Moi drodzy, mamy wrzesień ;) Pierwszy powakacyjny konkurs już wystartował, więc czas pomyśleć o konkursach przyszłorocznych.
Zatem uroczyście ogłaszam rozpoczęcie
zapisów na zorganizowanie konkursu w 2014 roku.
Od tej chwili czekam na Wasze zgłoszenia na
PW lub na maile pod adresem:
konkursy[maupa]biblionetka.pl
Proszę już w pierwszej wiadomości podać najdogodniejszy dla siebie termin lub kilka terminów, albo napisać: „pierwszy wolny”.
Na maile będę odpowiadać według kolejności zgłoszeń, korespondencja z każdą osobą trochę potrwa, proszę więc cierpliwie czekać na odpowiedź - na pewno wszyscy ją dostaną.
Jeżeli ktoś nie ma zarezerwowanego tematu konkursu, proszę o podawanie go już w tym zgłoszeniu. Temat ten, po uzgodnieniu ze mną, będzie można jeszcze później zmienić.
Podczas uzgadniania terminu nie trzeba mieć gotowego konkursu!
W 2014 roku będzie dziesięć konkursów, zaczną się drugiego dnia każdego miesiąca oprócz lipca i sierpnia.
A oto kilka najważniejszych informacji o konkursach, ich przygotowaniu i przebiegu:
1. Zarezerwować temat konkursu można w każdej chwili. Wystarczy napisać do mnie PW albo maila na adres: konkursy[maupa]biblionetka.pl.
Po sprawdzeniu, czy proponowany temat nie był już realizowany i czy nie jest już zarezerwowany, dopiszę go do listy.
Zarezerwowanie tematu konkursu
nie jest równoznaczne z przyznaniem terminu na jego zorganizowanie.
2. Z organizatorem konkursu kontaktuję się 2-3 tygodnie przed uzgodnionym terminem i wtedy omawiamy wszystkie szczegóły.
3. Na kompletny konkurs składają się:
- fragmenty wybranych książek
- autorski wstęp
- odpowiedzi
Całość należy przysłać najpóźniej
10 dni przed terminem konkursu na adres konkursy[maupa]biblionetka.pl
Konkursy dzielą się na duże i małe.
Duży konkurs to
20-30 dusiołków i
10-12 dni na ich rozpoznanie.
Konkurs
mały zawiera
7-12 dusiołków, a na odpowiedzi jest
5-7 dni (w tym czasie trwania konkursu powinien być weekend).
W każdym konkursowym terminie można zorganizować konkurs duży lub mały, nie trzeba też (choć można) informować mnie z wyprzedzeniem o wybranym rodzaju konkursu.
4. Gotowy konkurs można też przysłać wcześniej. Trafi on wtedy na listę rezerwową i w przypadku jakichś problemów mogę zaproponować organizatorowi przeprowadzenie go znacznie wcześniej.
5. Ponieważ terminy są dość odległe, może się zdarzyć, że ktoś nie będzie mógł poprowadzić konkursu w uzgodnionym terminie. W takiej sytuacji proszę o jak najszybsze kontaktowanie się ze mną.
6. Konkurs mogą przygotować dwie osoby, ale w takim przypadku należy wyznaczyć „kapitana” zespołu – osobę, z którą uzgadniam sprawy organizacyjne, która odpowiada na maile konkursowiczów oraz przygotowuje i ogłasza listę laureatów.
7. Zasady punktacji organizator konkursu przypomina we wstępie. Zwykle przyznawane są punkty za poprawne podanie tytułu i autora książki. Jeżeli w konkursie pojawia się fragment wiersza lub opowiadania ze zbioru, organizator informuje, jaką odpowiedź uzna za wystarczającą (może prosić o podanie również tytułu zbioru). Do konkursowych fragmentów (wszystkich lub tylko kilku) można też przygotować pytania dodatkowe, odpowiedzi na te pytania są również punktowane.
8.
Na pytania konkursowe nie odpowiadamy na Forum!
Odpowiedzi należy przesyłać na adres osoby przygotowującej konkurs; ona też odpowiada na maile, podaje rozwiązanie konkursu i jego wyniki oraz zawiadamia mnie, komu przyznać gwiazdkę zwycięzcy konkursu.
9.
Nagrodą za udział w konkursie jest miejsce na liście laureatów i satysfakcja!
Szczęśliwcy mogą też
wylosować nagrody książkowe.