Dodany: 13.03.2023 01:21|Autor: J
2022 retrospektywnie
Szału absolutnie nie było, ale coś tam sobie w brudnopisie zanotowałem.
1-3.
Filary ziemi (
Follett Ken)
(5,0) audio
Jako "superprodukcja Audioteki" pozycja ta występuje w trzech częściach. Nie jest to raczej nic specjalnie wysublimowanego, ot przygodowa powieść osadzona w średniowiecznych realiach: Tom Budowniczy, opat Filip, rody Hamleigh i Sharing. Niemniej powieść wciągająca i świetnie się sprawdzała podczas moich samotnych wędrówek po pobliskich pagórkach. Jak zazwyczaj, dobra aranżacja Audioteki przydała opowieści dodatkowych walorów.
4.
Demony Rosji (
Jurasz Witold)
(4,5) ebook
Witold Jurasz, były dyplomata, później pracownik branży zbrojeniowej, aktualnie dziennikarz, wraz z wybuchem wielkiej rosyjskiej wojny przeciwko Ukrainie zaczął publikować z ramienia Onetu podcasty na ten temat. Z biegiem czasu ewoluowały one do tematyki ogólnie międzynarodowej. W zasadzie słuchałem ich od początku, bo autor ma specyficzny styl, z pewną dozą zrzędliwości czy gderliwości, niemniej sprawia wrażenie, że wie, o czym mówi, a do tego często zaprasza ciekawych gości. Dlatego nie wahałem się sięgnąć po jego książkę, która jednak rozczarowała mnie o tyle, że w większości pokrywała to, o czym wcześniej była już mowa w podcastach. Niemniej dla niesłuchaczy jak najbardziej polecam, tym bardziej, że onet postanowił umieścić te podcasty za paywallem.
Rozpoczęte, lecz nieukończone:
-
Wszechświat w twojej dłoni: Niezwykła podróż przez czas i przestrzeń (
Galfard Christophe)
Zobacz też:
-
2021
-
2023
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.