Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jest lipiec 1900 roku. Europa żyje drugimi Igrzyskami Olimpijskimi połączonymi z paryską Wystawą Światową, lecz w Wielkim Księstwie Poznańskim tamte wydarzenia schodzą na dalszy plan wobec popełnionej właśnie zbrodni. Zamordowano młodego arystokratę, zaś o dokonanie tego przestępstwa policja pruska podejrzewa… brata ofiary. Detektyw-amator Jan Morawski po raz kolejny staje przed koniecznością rozwiązania tajemnicy zbrodni. Nieżyjący mężczyz...
Na wszystkie Wasze dzisiejsze emaile odpowiem jutro rano:-) Przepraszam za poslizg.
"Duchowe położnictwo" to pierwsze polskie wydanie kultowej publikacji "Spiritual Midwifery" Iny May Gaskin - znanej również bardzo dobrze polskim położnym. Książka prezentuje szczegółowe studium procesu narodzin jako aktu w pełni zgodnego z Naturą, napisane na podstawie obserwacji ponad dwóch tysięcy porodów domowych. To dzieło życia Iny May Gaskin, prezentujące wiedzę i wieloletnie doświadczenia, niedostępne w toku typowych studiów medycznych. J...
Versace. Słowo, które przywołuje na myśl obraz niezwykłego przepychu i zuchwałej seksualności, bogactwa i śmiałości. Wyjątkowy styl, którego źródłem był geniusz twórcy. Gianni Versace odmienił świat mody. Z siostrą Donatellą stworzyli kulturę celebrytów, którą dziś uznajemy za oczywistość. Pasjonująca biografia oparta na wywiadach z członkami rodziny Gianniego, z jego kochankami, modelkami i współpracownikami. Autorka przedstawia drogę projekt...
Rec. Piotr Szymoniczek Ocena: 2/6 „Bez wysiłku to opowieść o poszukiwaniu sensu życia w świecie egzystencjalnej pustki. Historia tym bardziej niezwykła, że prawdziwa…” . Niewiele jest książek, które w sześciostopniowej skali zasługują na najwyższą ocenę. Warto zastanowić się co powinno cechować taką pozycję. Ponadczasowość opisywanych wartości? Kunszt autora? Ponadprzeciętna fabuła, niezwykli bohaterowie? Uczucie błogości jak po powroc...
Ja też bardzo polecam tę książkę. Jest rzetelna (przypisy, indeks osób, bibliografia), a do tego ciekawie i przystępnie napisana. Wszystko to, do czego doszła autorka (opierając się na niezliczonych źródłach: kronikach i diariuszach współczesnych Borgiom, korespondencji osobistej prowadzonej przez postacie tej historii, notach i wiadomościach wysyłanych przez przez posłów i ambasadorów, a nawet utworach humanistów i poetów) wydaje mi się niezwykl...
Rec. Ewa Popielarz Ocena: 6/6 Można by się zastanawiać, czy jest szansa, by książka o normalnej, przeciętnej polskiej rodzinie była ciekawa. O ile w skład tej rodziny wchodzą dzieci – prawdopodobieństwo jest całkiem spore. A jeśli jednym z dzieci jest niesforna pierwszoklasistka, która przez swoją niefrasobliwość niemal codziennie popada w kłopoty – sukces gwarantowany. Ewa Nowak pokusiła się o stworzenie historii o czteroosobowej ro...
Podbijam z nadzieją na inne propozycje ;)
"Wojna trojańska" rezczywiście dobra. Dziś skończyłam. Coraz bardziej lubię Krawczuka. Takie książki chce czytać. I takim językiem pisane. Chyba jestem z nurtu klasycyzującego, modernizmy różne mnie "nie biorą". I po co mi nowości i inne bestsellery? Tyle pięknych starych książek odkrywam wciąż dzięki tropom Biblionetkowym. Bo nawet, jeśli są z Kuncewicza na przykład, to Kuncewicz jest tropem biblionetkowym
Kiedy P.K. „Pinky” Pinkerton przyjeżdża do Virginia City, wydaje się, że jest w beznadziejnej sytuacji. To miasto nie jest dobrym miejscem dla kogoś bez grosza przy duszy, dachu nad głową, a na domiar złego ściganego przez bezwzględnych bandytów. Jednak dzięki siedmiostrzałowemu rewolwerowi Smith & Wesson i niespotykanej wręcz umiejętności przebierania się za różne osoby P.K. może stawić czoła okrutnym desperados, bywalcom saloonów i hazardzistom...
Najchętniej już bym go przeczytała :). Obecnie czekam aż się zwolni egzemplarz w bibliotece, jak dotąd nie udało mi się go upolować.
Kroniki wampirze - Na pewno słyszałaś o "Wywiadzie z wampirem", to właśnie pierwszy tom tego cyklu. Z tą serią wiążą się 2 inne, Nowe Kroniki Wampirów - moim zdniem dużo słabsza od Kronik, oraz Dzieje czarownic z rodu Mayfair - cykl o czarownicach Mayfair.
"Trafny wybór" bardzo mi się podobał, to dobry kawałek szalenie brytyjskiej literatury :).
„Posłałam mu wiadomość − zdanie, które codziennie mi powtarzał: »Kocham Cię bardziej niż wczoraj i mniej niż jutro«”. Rina ma dom z balkonem, dorosłe dzieci i kochającego partnera. Niespodziewanie na jej drodze pojawia się Erez Green, świetny chirurg i niezwykle pociągający mężczyzna. To spotkanie burzy jej spokojne i ustabilizowane dotąd życie. „Bardziej niż wczoraj” to poruszająca opowieść o desperackiej potrzebie miłości. [Wydawnict...
Rec. Piotr Stankiewicz Ocena: 3,5/6 Wojciech Mann to w Polsce ikona inteligentnego poczucia humoru, człowiek instytucja w kontekście programów satyrycznych czy uszczypliwie zabawnej konferansjerki. Być może dzisiaj niewiele osób pamięta choćby Za chwilę dalszy ciąg programu czy Big Zbig Show . Oczywiście wszyscy kojarzą Szansę na sukces , gdzie Mann łączył rolę błyskotliwie dowcipnego gospodarza programu z drugą (a może pierwszą) sw...
"Na dodatek byłoby ciężko napisać coś lepszego" Z tego co wiem "Trafny wybór" temu przeczy. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać ale słyszałam wiele pozytywnych opinii. :)
Piotrka porwali bandyci. Wywieźli i zamknęli. Policjanci przeczesują okolicę, rodzice odchodzą od zmysłów, a bandyci, jak się okazuje – nie najlepiej znają się na porywaniu ludzi. Choć temat powieści jest bardzo poważny – można się tu nieźle pośmiać, bo "Inny Piotrek i bandyci" to przesycona czarnym humorem komedia omyłek. Która jednak wiele mówi o prawdziwym życiu... [Wydawnictwo Literatura, 2013]
A znacie może jakieś podobne książki? Tą uwielbiam i tęsknie za podobnym klimatem lub postacią niby-arlekina.
Ja nosze się z zamiarem kupna czytnika ale raczej w USA - tam jest taniej. Obserwuje dolara (http://kursdolara.eu/) i jak tylko lekko spadnie to kupuję. Chyba Kindle.
No, moja droga, uprzedziłaś mnie, że tak powiem. :-) Popieram wszyściutkie Twoje propozycje i mogę dodać takie: Artemis Fowl - teoretycznie dla młodzieży, ale świetnie się bawiłam Bułyczow Kir (Bułyczow Kirył) (właśc. Możejko Igor) - wszystko o Guslarze, a proponuję zacząć od tego Ludzie jak ludzie Temeraire ewentualnie Pilipiuk Andrzej (pseud. Olszakowski Tomasz) i cykl o Jakubie Wędrowyczu, albo cykl Kuzynki.
Napisałem "kryminału bliskiego powieści psychologicznej z wątkiem kryminalnym", lepiej byłoby - bliskiego powieści psychologiczno-obyczajowej z wątkiem kryminalnym.
Może nie jest to najlepsza książka z cyklu "Westmoreland", ale właściwie nie była taka zła. Dla mnie najgorsze było przebrnięcie przez początkowe ok. 100 stron, potem akcja jakoś się rozwinęła. Co prawda postać prawdziwej Charise była zdecydowanie dziwnie napisana, a moim zdaniem można by dzięki niej wprowadzić duze urozmaicenie w fabule. Książka ma kilka momentów, które faktycznie czyta się z zapartym tchem, aczkolwiek biorąc pod uwagę całokszta...
Napisano dużo różnych książek adresowanych do starszych kobiet. Według mnie bije z nich zawsze fałszywy optymizm, są pełne banałów i pouczeń na temat przyjemności życia wolnego od obowiązków wychowawczych, menstruacji i, w niektórych przypadkach, od pracy w pełnym wymiarze godzin. Uważam te książki za całkowicie bezużyteczne, tak samo jak uważałam za całkowicie bezużyteczne wszystkie książki, które kiedyś przeczytałam na temat menopauzy. Po co lu...
Popytałem różnych osób i opinie są mieszane. Niektórzy zauważają że w kilku miejscach takie połączenie już się dokonało i funkcjonuje dobrze, na przykład w Jordanowie. We Wrocławiu załatwiono to w ten sposób, że utworzono filie bibliotek publicznych w budynkach szkół - przez co formalnie taka biblioteka nie jest szkolna, choć w szkole. Dużo chyba zależy też od warunków - w niektórych szkołach biblioteki są osobnym budynkiem, bądź mają wejście od ...
Już podpisałam razem z komentarzem,
Ja również przeczytałam "Katedrę.." i "Nędzników" (o, nawet dwa razy!), ale "Człowiek śmiechu" mnie przerósł. Odrzuciłam w połowie pierwszego tomu. Nie wiem, czy wrócę do tej książki, chyba nie.
Nowy Jork terroryzuje seryjny zabójca. Doskonale posługuje się bronią krótką, co chwila zmienia wygląd zewnętrzny, a jego idolem jest Tom Cruise. Sprzedawca w luksusowym sklepie Ralpha Laurena, kierownik sali w klubie 21, stewardesa Air France, bogaty fotograf mody, prawnik, para policjantów... Rośnie lista ofiar zbrodni popełnionych w tych częściach miasta, które przyciągają najbogatszych i najbardziej znanych. W skierowanym do mediów „manife...
zapraszam na moje aukcje; http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=27216953
Jak nie dać się udawanej radości, ale też nie wpaść w czarną rozpacz. Witaj! Trzymasz w ręce "Dekalog szczęścia", w którym znajdziesz dziesięć rozmów z wyjątkowymi psychologami, terapeutami, coachami. Katarzyna Miller opowie Ci o radości życia, która jest możliwa, nawet gdy samotność dokucza. Wojciech Eichelberger pokaże, jak cieszyć się z upływającego czasu. Maria Rotkiel poradzi jak znaleźć własny przepis na szczęście. Dowiesz się też jak ...
Ten pierwszy akapit to z mej strony licentia poetica, więc raczej nie warto o nie go kruszyć kopii. Choć lekko fascynuje mnie koncepcja, że pisania można się nauczyć czytajac konkurencję;) Chandler od drugiej powieści (subiektywnie, ale "Głęboki sen", powieść, nigdy mi się nie podobała) utrzymywał wysoki poziom, ale równocześnie każda jego książka była lepsza. I ja (ja!) widzę różnicę w jego pisaniu po hollywoodzkim epizodzie. Od "Siostrzyczki...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)