Dodany: 19.01.2007 20:21|Autor: norge
Filmowo-teatralna
Mam zamiar zapisywać oglądane ekranizacje znanych książek, spektakle w Teatrze Telewizji, ewentualnie inne godne zapamiętania filmy. Gdy ktoś tu wpadnie, będzie mi bardzo miło. Jeśli nie, to też nic się nic nie stanie :-)
I będę stawiała plusiki przy każdym tytule.
+++ rewelacja
++ podobało mi się
+ niezbyt się udało
STYCZEŃ
"Pastorałka" L. Schiller
reż. Laco Adamik +++
"Nieznośna lekkość bytu" M. Kundera
reż. J. Mangold +
Na książkę mam ochotę i liczę, że okaże się lepsza od filmu.
"Łagodna" F. Dostojewski
reż. M. Treliński +++
"Krystyna, córka Lavransa" S. Undset
reż. Liv Ullmann +
Tak schrzanić bardzo dobrą do sfilmowania książkę!
"Przerwana lekcja muzyki" S. Kaysen
reż. P. Kaufman ++
"Julia wraca do domu"
reż. A. Holland 2001 ++
Mam słabość do filmów A. Holland i staram się każdy obejrzeć. Mniej czy bardziej udane, zawsze robią na mnie olbrzymie wrażenie. Ten jest trochę sentymentalny i do tego ma beznadziejne zakończenie, ale i tak mi się podobał.
"Ławeczka" A. Gelman
reż. M. Wojtyszko +++
LUTY
"Rzeka tajemnic" D. Lehane
reż. Clint Eastwood, 2003 +++
"Kroniki portowe" A. Proulx
reż. Lasse Hallstrøm, 2002 +++
MARZEC
"Skąpiec" Molier
reż. J. Bratkowski, 1992 +++
"Plac Zbawiciela"
reż. Joanna i Krzysztof Krauze, 2006 +++
Perełka polskiego, współczesnego kina. Piękna muzyka Pawła Szymańskiego.
"Wbrew regułom" na podstawie powieści J. Irvinga "Regulamin tłoczni win"
reż. Lasse Hallstrøm, 1999 +++
W roli doktora Larcha świetny Michale Caine. Film podobał mi się o wiele, wiele bardziej niż książka. I znów ten utalentowany szwedzki reżyser od "Kronik portowych" i "Co gryzie Gilberta Grape'a --> Lasse Hallstrøm!
KWIECIEŃ
"Kolekcjoner" J. Fowles
reż. W. Wyler, 1965 ++
Podobało mi się, choć niezbyt lubię stare filmy. Ciekawe jakby wypadło we współczesnej wersji.
"Rozmowy z katem" K. Moczarski
reż. M. Englert, 2007 +++
Zapragnęłam przeczytać książkę. Tą ostatnio wydaną, bez cenzury.
"Kochanek" M. Duras
reż.
Mój ukochany film. Jest na mojej topliście 15 filmów wszechczasów.
MAJ
"Portret damy"
"Pręgi"
CZERWIEC
"Whisky"
"Moje życie beze mnie"
"Malowany welon"
LIPIEC
"Dzikie pszczoły"
"Wszystko zostaje w rodzinie" (ang.tytul "Keeping Mum")
rez. Niell Johnson 2005 +++
Ostatnio rzadko ktora komedia mi sie podoba, a przy tej naprawde sie rozluznilam i posmialam. W roli glownej Rowan Atkinson. Gra pastora nieudacznika. W filmie nie ma zalewu glupawych gagow, a za to jest dobra gra aktorow, ciekawa akcja i przyjemny moral.
SIERPIEN
Doktor Zywago
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.