Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ano tak, czyłam przecież tę Twoją wypowiedź! Ale może naciągnę Cię jeszcze na dwa zdania o tym, co Cię oczarowało w Elizondo :) (z tamtego postu nie wynikała 6, pozbierałaś tam "tylko" wrażenia, skojarzenia - nota bene b. ciekawe)
Dla mnie zdecydowanie najlepsza:)
W tym miesiącu tylko jedna: - Luanshya Greer "Kto sieje wiatr" Zaczęłam czytać: - Anne-Lise Boge "Fatalne spotkanie" - Elizabeth Kostova "Historyk"
A czy to nie jest jedna z jego pierwszych powieści? Nie czytałam i nie wiem, ale zawsze tak jakoś mi się wydawało...
Mnie też "Klin" bardzo się podobał. Jedna z najlepszych powieści Chmielewskiej, według mnie. :)
No właśnie "Gam" to jedyna książka Remarquea,która mi się nie podobała - zupełnie inna niż wszystko inne,co napisał wcześniej.Nie chciało mi się wierzyć,że to Remarque-gdy zdecydujesz się przeczytać napisz parę słów o swoich odczuciach
I jak tam "Cień Poego"? Cień Vivaldiego, Tajemnica da Vinciego, Cień cienia tajemnicy... Ile jeszcze podobnych książek powstanie? :-)
A czy jury jakoś KONKRETNIE umotywowało swój wybór? Nie mieści mi się w głowie, że profesjonaliści wybrali coś takiego.
Tak. :-) [artykuł niedostępny] I chyba jeszcze jakieś odpryski w czytatce carmanioli. :-)
Skasowałem fragment swojej wypowiedzi :) Niewiele przeczytałem obszerniejszych książek, bo, choć były ferie, to nie zawsze książki zmieściły się w programie. No i potem szkoła. :)
Znalazłem na strychu nowele Sienkiewicza i dlatego go tak dużo. Z przerażeniem stwierdziłem, że ich nie czytałem :) No i szkoła. :) • Julio Cortazar "Wielkie wygrane" (6) • Aleksander Fredro "Zemsta" (5) • Jarosław Iwaszkiewicz "Brzezina" (5) • Jarosław Iwaszkiewicz "Bitwa na równinie Sedgemoor" (5) • Paulo Coelho "Podręcznik wojownika światła" (2) • Mat...
Jakoś nie mogę znaleźć tych książek,ale szukam. Dziękuję za pomoc :)
Trafiacie może albo bierzecie udział w konkursach organizowanych przez biblioteki? Zauważyłam, że Książnica Beskidzka w Bielsku - Białej organizuje Konkurs Literacko - Plastyczny. Jakby ktoś był zainteresowany konkursem to wrzucę stronę www.
Bardzo wysoko oceniłaś Elizondo! Pisałaś coś na ten temat i ja przegapiłam?
Widziałam w Dedalusie Tonącą Ruth :)
W tym miesiącu żadnych szóstek, i nic co mogłabym szczególnie polecić - wyłączając Druona i "Autobiografię" Christie. 161. J. Austen – Emma – 3 162. H. H. Kirst – Niezwykłe wesele w Bärenwalde – 4 163. K. Siesicka – Jezioro osobliwości – 4 164. A. Christie – ABC – 5 165. J. Steinbeck – Myszy i ludzie – 4 166. A. Christie – Autobiografia – 5 167. L.M. Mont...
Właśnie Librarianko! Pisałaś o tym, że ten rok poświęcony jest pamięci J. Conrada i przypomniałaś mi niechcący o tym, że bardzo mi się podobał "Lord Jim". Wyciągnęłam już na światło dzienne z zakamarków biblioteczki domowej "Tajfun" i kupiłam sobie "Jądro ciemności", które dziś zaczęłam z taką pewną nieśmiałością podczytywać (niestety na razie tylko w biegu). Czaję się na "Smugę cienia" z Zielonej Sowy. Tym...
Na szczęście są lepsze projekty, tylko na nieszczęście mogą one nie zostać zrealizowane. Związany z tym niepokój najlepiej wyraził chyba pewien anonimowy Warszawiak, który na dyskusji z architektami z okazji otwarcia pokonkursowej wystawy prac powiedział "Szkoda, że ta wystawa została zorganizowana. Teraz już wiemy co tracimy..."
Oj tak, podpisuję się obiema łapkami. -- Librarianka w lutowej morskiej pianie. (Conrad, Borchardt, Tyrmand) "- Wiesz co? - rzekł. - Coś ci powiem. Byłem dziś w ogóle pierwszy raz w życiu na morzu! Homek podniósł na niego oczy, a Paszczak zapytał: - Nie dziwisz się? Homek potrząsnął głową. Paszczak wstał i zaczął chodzić tam i z powrotem po kuchni, bardzo podniecony. - To żeglowanie to coś strasznego mówił. - Wiesz, tak mnie mdlił...
Gam??? Jolu, nie znam tego tytułu, ale lubię Remarque'a. Co to jest, że zasłużyło na jedynkę??
- Władca Pierścieni - Powrót króla - Tolkien - Ostatni Akord - Segal - Pierwszy krok w chmurach - M. Hłasko - Ziemia, planeta ludzi - Exupery - Faust, cz. I i II - Goethe
Panno Esterko widzę, że w roku conradowskim czytasz Conrada, i w dodatku podoba Ci się.
To się nazywa umieć namawiać do złego! Normalnie nie odważyłbym się brać udziału w konkursie, o którego temacie nie mam zielonego pojęcia. Tak: nie czytałem żadnej z pozycji konkursowych. Zdobywcy pierwszego miejsca ciągnęli jednak solidarnie mamuta za trąbę, a Moni popychała od dołu, szturchając kluczykiem. Bardzo ciekawe doświadczenie. Dziękuję!
Tak się właśnie zastanawiam gdzie ukrywaja się mieszkańcy Szczecina i zachodniopomorskiego :) moze teraz my staniemy na wysokości zadania i jakieś spotkanie zorganizujemy.
Ulubiony film? "Tristan i Izolda" :)
Dziękuję za fragment :) Pragnę jednak przypomnieć dalszy ciąg (mam trochę inne tłumaczenie): "Nagle, prosto z dna jego świadomości, wdarła mu się do głowy myśl: >>...podbić, żeby zdobyć ją, tę bladą jak lilia, uduchowioną istotę, siedzącą tuż obok<<." Ta myśl może wskazywać na to, że wszelki zapał Martina dla nauk ścisłych brał się z innych niż czyste pragnienie wiedzy pobudek... niemniej na początku go one i tak zaintrygow...
Pewnie Dirty Dancing?:)
Jest w biblio, ale jakby długo nie wracała, dam znać. :)
Wszystkim, którzy nie mają jeszcze wyrobionego zdania w tej sprawie polecam artykuł "Przekroju" (Ufff. Na szczęscie nie Wyborczej ;))) http://przekroj.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2721&Itemid=58
"Wszyscy jesteśmy podejrzani" Joanna Chmielewska "Klin" Joanna Chmielewska "Potop" Henryk Sienkiewicz Chmielewska jak zwykle w porządku. "Klin" świetny po prostu! A "Potopu" właściwie jeszcze nie skończyłam. Ale już niedużo mi tego tam zostało ;-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)