkować "Każdy umiera w samotności" Hansa Fallady), ale temat mimo wszystko ciut nietypowy. Niby rola strachu (do tego się sprowadza), ale punktem wyjścia dla mn...
Będę :)
Kajtek i Koko w kosmosie [Egmont] [6] - genialny komiks. :D Całe dzieciństwo męczył mnie ciąg dalszy przygód Kajtka i Koka, bo miałem tylko pierwszy tom. Oprócz tego powtórzyłem sobie cały cykl o Kajku i Kokoszu. Ewolucja Boga [4,5] - Bóg sumy niezerowej Gra o tron [6] - gdzie byłaś całe moje życie, książko? ;) Ociągałem się z przeczytaniem "Gry o tron", choć bnetka polecała mi ją od samego początku. Jestem teraz w połowie "Starcia królów".
Ojej i wyprzedziłaś mnie:) Napisz koniecznie jak Ci się czytało drugi tom "Cukierni...". No i widzę, że Wielkie nadzieje już za Tobą:)
Marzec holmesowo-fantastyczny :) i tak patrząc po ocenach to jestem jakaś życiowo niezadowolona albo trafiam na kiepską literaturę... ale przecież była polecana! :( Nawałnica mieczy: Stal i śnieg 4,0 Nawałnica mieczy: Krew i złoto 3,5 Uczta dla wron: Cienie śmierci 3,0 Uczta dla wron: Sieć spisków 3,0 Pamiętniki Sherlocka Holmesa 3,5 Zagadki Sherlocka Holmesa 2,5 Obiecaj mi raj 2,5 Chrzest ognia 3,5
Księga Tatr 6,0 10 minut od centrum 5,5 Cieślakowie 5,5 Język sekretów 5,0 Wielkie nadzieje 5,0 - Akcja Klasyka Dama kameliowa [powieść] 4,5 - Akcja Klasyka Przygody Hucka 4,5 - Akcja Klasyka Sezon na cuda 4,5 Spalona róża 4,5 Kuzyn z Bretanii 4,0 Niebezpieczna miłość 4,0 Siostrzyczka miłosierdzia 4,0 Ginevra 3,5 Kto zabija najsławniejszych amerykańskich pisarzy? 3,0 Tajemnice Białego Lasu 2,0
I co napiszesz o Samotności?:) Dobrze pamiętam, że do tej pory widziałaś tylko film?
Miesiąc głównie wspomnieniowy, czyli sporo powieści młodzieżowych. Większość z nich czytałam dawniej, ale pozapominałam tytuły. Mój księżycowy pech - 5 Biały koń bogów - 4,5 Szubad żąda ofiary - 5 Lwy Al-Rassanu - 5 Psie serce - 4,5 Więźniowie Skalnego Grodu - 4 Anna z mórz południowych - 4 Ucho, dynia, sto dwadzieścia pięć (powtórka) - 4,5 Mistrz i Małgorzata (powtórka) - 5 Człowiek śmiechu - 3 (dygresje mnie pokonały, za dużo ich by...
Mój marzec 2011 Seriale: Przewodnik Krytyki Politycznej 5 Dzień tryfidów 4,5 Samotność 4,5 Ślepowidzenie 3,5 Ciemna materia 4 Vatran Auraio 4,5 Drzwi do lata 4
5,5 - to lubię!
W "Nowoczesnej..." nie ma już starych Forsyte'ów, więzy rodzinne się jakoś rozplątują, akcja trochę zwalnia, wręcz się nieco ciągnie, są poruszane kwestie społeczne - ale 3ci tom - to majstersztyk!:) "Końca rozdziału" nie czytałem, bo tam ponoć Forsyte'ów jak na lekarstwo.
To jak, 9 kwietnia 15.00 na Chrobrego w Bielsku?
To prawda. I mam ochotę na pozostałe tomy, "Nowoczesną komedię" i "Koniec rozdziału". :)
Przeczytane tylko 3 w tym miesiacu: Nie wszystko o moim życiu - 5 O kinie wartościowym - 5 Sekret - 4,5 Niedokończone, ale postanowiłam dać wysoką ocenę: Toulouse-Lautrec: Biografia - 5 W trakcie: Wojna i pamięć Oczy smoka Lotnicy Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz Czysta anarchia
Ukrzyżowany?: Czy Jezus naprawde umarł na krzyżu?: Nowa interpretacja życia i śmierci Jezusa Chrystusa 5,5 Tajemniczy opiekun 5,0 Kochany wrogu 4,5 Las Pafnucego 4,5 Wernisaż 3,0 Zakazane religie: Jak Kościół ukrywa niezgodne z jego doktryną fakty 4,5 Dziewczyna znikąd 4,0 Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej 5,5
Ach, marzec z Forsyte'ami! Co za wspaniałe towarzystwo:)
"Saga rodu Forsyte'ów" Galsworthy (4,5) "Jak zmieniałam zdanie. Eseje okolicznościowe" Smith (5,5)
"Rozmowy o Evereście" Żakowski & Wielicki & Cichy (4.5) "Sąd ostateczny" Klejzerowicz (4.5) "Altowiolista" Homa (5) "Każdy ma swoje Kilimandżaro" Wach (4.5) "Podbój Ameryki. Problem Innego" Todorov (5) "Ryszard Kapuściński i Pole Mokotowskie" (5) "Pepiki. Dramatyczne stulecie Czechów" Surosz (4) "Żar. Oddech Afryki" Rosiak (5) "Numer zerowy" Grych (4) "Skrzypce z Auschwitz" Anglada (4.5) "Toast za przodków" Górecki (5) "Czas serca. Lis...
"Noc wolności" Dominique Lapierre, Larry Collins. Opowiada o tym, jak doszło do wyzwolenia Indii spod panowania Anglików. Polecam.
Dziś w zastępstwie vevericy zachęcam do dzielenia się lekturami z marca. Zapraszam. :)
Świetna zachęta:) Myślę, że po niej wielu czytelników po książkę Grzędowicza sięgnie:)
http://eko-fan.waw.pl/gimnast.htm http://lena.libra-wrd.pl/Wierszoteka/Warzywa_owoce.htm
Odważę się napisać (robię to z pełną odpowiedzialnością) że Jarosław Grzędowicz powinien być jak najszybciej osadzony w więzieniu. Jego "Pan Lodowego Ogrodu" to książka która nigdy nie powinna powstać, a ta powstała powinna być zakazana! Tak wywrotowego i doskonale realnie nierzeczywistego dzieła nie było od bardzo dawna. Tej książki się nie czyta- z nią w rękach stajemy się światkami niezwykłych zdarzeń. Czujemy zapach krwi, kurzu a nogi nam drę...
Od długiego czasu poluję na książkę "O kapeluszu" Andrzeja Dobosza, wydaną w 1999 roku przez Wyd. UMCS. Na razie bez skutku. Może ktoś z Was ma i już nie potrzebuje? Byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawia M.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)