STYCZEŃ
–
Oko świata (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
Po wielu latach przyglądania się, jak "Oko świata" wygląda na półce, wreszcie się do niego zabrałam - i wsiąkłam. To prawda, jest całkowicie schematyczne, a Jordan uwielbia Tolkiena, ale co z tego, skoro wciąga jak mrówkojad mrówki? Poza tym w przeciwieństwie do Tolkiena mamy tu bohaterki, i to nie tylko na przylepkę do bohaterów. Będę czytać kolejne tomy.
–
Szczęśliwy pech (
Banach Iwona)
(1)
Bardzo lubię Iwonkę, ale ta książka zupełnie nie przypadła mi do gustu. Przepraszam, Iwonko.
– Marek Stelar "Sedno" (5)
– Sarah Perry "The Essex Serpent" (4)
Dobrze napisane czytadło. Osadzone w czasach wiktoriańskich, ale wiktoriańskiej atmosfery nie ma tam zbyt wiele, co do pewnego stopnia jest chyba celowym zamierzeniem autorki, chcącej podkreślić paralele pomiędzy czasami ówczesnymi a naszymi. Nieszczególnie przemówiły do mnie sztancowe postaci: oto autystyczne dziecko, oto genialny chirurg, oto bogaty arystokrata, i tak dalej. Ale czyta się łatwo i przyjemnie.
– Jacqueline Wilson "My Sister Jodie" (5)
Pierwszy raz w życiu spłakałam się nad książką.
LUTY
–
Rój (
Paull Laline)
(2)
Może 2 jest zbyt surową oceną, ale miałam duże oczekiwania w stosunku do tej książki i bardzo się zawiodłam. Z opisu wydawało się, że podpasuje mi idealnie: skrzyżowanie "Opowieści podręcznej" z "Igrzyskami śmierci", dystopia w ulu, bohaterkami są pszczoły... Paull nie może jednak zdecydować się, czy chce pokazywać świat insektów takim, jakim jest w rzeczywistości, czy tworzyć metaforę ludzkiego społeczeństwa. W niektórych scenach pszczoły zachowują się jak pszczoły, a w innych pojawiają się nienawistne osy i pająki przepowiadające przyszłość! Zdecydowanie nie dla mnie.
MARZEC
– S.P. O'Byrne "The Perfect Partner" (5)
KWIECIEŃ
–
Bez skazy (
Franzen Jonathan)
(4)
Nie tak dobra jak "Korekty", ale mam słabość do Franzena.
– Ellery Queen "The Roman Hat Mystery" (3)
Recenzja:
Cylinder, który zniknął w Teatrze Rzymskim
W BiblioNETce jako:
Tajemniczy testament: Powieść kryminalna (
Queen Ellery (właśc. Dannay Frederic, Lee Manfred B.)) – możliwy błąd
–
Wielkie polowanie (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
–
Róg Valere (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
Po angielsku jeden tom: "The Great Hunt".
MAJ
–
Smok Odrodzony (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
–
Kamień Łzy (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
Po angielsku jeden tom: "The Dragon Reborn".
– Ellery Queen "The French Powder Mystery" (3)
Recenzja w komentarzu pod
Cylinder, który zniknął w Teatrze Rzymskim
–
Historia pszczół: Powieść (
Lunde Maja)
(5)
Bardzo ładna, przemyślana powieść. Po dość przeciętnym "Sekretnym życiu pszczół" i bardzo słabym "Roju" z niepokojem podchodziłam do kolejnej książki o pszczołach, ale do "Historii pszczół" nie mam zastrzeżeń. Strukturą nieco przypomina "Atlas chmur", zaś wątek współczesny (George'a) czyta się jak Franzena. Bohaterowie są nieco irytujący, ale to niewątpliwie zamierzenie autorki.
–
Ostatni intruz (
French Tana)
(5)
Ellery Queen może Tanie French buty czyścić.
–
Świat w płomieniach (
Hustvedt Siri)
(5)
Recenzja:
Świat kobiet w płomieniach
–
Fanfik (
Osińska Natalia)
(5)
Świetna powieść. Powinna być lekturą obowiązkową w szkołach.
CZERWIEC
–
Bursztynowa luneta (
Pullman Philip)
Audiobook, powtórka.
–
Wschodzący cień (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
–
Ten Który Przychodzi ze Świtem (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
Po angielsku jeden tom: "The Shadow Rising".
–
Angielski pacjent (
Ondaatje Michael)
(3)
– Harlan Ellison "I Have No Mouth and I Must Scream" (3)
Niestety, opowiadania nie zrobiły na mnie wrażenia. Spis treści:
..."I Have No Mouth & I Must Scream"
..."Big Sam Was My Friend"
..."Eyes of Dust"
..."World of the Myth"
..."Lonelyache"
..."Delusion for a Dragonslayer"
..."Pretty Maggie Moneyeyes"
–
Ognie niebios (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
–
Spustoszone ziemie (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
W oryginale jeden tom: "The Fires of Heaven".
– Graeme Macrae Burnet "The Disappearance of Adèle Bedeau" (4)
Mocne cztery. Któregoś dnia kelnerka Adèle nie pojawia się w pracy. Stały bywalec restauracji, Manfred Baumann, chyba nie jest zamieszany w jej zniknięcie. Jednak okazuje się, że prowadzący śledztwo inspektor Georges Gorski już kiedyś się z nim spotkał… Ciekawy portret psychologiczny Baumanna, precyzyjna narracja zakończona zabawą w powieść szkatułkową.
LIPIEC
–
Na szpulce niebieskiej nici (
Tyler Anne)
(3)
–
Gwiazd naszych wina (
Green John)
(5)
–
Triumf chaosu (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
–
Czarna wieża (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
Kolejny tom ("Lord of Chaos") skończony. Ostatnie 50 stron szybkością akcji pobiło chyba wszystko, co do tej pory czytałam.
SIERPIEŃ
–
Rozdarta zasłona (
Szymiczkowa Maryla (właśc. Dehnel Jacek, Tarczyński Piotr))
(4)
–
Czara wiatrów (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
–
Korona mieczy (
Jordan Robert (właśc. Rigney James Oliver Jr))
(5)
W oryginale jeden tom: "A Crown of Swords".
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.