Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tylko nie w TĘ sobotę! :( Szlag! Akurat teraz nie będę mógł:( :/ Z powodów NIEzależnych ode mnie chociaż w 1 %.
Mogę polecić "Pieśń lodu i ognia" Martina - jeśli lubisz pałacowe intryg ze szczyptą magii, odarte z arkadyjskiego klimatu Tolkiena. A jeśli lubisz smoki, to polecam cykl "Temeraire" Novik. A na poprawienie humoru zawsze jest "Świat Dysku" Pratchetta.:) Jest jeszcze kupa świetnych trylogii i pojedynczych książek, ale prosiłaś o cykle.;)
Ja tak bez śladów nie umiem.;) Choćbym nie wiem, jak się starała, książka nie pozostanie nieskazitelna. Ale nie płaczę z tego powodu, wolę, żeby moje książki przeniknęły częścią mnie.:)
Wygląd książki ma duże znaczenie (co stwierdziło tutaj już kilka osób, z których opiniami zresztą się zgadzam). Też najczęściej najpierw patrzę po okładce (co oczywiście nie stanowi jedynej reguły), bo sama oprawa ma wpływ na odbiór... Wchodząc do biblioteki ładnie oprawione książki jakoś bardziej przykuwają uwagę i chętniej się po nie sięga. Lubię, kiedy z tyłu książki jest krótki opis, bo wiem czego moge się spodziewać. A co do samego czytani...
"Znam co najmniej kilka serii (mowimy tu o fantasy), ktore sa co najmniej rownie dobre jak Harry, kazda unikalna i wyrazista. " Ojejku, to samo pytanie co do Donki: jakie to cykle? :D Mam zaczęte już sama nie wiem ile cykli. Do końca doprowadziłam prócz Pottera chyba tylko "Wiedźmina" i "Narnię". Mam już wakacje (jestem szczęśliwą abiturientką), a nie mogę się zdecydować co czas dokończyć. Przy czym trylogii nie uważam jeszcze za serię, bo ...
Gdy kupuję większa ilość nowych książek, nigdy nie zgadzam się, aby ktoś je przeczytał przede mną. I nie chodzi tu o zazdrość i egoizm. Gdy wydaję z trudem odłożoną kasiorę, pragnę rozkoszować się pełnym spektrum doznań jakie oferuje dzieło - w tym niepowtarzalny zapach nowości (klejów? drukarni?). Uwielbiam też czystość książek. Są dla mnie częścią sfery sacrum i plugawienie ich czekoladą to bluźnierstwo ;) Nie mam manii ani fobii, ale staram si...
Potrafię zapłacić 4 razy więcej za wydanie, które bardziej mi się podoba, więc tak, dla mnie ma wielkie znaczenie. Nie mam monstrualnej ilości książek, chodzę do antykwariatu, ale mam też specjalną półkę na moją "kolekcję". Zawsze wybieram twardą oprawę, jeśli mam możliwość, bo książka staje się odporniejsza i ładniej się prezentuje. Szata graficzna jest również istotna - zrezygnowałam z kupna "Amberu" Żelaznego, gdyż okładka sugeruje bajkę dla J...
O tak, wydani Grega czytają się tragicznie. Ale ja nigdy nie widziałam, żeby z okładki świecił napis o czcionce ułatwiającej czytanie. Chociaż z drugiej strony, już od jakiegoś czasu wydaniom z opracowaniem się nie przyglądałam.;)
Mi też Runa tą czcionką trochę podpadła. Tak samo jak SuperNowa z resztą, ale dla Wiedźmina wiele mogę znieść.;) Dla mnie okładki są o tyle ważne, że szybciej skojarzę książkę po okładce właśnie, niż po autorze czy samym tytule. Co do Amberu, to też bardzo ich lubię, bo wydają książki solidne (chociaż miałam do czynienia raczej ze starszymi publikacjami, więc nie wiem, jak teraz to wygląda). Podobają mi się też książki z Rebisu, chociaż mogły...
Jakkolwiek to dziwnie zabrzmi - przeciez ona nie pisala dla pieniedzy. Naprawde. Wydawcy odrzucali Harrego - ze to jakiejs debiutantce w glowie sie poprzewracalo, chce napisac siedmiotomowy cykl. Niech najpierw napisze jeden tom i pokaze ze umie chociaz koszty zwrocic. Rowling do dzis wspomina pierwsza rozmowe ze swoja redaktorka w Bloomsbury - kobieta z cala powaga doradzila jej szukanie innej pracy, bo z pisania ksiazek dla dzieci raczej nie da...
Wygląd książki ma bardzo duże znaczenie z prostego względu - lubimy mieć rzeczy ładne. Bardzo często na jakąś książkę zwracamy uwagę pierwszy raz poprzez okładkę. Również format tekstu (czcionka, rozmieszczenie na stronie) dużo zmienia. Chociażby - bardzo ciężko mi osobiście się czyta książki wydawnictwa runa, właśnie poprzez 'nadźganie literek' na stronie. A Fabryka Słów nie do końca nabija czytelników w butelkę: ich książki często są grubsze n...
Przeczytałam kilka dni temu "Podziemia Veniss". Jest to książka również oparta na micie o Orfeuszu, lecz to także turpistyczne s-f łączące straszne pomysły dr Moreau (bohatera H. G. Wellsa) z makabrycznymi scenami prosto z "Piekła" Dantego (zdecydowanie najlepsza część "Boskiej Komedii", mniam). Więc jeśli lubicie koszmary i chcecie coś na rozgrzewkę przed nowym dziełem Rowling, polecam serdecznie. Ale proszę mnie potem nie oskarżać o skrzywi...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 12 save 2. Werter ("Cierpienia młodego Wertera" J.W.Goethe 20 out 3. Cirilla (cykl "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 40 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 30 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 40 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 10 7. Ged - Krogulec (cykl "Ziemiomorze" - Ursula Le Guin) 30 8. Paul Atryda (c...
Witam! "nie ma najmniejszej potrzeby nowej książki" Zawsze myślałam, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Poza tym książki pisze się też dla pewnego rodzaju doznania estetycznego, rozmów z fanami etc. Jeśli dodamy do tego, że pisaniu książek poświęciła ponad 10 lat, możemy być pewni, że pisarstwo stało się częścią jej życia. Trudno tak to po prostu porzucić. "Poza tym nie jest z wykształcenia pisarką" Nie ma czegoś takiego jak wykształcenie...
Ja najczęściej zwracam uwagę na wielkość liter, marginesy, odstępy itp. I lubię książki, które się samoistnie nie zamykają... ;) Tak trochę poza tematem, to zawsze zadziwiało mnie, że na okładkach lektur szkolnych, tych wydawanych z opracowaniem (chyba wyd. Greg), jest prawie zawsze napisane : czcionka ułatwiająca czytanie. Mi ona tam nigdy czytania nie ułatwiała...
Pocytujmy Wikipedie: "Autorka bestsellerowych przygód o młodym czarodzieju aktualnie jest w trakcie pisania dwóch różnych książek niezwiązanych z Harrym Potterem, ale nie obiecuje, że którąkolwiek opublikuje. Jedna z powieści jest dla dzieci, druga zaś jest powieścią kryminalną dla dorosłych. Brytyjska pisarka studiowała grecką i rzymską mitologię i ma zamiar napisać na nowo i we własny sposób historię mitologicznego, greckiego bohatera Orfe...
Karina Tego lata, w Zawrociu Zjawa w adidasach Carina: Księżniczka i żebraczka
Jeśli chodzi o mnie, to owszem wygląd książki ma znaczenie. Nie lubię tych "świeżych" czyli nowych, których jeszcze nikt nie czytał. Książka, która "wędrowała" ma duszę i odczuwa się to przy czytaniu. Lubię też te powieści, w których ktoś zaznaczył ołówkiem jakiś cytat czy fragment. Wtedy często też zwracam uwagę na daną rzecz. Myślę, że okładka jest istotna. Przechodząc wśród regałów biblioteki w poszukiwaniu ciekawej książki, pierwsze na co zwr...
hej... zaczynałam od Dziesięciu murzynków.... a potem popłynęłam :)
Z tego co się orientuję to seria o Harrym przyniosła jej takie zyski i nadal przynosi, że nie ma najmniejszej potrzeby nowej książki. Poza tym nie jest z wykształcenia pisarką. Na dodatek byłoby ciężko napisać coś lepszego. To ogromne wyzwanie, ale wszystko jest możliwe. Sama znam jeszcze lepszą (tylko 1 serię książek) od tej o Harrym.
Ja właśnie wtedy jestem w pracy. Miłego spotkania. :)
A to dopiero jest zboczenie, by z papieru przenosić w świat cyfrowy, by następnie znowu wracać do papieru :)
Niezupełnie, jednak poniekąd to to samo, w zależności od tego, jaką definicję eBooka przyjąć chcemy. Do czytania te pliki się jednak nadają (po wydrukowaniu do PDFa lub innego tego typu formatu), pełną treść też mają ;) Co do przystosowania - to już zależy od konkretnego formatu i jego możliwości, a także tego, jak wiele z tych możliwości potrafią wykorzystać konkretne urządzenia :)
Piwo jest, ale główny napój to herbata:) A ciastka są - sam tam jadłem magdalenkę* *oszukana zwyczajna muffinka:)
To będzie jakiś nowy wątek czerwcowy, czy ustalamy tutaj? Jak słyszałaś :-) w sobotę, ja na koordynatora się nie nadaję.
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 10 2. Werter ("Cierpienia młodego Wertera" J.W.Goethe 22 out 3. Cirilla (cykl "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 40 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 30 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 40 save 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 10 7. Ged - Krogulec (cykl "Ziemiomorze" - Ursula Le Guin) 30 8. Paul Atryda ...
Piszą, że ciasto jest. Ale bez sałatek? Trzeba by się dopytać. Anita mówiła, że zjeść też można, ale na stronie piszą tylko o cieście. Misiak, jak to jest?
Godzina przed kolokwium i dzień przed egzaminem... No cóż, na mnie nie czekajcie.
Bez ciasta, sałatek.
My nie gryziemy. :-) A naprawdę warto, bo na śląskich spotkaniach jest świetnie. Dziecka się boisz? :-)))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)