Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Andrzej Bobkowski - Punkt równowagi (3) Jarosław Iwaszkiewicz - Dzienniki t.1 (4) Tove Jansson - Córka rzeźbiarza (5) Tove Jansson - Lato (6) Sandor Marai - Krew świętego Januarego (4) Michael Viewegh - Cudowne lata pod psem (5) - ale w 6-latka czytającego eseje Montaigne'a i tak nie uwierzę.
Ojoj. I dlatego powinnam nauczyć się wszystkich (dobra, prawie wszystkich) języków świata. Żeby czytać w oryginale.
Cień wiatru lepszy, "Filary Ziemi" i "Katedra" były niezłe, ale w obu książkach początek jest dość nudny.
A ja próbowałam wysłać Ci maila z wiadomością o spotkaniu, ale wrócił z informacją, że nie może zostać doręczony. Sprawdź, proszę, czy masz dobry adres podany na Biblionetce. Pozdrawiam. :-)
Przegapiłam, ale właściwie i tak bymi było trudno, bo urwanie głowy w robocie (sezon urlopowy, trzeba robić za innych ;) ). A tak to bym pooddawała, co już przeczytałam... Muszę przypilnować wrześniowego terminu :)
Czas na pierwszą recenzję (z czterech ;)) Na spotkanie wybrałam się po dłuższym zastanawianiu się - bo jak to, ale o co chodzi i czym to się je? :S Wniosek jest jedyny - jeżeli o BiblioNETkę i jej ludzi chodzi, nie ma się w ogóle co zastanawiać, tylko działać :) Moim zdaniem spotkanie wypadło przesympatycznie! Ostateczny skład spotkania to osiem kobiet (Szreq, Reniaa, Kalais, Annmarie, Mia Wallace, Boopoland, Celofan i ja). Najpierw wszystk...
Moja wersja "Bastionu" miała trochę ponad 1400 stron. Wersja "reżyserska" (autorska?), nie krojona, puszczona w całości.
Ach Diano, ja dlatego nie lubię czytać tłumaczeń. Nawet czytając dobre tłumaczenia zawsze zastanawiam się, co było w oryginale i czy przypadkiem nie zostało przekręcone. A do napisania tego tekstu ośmieliła mnie Dot swoją czytatką: https://www.biblionetka.pl/czytatka.asp?cid=74194
Hej. :) Informację o tłumaczu mamy obiecaną od dawna, ale że trwają intensywne prace nad nową wersją BiblioNETki, to uzbrojeni jesteśmy w cierpliwość. :) Książka jest, jak sądzę, dobra, ja bardzo lubię Deavera. Tłumaczenie jak na polski rynek też zapewne nie takie złe... Gdyby nie nieszczęsna butelka lodów, nie przyszłoby mi do głowy, żeby je tak analizować. Problem polega chyba na tym, że Deaver jest autorem popularnym i wydawnictwo stara się ...
Fachowy? Prószyński i S-ka 2008. To wszystko tłumaczy.
Hej hburdon. Istnieje prawdopodobieństwo bardzo nikłe, bym o tej książce, gdyby nie Ty, kiedykolwiek usłyszał, ale pomijając ten w zasadzie nieistotny fakt, chciałem powiedzieć, że bardzo mi się podoba to, co zrobiłaś. Brakuje mi w biblionetce m.in. jakiegoś osobnego działu poświęconego tłumaczeniom, gdzie podobne teksty mogłyby zaistnieć w szerszym kontekście (szerszym niż tylko "książka w szczególe") i gdzie osoby równie kompete...
A wiesz, że niedawno zrobiłam to samo? Tylko w swoim osobistym notesie ;) Chciałam znaleźć temat, którego jeszcze nie było :P
Aż się wystraszyłam, że cała masa innych, tłumaczonych byle jak książek może do tego stopnia przeinaczac i zniekształcac oryginalny tekst. To okropne. I w dodatku to tylko przyklady z pierwszych kilku stron. Czy ktoś fachowy w ogóle takie rzeczy sprawdza zanim ukażą się w druku???
"Wyprawa czarownic" Terry Pratchett (6) "Smażone zielone pomidory" Fannie Flag (5) "Wynurzenie" Margaret Atwood (4) "Córka Czarownic" Dorota Terakowska (5) "Pokonać strach" Iwona Banach (6) "Staś" Katarzyna Podsiadło (powiedzmy, że dostałby... 4, gdyby był wydany osobno) "Miasto Śniących Książek" Walter Moers (5) "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell (6) &q...
Postanowiłam zrobić listę tematów konkursowych. Ot, jaką mamy fantazję w wymyślaniu tematów. ;) * Konkursy oficjalne: KONKURS nr 1 pt. „DZIECKO w LITERATURZE” KONKURS nr 2 pt. „NAJWYBITNIEJSZE KOBIETY LITERATURY” KONKURS nr 3 pt. „PARY w LITERATURZE” ŚLUBY I WESELA w LITERATURZE - KONKURS nr 4 BIBLIOTEKI w LITERATURZE - KONKURS nr 5 TO TEŻ JEST ŻYCIE, czyli ŚMIERĆ I POGRZEBY w LITERATURZE - KONKURS NR 6 KSIĄŻKA w KSIĄŻCE - KON...
Tak, to jest prawda, Kate to jest kwintesencja wszystkiego, co złe - to robi wrażenie.
Cała akcja? Bo fragmenty ślubno-weselne znajdziesz w starym konkursie: [artykuł niedostępny] i jego rozwiązaniu: [artykuł niedostępny]
Wydaje mi się, że "Doktor z musu" i "Lekarz mimo woli" to te same utwory. Komedia "Le Médecin malgré lui" została napisana przez Moliera w roku 1666. W Polsce była wydana pod oboma tytułami. Jako "Doktor z musu" w roku 1822 (Warszawa : nakładem i drukiem N. Glücksberga, księgarza i typografa Król. Warszaw. Uniwersytetu, 1822) natomiast jako "Lekarz mimo woli" (Lwów; Warszawa : nakł. Księgarni Pols...
Jestem na podaju zaledwie pół roku, ale zdążyłam się już przyzwyczaić do takich niespodzianek. Zawsze po prostu cierpliwie czekam, czekam, czekam...:)
„Przyszła tutaj, bo była otyła, miała pryszcze na twarzy i niewielu przyjaciół. (…) Przed oczami stanęły jej wszystkie przerażające i makabryczne sceny z powieści Stephena Kinga i Deana Koontza, które czytywała wieczorami ze swym najlepszym towarzyszem, butelką Ben & Jerry.” Ja rozumiem, że można nie wiedzieć, co to jest Ben & Jerry. Szkoda jednak, że tłumacz tych dwóch słówek nie wpisał w Google, bo niemal cała pierwsza strona wyników poświęc...
1. Somoza José Carlos, Szkatułka z kości słoniowej (3 -) 2. Choderlos de Laclos Pierre, Niebezpieczne związki (4) 3. Proust Marcel, W stronę Swanna (6) 4. Moscone Felice, Przypowieści z końca wieku (4 +) 5. Blixen Karen (pseud. Dinesen Isak lub Andrézel Pierre), Uczta Babette i inne opowieści o przeznaczeniu (4 z małym +) 6. Bergman Ingmar, Fanny i Alexander; Z życia marionetek (4 -) 7. Bergman Ingmar, Sceny z życia małżeńskiego (5) 8....
Przeczytane w lipcu: ~ Zofia Kossak, "Wspomnienia z Kornwalii 1947-1957" (4) Od dłuższego czasu polowałam na tę książkę w bibliotece. Przeczytałam z zainteresowaniem, ale spodziewałam się czegoś więcej. ~ Amélie Nothomb, "Ani z widzenia, ani ze słyszenia" (5) Bezpretensjonalna, przyjemna w odbiorze, prosta opowieść na letni wieczór. Trochę kojarzyła mi się z nastrojem filmu "Między słowami", za którym przepada...
Zaczęłam od "Murów Hebronu", całkim przypadkiem, nie wiedziałam wtedy w ogóle, co to za autor. Byłam zdegustowana. Minęło dużo czasu, wpadło mi w ręce "Jadąc do Babadag". Zauroczyło mnie, pozostaję w tym stanie :)
Oczywiscie "Wesele" Wyspianskiego.No i jeszcze fragmenty "Chlopów" Reymonta.Ale co jeszcze?Znacie ksiazki których akcja dzieje sie w czasie slubu,przygotowan do slubu badz do niego nawiazuje?
Zainteresowani historią ortografii polskiej oraz aktualnymi propozycjami ulepszenia tej ortografii mogą przeczytać artykuł: http://www.mimuw.edu.pl/polszczyzna/PTJ/b/b60_029-046.pdf (autorem jest prof. dr hab. Edward Polański, profesor zwyczajny Uniwersytetu Śląskiego).
Poszukuje trzech książek tej autorki: "Przysięgi", "Czarownicy z doliny" oraz "Sekretnej miłości". Niestety nie ma ich w księgarniach ani księgarniach internetowych ani w wydawnictwie. Prosiłabym o wszelkie informacja dotyczące w jaki sposób mogłabym tę książkę zdobyc. Chętnie bym je nawet odkupiła, niestety nie ma ich także na aukcjach internetowych. Dziękuje z góry za wszelką pomoc.
jakie pozycje profesora posiadacie ? a jakich poszukujecie ??
Ja w dalszym ciągu nie umiem powiedzieć, czy będę mogła. Chęć mam, i owszem, ale nie wiem, jak ułożą mi się plany urlopowe a ponadto i przede wszystkim nie mogę brać urlopu w końcu miesiąca i na początku miesiąca, bo taką mam pracę, więc gdybym miała przyjechać to pewnie od piątku do niedzieli albo od soboty do niedzieli. Może moje ślubne szczęście ułatwiłoby mi powrót w domowe pielesze i nie skazywałoby na jazdę zatłoczonym autobusem.
Przeniosłem się trochę z recenzowaniem gdzie indziej. Lipiec wyglądał tak: M. Maślanka - "Na imię mam Jestem" (3) M. Axelsson - "Kwietniowa czarownica" (6) P. Procházková - "Friszta" (4) recenzja na independent.pl J. Maślanek - "Haszyszopenki" (4) D. Koziarski - "Klub samobójców" (2) recenzja na independent.pl M. Mazzini - "Pies" (5) recenzja na independent.pl M. Saramonowicz - ...
U mnie tym razem średnio: - J.P. Sartre - Słowa (4) - Z.Bauman - Płynna nowoczesność (4) - P.Neruda- Wyznaję, że żyłem: Wspomnienia (5) - D.Lessing - Lato przed zmierzchem (5) - M.Knezević - Ekaterini (4) - B.Świderski - Ekaterini (5) - W.Gomulicki - Wspomnienia niebieskiego mundurka (powtórka, ale ponieważ wcześniej nie oceniłam, to 5) - A.Pilipiuk - Droga do Nidaros (4) - L.J.Braun - Kot, który mieszkał wysoko (4) - " - Kot, któr...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)