Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
:) Jeżeli Diana nie zemrze do końca tygodnia, to się pewnie obejdzie bez pytajnika.
Elen sila... kilkanaście razy?! Forma i treść. W powieści liczy się jedno i drugie; można być mistrzem w pisaniu o 'niczym', można też nieudolnie wyrazić treści rewolucyjne. Ktoś napisał - zresztą w biblionetce - że oceniając, nie dzieli się książek gatunkowo, lecz na dobrze i źle napisane. Zatem można zestawiać Tolkiena z Proustem, Dostojewskim - nie popadajmy w dogmatyzm :-) Ostatecznie literatura to słowa, słowa, słowa.
A co, już trójek (Sznajper + Diana + pytajnik) zabrakło? ;-)
Na pytajnik miejsca nie ma ;) Wpisuję na listę i ogromnie się cieszę!!! :)
I w dodatku to prawdziwy kameleon, bo przy pomarańczowych literach jest jakoś bardziej czerwony, niż z dala od nich. :-) Choć nie narzekałbym, gdyby kontrast był jeszcze bardziej widoczny.
Ja też poproszę o wpisanie na listę + Diana z pytajnikiem. :)
Oj,trochę tego ostatnio było: Isaac Bashevis Singer-Dwór + Spuścizna M. R. James-Opowieści starego antykwariusza Cormac McCarthy-W ciemność Jan Seghers-Panna młoda w śniegu Amos Oz-Nagle w głębi lasu Wilkie Collins-Kobieta w bieli Eduardo Mendoza-Niezwykła podróż Pomponiusza Flatusa Listonosz ma ze mną ciężkie życie:)
Sprawa Ewy Moreno-Hakan Nesser,bo ciągnie mnie ostatnio znowu w stronę skandynawskich kryminałów:)
Doceniam to poświęcenie, naprawdę! :)
Oj, zupełnie zapomniałam dodać, że logo BiblioNETkowe prześliczne! :)
Aguti dziękuję Ci bardzo za ten cudny konkursik i Wam wszystkim za przepyszne mataczenia dzięki którym udało się wyłapać więcej gadów i co ważniejsze zrobić to z większą przyjemnością! :)
Stanie się czas - 4,0 Kształt wody - 5,0 Złodziej kanapek - 5,0 Całkowe drzewa - 4,0 Dr. Slump: Tom 4 - 4,0 Dr. Slump: Tom 5 - 4,0 Dr. Slump: Tom 6 - 3,5 Dr. Slump: Tom 7 - 3,0 Zanim wybije północ - 4,5 Paziowie króla Zygmunta - powtórka, 5,0 Trzy wiedźmy - 5,0 Piekło i szpada - 4,5 (za... dużo... wielokropków!) Noc i ciemność - powtórka, 5,0 Dywan - 4,0 Szarada - 4,0 Czytam Gabriel García Márquez: Życie. Świetnie napisane!
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 36 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 36 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 56 save 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 16 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 6 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 56 8. Patrycja...
Bardzo, bardzo przyjemny konkurs! Dziękuję :)
Pierwsza była "Żołnierska zapłata", która jest zupełnie przyzwoita, ale bez jakichś zachwytów; drugie były "Moskity", o których w zasadzie można zapomnieć, choć pewne zapowiedzi przyszłego stylu już widać. A "Absalomie, Absalomie" najlepiej czytać dopiero wtedy, gdy się już wrosło w sagę Sartorisów.
Żeby wszystkim formalnościom stało się zadość - 3 to wiersz "Gad" Bolesława Leśmiana. :)
Na pewno zajrzę. Tak jak wspominałem pisząc do Was, czytam teraz poezje e.e. Cummmingsa (całość tłumaczona przez Barańczaka), i tu już dwie perełki wyłuskałem. Ogólnie jednak nie przepadam za tłumaczeniami Barańczaka, a i szczególnie anglojęzyczna (głównie amerykańska) poezja, nie odpowiada mojej wrażliwości. A za Brodskiego dalej jestem Ci wdzięczny.:)
Hej, hej, chyba pominęłaś Margineska w kleszczach i szponach czy jakoś tak...:) - jeśli to oczywiście był jego konkursowy nick.
"dobry matacz to połowa sukcesu!" O tak! Tu moje specjalne podziękowania dla anek7, bez której nie udałoby mi się tego kompleciku uzbierać. Krokodyla ma u mnie jak w banku. ;)
Bardzo dziękuję Wam, Aguti i Nutinko, za opiekę nad tym uroczym konkursem! Wszystkim uczestnikom serdecznie gratuluję!
To może zajrzysz sobie do 44 opowiastki wierszem - tak pokonkursowo i a propos tego, o czym pisaliśmy w mailach. :) Teraz bez telewizora to co miesiąc będzie długa lista przeczytanych. :)
Prawda? Ja nie wiem, Mamutku, które były te dwie pierwsze. Ja wiem, że mi nie podeszło Absalomie, Absalomie.
Też bardzo dziękuję wszystkim końkursowiczom, a przede wszystkim Nutince i Aguti, które sprawowały pieczę nad tymi... panoszącymi się wszędzie zwierzętami! Oczywiście pluję sobie w brodę, że nie odgadłem jakiegoś miliona tytułów:| Przede wszystkim Tosi i Tomka, których to losy uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam (choć lat już PONAD mam:P!). O Chmielewskiej nie wspominam, bo gryźć zęby zaczynam!
Każdy miesiąc rozpoczynam od lektury książki napisanej przez jakiegoś Laureata Nagrody Nobla. W styczniu był to Pamuk, a w lutym inny z lubianych bardzo przeze mnie autorów. Wojna końca świata - 6 Zapasy z życiem - 4 Blondynka na Wyspie Wielkanocnej - 4 Kalifornijska noc - 4 Historia Alejandra Mayty - 5 Babcia w pustyni i w puszczy - 4 Poezje - 2 Gdybym nie zrobiła z taty astronauty - 4 RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą - 5 ...
A moje tym razem takie: Elita zabójców (4) Reanimacja (2,5) Pod napięciem (4) Mój język prywatny: Słownik autobiograficzny (4) Mały Brat (5)[jest recenzja] Blask fantastyczny (4,5) Ślepy zegarmistrz (5) Niespokojny człowiek (4,5) Lekcja stylu (2,5)[jest recenzja] Sekretne zapiski Agaty Christie (3,5) Sentymentalny portret Ryszarda Kapuścińskiego (4,5) A pośród lat echami wojna grzmi...: Wiersze o wojnie (4,5)[jest czytatka] Kot, ...
Mój luty - trochę staroci ale i nowości też: Piękna ZŁAlicja 6,0 Zajezierscy 5,5 Ostre cięcie 5,5 Kobieta z wydm 5,0 Mucha 5,0 Przygody Tomka Sawyera 5,0 /Czas na Klasykę/ Śmiertelna fantazja 5,0 Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale 4,5 /Czas na Klasykę/ Śpiewy historyczne 4,5 /Czas na Klasykę/ Córka śniegów 4,0 /Czas na Klasykę/ Szkoła dla mężów 4,0 Godzina Kopciuszka 3,0
Czas zabijania (5,5) Dziki Imbir (3,5) Hańba (4,5) Tajemniczy uśmiech (5,0) Test krwi (3,0)
Świetny konkursik! Tradycyjnie dziękuję zarówno naszej dzielnej młodej konkursotwórczyni (zwłaszcza za przypomnienie co poniektórych pozycji pominiętych swego czasu, albo przeczytanych i nieocenionych), jak i współtowarzyszom zmagań wytrwale mataczącym najtrudniejsze dusiołki (dobry matacz to połowa sukcesu!).
O, przy Faulknerze zawsze (z wyjątkiem jego dwóch pierwszych książek) warto się zastanawiać nad szóstką! :-)
Czyli nie oddawać? To do empiku tylko pójdę. ;> Nie będę zahaczać o biblio, bo jeszcze coś wyniosę? ;>
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)