Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Wspomnienia z niepamięci" Holoubka - piękną polszczyzną, której teraz już się nie używa, spisane wspomnienia wybitnego polskiego aktora "Z pamiętnika psychoanalityka" Moniki Koteckiej - wspomnienia psycholożki ze spotkań z udręczonymi duszami "Z jarmarku" Szołema Alejchema - jak wyglądały maleńkie miasteczka Europy Wschodniej, gdy jeszcze zamieszkiwali je Żydzi "Słup ognia" Karla Sterna - erudycyjne wspomnienia nawróconego na katolicyzm Żyda ...
"Solaris" trochę takie jest, że nie wiesz, co jest prawdą a co nie. Rzeczywistość trudna do uchwycenia. Ale pewnie już to czytałaś - miód swoją drogą.
Przez Biblionetkę zacznę chyba wpadać w kompleksy. Jeżeli tak wyglądają Wasze listy podczas „kryzysu czytelniczego” to aż „strach” pomyśleć o liście książek w „dobrym” miesiącu. I jak tu nie marzyć o umiejętności szybkiego czytania. Na dorównanie gigantom czytelnictwa nie mam szans. ;) Moja czerwcowa lista wygląda następująco: * Mistrz i Małgorzata, * Wesołe kumoszki z Windsoru, * Godzina detektywów: Rozwój i kariera kryminalistyki, * Med...
Wkońcu jest! ;-) U mnie w przeciwieństwie do powyższych Pań , czerwiec to miesiąc wybitnie pełny książek :-) . Oto one: 1.Artemis Fowl 5,5 , porywająca, fantastyczna opowieść, cóż... kocham takich geniuszów! 2.Tajemnica zielonej pieczęci 5 3.Koniec wakacji 4 4.Pan Samochodzik i Fantomas 5,5 , kolejna , świetna książka o Panu Samochodziku 5.Gringo wśród dzikich plemion 6-, uśmiałam się jak mało kiedy, nawet Pratchett nie umie mnie tak r...
Gombrowicz zamiast "W pustyni i w puszczy" to chyba nie jest najlepszy pomysł, nie ten etap nauki :) Chociaż myślę, że czwarta czy piąta klasa podstawówki to i na Sienkiewicza nie jest dobre miejsce. Ja książkę przeczytałam, bo w tamtych czasach czytałam wszystkie lektury, ale długo potem czułam niesmak do Sienkiewicza. O ile Trylogia mnie zachwyciła (a przynajmniej 2 pierwsze jej części), to do "W pustyni i w puszczy" po doświadczeniach z dziec...
co jakiś czas pojawia mi się żal, że nie dotarłam jeszcze na żadne spotkanie bnetkowe. W ciągu roku większą szansę miałabym na spotkanie krakowskie (których jest jak na lekarstwo albo i jeszcze mniej), ale najbliższe miesiące spędzę, pewnie z małymi przerwami, w Katowicach. Może się za bardzo na bnetce nie udzielam, ale czuję się z nią, z podajem, z książkami i z czytającymi ludźmi dość silnie związana. Do tego uczestniczę w pewnym stopniu w ż...
Ja w ogóle nie lubię twórczości Henryka Sienkiewicza. Jak dla mnie jest ona strasznie naiwna, szczególnie widać to w "Pustyni i w puszczy". Bohaterowie są szablonowi, przygody nudne, opisy nieinteresujące, o Afryce nie dowiedziałam się niczego nowego. Zakończenie było tak przewidywalne, że praktycznie na początku książki domyśliłam się zakończenia. Postać Stasia była dla mnie istnym koszmarem. Nawet nie była prawdziwa!nie czułam jej. I te wszystk...
W czerwcu tak oto przedstawia się moja lista: Smażone zielone pomidory (4) O bibliotece (5) - dzięki, Bryniu za pożyczenie; Ida sierpniowa (5) - na polepszenie humoru idealne; Listy starego diabła do młodego (3,5) Filary ziemi (2,5) - rozczarowałam się. Bardzo. Pełnia księżyca (4,5) - nie ma to jak pojawiająca się twarz w zwidach alkoholowych ;) Pan midszypmen Hornblower (5) Porucznik Hornblower (5,5) Hornblower i jego okręt Hotspur (4,5...
Dziecko szczęścia-Gregory Philippa
Mój kryzys czytelniczy, połączony z natłokiem obowiązków, trwa - więc znowu przeczytałam tylko kilka książek... widać taki etap, bo nie jest mi z tym szczególnie źle. Przejdzie:) W czerwcu: -> Niebezpieczna fortuna (6) -> Piekło pocztowe (5) -> Wybór opowiadań [Świat Książki, 2002] (4) -> Kot, który patrzył w gwiazdy (4) -> Najdłuższa podróż do domu: Wspomnienia (5) I czytam Bar McCarthy'ego: Radość odkrywania Irlandii
Tym razem udało mi się otworzyć Bnetkę, więc zakładam tradycyjny temat:) Zapraszam!
Jedynie słuszne prawdy rzeczywiście zalewają nas potopem. Dzięki Partisano, że stoisz na straży i pilnujesz aby nie zwiodły nas na manowce. Nie czuję się taka osamotniona w tych zmaganiach. Ja też wierzę w nietuzinkowego Kowalskiego i jego odkrycia - ale tuzinkowych jest dużo, o dużo za dużo, więcej. Sympatyczne, że jesteś Patrisano taki, jaki jesteś.
Gratulacje dla Nowożeńców! Kalais - wyglądałaś cudownie! Boo - ekstra fryzura! Baaardzo żałuję, że mnie tam nie było. Ale akurat tego dnia byłam na innym ślubie... Z niecierpliwością oczekuję kolejnego spotkania biblionetkowego. Pozdrawiam, Ania.
Nie pisz "Pani" - bawmy się, wprawdzie całkiem na serio! Ale każda zabawa wymaga równości ( inaczej jej nie ma). Oczywiście każdy się zawodzi przede wszystkim na sobie. Ale chciałam wiedzieć - kiedy nie zawiodłem? Czy się sprawdziłem/łam? Czy to wiem. Zawierzyłaś intuicji - nie zawiodła Cię. I o to mi chodzi - nie zwątpiłaś w bliską Ci osobę. A to potwierdza moje doświadczenia - ilekroć stawiamy na człowieka, człowiek staje na wysokości zadani...
Cecelia Ahern -"P.S.Kocham Cię"
Osobiście znam Różę, Vanessę i Janę :) W przyszłości chciałabym, żeby mój synek miał na imię Gabriel, bądź Joachim, a córeczka -Irmina, Sabina lub Selena :) Uwielbiam nietypowe imiona.
Limp Bizkit- Break Stuff
przeczytałem wszystko tego autora, i jak dla mnie piąta profesja jest najsłabsza
Maskarada Nie zdawałam sobie sprawy jak bardzo tęskniłam za Pratchett'em...
ja szukam konkretnie tych numerów :) całą resztę już mam;) jeśli ktoś ma je do sprzedania to baaaardzo proszę o kontakt !!
Przeczytałam trzy książki Irvinga: Hotel New Hampshire, Regulamin tłoczni win i Świat według Garpa. Wszystkie mi się bardzo podobały. Jestem świeżo po lekturze tej ostatniej i tak zafascynowana nią, że nawet własne opowiadanie po części napisałam w nawiązaniu do tej opowieści. To też zależy co lubisz w książkach - jak lubisz motywy wręcz cyrkowe, to polecam hotel. Jak lubisz sierocińce - to regulamin, a jak książki o pisarzach to świat według ...
Mam prośbę, stosuj się do regulaminu i używaj wielkich liter, oraz znaków interpunkcyjnych. :)
trudno o najlepszą, lubię tego autora, wszystkie się mi podobały
Ogromnie. :) I skłania mnie do sięgnięcia po wszystkie opowiadania, których Panna Marple jest bohaterką, bo o ile powieści pamiętam dość dobrze, to większość wzmianek nawiązujących do opowiadań mnie zaskakuje. :)
mój jeden z ulubionych autorów. przeczytałem wszystko oprócz dwóch najnowszych bikini i ostrzeżenie
Sympatyczna, prawda?:D
To nawet nie chodzi o cukierkowość.. tylko o to, że Piotr Bezuchow był postacią poszukującą odpowiedzi na pytania "jak żyć?", "co jest ważne?" , potrafił dostrzec obłudę swojego środowiska, widzieć i czuć głębiej niż ci, z którymi obcował. A Natasza... ładniutka, wesolutka, taka trzpiotka. Jeszcze na dodatek po ślubie straciła urodę i była zajęta jedynie przyziemnymi sprawami. Taka wzorcowa samica się z niej zrobiła (z tego co pamiętam nawet sam ...
Zaczęłam Panna Jane Marple - życie i czasy - biografia wg Agathy Christie, bardzo miła lektura. :)
Podłączam się, mam to samo tylko z egzemplarzami magazynu "teraz rock". Jeśliby się znalazł ktoś chętny to proszę o kontakt na maila.
Wymienionych numerów nie mam. Mam jednak wiele innych numerów tego pisma z lat 90-tych oraz po kilka numerów takich pism jak: Non stop, Magazyn Muzyczny, Music News, Jazz Forum. Mogę je ewentualnie oddać w dobre ręce. U mnie są przekładane z półki na półkę i coraz bardzej niszczeją.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)