Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Hi, hi, Feynman i Szmaglewska jako czytadła. I Russell. I Llosa, hi, hi, hi. :-D
Nie rozumiem tej książki, jestem na 47 stronie i dalej nie wiem, czy ta Mela umarła czy nie, kupy się to wszystko nie trzyma. Może mi ktoś wyjaśnić? Komentarze zachęciły mnie do dalszego czytania.
Znalezienie złotego żuka, odszyfrowanie starej wskazówki i niesamowite poszukiwanie bezcennego skarbu to chyba najkrótsze streszczenie tej książki... Legrand i jego przyjaciel Jupiter znajdują na plaży złotego żuka i pergamin, który potem okazuje się kluczem do odnalezienia skarbu. Razem z Edgarem Allanem Poe (narratorem) poszukują w lesie na wyspie miejca ukrycia legendarnego skarbu kapitana Kidda... Czy uda im się go znaleźć, skoro do tej p...
Ech, nie znacie się. Żadnej wrażliwości językowej. ;-) Ta książka jest świetna, dałam 6. :-)
1. Holm Sven "Chory i wesoły" (3) - jak dla mnie trochę zbyt groteskowa 2. Mukka Timo Kustaa "Ziemia jest grzeszną pieśnią" (5) - naprawdę fajna, ciekawa fabuła, przeplatana bardzo poetyckimi obrazami. Polecam. 3. Haanpää Pentti "Pomysł gubernatora" (4) - dowód na to, że nie każdy pomysł, na jaki wpadną władze jest dobry. Całkiem ciekawe. 4. Nedreaas Torborg "Muzyka niebieskiej studni" (4) - kole...
A mnie tytuł w ogóle nie zdziwił i nie wiem co jest w nim mylącego. Filozofii bohatera jest tam całkiem sporo, bo ja czytałam wersję, w której nic nie zostało wycięte. Po za tym... scen pornograficznych każdy się spodziewał i nikt chyba nie zaprzeczy...
Mój marzec wyglądał następująco: Gina B. Nahai - Niedzielna cisza (4) Joy Fielding - Dobre intencje (3) Jean-Christophe Grangé - Kamienny krąg (2) Betty Mahmoody - Z miłości do dziecka (4) Prus Bolesław - Nowele Patricia Shaw - Dolina Lagun (5) James Patterson & Howard Roughan - Miesiąc miodowy (4) Fannie Flagg - Smażone zielone pomidory (5) Jeffery Deaver - Panieński grób (4) Haruki Murakami - Kafka nad morzem (4) Sofokles - Antygona...
Czynię pewnie rzecz bez precedensu, ale porywam się na recenzję książki po przeczytaniu zaledwie stu dwudziestu czterech jej stron. Spoglądam i widzę, że tomisko ma ich aż 336, ale żadna siła na ziemi nie zmusi mnie do przeczytania kolejnych. Ja Srokowskiemu bardzo serdecznie dziękuję za tak duszną, tak męczącą i tak osobliwie nudną prozę, pozwalając sobie na jej krytykę tylko na podstawie tego, przez co z podziwu godną determinacją przebrnąłem w...
"Wychowanie dziewcząt w Czechach" M. Viewegh - 4 "Dobry omen" T. Pratchett, N. Gaiman - 4 (ale tylko z sentymentu dla obu autorów - powinno być 3+) "Czarnoksiężnik z Archipelagu" U. Le Guin - 5 "Grobowce Atuanu" U. Le Guin - 5 "Moja rodzina i inne zwierzęta" G. Durrell - 5 "Night watch" T. Pratchett (powtórka) - 5
Syrenko, marzę o tym nieustannie :))
Trzykrotne tak! :)
Musisz przyjechać do Polski, to Ci pożyczę ;)
Mnie nawet leżały, właśnie te "Żywoty" - świetne miniaturki, chociaż nie wiem, czy są zakorzenione w rzeczywistości - też się wychowałam na blokowisku, ale tak nie było, jak u Amejko. :) Język? Czy ja wiem? Na moim osiedlu tak tak się nie mówiło. Wszyscy mówili normalnie po polsku. Ocenę dałabym wyższą, gdyby przyszła mi do głowa jakaś sensowna odpowiedź na pytanie - ale właściwie co z tego wynika? :))
Udaj się na stronę http://mapa.szukacz.pl, w wyszukiwarce po prawej stronie wpisz "Gniezno" (w polu "miasto") i "Orna" (w polu "ulica"). Powodzenia!
Przepraszam, a gdzie dokladniej jest ulica Orna?
Mogły mi się nazwiska i pojęcia poprzestawiać w pamięci. Jeśli jest tu osoba znająca historię filozofii, to byłabym bardzo wdzięczna za przywrócenie porządku. Mi się wydaje (może mi się po prostu tylko wydaje), ze było tak (w gigantycznym skrócie): - rzeczywiście, Hume był empirystą, a kontrolowany empiryzm stanowił dla niego metodę naukową opartą na doświadczeniach. - Hume zadaje pytanie: czym jest "substancja" od której pochodzą ...
Ja też nie wiedziałam, z czego to jest. ;-) Ale samo zdanie jest mi znane, nie wiem, skąd.
Widziałam ją w sieci, ale nie wiedziałam, że to nowość. Jak przeczytasz, napisz, czy warto.
Przeczytałem i drugi tom. Teraz się zastanawiam nad oceną. Jeśli znajdę 50 średników, dam 5. Nawet, jeśli znajdę 45 średników, dam 5. Więcej: jeśli znajdę tylko 40 średników, dam 5; a nawet, jeśli znajdę 30 średników, dam 5. Jeżeli znajdę 20 średników, dam 5. Biblia uczy bycia łaskawym, zatem nawet, gdy znajdę tylko 10 średników, dam 5.
Mamut jako łakomy kąsek? Mimo wszystko brzmi ciekawie... :-)
Jerzy Zaruba (1891–1971), jeden z najbardziej znanych rysowników, a zwłaszcza karykaturzystów. W dwudziestoleciu międzywojennym związany był ze znanymi pismami satyrycznymi, jak "Marchołt", "Sowizdrzał", "Wróble na dachu", "Szarża", "Cyrulik Warszawski" (gdzie był kierownikiem artystycznym). Publikował też w "Wiadomościach Literackich". Prowadził aktywne życie towarzyskie – bywał i zapraszał. Okupację spędził w Warszawie, po wojnie zaś związał si...
Przeczytane w marcu: 25. „Antarktyda 1968 – 1972” S. Rakusa-Suszczewski. 3 26. „Najwięksi polscy zbrodniarze” P. Szlachetko. 5 27. „Indonesia Raya” L. Pohoryles. 3 28. „Podróż po rzece Orinoko” A. von Humboldt. 4 29. „Zapomnienie”, „Echa leśne”, „Puszcza jodłowa” S. Żeromski. 30. „Opowiadania wybrane” J. Iwaszkiewicz. 5 W tym miesiącu od...
Książka ta to niezwykły zbiór wspomnień. Zgromadzone w nim relacje tworzą szeroką panoramę dziennikarskiego środowiska z lat Polski Ludowej. Ich autorzy różnią się zarówno pod względem pokoleniowym, jak też zajmowanych pozycji. Inny jest również stosunek bohaterów tych wspomnień do rzeczywistości socjalistycznego państwa: od pełnej z nim identyfikacji po ironiczny dystans. Jedno jest im wspólne – chęć podzielenia się refleksją na temat roli wykon...
Kraina Prozaca E. Wurtzel (2) Hannibal: Po drugiej stronie maski T. Harris (4) Opowieści niesamowite: Groza i niesamowitość w prozie rosyjskiej XIX i początku XX w. (6) Dama pikowa A. Puszkin (6) Sztos M. Lermontow (5) Nikt mu się nie wymknie R. Sardou (4) Diabeł Łańcucki J. Komuda (4) Imię Bestii J. Komuda (5) Hermann Hesse: Jego życie w obrazach i tekstach (6) Złodziej czasu T. Pratchett (6) Psia skóra F. Kongoli (4) Diaboliada M. B...
"Zły Tyrmand" Mariusza Urbanka to swoisty rewers słynnego "Dziennika 1954" Leopolda Tyrmanda, legendy polskiego jazzu, socjalistycznego playboya, enfant terrible swingujących lat pięćdziesiątych PRL. Człowieka, który dla części swego środowiska był moralnym drogowskazem, jednym z niewielu, którzy mieli odwagę odmówić kolaboracji z reżimem, dla reszty tylko niepoważnym bikiniarzem. O Tyrmandzie opowiadali autorowi ludzie, którzy wcześniej sami ...
Jednym z najwybitniejszych pisarzy politycznych okresu międzywojnia był Adolf Bocheński, związany z "Buntem młodych" i "Polityką". Opinię taką wyrażali m.in. Stanisław Cat-Mackiewicz oraz Jerzy Giedroyć. Książka Kazimierza Ujazdowskiego, znanego polityka, senatora, byłego ministra kultury, nie jest jednak biografią Bocheńskiego, lecz znakomitą analizą jego dokonań intelektualnych, kształtowania się idei konserwatywnych oraz ich znaczenia w dz...
Dziennik, Sandor Marai, 6 - wreszcie skończyłam. I teraz mi żal. Dla mnie odkrycie roku - teraz muszę znaleźć w księgarni "Żar" i "Wyznania patrycjusza", a potem po kolei już wszystko. Mam do niego uczucia podobne jak do Bobkowskiego - całkowita akceptacja. Po wyzwoleniu… 1944 – 1956, Barbara Skarga, 6 - rewelacyjne wspomnienia z gułagów oraz kołchozu. Napisane spokojnym językiem, bez kreacji, bez bogoojczyźnian...
Wiesz, Natii, przyznam się, że ja musiałam sprawdzić z czego to jest. I tak sobie myślę - ani to akurat nie jest lekturą, ani Żeromski nie jest teraz popularnym pisarzem... Właściwie nie ma się zbytnio czemu dziwić.
Ja Żywoty Amejko czytam już 2 miesiąc - jakoś nie do końca mi leżą, nie mój język - chociaż przecież na osiedlu - blokowisku się wychowałam. Jak skończę - też pewnie dam 4.
No i tak właśnie było:) W 2006 to było książkowe podsumowanie, w 2007 - wspomnienia. W 2008, żeby była jasność, zaczęłam dodawać w temacie rok - i wyglądało to tak: [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] Chyba wystarczająco jasno?;-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)