Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bardzo lubię Wielkanoc, wtedy fajnie się w domu bawimy. Tata zaczyna dzień od malowania jajek. Nie chce, żebym mu pomagał - mówi, że jestem niezdara i na pewno mam to po matce. Tata zaczyna malować jajka w jadalni, ale od lat - to znaczy od dwóch, bo wcześniej nie pamiętam - musi kończyć pracę na strychu, dlatego, że zawsze stłucze jedno albo dwa jajka na stole w jadalni (w tym roku), albo na dywanie (w zeszłym roku), albo na sukience mamy (dwa l...
Bardzo polecam książkę „Genialna maszyna. Biografia serca” braci Amidon. Autorzy – lekarz i pisarz – wprowadzają nas w świat mało znany przeciętnemu człowiekowi. Opowiadają o przemianach, jakie zaszły w postrzeganiu, a co za tym idzie - sposobie leczenia serca. Wszystko sformułowane jest bardzo przystępnie, co ułatwia przyswojenie sobie trudnej wiedzy na temat jednego z najważniejszych ludzkich organów. Każdy wykład medyczny poprzedzony jest krót...
Wkleję tu opinię, którą zamieściłam w wątku wspomnieniowym (luty). Powinna się znaleźć na swoim miejscu. :-) "Nie wiem, dlaczego powstał taki zamęt wokół tej książki. Ale rzeczywiście, nie mogłam przebrnąć przez teksty, które zamieściła Magdalena Franczak. Jeśli chodzi o wulgaryzmy... cóż, temat nie jest dla mnie nowy, przecież sama klnę. Byłoby dwulicowością oburzać się zatem na wulgaryzmy w literaturze. Poza tym - nie stawiajmy literaturze g...
A i jeszcze dziś przecież skończyłem czytać: Uroczysko - 4
W lutym przeczytałem: Rzecz o mych smutnych dziwkach - 4 (Akcja "Noblista na dobry początek miesiąca") Ziarno prawdy – 4 Znów objęłaś mnie za szyję – 3 Zerwane zaręczyny - 4 Pięć małych świnek - 4 Podróże małe i duże - 5 Tort urodzinowy - 4 Ballada o śnie - 5 Gorączka zielone ślepia ma – 4 Służące – 5 Czarny warkocz - 5 Mam łóżko z racuchów - 3 Całuski pani Darling - 4 Grobowa cisza – 5 ...
Mój luty: 1. Bajki [PIW] - 4. Niektóre przewidywalne, inne takie... nie trzymające się kupy. Ale ładne. 2. Moja afrykańska miłość: Biała Masajka wraca do Barsaloi - 3. To już trzecia część. Naciągana. 170 stron opisu dwóch tygodni wizyty u afrykańskiej rodziny pisarki. Cóż... Ja rozumiem, jak ona w jednej książce opisuje 4 lata swojego życia, rozumiem, jak opisuje 8 czy 10, ale jej nikłe zdolności pisarskie nie pozwalają na luksus opisywania ...
O! Stoi na półce i się do mnie szczerzy :D To co, czytamy razem?
Mnie po Ceramie naszła ochota na czytanie o Egipcie i Ameryce Środkowej. Sporządziłam sobie nawet listę książek, które powinnam poszukać i przeczytać. ;) Witwicki do schowka...
Więzienia świata: Spojrzenie na najsłynniejsze zakłady penitencjarne 4 Wybrana 1,5 Klucz Sary 5 Wyznania czarownic 3,5 Wyspa klucz 4
Mam nadzieję, że i Ty się nie zawiedziesz. Mnie czytało się dużo lepirj od "Północ i południe". Chociaż czekałam na nią bardziej.
Jest jeszcze Bereś i jego rozmowy z pisarzami. Zaczęłam Historia literatury polskiej w rozmowach XX–XXI wiek i zapowiada się świetnie.
Super! Do czytania! :-)
Niniejsza książka ma na celu przyjrzenie się, jak w polskich programach podróżniczych podglądamy Innego. Jego wizerunki, które oglądamy na ekranie naszego telewizora, są przefiltrowane przez subiektywne spojrzenie kamery naszych podróżników, ale my w dużej mierze identyfikujemy się z tym punktem widzenia. Utwierdzamy się w przekonaniu, że nasze wyobrażenie na temat kultury Innego jest słuszne i zobiektywizowane. Polscy podróżnicy stają się naszym...
Dzienniki niezwykle wciągające. O otaczającej rzeczywistości pisze tak, że trudno się jego oceną i komentarzami nie zgodzić. Dużo miejsca poświęca spotkanym na swojej drodze ludziom, tym znanym i nieznanym. Obserwacje z życia przeplatają się z notatkami bardzo osobistymi. Bardzo lubię jak pisze o czytanych książkach, oglądanych filmach, o pisaniu. Moim zdaniem warto.
Miecz Gościwita - 4,5 Finch - 5,0 Wyprawa czarownic - 5,0 Marzenia i koszmary - 4,0 Fedon - 4,0 Po moim trupie - 5,0 Pomniejsze bóstwa - 5,0 Pod piracką flagą - 4,0 Kwiaty dla Algernona - 5,0 Żeglarz na koniu - 5,5 Życie Beethovena - 3,5
Dobry pomysł ;) Ale o dacie logowania wygląda na to, że mazalova dawno nie zaglądała do Biblionetki...
Możesz coś skrobnąć o Domosławskim? Stoi na półce, a ja się waham. Warto przeczytać czy nie warto?
Oby! Jak mówi poeta: niech żywi nie tracą nadziei...;-) Cóż innego nam pozostało??
Kiedy zostaną rozwiązane wszystkie problemy dotyczące przestrzeni, czasu, materii oraz istoty życia, pozostanie pytanie: "Gdzie jest najlepsza kuchnia?". Restauracja na końcu wszechświata oferuje niepowtarzalne wrażenia gastronomiczne, zwłaszcza że nie ma się co martwić o dzień jutrzejszy. "Trylogia w pięciu częściach »Autostopem przez Galaktykę« wywołuje ten sam efekt co najlepsze programy radiowe czy telewizyjne, wydaje się nieprawdopodobn...
Mój luty: 1 Nr 16 produkuje - 2 - dziękuję, Jolu. 2 Inna miłość?: Proza polska po 1989 roku wobec kwestii seksualności - 2 3 Zemsta kobiety w średnim wieku - 4 - dziękuję za polecankę, Diano 4 Dziesięć bałwanków - 4 5 Rozwiązła - 4+ 6 Portret podwójny - 4 7 Koniec gry - 5 - jest recenzja. 8 110 ulic - 5 9 Przewrotka - 5 10 Uciekinierka - 4 11 Marzenia i tajemnice - 3+ 12 Jak zabić nastolatkę (w sobie)? - 4 13 Transgresje Moniki Wet...
Drogie Czytelniczki, Przedstawiamy Wam kolekcję bestsellerów literatury kobiecej ostatnich lat. Seria "Literatura w spódnicy" to znakomite tytuły i najlepsi autorzy. To książki, które zdobyły już serca wielu milionów kobiet. Cieszymy się, że dołączyłyście do ich grona. Miłej lektury: Wydawca. Kiedy sytuacja staje się ciężka - ciężko też robić zakupy! Rebeka Bloomwood wie o tym doskonale, bo Rebeka Bloomwood wie wszystko o zakupach. Są...
Może zaglądają na forum Bnetki :-)
Pojęcia nie mam. Może Aleksandra Pawlicka? Albo Katarzyna Bielas?
Mamadou Diouf. Urodzony w Senegalu, mieszka w Polsce od 27 lat. Z wykształcenia weterynarz, z pasji muzyk, animator kultury, poeta, prezenter radiowy. Jego Fundacja "Afryka Inaczej" promuje kultury Afryki i wspiera dialog międzykulturowy. Ma jedną córkę o imieniu Matylda Daba. Świat mieni się tysiącami kolorów i przez to jest taki piękny - zachwyca różnorodnością. Kierowani ciekawością pragniemy podróżować, poznawać nowe miejsca i ludzi. Cza...
Mój luty: Ojciec chrzestny 5 Diabeł ubiera się u Prady 4,5 takie trochę naciągane Fatalne jaja 3 Krakowska żałoba 4,5 Moje drzewko pomarańczowe 5,5 jak dla mnie, powinni pisać na okładce ostrzeżenie: uwaga, grozi ryczeniem jak bóbr :-) Trucicielka 5 Pochowajcie mnie pod podłogą 5,5 była blisko 6 i myślę, że wrócę do niej jeszcze nie raz
styczeń/luty 1.Rękopis znaleziony w Saragossie - Jan Potocki Od dłuższego czasu czeka na obejrzenie film ze Zbyszkiem Cybulskim na podstawie tej powieści, a że najpierw chcę przeczytać książkę... I coś jeszcze - Rękopis zapodziany w Saragossie Krzysztofa Rudowskiego. Przeczytanie Rękopisu Potockiego odblokuje to i owo ;) 2.Rozmyślania nad tlenem. Przygody człowieka czytającego Jako że po latach przerwy moje drogi czytelnicze wróciły w r...
Kto by mógł ją napisać....?
Właśnie dziś zaczęłam "Lekcje ciemności".
Możesz coś więcej o Henie napisać? Swego czasu bardzo zaintrygowała mnie ta książka :)
Tak, jak i Tobie. W kategorii powieści historycznych - najwyższa półka. Niesamowicie spodobał mi się też święty Franciszek.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)