Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
O, mnie też ta książeczka nudziła śmiertelnie. Jednak mamy coś wspólnego. :-)
Czajko, nie martw się. Dla mnie "normalny" człowiek czyta od dwóch do dziesięciu książek miesięcznie. Jeśli ktoś czyta więcej, to jest już dla mnie trochę "nienormalny" ;-)
Sa, w pracy. Spedzamy tu kupe naszego zycia i mamy okazje dobrze sie poznac.
lirnik
To ja poproszę o słówwko o "Kahlo", "Raporcie Brodiego" i o Kerteszu. :-) To wszystko chciałabym przeczytać, ale jeszcze nie wiem, co mnie czeka. :-)
Dzięki. :-) Czyli dobrą miałam intuicję co do obydwu. Ale teraz zacznę intensywniej starać się o książki Bouviera.:)
Leśmian. Nie znoszę Słowackiego.
<W zasadzie powinnam przeprosić wszystkich, którym przez kilka lat zatruwałam życie...> Ja też. PRZEPRASZAM WSZYSTKICH, którym zatruwałam życie swoim paleniem.
Nie palę. Gdy się zakochałam w wieku 18 lat i chłopak mnie rzucił zaczęłam palić papierosy. Chyba na złość. Taka głupia dziewuszka, po prostu. Paliłam do 31 roku zycia. Jak lokomotywa. W wieku 31 lat rzuciłam palenie na 5 lat. Po 5 latach na imprezie zabrałam koledze cygaro i mu je wypaliłam. Do dziś mi to wypomina. Podobvno miał jedno. Zaczęłam znów palić. Jakieś 11 lat temu przestałam. :-)
Jasne, że jest, gdyby go nie było, to nie byłoby tekstu w Biblionetce, prawda? :-)
Którą? Podaj cyfrę.<rotfl>
Dwutomowe wydanie „Marii Curie” stało w przeszklonej biblioteczce mamy – nie przypadkowo - do dzisiaj lubi czytać biografie. Przeczytałam ją jako nastolatka (też pewnie ze dwadzieścia lat temu). Postawa Marii Skłodowskiej zafascynowała mnie wtedy i była pewnego rodzaju marzeniem, choć nie wybrałam ścieżki „naukowej”.
Cos znalazłem.... Jednak jest wydanie polskie : Zbombardowani / Sarah Kane ; tł. [z ang.] Paweł Wodziński i Paweł Łysak ; Towarzystwo Teatralne. - Warszawa : TT ; Izabelin : "Świat Literacki", cop. 1999. - 99, [3] s. ; 20 cm. - (Dramaturgia Współczesna). - Tyt. oryg.: "Blasted" 1995. - ISBN 83-86646-30-6 ("Świat Literacki")
<rotfl> :)
W jakich miejscach poznaliście swoją miłość ? Może np. w na imprezie u znajomych , w bibliotece ,w pracy czy w jakis innych ciekawych miejscach (np. przez internet)...Czy bardziej nietypowo ? Są jakies miejsca ,które sprzyjają spotkaniu swojego partnera /partnerki ?
Hahaha! NIgdt bym nie wpadł na to, że 14 to "Kroniki marsjańskie"! <śmiech obłąkańca> :
Szukam książek o tematyce bezrobocia-przedstawiające człowieka szukającego pracy w współczesnym świecie. Znacie książki tego typu ? pozdro
Czytaliście książkę Ewy Curie - Maria Curie? Fascynująca kobieta! Genialna, dociekliwa, mądra i uparta. Chciałabym taka być. Nie ciuszki, szmateczki, szmal i pstro w głowie, tylko właśnie taka. Jej sposób postępowania jest mi w wielu punktach bardzo bardzo bliski. Brak pazerności i tak modnej dziś natury kupieckiej. Książka też dobrze napisana. Czytam ja po raz drugi. Wrażenie podobne, mimo że to było ze dwadzieścia lat temu... Przeczytajcie. ...
ja nie wiem i poproszę mi napisać, która. Pojadę tam specjalnie! :-) W naszym miasteczku są tylko knajpy z przeklinającymi facetami i młodzieżą przeklinającą. :-(
Jan van Helsing – Ręce precz od tej książki Nancy Fisher – Skutki uboczne Kornel Makuszyński – Szatan z siódmej klasy (powtórka) Julie Garwood – Zabójcza lista Huphrey Carpenter – J.R.R. Tolkien Wizjoner i marzyciel Agatha Christie – Niedziela na wsi (powtórka) Sigrid Grőssing – Kobiety za kulisami historii Agatha Christie – Kot wśród gołębi (powtórka) Marta Bilewicz – Tajemnica skarab...
Wiedzą oczywiście :)
1. Marilin Kaye: Amy numer siedem 2. Kornel Makusztński: Szatan z siódmej klasy (ulubiona lektura dzieciństwa) 3. Peter Mayle: Rok w Prowansji 4. Shan Sa: Brama niebiańskiego spokoju 5. Małgorzata Musiaerowicz: Czarna polewka 6. Leonie Swann: Sprawiedliwoś owiec 7. Maria Bogucka: Gorsza płeć
Czas chyba rzeczywiście dał nam wszystkim nauczkę i nie tylko zmienił ostatnio godziny, ale namieszał Smeagol w Twoim komputerze. Biegnie jednak nieubłaganie i w związku z tym zapraszam na następny konkurs. Organizuje go Anitra , a początek 3 listopada . Wieczory zaczynają się dłużyć, czas się zabawić.
Ee tam, raz jest miesiąc chudy a raz tłusty. A jeden tom Prousta to się liczy za 20 albo więcej pozycji. :))
Może J. M. Bocheński "Podręcznik mądrości tego świata". Fragment: http://www.datapolis.com/grzes/pm.htm
"Trzej towarzysze" E. M. Remarque
Oj tak Agis, podpisuję się pod Twoimi pozycjami. Dodam jeszcze swoje Krystyna Grzybowska "I ja i Franuś" Krystyna Grzybowska "Zuzia" Maria Pruszkowska "Zycie nie jest romansem ale..." Hanna Malewska "Przemija postać świata" Zbigniew Raszewski "Pamiętnik gapia" Izabela Czajka Stachowicz - wszystko
Czajko, jestem pełna podziwu dla Twej przenikliwości. A jedyny nadęty zarozumialec, którego lubię czytać to inspektor Poirot. :)
Bo nie lubię tego rozliczeniowego wątku. :-( Bo czytam książkę i tylko myślę, która to w miesiącu. :-( Bo mnie stresuje. :-( I w ogóle. Czy nie mogłoby być - co ostatnio przeczytałaś? O, chyba na koniec listopada taki założę temat. :-)
"Budda i kwiat: Baśnie i opowieści z Japonii i innych krajów Dalekiego Wschodu" H. Brunel "Kahlo" Andrea Kettenmann "Święta księga wilkołaka" W. Pielewin "Dom Augusty" M. Axelsson "Raport Brodiego" J. L. Borges "Kadysz za nienarodzone dziecko" I. Kertesz "Czwarte niebo" M. Sieniewicz "Zbrodnia lorda Artura Savile", "Upiór rodu Canterville'ów" O. Wil...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)