Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Pisanie w czasie teraźniejszym, czytałam takie, drażni mnie to bardzo. 2. Zbyt wąskie marginesy, zwłaszcza w grubych książkach, gdzie, aby doczytać to co jest przy wewnętrznym marginesie, trzeba zaginać książki, trzymać pod dziwnym kątem. 3. Zbyt duże przerwy pomiędzy wersami, czyli wspomniane sztuczne nadmuchywanie książki. 4. Śliski, czasami wręcz przezroczysty papier (zwłaszcza w książkach tańszych wydawnictw, formatach kieszonkowych)...
Z książek, które czytałam, w tej chwili przychodzą mi do głowy: - „Misery” - Pamiętam, że obniżyłam ocenę z powodu jednej, moim zdaniem niepotrzebnej sceny. Może kiedyś jej wybaczę, nie wiem :) -King „Zdolny uczeń” – dla mnie totalnie obrzydliwy -„Pieśń lodu i ognia” – Czytając, co wyprawiali niektórzy bohaterowie, myślałam sobie „a żeby cię szlag trafił jak najprędzej!”, a szubienica opisana w drugim (?) tomie może się śnić po nocach.
Przy okazji kolejnego spotkania katowickiego przypominam - "Ukryte wady" czekają :).
Dla dorosłych: Piaseczniki - 4.0 Miasto na Górze - 5.0 W ogrodzie pamięci - 5.0 Dziecko Rosemary - 3.5 Kot, który przenika ściany - 4.0 Bezsenność w Tokio - 5.0 Dla dzieci/młodzieży: Jezioro osobliwości - 5.0 O czym szumią wierzby - 3.0 Za minutę pierwsza miłość - 3.0 Niezwykły Święty Mikołaj - 5.5 Gryźgo idzie w świat - 4.0
Podchodziłam do tej książki dość ostrożnie, gdyż jest powieść dla młodzieży, a z tym gatunkiem różnie bywa, często niestety niezbyt dobrze. I w zasadzie Gina Damico przyjemnie mnie zaskoczyła. Owszem, „Zgon” jest powieścią młodzieżową, ale zdecydowanie nie dzieli z tym gatunkiem zamiłowania do głupoty. Czyta się go bardzo szybko, wręcz ekspresowo, strony przewraca się w zawrotnym tempie i nie wiadomo kiedy dociera się do ostatniej. Dla mnie bomba...
Zapraszam!
Dziękuję za pomoc, jednakże szukać książek sam potrafię. Bardziej chodzi mi o polecenie czegoś sprawdzonego, wiarygodnego.
W piątek, ale który?
Książka poświęcona jest zagadnieniu myślenia efektywnego (smart thinking) – jednej z najbardziej cenionych obecnie na świecie zdolności człowieka, dzięki której można lepiej radzić sobie z problemami i sprawnie odnajdywać kreatywne rozwiązania. Autor publikacji, dr Art Markman, korzystając z najnowszych odkryć w zakresie psychologii poznawczej oraz innych dziedzin nauki, udowadnia, że myślenia efektywnego można, a nawet trzeba się nauczyć. Por...
Drugi zbiór książek znajdziesz tutaj: http://webmak.wbp-kielce.one.pl/webmak/wyszukiwanie.html?&his=182080 Kliknij na pole "Zaawansowane", następnie w rubryce "wszystkie pola" wpisz: ziołolecznictwo. Dużo jest tu pozycji nie będących w katalogu Biblionetki.
Przejrzyj sobie ten zbiór książek o ziołach: http://www.mbp.kielce.pl/ini.php?str=tabelka&przod=1&dol=-10&gora=0&katalog=1&indeks=3&opis_ile=10&opis=1&sgf=&snf=&sgf2=&KPL=0&kn=&szukaj=Zio%B3olecznictwo To są książki tylko znajdujące się w bibliotekach kieleckich. Przeszukaj sobie katalogi z Twojego miasta.
Tak wygląda książka: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/19213/zielnik-dla-kazdego
Co Ty na to? Coś dla zielarzy
Zacznę Szympansy z azylu Fauna: O przetrwaniu i woli życia
Witam serdecznie! Poszukuję książki w której zawarte będą następujące treści: - ilustracje ziół - ich właściwości/działanie - pory zbiorów/sposoby zbioru - receptury Im nowsza książka, tym lepiej. Aby wykluczyć kilka propozycji, posiadam: "Pospolite rośliny środkowej Europy" "Rośliny trujące" Jakub Mowszowicz "Zioła w domu" biblioteka Przyjaciółki wydanie III "Leki z Bożej apteki" Z góry dziękuję, za wszystkie propozycje.
126, 135.
Nie przejmuj się. Mikołaj się ciągnie do gwiazdki i poza gwiazdkę. Możesz się spokojnie zastanawiać.
O, jak miło. :-) Dziękuję Joyowi za konkurs z bardzo ciekawymi fragmentami. Tradycyjnie się zagapiłam, widzę, że mogłam zgadnąć jeszcze 2 lub trzy. Kilku książkom muszę się bliżej przyjrzeć, bo dusiołki wyglądają bardzo obiecująco. Gratuluję Wszystkim!
Jest kilka rzeczy, które mnie w książkach denerwują: - brak przypisów pod tekstem, zazwyczaj sobie daruję, gdy muszę szukać ich na końcu - zbyt obszerne przepisy, zajmujące większość strony - tłumaczenie na język polski imion, zwłaszcza jeśli tłumacz jest niekonsekwentny i tłumaczy nie wszystkie, a tylko te, "które się da" - opisy na okładkach zdradzające fabułę - brak tłumaczenia obcojęzycznych fragmentów - błędy autorów, jak u Simons, g...
Bardzo dziękuję 2 mikołajom za książkę Ireny Matuszkiewicz: Przebudzenie. Uściski dla Was :)
O, Mastertona przeczytałam jedną książkę i wystarczy. W życiu już po niego nie sięgnę!
Są duże czy małe? W cętki czy w paski? Żyją na ziemi czy w wodzie? W stadzie czy w pojedynkę? Mają rogi czy pióra? A może kopyta? Ta książka odpowie na wszystkie pytania o zwierzęta, które tylko przyjdą Wam do głowy! [Egmont Polska, 2013]
"Zabójcze cięcie" to lekki kryminalik w sam raz na wakacje. Główna bohaterka to dziennikarka modowa w podrzędnym magazynie - Lacey. W zasadzie wbrew swojej woli zostaje ona wplątana w sprawę morderstwa młodej, obiecującej fryzjerki. Z początku fabuła rozwija się dosyć powoli, jednak z czasem intryga trochę się zagęszcza. Nie należy się jednak spodziewać misternej fabuły czy poważnej detektywistycznej pracy w wykonaniu Lacey. Książka ma szansę spo...
A co wystawisz? Bo widzę, że jeszcze nie oceniłaś. ;]
"Pan Whicher w Warszawie", powieść Agnieszki Chodkowskiej-Gyurics i jej męża, Tomasza Bochińskiego, to pozycja, która tu i tam rzuciła mi się w oczy, najpierw zapamiętałam ją, później zapomniałam i pewnie ten drugi stan przeszedłby w permanentny, gdyby nie wrocławski Międzynarodowy Festiwal Kryminału. Historia detektywa ze Scotland Yardu, który gania po XIX-wiecznej Warszawie, by rozwikłać zagadkę zniknięcia krewnej cara, została nominowana do Na...
Dla mnie książki Mastertona są tu sztandarowym przykładem epatowania okropnościami - brutalnością, okrucieństwem i "brudnym" seksem, opisywanym bardzo dosłownie - bez żadnego uzasadnienia fabularnego. Przeczytałam bodajże trzy jego książki i więcej nie zamierzam.
Martyna Wojciechowska, podróżując po rozmaitych zakątkach świata w poszukiwaniu kobiet, których historie wyróżniają się na tle innych, tym razem zjawiła się w Tokio. Kim jest kolejna bohaterka cyklu "Kobieta na krańcu świata"? Myślę, że najlepiej będzie, jeśli sama się przedstawi. "Nazywam się Watanabe Kanae, mam 25 lat i należę do subkultury gyaru. Staramy się wyglądać jak księżniczki, tapirujemy włosy, nosimy sztuczne rzęsy, korony i diademy...
Wątek kryminalny rzeczywiście dość interesujący (choć nie należy do przesadnie nowatorskich), jednak sama fabuła przewidywalna. Ponadto niezwykle irytująca główna bohaterka, co przeszkadza tym bardziej, że narracja jest prowadzona w pierwszej osobie. Główna bohaterka raz po raz zwraca się do nas bezpośrednio, żeby przekonać nas, że jej działania były przemyślane i uzasadnione albo próbuje odgadnąć myśli czytelnika, ale teksty w stylu: "Pewnie zas...
Na terenie pilnie strzeżonego Fortu Bragg w Północnej Karolinie znajduje się dowództwo 1 Oddziału Delta Specjalnych Sił Operacyjnych Armii Stanów Zjednoczonych – elitarnej jednostki antyterrorystycznej znanej jako Delta Force. To właśnie tutaj opracowano projekt o kryptonimie Atena, w ramach którego do walki z zagrożeniami terrorystycznymi stanęły kobiety. Kiedy rząd USA zaczyna podejrzewać, że ktoś kontynuuje rozpoczęte przez naukowców III Rz...
Maria Curie Jej córka (ale nie ta, która napisała książkę) dostała Nobla z chemii, więc w sumie spełnia wymogi bycia matką sławnej osoby:)))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)