Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No co Ty, żadnej kolejki do nich nie ma, niech leżą. Lepiej, żeby teraz poleżały, ale się doczekały kiedyś przeczytania, niż żeby u mnie na półce sie kurzyły, prawda? :)
Mam następujące pytanie, a właściwie prośbę (może to nawet już ktoś postulował). Czy będzie możliwe wyszukiwanie w BiblioNETce nazwiska jakiegoś autora nie tylko jako twórcy czy bohatera książki, ale i tłumacza? Np. mogę przejrzeć całą twórczość Staffa, Boya czy Tuwima, ale dotarcie do ich tłumaczeń stanowi już problem.
[i]- możliwość ukrywania lub upubliczniania każdej oceny indywidualnie [/i] Nie rozumiem tej zmiany. Jak można dawać ukrywanie ocen? Przecież za każdym razem jak nie mam nic do przeczytania albo mam tylko coś na oku o czym nic nie wiem, to się sugeruje i to mocno oceną wystawioną tutaj przez was i podejrzewam, że większa ilość osób też zwraca na to mocno uwagę. :( A tak, wchodzę i nie widzę żadnych ocen, co jest szalenie denerwujące. :/ Co d...
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 16 out 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 24 SAVE 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 26 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 40 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 12 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 42 9. Alicja (z powieści...
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 18 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 22 SAVE 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 26 OUT 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 40 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 12 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 42 9. Alicja (z powieści Lewi...
To ja dorzucę jeszcze: "Pajacyk Faramuszka" Guglielmo - nie ma jej w bazie Karolcia Diossos Mała księżniczka Mój Kary Magnus i wiewiórka - i inne z cyklu Kosmohikanie
Dzięki za sympatyczne spotkanie! Pomimo niesprzyjającej aury za oknami kawiarni, w środku było miło i sympatycznie, a i lokal się również dzięki nam ożywił. Była góra książek i pocztówek, miałyśmy okazję podpisać się na kartce dla Librarianki, dyskutowałyśmy o niemocy na czytanie, o literaturze niskich lotów, którą i tak się czyta z przyjemnością i okolicznościach czytania takich książek. Rozmowa dotyczyła również problemów z nauką języków obcych...
To ja się przyłączę do wstydliwych wyznań, Marylku, też nie przeczytałam jeszcze Twoich Eunuchów :-(( ani Sacksa też :-( Mogą jeszcze pomieszkać u mnie, czy mam przywieźć?
Hm... Zgodzę się z Tobą. Może i się pięknie zestarzały, ale nadal pozostają wartościowymi książkami - właśnie taki spis chcę tu przeprowadzić:) Wiesz, że np. Muminki doczekały się rozpraw krytycznoliterackich?:) To są książki, które pomimo wieku się nie starzeją i w których dorosły zrozumie więcej niż dziecko (bo dziecko będzie widzieć np. tylko bajkę - jak ja miałem przy pierwszym czytaniu Małego Księcia) :)
u mnie po raz enty płytka Browna :-) ale wszystko sie zmieni gdy dotrze do mnie w końcu płytka Comy Symfonicznie... <3
Marylku, to nie silna wola, niestety. To po prostu wstyd. Jak miałabym Wam spojrzeć w oczy, gdybym brała kolejne książki nie oddając przynajmniej kilku przetrzymywanych od wieków już prawie? Myślę między innymi o Twoim Vasarim :).
Bajki, bajki, baśnie! Grimm (moje niebieskie 2-tomowe wydanie, które...ledwo mama kupiła mi to POCHŁONĄŁEM w przeciągu 2 deszczowych dni!), Andersen, Perault, Pinokio... Do tego polskich autorów - przede wszystkim Konopnickiej (Ach! Ulica jej imienia, przy której było niesamowite muzeum leśne:)!)
A ja od razu z protestem. Zgadzam się co do wyboru tytułów, zaraz sama dorzucę kilka, ale uważam, że ich siła i uroda polegają właśnie na tym, że się tak pięknie zestarzały. Że Pollyanna trąci myszką, że nie ma już żadnej szkoły na świecie, w której można rozbić koledze na głowie glinianą tabliczkę, że większośc dzieci nigdy nie spała w stogu siana ani nie jechała bryczką. Nie ma już świata, w którym chłopcy noszą pończochy, a dziewczynki marzą ...
Cykl o Pożyczalskich: Pożyczalscy (raczej dla dzieci, niż dla młodzieży).
Kłamczucha to, wg mnie, najgorsza część Jeżycjady. Dlatego Robrojek kojarzy mi się tylko i wyłącznie z "Córką Robrojka" i późniejszymi częściami :) Jak przejdzie mi ratowanie Chochoła, będę ratować jego :)
Alicja w krainie czarów może być?
No i oczywiście zapomniałam J. Webster "Tajemniczy opiekun" i jego kontynuacja "Kochany Wrogu"
To ja dodam swoje ulubione książeczki z dzieciństwa do których powolutku przygotowuję mojego 5-letniego synka: 1. C.S. Lewis "Opowieści z Narni" 2. E. Nesbit cykle "Piaskoludek" i "Przygody Bastablów" 3. P.L. Travers cykl o Mary Poppins. To tak na szybko...
Historia najnowsza (po 2001 r.) przeplatana z tą sprzed lat: Bezowocne czuwanie
Ja już dałam się ponieść. Świetny singiel. Pobudzil mnie dzis do zycia bo troche spiaca jestem ;) Chociaz kawa tez moze miec z tym cos wspolnego. A niedlugo koncert Sarcastu w Sosnowcu. Zapraszamy
A Astrid Lindgren?
No to może ja zacznę, jak już jestem taki zapominalski. A zapomniałem o: Milne "Kubuś Puchatek" i "Chatka Puchatka" Antoine de Saint-Exupery "Mały Książę" I może mało znanych u nas powieściach Elwyna Brooks White "Pajęczyna Szarlotty" i "Stuart Malutki"
Oj, niestety od 7 do 10 października mam drugą zmianę.:( Poinformuj mnie Kasiu, kiedy, i o której Natii i Annmarie będą wyjeżdżać z Kielc, może uda mi się choć Je pożegnać.
Ależ jestem ciekaw co będzie pod 13. :))
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 18 OUT 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 20 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 28 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 40 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 12 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 SAVE 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 42 9. Alicja (z powie...
Konkursik gazetowy uważam za zakończony, chyba że ktoś ma pomysł na dodatkowe zagadki.
Podejrzewam, że się stresujesz perspektywą ukrycia moich ocen w najbliższym konkursie (zapraszam już w sobotę). Uspokoję Ciebie, i wszystkich innych, że oceny będą jawne. :) Co nie znaczy, że wszystko w moich ocenach się znajdzie. :P A książeczek dla dzieci faktycznie mam dużo w ocenach, bo moje dzieci też lubią czytać. :)
Mnóstwo ciekawych, mało znanych książeczek dla dzieciaków tych młodszych, jak i lekko starszych, znalazłem w Twoich ocenach, bo oczywiście zajrzałem w nie. Dlatego uważam Gosiu, że nie należy ukrywać ocen podczas organizowania jakiegokolwiek konkursu. Szukający dowiaduje się co lubi/nie lubi organizator, a i dla siebie zawsze znajdzie coś wartego przeczytania. :)
Bingo. Trafiłeś. :)
Tym razem sobie postrzelam.:) Liczne rodzeństwo jest w "Ośmioro małych, dwoje dużych i ciężarówka" Vestly, ale na to bym nie stawiał. Bardziej mi pasuje "Poszukiwacze skarbu, to jest właśnie mój strzał w jedynkę. :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)