Opowieść o miłości i mroku (
Oz Amos)
- świetna powieść, pokazująca historię rodziny i jerozolimskie dzieciństwo pisarza. Chciałoby się więcej przeczytać: o kibucu, służbie wojskowej, studiach...
Zgodnie z planem (
Child Lee (właśc. Grant Jim))
- kolejny Reacher, po raz kolejny nie zaskakuje i po raz kolejny bardzo dobry a nawet lepszy. Rywalizujące gangi, staruszkowie z długami i Jack Reacher jako maszyna śmierci
Jeśli mógłbym dokończyć... (
Clarkson Jeremy)
- przez kilka lat rok zaczynałem z lekturą Clarksona. Po raz pierwszy od kilku lat ukazał się kolejny zbiór felietonów. Wszystko niby jest OK ale chyba pióro się stępiło a może Clarkson coś zrozumiał. No nie wiem, przyjemność czytania spora ale poza tym niewiele z tego zostaje
Kamień (
Kuźmińska Małgorzata (Fugiel-Kuźmińska Małgorzata),
Kuźmiński Michał)
Książka od której ciężko się oderwać. Romskie koczowisko środkiem zawieruchy na całą Europę. Dużo wątków łączy się dosyć niespodziewanie. Ciekawe postaci i trochę skandynawskiego klimatu
Chłopcy z paranzy (
Saviano Roberto)
- jakby rozwinięcie Gomorry, ale bez odniesień do Gomorry. Inni bohaterowie, młodzi i bardzo młodzi predendenci do bycia kamorystami. Bardzo dobrze się czyta
Inwazja (
Miłoszewski Wojtek (Miłoszewski Wojciech))
historia, która która nie powinna może się zdarzyć. Rosyjska inwazja na Polskę. Trochę zastrzeżeń do opisów działań wojennych (mało prawdopodobne) ale czyta się całkiem dobrze.
Bukareszt: Kurz i krew (
Rejmer Małgorzata)
zestaw reportaży, wrażeń i historii współczesnego Bukaresztu z mocnymi odniesieniami do komunistycznej a nawet przedwojennej historii miasta i kraju
Śmierć nadeszła wczoraj (
Marinina Aleksandra (właśc. Aleksiejewa Marina))
tajemnicza organiozacja rujnuje życie ludziom, żeby przejąć ich majątki lub dochody pod pozorem pomocy. Nudne, bez sensu a na dodatek sposób rozwiąznia zagadki woła o pomstę do nieba
Moja osoba: Eseje i przygody (
Najder Łukasz)
- Najder
Farba (
Miłoszewski Wojtek (Miłoszewski Wojciech))
- druga część Inwazji. Ku mojemu zdziwieniu duuużo lepsza. Dalsze przygody bohaterów pod okupacją rosyjską
Poniemieckie (
Kuszyk Karolina)
ciekawie przedstawiona trudna tematyka życia ludzi na terenach poniemieckich ale nie tylko, również wśród rzeczy pożydowskich
Kontra (
Miłoszewski Wojtek (Miłoszewski Wojciech))
pierwszy przypadek, że 3 część cyklu jest lepsza od 2 która była lepsza od 1. Chociaż dalej bajkowo, czasem naiwnie i mało prawdopodobnie
Sztuka śmierci (
Marinina Aleksandra (właśc. Aleksiejewa Marina))
jedna z lepszych książek cyklu. Rzecz się dzieje w teatrze. Lektura w sam raz na leniwe wakacje
FOX (
Forsyth Frederick)
- młody geniusz informatyczny i stary agent. Pomysł fajny ale całość nie działa. Zwroty akcji przewidywalne, akcja sama w sobie tak mało prawdopodobna ż w zasadzie nie chce się czytać
Ku Klux Klan: Tu mieszka miłość (
Surmiak-Domańska Katarzyna)
bardzo dobrze napisana książka-reportaż. Autorka oddaje głos klanowcom (głównie) i w zasadzie nie komentuje tego co mówią. Bo i po co
Cień wiatru (
Ruiz Zafón Carlos)
- piękna opowieść, trochę magiczna, trochę realistyczna, trochę kiczowata ale czyta się bardzo dobrze
Siwy dym albo Pięć cywilizowanych plemion (
Szczerek Ziemowit)
spodziewałem się czegoś lepszego, ale pomysł OK tylko wykonanie nie do końca. Całą Europa Środkowa jak wielkie Bałkany i interwencja ze świata SF
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.