Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Anton Donczew "Czas wyboru" 2. Aleksandra Marinina "Złowroga pętla" 3. Erle Stanley Gardner "Sprawa nerwowej żałobniczki" 4. Tomasz Olszakowski "Pan Samochodzik i... łup barona Ungera" 5. Tomasz Olszakowski "Pan Samochodzik i... zaginiony pociąg" 6. Maria Pruszkowska "Przyślę panu list i klucz" 7. Noah Gordon "Diament Jerozolimski" 8. Mikołaj Gogol "Martwe dusze&...
O! Holmsik! Lubię go chyba :D
W lipcu spełniło się moje marzenie czytelnicze, przeczytałam "Moje drzewko pomarańczowe" a oprócz tego "Nil błękitny"
Ja też nie lubię archaizacji ;)
Stwierdzam, że coraz mniej czytam- brak czasu:( Ostatnio wybieram raczej książki współczesne i nawet dobrze trafiam. Nie przeczytałam niczego, co by mi się zdecydowanie nie podobało:) Lipcowe książki to: Kwiat śniegu i sekretny wachlarz- Lisa See Joe Jones- Anne Lamott Dzikuska- Alex Shakar Szkiełka na piasku- Anita Shreve Penelopiada- Margaret Atwood Cztery pory życia- Fern Michaels Jazz- Toni Morrison Dziewczyny z Portofino- Grażyna P...
"Przybytek Boży" - Samuel Shem, to taki "Paragraf 22" dziejący się w szpitalu. Jest też druga część tej książki, ale zapomniałam tytułu. Dopiszę, jak znajdę. :-)
zazdrosna koleżanka Barbie
"Chemia śmierci" S.Beckett, wtryniona między, skończoną "Szóstą klepkę", a czekającą "Kłamczuchę", bo muszę szybko zwrócić. Misz-masz po prostu. :-))
Lipiec upłynął mi na czytaniu literatury szwedzkiej, głównie Strindberga. August Strindberg - "Spowiedź szaleńca" (6) Lech Sokół - "August Strindberg" (5) August Strindberg - "Ojciec"(dramat w trzech aktach)(4) August Strindberg - "Panna Julia" Dramat naturalistyczny z przedmową autora (5) Per Christian Jersild - "Do cieplejszych krajów" (4 na wyrost) August Strindberg - "Do Damaszku&...
u mnie w lipcu zestawienie wygląda marnie :( "Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey "Świat Zofii" Jostein Gaarder "Hrabia Monte Christo" (wszystkie trzy tomy) Aleksander Dumas (ojciec)
"Dziewczyna z pomarańczami" (2) "Romans na receptę" (5) "Julius z Księżycowej Doliny" (4) "Duch" (4) "Lustra strachu" (5) "Zeszyt w czerwonej okładce" (5) "Po prostu Lucynka P." (5) "Postscriptum" (5) "Paw Królowej" (5) "Długa lekcja" (3) "Iga sama i w duecie" (3) "Bogdan" (3) "Historia miłosna" (5) "...
Tak, bo Moll jest ciekawą książką. Jest cieńsza, więc nie ma w niej tej drażniącej rozwlekłości.
"Umierający Europejczycy" K.M Gauss "Tajemnice sag i run" M. Adamus "W Orient-Expressie bez zmian" M. Mills "Wyspa skazańców" D. Lehane "Apacze" L. Carcaterra "Imperium" R. Kapuściński "Wojna futbolowa" R. Kapuściński "Chrystus z karabinem na ramieniu" R. Kapuściński "Szachinszach" R. Kapuściński "Pogrążyć się w mroku" W. Styron "Pia...
"Twarz" - D.Koontz 5 "Złodziejka" - S.Waters 6 "Nie opuszczaj mnie" - K.Ishiguro 5 "Postrzyżyny" - B.Hrabal 5 "Przybytek Boży" - S.Shem 3 "Cień wiatru" - C.R.Zafon 6 "Szósta klepka" - M.Musierowicz 4
Nie czytałam tylko "Romeo zjawi się potem" i "zanim nadejdzie rozstanie". Szczerze mówiąc, dla mnie są to książki na jeden wieczór. Wypożyczam w bibliotece jak nic ciekwaszego nie ma. Szczerze podobało mi się tylko "Do rana daleko" (mam nadzieję, że nie pokręciłam tytułu- to o Oli). Reszta taka przeciętna.
"Folwark Zwierzęcy" George Orwell "Michał Jakiśtam"Ewa Nowak "Mikołajek" Sempe, Goscinny "Krzywe 10" Ewa Nowak "Szachinszach" Ryszard Kapuściński "Diupa" Ewa Nowak "Ostatnia Zagadka" Krzysztof Petek "Lawenda w chodakach" Ewa Nowak "Powroty. Heartland tom 1" Lauren Brooke "Pamiętnik narkomanki" Barbara Rosiek "Świat do góry nogami&quo...
Ja też jestem 7w8 i u mnie także prawie wsio się zgadza [: Jest jeszcze ktoś z 7w8?? ??
Cyfrowa twierdza Browna
O, Defoe Ci się podobał. :-)
"Ulica" niestety beznadziejna, dotrwałam do końca siłą woli. Postacie papierowe, żadnych opisów, styl jakiś taki... zwykły. Nie mam pojęcia, jakim cudem ta książka została bestsellerem! Nie podobało mi się i z tego powodu nie mam ochoty czytać pozostałych książek autora, chociaż na prk pisano, że są słabsze, więc pewnie to znaczy, że są lepsze. :>
Wróciłam z Gdańska! Pięknie było. Przeczytałam w lipcu: Zbrojni - Terry Pratchett (4), Sprawa osobista - Oe Kenzaburo (5), Wichry smoczogór - Wit Szostak (4), Niesamowity dwór - Zbigniew Nienacki (5), Fortunne i niefortunne przypadki sławetnej Moll Flanders -. . .................- Defoe Daniel (5), Miasto ślepców - Jose Saramago (6), Kosiarz - Terry Pratchett (5), Mój drugi ożenek - Józef Morton (4), Trzej panowie na rowerach - Jerome...
Verdiano, jak "Ulica marzycieli"? Czy czytałaś też inne książki tego autora?:)
Jak Ci się podobał Odija? Widziałam go dawno temu w TV, mówił o tej książce. Sympatyczny młody człowiek. Nabrałam ochoty. ;)
Strasznie Ci dziękuję za te opisy, niby króciutkie, a dużo mówiące. ;) Chądzyńską mam w schowku, przyjdzie na nią czas... :-)
- Jhumpa Lahiri, Tłumacz chorób (znudziło mnie nieco; 3) - Dorota Terakowska, Lustro pana Grymsa (mocna 4) - Hanna Kowalewska, Tego lata, w Zawrociu (rozczarowanie, zwłaszcza po biblionetkowych zachwytach; 3) - Manuela Gretkowska, Światowidz (4) - Theodor Fontane, Greta Minde (taka sobie historia o miłości; 3) - Nikos Kazantzakis, Grek Zorba (ocena podtrzymana; 4) - John Steinbeck, Księżyc zaszedł (4) - Emile Ajar, Życie przed sobą (świetn...
„Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze” Veteranyi ~ 6 „Pantaleon i wizytantki” Vargasa Llosy ~ 5 „Sto tajemnych zmysłów” Tan ~ 5 „Koralina” Gaimana ~ 5 „Klub miłośników Jane Austen” Fowler ~ 3 (i tytuł Męki Miesiąca) „Dziwny przypadek psa nocną porą” Haddona ~ 5 ... a w niedkończeniu polipcowym genialny Oz, „Korzenie" i przytłaczające „Dziś wolała...
Mankell Henning, O krok Tołstoj Lew, Sonata Kreutzerowska Herling-Grudziński Gustaw, Dziennik pisany nocą: 1971-1972 Iwaszkiewicz Jarosław, Panny z Wilka, Brzezina Bolecki Włodzimierz, Ciemna miłość: Szkice do portretu Gustawa Herlinga-Grudzińskiego Hertz Paweł, Sposób życia: Z Pawłem Hertzem rozmawia Barbara N. Łopieńska Łopieńska Barbara, Książki i ludzie Kracik Jan & Rożek Michał, Hultaje, złoczyńcy, wszetecznice w dawnym Krakowie Iwa...
1. Dan Brown "Anioły i demony" [4] 2. Elizabeth Hickey "Malowany pocałunek" [4] 3. Henryk Grynberg "Uchodźcy" [3] 4. Hanna Krall "Król kier znów na wylocie" [5] 5. Antoine de Saint-Exupéry "Mały Książę" (czytany po raz drugi) [6] I jestem już za połową "Blaszanego bębenka", a w kolejce czeka Orwell "Rok 1984".
Yoshimoto Banana "Tsugumi" Marcel Proust "Pamięć i styl" Daniel Odija "Szklana huta" Herta Muller "Lis już wtedy był myśliwym" Marek Krajewski "Widma w mieście Breslau" Mikołaj Gogol "Martwe dusze"
1. Muminki nigdy nie były moimi faworytami. W dzieciństwie wydawały mi się głupiutkie i naiwne. Wypadały słabiutko na tle postaci z innych książek. Po latach nie wróciłam do Muminków i nie mogę zweryfikować swoich poglądów. Ale przyznam, że nawet nie mam na to większej ochoty. ;) 2. Kłapouchy – za czar, melancholię, ponure mądrości i ten cudowny pesymizm. Pamiętaj: Co komu do tego, skoro i tak mniejsza o to? 3. Przyznam, że n...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)