Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Miało być oczywiście synka :-)
Zgadzam się z Wami - trzy tomy Archipelagu Gułag, każdy stanowi 600 stron niełatwej (przynajmniej dla mnie) lektury, to jedna pozycja tak samo jak np. Dziennik Bridget Jones - jak można porównywać? Mnie po urodzeniu syka (dziś pół roku) ilość czytanych książek poważnie spadła, ale zrezygnowałam praktycznie z tv i surfowanie w Internecie ograniczyłam do stron, które wnoszą coś pozytywnego do mojego życia - tak jak biblioNetka, więc mam nadziej...
Tak, podobało mi się, ale to już definitywne rozstanie z panią Agatą. Stwierdziłam, że jeśli w ogóle sięgnę po kryminał, to taki współczesny, z mocną akcją, intrygami, szybkim tempem, napięciem i akcją, a kryminały Agaty to dla mnie trochę taka angielska flegma. Przepraszam, jeśli kogoś uraziłam, bo ona ma przecież rzeszę wielbicieli :-) Ale dzięki za polecenia, teraz przynajmniej mogę się wypowiadać "w temacie" :-))
Ta starsza jest świetna. Rozgrywa się w Petrze i nie zmieniają mordercy ani nie dodają bohaterów.
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 50 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 24 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 30 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 40 SAVE 6. Hannibal Lecter ( z cyklu książek Thomasa Harrisa ) 12 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 36 OUT 8. Kr...
Książka zaciekawiła mnie opisem z okładki i faktycznie nie zawiodłem się. Interesuję się historią, ale nie szukam w niej listy dat i nazwisk, a wyjaśnienia intrygujących, zdawać by się mogło dobrze znanych, wątków. Autor książki zwięźle opisuje tematy w formie, nieprzeciążonego danymi, wykładu, który kierowany może być zarówno dla ucznia liceum (dobrze jednak o pewnych rzeczach wiedzieć więcej by zrozumieć całość), jak i studenta lub osoby, które...
a próbowałaś "Szminkę w wielkim mieście"? Też na bazie książki Candance Bushnell. Może nie tak dobry jak "Seks w wielkim mieście", ale myślę, że mogę z czystym sumieniem polecić. A od książki "Seks..." chyba oczekiwałam czegoś bardziej w stylu "Diabeł ubiera się u Prady" - może dlatego nie przypasowało mi to, co zastałam. Bywa :)
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 50 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 24 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 30 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 38 6. Hannibal Lecter ( z cyklu książek Thomasa Harrisa ) KILL 12 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 38 8. Krystyna ("Kr...
Po przeczytaniu Twojego opisu zaczęło mi świtać, że też kiedyś miałam tę książkę. Wrzuciłam w google Chotomską i krok po kroku dotarłam do blogu Bazyla. Cieszę się, że mogłam pomóc :)
Tak! To jest ta książeczka - poznaję po okładce! No i szklanki pękające ze śmiechu - jak mogłam o nich zapomnieć?!? Bardzo, bardzo dziękuję za rozjaśnienie mroków pamięci! :*
Dziękuję za przemile spędzony czas w deszczowym Ustroniu. W miłym towarzystwie spacer w deszczu niestraszny. :) Do Ustronia w końcu dotarli: Chen z Rafałem, Filipem i Maćkiem, Epa, Dot, Campari, Mari~ola, Reniferze z Marcinem, Marylek. Miało być bez książek, ale się przecież nie dało. ;) Reniferze i Epa robiły zdjęcia, może coś wstawią. Był koncert rapowo-hip-hopowy w parku, Wisła zamulona deszczem, kaczki na Wiśle, pyszne jedzonko...
Witam serdecznie wszystkich użytkowników Biblionetki z Kalisza! Czas by ruszyły spotkania w naszym mieście! Co o tym sądzicie? Wszystkich chętnych proszę o odpowiedzi w temacie lub wiadomość mail na adres thewhitewizardpl@gmail.com. Dla kameralnego grona zebranie można zorganizować u mnie w domu. Jeżeli chętnych będzie więcej ustalimy wszystko w praniu. Pozdrawiam.
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 50 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 24 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 30 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 38 6. Hannibal Lecter ( z cyklu książek Thomasa Harrisa ) 14 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 38 8. Krysty...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 50 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 24 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 30 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 38 SAVE 6. Hannibal Lecter ( z cyklu książek Thomasa Harrisa ) 16 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) OUT 38 8. Kry...
Staram się oceniać książki właśnie tak jak Black, w ramach danego gatunku, tego do czego dana książka została stworzona. Są książki napisane wyłącznie dla dostarczenia rozrywki, są książki, które mają do czegoś czytelnika pobudzić i są takie, które starają się połączyć jedno z drugim (mniej lub bardziej udanie). I w ramach każdej z tych funkcji mogą być dobre i złe książki. Takie, które czyta się jednym tchem i takie, które po 2 stronach czytelni...
Cortonko, może być i monotematycznie :) Wszystkim dziękuję za podpowiedzi i proszę o jeszcze. Spisuję sobie te tytuły i będę się starała sukcesywnie je zdobywać.
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 50 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 24 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 30 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 36 6. Hannibal Lecter ( z cyklu książek Thomasa Harrisa ) OUT 16 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk)SAVE 40 8. Kry...
Może chodzi o "Od rzeczy do rzeczy" Wandy Chotomskiej? (Takie moje skojarzenie z dzieciństwa :) Więcej o książeczce znajdziesz tu: http://bazyl3.blogspot.com/2010/04/od-rzeczy-do-rzeczy-wanda-chotomska.html
Sierpień? Naprawdę się postaram, stanę na uszach! Piszcie jakie terminy Wam pasują. Ja właśnie jestem na etapie minimalizowania ilości niezbędnej pracy, więc już raczej nie będzie sytuacji pt. "mam masaż, nie przyjdę jednak ;(".
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Joachim Hirsz ("Za garść czerwońców" - Robert Foryś) 50 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 24 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 30 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 36 6. Hannibal Lecter ( z cyklu książek Thomasa Harrisa ) SAVE 18 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk)38 8. Krystyna ("Kr...
To ja muszę przeczytać, bo z tego co piszecie funkcjonuję tak jak ci na Północy ;) Bez kawy ani rusz! O każdej porze dnia i nocy i z wielką radością odkrywam to u innych. Gorzej jeśli trafia się do miejsca, gdzie kawa jest towarem deficytowym... koszmarne mam wakacje za sobą... następnym razem jadę do Ameryki Łacińskiej, albo Skandynawii ;)
No proszę... Właśnie skończyłam czytać tę książkę i też zaczęłam się zastanawiać nad tą kawą. Wchodzę na BiblioNETkę a tu rozmowa na ten temat :)
Chyba niewłaściwie na to patrzę. To nie jest moja krówka, to owieczka z widłami. Niestety robi "kwa". "Łups!" Powszechnie wiadomo, że wiedza to siła, siła to energia, energia to materia, a materia to masa, zatem wielkie nagromadzenie wiedzy odkształca czas i przestrzeń. "Nauka Świata Dysku I" - To był pański władca, tak? - Nie, to tylko człowiek, który płaci mi pensję. - Czasami trudno dostrzec różnicę. "Bogowie, honor, Ankh Morpork"...
Już nie mogę się doczekać!!! :D
Właśnie dziwi mnie, że w Krakowie się raczej nieczęsto spotykacie - przecież jest tam trochę "naszych", biblionetkowiczów! :) Co do mnie, chętnie (czy to z Kielc, czy z Limanowej) kiedyś się do Was wybiorę na "zlot". Może nie w najbliższym czasie, ale jeśli spotykać będziecie się częściej, to czemu nie? :D
Uważam, że Twoje 70-90 książek rocznie to JEST naprawdę dużo. :-) Nie zwracaj uwagi na wyniki niektórych biblionetkowiczów - są to często ludzie, którzy czytaniem zajmują się zawodowo (piszą recenzje do gazet, są korektorami, redaktorami itp.). Ty masz na głowie naukę która, jak wiemy, zajmuje trochę czasu, podobnie, jak chodzenie do szkoły. :) No i ważne, że w ogóle tyle czytasz. Ja sama chyba nie czytam więcej - jednego miesiąca pożeram 13 ksią...
Dawno temu zakładałam taki temat ale chyba został zapomniany, dlatego ponawiam moją propozycję aby można było dodawać autora do schowka. Teraz muszę dodawać książke i opisywać że zależy mi na autorze a nie na konkretnej książce. W związku z dużą liczbą obecnych zmian w Biblionetce to może moja propozycja zostanie pozytywnie rozpatrzona. ;-)
Wątpię. Ja też przeczytałam książkę niedługo po obejrzeniu serialu. I filmu. Po prostu czego innego oczekujesz po niej. A propos, znasz jakiś fajny serial kobiecy (tzn. w kobietami w rolach głównych i opowiedziany z kobiecej perspektywy), który mogłabyś z czystym sumieniem polecić? Byle nie 'Gotowe na wszystko'. :-) Szukam i szukam, i nie mogę niczego znaleźć.
Nie wiem dlaczego wypożyczyłam tę książkę z biblioteki. Nie znam twórczości Olgi Tokarczuk i nie wiem czego się po niej spodziewać.Obecnie jestem na 40 stronie i nie wiem jak dotrwam do końca. Pozdrawiam :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)