Dodany: 22.01.2008 02:50|Autor: Cooss
Przeczytane: listopad/grudzień 2007
Te dwa miesiące "zlały mi się" w jeden, dlatego też umieszczam jedno zestawienie;)
#Na początek może te mniej przyjemne...;) [Od razu chyba widać, czym się zajmuję;]#
1. Miodunka Władysław, "Podstawy leksykologii i leksykografii", PWN, Warszawa 1989.
językoznawstwo
2. Apresjan Jurij D., "Semantyka leksykalna. Synonimiczne środki języka", z rosyjskiego przeł. Zofia Kozłowska i Andrzej Markowski, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1980.
[Leksičeskaja semantika. Sinonimičeskie sredstva jazyka, 1974]
językoznawstwo
3. Grzegorczykowa Renata, "Wprowadzenie do semantyki językoznawczej", PWN, Warszawa 1990.
językoznawstwo
4. Kurkowska Halina, Stanisław Skorupka, "Stylistyka polska: zarys", PWN, Warszawa 1959.
językoznawstwo
5. Bartmiński Jerzy (red.), Encyklopedia Kultury Polskiej XX Wieku 2 - "Współczesny język polski", Wiedza o Kulturze, Wrocław 1993.
encyklopedia, językoznawstwo
fragmenty
6. Bartmiński Jerzy (red.), "Czerwona Seria" Instytutu Filologii Polskiej UMCS 12 - "Językowy obraz świata", Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 1999.
zbiór artykułów, językoznawstwo
7. Derwojedowa Magdalena, Karaś Halina, Kopcińska Dorota (red.), "Zamiast korepetycji. Język polski: Kompendium", Świat Książki, Warszawa 2005.
kompendium, językoznawstwo
fragmenty
#Po takiej dawce wiedzy nie ma nic lepszego na odstresowanie się od dobrego "morderstwa";)#
8. Durbridge Francis, "Ten drugi", z angielskiego przeł. Violetta Dobosz, C&T (seria: Klasyczny Brytyjski Kryminał), Toruń 2005.
["The Other Man", 1957]
powieść, kryminał
9. MacLean Alistar, MacNeill Alistar, "Nocna Straż", z angielskiego przeł. Andrzej Horodeński, Pegasus, Warszawa 1991.
["Night Watch", 1989]
inny polski tytuł: "Straż nocna"
powieść, kryminał
powieść na podstawie szkicu autora, zredagowana po jego śmierci
10. Gardner Erle Stanley, Perry Mason 32 - "Sprawa samotnej dziedziczki", z angielskiego przeł. Anna Kloczkowska, Wydawnictwo Dolnośląskie (Seria z Krukiem), Wrocław 2007.
["The Case of Lonely Heires", 1948]
powieść, kryminał
11. Cheyney Peter, Slim Callaghan 9 - "Rodzinny poker", z angielskiego przeł. Danuta Kozicka, Da Capo (seria: Crime Classic), Warszawa 1993.
["Uneasy Terms", 1946]
powieść, kryminał
12. Peters Ellis, Kroniki Brata Cadfaela 15 - "Spowiedź brata Haluina", z angielskiego przeł. Marek Michowski,Zysk i S-ka, Poznań 2007.
["The Confession of Brother Haluin", 1988]
powieść, kryminał
{A na deser Królowa Kryminałów!!!:)}
13. Christie Agatha, Panna Jane Marple 2 - "Trzynaście zagadek", z angielskiego przeł. Maria Weiss, Wydawnictwo Dolnośląskie (Seria z Krukiem), Wrocław 2000.
["The Thirteen Problems", 1932; inny tytuł angielski: "The Tuesday Club Murders"]
opowiadania, kryminał
14. Christie Agatha, Herkules Poirot 25 - "Niedziela na wsi", z angielskiego przeł. Jolanta Bartosik, Wydawnictwo Dolnośląskie (Seria z Krukiem), Wrocław 2001.
["The Hollow", 1946]
powieść, kryminał
#Jak zwykle trochę fantasy#
15. Adams Douglas, Dirk Gently 1 - "Holistyczna Agencja Detyktywistyczna Dirka Gently'ego", z angielskiego przeł. Kinga Dobrowolska, Zysk i S-ka (seria: Kameleon), Poznań 1999.
[Dirk Gently 1 - "Dirk Gently Holistic Detective Agency", 1987]
powieść, fantasy
16. Kay Guy Gavriel, "Lwy Al-Rassanu", z angielskiego przeł. Agnieszka Sylwanowicz, MAG, Warszawa 2006.
["The Lions of Al-Rassan", 1995]
powieść, fantasy
{Cykl "Mistrz Zagadek"}
17. McKillip Patricia A., Mistrz Zagadek 1 - "Mistrz Zagadek z Hed", z angielskiego przeł. Jacek Manicki, MAG (seria: Andrzej Sapkowski Przedstawia), Warszawa 1999.
["The Riddle-master of Hed", 1976]
powieść, fantasy
18. McKillip Patricia A., Mistrz Zagadek 2 - "Dziedziczka Morza i Ognia", z angielskiego przeł. Jacek Manicki, MAG (seria: Andrzej Sapkowski Przedstawia), Warszawa 2000.
["Heir of Sea and Fire", 1977]
powieść, fantasy
19. McKillip Patricia A., Mistrz Zagadek 1 - "Harfista na wietrze", z angielskiego przeł. Jacek Manicki, MAG (seria: Andrzej Sapkowski Przedstawia), Warszawa 2000.
["Harphist in the Wind", 1979]
powieść, fantasy
{Po długiej nieobecności (jakieś dwa lata) wśród książek przeczytanych pojawia się Pratchett... Musiałam sobie od niego odpocząć - "przejadł mi się";) - teraz wraca do menu:)}
20. Pratchett Terry, Świat Dysku 25 - "Prawda", z angielskiego przeł. Piotr W. Cholewa, Prószyński i S-ka, Warszawa 2007.
[Discworld 25 - "The Truth", 1999]
powieść, fantasy
21. Pratchett Terry, Świat Dysku 26 - "Złodziej czasu", z angielskiego przeł. Piotr W. Cholewa, Prószyński i S-ka, Warszawa 2007.
[Discworld 26 - Thief of Time, 2001]
powieść, fantasy
#Książka, którą poleciła mi mama#
22. Terakowska Dorota, "Poczwarka", Wydawnictwo Literackie, Kraków 2007.
powieść, literatura piękna (współczesna polska)
#Moje ulubione opowiadania mistrza krótkiej formy#
23. Keret Etgar, "8% z niczego", z hebrajskiego przeł. Agnieszka Maciejowska, WAB, Warszawa 2006.
[Anibu]
Opowiadania:
* Tłuścioszek
* Brudy
* Miludka
* Błyszczące oczy
* Koniczek
* Moja dziewczyna jest goła
* Myśl w kształcie opowiadania
* Psiuta
* Żelazne zasady
* Ładna para
* Kąt
* Ostatnie opowiadanie i koniec
* Druga szansa
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.