Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ciekawe, mam wrażenie, że jestem tak zajęta, że prawie w ogóle nie czytam, a podsumowanie nie jest aż tak złe: "Autobiografia: dzieciństwo" Chmielewska (5) "Kota Mruczysława poglądy na życie" Hoffmann (1) "Diabeł ubiera się u Prady" Weisberger (4) "Rodzina - dziecko - telewizja: Szanse wychowawcze i zagrożenia telewizji" Izdebska (3) "Prowadził nas los" Kinga i Chopin (6) "Mysza: bajk...
Przyznaj się, Veverico, nie maczałaś czasem kitki w spisku? Przyprowadziło mi się trzech pierwszych, rozsiedli się na kanapie. Omatko, jak to człowiek we własnej bibliotece osiedlowej nie może być bezpieczny. :-)
Obawiam się, że te książki w ogóle nie ukazały się w Polsce. Dobrze byłoby gdyby ktoś, kto je ocenił albo wprowadził wypowiedział się na ten temat.
1. Błękitna dalia - Nora Roberts 2. Czarna róża - Nora Roberts 3. Szkarłatna lilia - Nora Roberts 4. Ptaszyna - Linda Holeman 5. Zupa z granatów - Marsha Mehran 6. Całe zdanie nieboszczyka - Chmielewska Joanna 7. Ostatnia podróż "Valentiny" - Montefiore Santa
Książki Beaty Pawlikowskiej, np. "Blondynka wśród łowców tęczy".
Wymienione książki chętnie wymienię na inne,których nie czytałam,a warto by było. Marzę o przeczytaniu: "Białe zeszyty"(Raduńska Sonia) "Chwast"(Banach Iwona) "Dom z papieru"(Dominguez Carlos Maria) "Jezus z Nazarethu"(Brandstaetter Roman) "Mapa miłości"(Soueif Ahdaf) A tu są książki na wymianę: Moja słodka Sunday [Mary Higgins Clark] Indyjski wachlarz [Victoria Holt] Owoc żywota tweg...
Co do kiepskich historyków, to przyłączam się do opinii, miałam w liceum takiego, który przez pół semestru opowiadał nam o wojnie francusko-pruskiej, a potem, ponieważ już musiał wystawiać oceny, to odpytywał z historii ruchów robotniczych. Koszmarek. Ale historię lubię, interesuje mnie co działo się kiedyś dawno temu, jakie były pobudki działań ludzi, jak wyglądało życie, dlatego lubię książki historyczne i wspomnienia albo biografie. Ciekawost...
Moja pani od historii w podstawówce tak opowiadała, że z zasłuchania budził nas dzwonek. Wszystko było jasne i logiczne. Zanim jeszcze dotarła do wybuchu wojny, ja sobie myślałam - z tego to powinna być wojna - i była faktycznie. Dat uczyłam się w sposób niezauważalny. I podpunktów. Nigdy potem nie miałam takiej jasności historycznej jak wtedy, ale miłość do historii mi została. Pamiętam doskonale lekcję o 17.09.1939. Historyczka nam przekazała ...
"Nie cierpię pokrętności!" Ale całe życie jest pokrętne. :-)
Ja zaliczyłam na 4, bo wtedy starożytności nie znosiłam (lubię ją dopiero mniej więcej od 1.5 roku :-)), ale i tak była sto razy lepsza niż reszta historii!
Witaj w klubie, Verdiano. Byłam nawet lepsza od Ciebie: Starożytność zaliczałam na pięć. Historyk był w siódmym niebie. Myślał, że trafił na geniusza. Zawiódł się sromotnie. Moja ocena z tego przedmiotu powoli i systematycznie zjeżdżała na dół. Najniżej było przy tych upiornych Angliach i Francjach. Wyszłam w sumie na czwórkę z historii tylko dlatego, że okazałam ogromną sprawność przy ściąganiu na klasówkach, a i nasz Pan spuścił z tonu. Zrozum...
A my robiliśmy starożytność przez tydzień i to był jedyny dział w historii, jaki mi się w liceum podobał. Nawet dostałam 4 z klasówki o mitach. :>
"przez cały rok robiliśmy starożytność" No bo tak POWINNO być. ;-)))
Verdiano, ja też nie znosiłam historii... Do dziś dreszcz mnie przechodxzi na myśl o 27 kolejnych podpunktach postanowień układu pokojowego z.. ., podpisanego dnia.. . w.. ., zerwanego 3 dni później przez wrogą akcję.. . i zmienionego na... I tak dalej. W podstawówce historia była właśnie taka. W liceum najpierw był historyk emeryt, i przez cały rok robiliśmy starożytność, a na koniec należało opowiedzieć jakąś historię o świętym, na ocenę... Po...
Misiaki pluszaki:D Baby Born czy Barbie? :D
E tam.. Plan pięcioletni? Na pewno kilku małych władców się tam jeszcze wiśnie... Wiesz, oni mają brzydkie zwyczaje - podboje, aneksje, jakieś zawładnięcia... Lepiej się pilnuj;)
Ech, tego sie właśnie obawiałam;) No nic, to zapiszę sobie gdzie indziej że chcę to przeczytać...
1. E.S Gardner – Sprawa wyjącego psa (5) 2. E.S. Gardner – Sprawa upolowanego wilka (5) 3. Robert Goddard – Dni niepoliczone (4) 4. Haruki Murakami – Na południe od granicy na zachód od słońca (5) 5. Haruki Murakami - Sputnik Sweetheart (5) 6. Andrzej Pilipiuk - Kroniki Jakuba Wędrowycza (5) 7. Margaret Atwood - Pani Wyrocznia (5)
Karnawał - Stanisław Dygat(5), ale Dworzec w Monachium (6), Świętoszek - Molier (5) Frida - Barbara Mujica (5), Rzecz o mych smutnych dziwkach - Marquez Gabriel Garcia (4), Timur i jego drużyna - Arkady Gajdar (nie wiem, chyba nadal 4 - dla mnie już za dziecinne), Flecista - Halldor Kiljan Laxness (2), Nieśmiały narzeczony - Żukrowski Wojciech (4), Jak żyć z neurotycznym kotem (5), Śniadanie u Tiffany'ego - Truman Capote (4), Ślepe szczę...
Bo to jedno z ciekawszych doswiadczeń życiowych było. :-)
Witaj, bez żartów. Nie siej fermentu. Twój temat jest tu: [artykuł niedostępny] Pozdrowienia. Jola
Ciekawie to napisałeś.
Nie mam nic z Twojego schowka. :-(
Kiedy według dość skomplikowanego programu pracowałem wraz z całą grupą przez 10 dni nad programem (POR), ktoś w pewnej chwili rzucił zdanie, które zrewolucjonizowało moje rozumienie problemu wad. Głównie moich wad, ale oczywiście nie tylko. Do tego momentu wydawało mi się, że jakąś tam ilość wad ja po prostu i zwyczajnie mam. Często mówiłem, że "ja już tak mam" albo, "nie jestem święty i jak wszyscy mam wady". Widziałem te...
hej, wczoraj dodałam nowy temat: Boża Ladacznica - tytuł książki. Niestety uznali, że to reklama i już go wykasowali:( Chciałam zacząć temat kontrowersyjnych książek. Piszcie co ostatnio przeczytaliście. Wywołajmy burzliwą dyskusję!
Jak Ci się Durrell podobał? To jedna z moich ukochanych książek...
Niestety nadal są tylko 2 tomy Hardicka.
Mogę dodać że coś ciągnie mnie do tego pisarza. Jako pierwszą przeczytałam prawie że rok temu "Bez krwi". Jest to cienka książeczka i orginalna.
Powodzenia! :-)
a ja znowu wpadłem do taniej książki i wydałem pieniądze na obiad ;) całkiem fajny Walicki za 12,5 :] człowiek dostał nominację do Nike w swoim czasie, a tu go 3 razy przeceniają lol
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)