Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Właśnie pokazałam Ci język! {że tez nie ma tu emotikionów} Szejnert jest świetna! Kupiłam ją dawno temu za psie pieniądze na Świstaku. W Biblionetce nie wprowadziłam bo nie wiedziałam jak. To za granicą w UK było wydane w 1988 roku. To wywiad/hm rozmowa z Korzeniowskim. O życiu, teatrze, graniu/pracy w trudnych czasach, podkładniu świń, konformizmie -czyli coś symptomatycznego raczej dla natury ludzkiej niźli tylko ciężkich czasów co to wychodzi...
Ty to mi zawsze spuchniesz schowek!
Wstyd! Szczygieł to oczywiście Zrób sobie raj!
Już możesz dopisać. ;P
Ja tak na sam koniec: Małgorzata Szejnert "Sława i infamia: Rozmowa z Bohdanem Korzeniowskim" {5} Arnhild Lauveng "Niepotrzebna jak róża: O potrzebie normalności w chorobie psychicznej" {6} Arnhild Lauveng "Byłam po drugiej stronie lustra: Wygrana walka ze schizofrenią" {5} Antoni Sobański "Cywil w Berlinie" {4+} Joanna Drażba "Za parawanem powiek" {5} Harald Welzer "Sprawcy: Dlaczego zwykli ludzie dokonują masowych mordów" {6} Klementyn...
"Paderewski" Zamoyski (4) "Białoszewski przed dziennikiem" (3.5) "Gorączka latynoamerykańska" Domosławski (4.5) "Omnis moriar" Stefko (5) "Rodzinna Europa" Miłosz (4.5) "Poza horyzonty" Mela (5) "Rzeczywiste i nierzeczywiste staje się jednym ciałem. 111 wierszy" Tkaczyszyn-Dycki (4.5) "Festung Breslau" Krajewski (4.5) (audiobook, Więckiewicz) "Nuda" Moravia (4) "Głosy. Monologi" Magris (4.5) "Katyń. Ocalona pamięć" Kunert (5) "Zapach o...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Urszula Kochanowska ("Treny" - Jan Kochanowski) 28 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 24 out 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 56 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 26 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 4 8. Reinmar von Biela...
U mnie bardzo skromnie, bo za najlepszą książkę 2010 uważam : Krzyżowcy A ponadto: Ania z Avonlea (powtórka, ale za każdym razem zachwyca) Ostatnia walka Dakotów Atramentowe serce Brzemię białego człowieka: Jak zbudowano Imperium Brytyjskie
Ha! Czy to przypadek, czy odkryłaś Lee Childa? Bardzo porządna sensacja to jest, moim zdaniem. A w ogóle to czytamy wiele tych samych książek, jak widzę. :)
U mnie jednogłośnie, zresztą jak sam tytuł sugeruje, książką roku zostaje Mistrz: Najlepsze dopiero przed tobą
Zastanawiałam się czy powinnam w ogóle odzywać się w tym wątku, ponieważ ilość książek przeczytanych przeze mnie w tym roku jest tragiczna- zaledwie 40 ( w zeszłym - 138. Na pocieszenie -samej siebie- muszę dodać, że czytałam też sporo książek związanych ze studiami, niekoniecznie obowiązkowych, oraz było też trochę powtórek. Obu tych kategorii nie zaliczam do tych 40. Z tej maleńkiej liczby wybrałam jednak: 1.Dziennik 2.Buddenbrookowie...
Nie bardzo umiem opowiadać o książkach ,ale spróbuję. (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Przeczytane w grudniu: • Siostrzyczka (3) audiobook • Niezłomna (3) • Dziecko dla średnio zaawansowanych (4,5) • Śmiertelna klątwa i inne opowiadania (4) • Dziewczyna spoza szlaku (4) • Niespodziewany gość (5) • Dopóki starczy światła (4) • Kwietniowy śnieg (3) • Budowa Jalny (4) • Eryk (4)
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Urszula Kochanowska ("Treny" - Jan Kochanowski) 28 OUT 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 26 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 56 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 26 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 4 8. Reinmar von Bielau (cy...
Forsyth już nieaktualny.
Mój grudzień wygląda tak: 1.Ex libris: Wyznania czytelnika (6) przeczytałam w ciągu jednego wieczoru... 2.Paragraf 22 (5,5) nadrabiam braki w "oczytaniu". Chwilami przypominała mi ta książka jeden z moich ulubionych seriali - "M.A.S.H.". Z wierzchu satyra, a tak naprawdę tragedia... 3.Złoty rydwan (5,5) - zapraszam do recenzji 4.Bractwo świętego całunu (5) drugie spotkanie z Julią Navarro, równie satysfakcjonujące 5.Dwanaście prac Herkulesa...
Upadek gigantów (5,5) Świadek mimo woli (3) Tajemnicza historia w Styles (5) Moja szyja mi się nie podoba (4,5) Dom duchów (6) Córka fortuny (5,5)
Powodem jest Laura Lippman :-) Zerknij na mój post nieco powyżej.
Przeczytane w grudniu! - Dobry adres to człowiek Dobre, ale to taka książka na jeden kęs. - Polski hydraulik i inne opowieści ze Szwecji Świetne reportaże. Najwyraźniej w każdym kraju da się znaleźć w publicznych instytucjach coś, co przechodzi ludzkie pojęcie. - Bajki rozebrane: Jak odnaleźć się w swojej baśni Książka mnie do siebie nie przekonała. Za bardzo rozgadane te dialogi. Dość dużo psychoanalizy. - Rodzinne gniazdo: Jak zwierzęta ...
Tak! I właśnie dlatego taka urocza. W swojej kategorii jest naprawdę mistrzostwem i mam nadzieję, że dalej utrzyma się w kanonie literatury dziecięcej, bo jest tego naprawdę warta :).
No proszę, co czytelnik to inna opinia...Mnie książki Becketta bardzo przypadły do gustu- pochłonęłam je błyskawicznie i to z wypiekami na twarzy. Wychodzi na to, że każdy wielbiciel kryminałów powinien przeczytac co najmniej jedną książkę tego autora żeby sobie wyrobic własne zdanie na temat jego twórczości:)
I jak oceniasz tę książkę Trollope?:)To znaczy, czy mogłabyś napisać o niej coś więcej? Cieszę się, że Cię zachęciłem.
Mój grudzień: 1.Księga ziół 4.0 2.Zamieszkać w Bibliotece 5.5 3.Niewinni w Norymberdze 4.0 4.Niełatwe związki 4.5 - zobaczyłam w bibliotece i przypomniały mi się czytatki misiaka297:) 5.Mąż i żona 4.5 6.Opowieści galicyjskie 4.5 - początek bardzo mi się podobał (zwłaszcza Kowal Kruk), potem gorzej.. 7.Szpetni czterdziestoletni 4.0 8.Opowiadania Iwaszkiewicza (ocalone przed pójściem na makulaturę) Panny z Wilka 5.0, Stara cegielnia 5.5,...
Przeczytane w grudniu: Wesele Figara (4) Siódmy jednorożec (3) Krew faraonów (1) Czerwony Mars (5) Wiersze wybrane [a5] (6) Boży bojownicy (4) Halo, pan Bóg? Tu Anna (5) Jamioł: Obrazek wiejski (2,5) Rodzina Borgiów (3) Tango (5) Długa noc zimowa (4) Wiedźmikołaj (6) Dwunastu (3) Bitwa pod Corrinem (5) Dekameron (4,5) Shogun: Powieść o Japonii (5) Kot, który się włączał i wyłączał (4,5) Locja (1) Eryk (5)
Komitet Noblowski jest tak pryncypialny.. ;-) Oskara też dostaje zazwyczaj żywy aktor.. chyba, że jest to Heath Ledger.
Grossman nie mógł otrzymać Nobla chociażby z powodów "technicznych". Jego książka ukazała się po raz pierwszy w 1984 roku , w 20 lat po jego śmierci ( a Nobla dostaje przecież pisarz , a nie książka.I musi to być nadal ŻYWY pisarz). Poza tym Pasternak był szybszy ze swoją książką. "Doktor Żywago" ukazał się w 1957 roku,a Grossman dopiero w dwa lata później skończył pisać "Życie i los".
A dlaczegóż byś miała ziewać?:D
Ja także przed lekturą "Weisera..." słyszałem o tej książce wiele dobrego. I nie zawiodłem się, a szczerze mówiąc, to nawet w pewnym stopniu zauroczyłem sie nią. Niebanalna forma, bardzo ciekawe opisy Gdańska, na dodatek przypominał mi "Weiser..." w pewnym sensie książkę Fourniera "Mój przyjaciel Meaulnes ". A to jedna z moich ulubionych książek. Powrót do mitycznego dzieciństwa, z którego tak naprawdę nie mamy prawa wiele pamiętać, na dodatek j...
Czy misiak widzi co narobił? Będę przez niego ziewała cały sylwestrowy wieczór????
Życie i los – Nie wiem dlaczego o wiele słabszy ”Doktor Zywago” otrzymał nagrodę Nobla, a ta książka nie. Najbardziej przejmujący obraz totalitaryzmu, jaki czytałam. Ocena 6. Cud w Andach – Tak napisane, że czułam jakbym sama tam w tych Andach była! Równie dobre jak “Dotknięcie pustki”. Jest recenzja. Ocena 6. Ciemność mroczniejsza niż noc – “Odkryłam” nowego autora powieści kryminalnych. Przyznaje, że detektyw Harry Bosh oczarował mnie. Bę...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)