Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Pod gołym niebem. Mark Twain kojarzy mi się miło, jak Makuszyński. Cieszę się bardzo.
Dodałabym od siebie: coraz bardziej rozumiem książki o straży. W poprzednich akcja była tak poplątana, że nie wiedziałam w niektórych kto jest kim, a zatem, dlaczego postąpił tak, a nie inaczej. A zaglądać wciąż do tyłu, żeby sobie przypomnieć po prostu mi się nie chciało. Na glinianych nogach jest klarowne, dowcipne i dojrzałe.
Książkę oceniłam na 2. Zwykłe plotki - nic więcej. Kto z kim, kto kogo zdradził, kto ma mercedesa, kto się rozwodzi... Nigdy mnie to nie interesowało. Nawet humoru tu nie ma.
W takim razie data ustalona - spotykamy się 21 marca. Proponuję godzinę 15 :)
HA! No to witaj w klubie Moja Miła :-D
no, 21. pasuje, ale tego... nie sądzę bym miała wiele do oddania :P
Mnie się podobała i dałam 5; lubię Mordimera i lubię Piekarę. :-)
Właśnie, czas okołoświąteczny, nie pomyślałam. Cóż, to ja proponuję, żeby umówili się Ci, co na pewno będą i wtedy ja się określę.
Mnie pasuje 20 lub 21. Jak ja Was dawno nie widziałam!
Gorąco polecam Tobie " Katedrę w Barcelonie" Ildefonsa Falconesa! Gruba powieść, z historii średniowiecza z Barceloną w tle, o niesprawiedliwości,o namiętności, prawdziwej miłości i prawdziwej przyjażni... Przeczytałam ją nie tak dawno i dotąd jestem pod jej wrażeniem(!) Wstrząsająca i wzruszająca...:))- piękna.
W tej chwili mam na uwadze tylko " Gnój" Kuczoka. Jeśli coś innego przyjdzie mi do głowy, dopiszę...:))
Zgadza się, podobało mi się baaaardzo. :-) I coraz bardziej lubię Straż!!
*jestem miało byc :)
Też się zdziwiłam, że nic się nie odzywasz, jak jakiś czas temu odświeżyłam ten wątek. Ustalajcie z Hanią, Natii, Mayelką, Aleutką i kto tam jeszcze ma ochotę przyjechac - ja jest elastyczna i dyspozycyjna :)
Może byc kwiecień, mnie by wprawdzie bardziej pasowała końcówka, ale początek też może byc. Dla tych, co latają (nie tylko w konkursach) przypominam, że w czasie okołoświatecznym bilety lotnicze znacznie drożeją. Dokładnie mieskzam w Limericku (tak, tak to własnie tu powstały limeryki:)). Najblizsze lotnisko międzynarodowe jest w Shannon (15 km), można też leciec do Corku (100km - jest połączenie autobusowe, ale tylko w dzień, w godzinach nocnych...
2. Jan Brzechwa - Fruwająca krowa :)
Gdybym nie zapomniała poprosić organizatorki o wskazanie mi, co czytałam, z pewnością zrobiłabym ci miejsce pod czwórką :) Poza tym pomyliłam 9 z 14, w rezultacie nie zgadłam ani jednego, ani drugiego.
"Na wschód.." to akurat odgadłam od razu, ale innych nie mogę sobie darować! " Akademia..". "Pożegnanie z Afryką"... no i gdybym nie pomyliła się w numerkach miałabym "Ziemię, planetę ludzi", a "Pięcioro dzieci.." to nawet przejrzałam, niestety pobieżnie :( yhhh nie przyłożyłam się do tego konkursu, ale i tak dziękuję za świetną zabawę :)
Pocieszę Cię Czajko, że mnie Steinbeck tak samo zszokował. :) Wiedziałam, że to znam, że musiałam czytać, ale w życiu nie skojarzyłabym tego fragmentu z "Na wschód...". A czytałam stosunkowo niedawno, najwyżej dwa lata temu. :)
Dziękuję za super konkurs i okazję do przypomnienia sobie ulubionej książki dzieciństwa.
1. Oczywiście Marcelek, ale bardzo podstępny, bo piąty - "Uwięziona" a 4. z koniem i hamulcem na głowie to "Don Kichote" u księżnej. :))
Dzięki za konkurs!! Z Karolcią i Muminkiem i Kubusiem. Tylko dlaczego ja nie zgadłam Steinbecka? Wrrr. Nawet Oliwii nie kojarzę za dobrze. A "Na wschód..." leży i czeka na powtórkę. No i jest coś Millne'a, czego nie czytałam, hyhy. I najśliczniejszy był Kubuś na sznurku. :))
Dziękuję za konkurs. Niestety, pora na coś tak trudnego była całkiem nieodpowiednia. My chcemy w sesji łatwych konkursów, prawda? :-) Wyrzucam sobie tylko Nesbit, Tokarczuk i przygodę bacy z owcą.
:D Ale nie do końca się ze sobą zgadzasz, tylko mniej więcej, ciekawe. :)
Przeglądam tak sobie ten odświeżony wątek i chciałbym coś komuś odpowiedzieć, ale albo nie czytałem, albo mi się akurat dana książka podobała... A tu nagle BACH! Z tym mógłbym się zgodzić, to mniej więcej to co myślę. Ktoś z ust mi to wyjął. Patrzę kto. A to ja sam, sklerotyk. :)
Aż piąte miejsce, bardzo się cieszę. :) Tego Pilcha mogłam jeszcze strzelić, bo go podejrzewałam, to McAgnes musiałaby się posunąć pod czwóreczką. ;) Dziękuję za konkurs! :)))
To ja od siebie dorzucę jeszcze "Autostopem przez galaktykę" (nuuuudne :/ ), "Wywiad z wampirem" (przegadane) i "Życie Pi" (nie podeszło mi)
Dzieki, za pomoc :) Co do Medicusa to czytałam i podobał mi się prawie tak bardzo jak Filary. Myślę, że bez problemu możesz zacząć od Szamana a potem przejść do Medicusa, bo co prawda są pewne powiązania ale raczej mało znaczące. A Szaman wydawał mi się nawet odrobinę ciekawszy od pierwszej części. Miłej lektury życzę, mnie obie te książki umiliły kilka długich zimowych wieczorów :) Żeby tak było więcej takich ciekawych i przede wszystk...
Szybka - tak, tania - nie (do 50 zł - 13 zł :/ ). Ale i tak po tym, jak w ciągu tygodnia ściągnęli mi płytkę CD z Anglii (mieli na to 40 dni) polecam ich każdemu.
Skoro wszystkich BiblioNETkowiczów - ja bym bardzo chciała zawitać :-), jeśli tylko zostanie wybrany czas okołoweekendowy. Jakkolwiek w kwietniu pasuje mi tylko pierwszy weekend, niestety. Jako że niezorientowana jestem - gdzie dokładnie mieszkasz, Annvino? Bo musiałabym sprawdzić, jak finansowo wygląda transport i pertraktować wtedy z rodzicami. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)